Niro/ Soul - tažné zařízení

Moderátor: Josef

Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Niro/ Soul - tažné zařízení

Příspěvekod Vembloud » čtv 04. čer 2020 23:02:26

zjišťoval jsem možnosti tažného zařízení nebo alespoň nosiče kol na tažné zařízení a podle importéra toto není na Niro a Soul možné.
Na belgických stránkách https://accessoires-kia.be/niro/transport/663245/ jsem našel oficiálně v prodeji jak tažné (jen pro přepravu kol na nosiči), tak i nosič kol samotný.
odkaz jsem poslal přes dealera importérovi a odpověď byla, že tento nosič není možné montovat na Niro/ Soul MY2020 kvůli chybějícímu údaji v CoC o dovoleném svislém zatížení na čep, ale od MY2021 by toto již mělo být možné. Neoficiální informace je, že Mobis by od podzimu měl nosič+tažné na tato auta nabízet v prodeji - nemám potvrzeno, zda bude možné je montovat i na MY2020 případně starší.
Mít možnost tahat malý vozík, by mi dost pomohla (vozík do 450 kg by plně stačil na servisy do 100 km).
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Niro/ Soul - tažné zařízení

Příspěvekod Radovan » pát 05. čer 2020 6:21:57

Asi podobná situace jako u Nissan eNV200, kde kolega na spalovací verzi může vozík mít a vzadu je u všech aut příprava na jeho montáž. Tak ho tam dal (demontovatelné). Zatím OK, problém by byl snad jen při nehodě typu upadl mu z držáku bicykl nebo urval se vozík. Ale je fakt, že spousta automobilek žádá zadání tažného už do výroby, protože zesiluje podvozek a zadek a ještě mění firmware, zejména elektroniku kolem brzdění a rozjezdů.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Niro/ Soul - tažné zařízení

Příspěvekod Vembloud » pát 05. čer 2020 21:34:59

Tažné zařízení bylo původně jendou z priorit při výběru auta, poté jsem tento požadavek přehodnotil jako bonus.
Z rešerší na internetu jsem z doby, kdy jsem auto vybíral našel jen Nissan eNV200 a Teslu model 3, Nissan mi nevyhovoval a o TM3 jsem časem přestal mít zájem.
Překvapuje mne, že Nissan má tažné také jen pololegálně:-(
Niro EV má snad lehce odlišnou stavbu - liší se o 2 cm v délce oproti jiným verzím, těžko říct, z jakého důvodu tam tento rozdíl délky je a jaký by to mohlo mít vliv na opotřebení vozu, případně bezpečnost posádky při nehodě.
Belgické zastupení KIA prozatím na můj dotaz neodpovědělo.
Uživatelé v Kanadě a USA si tažné na eNiro montují, jenže tam legislativa tažné neřeší, montáž je na uvážení každého uživatele.
Jakmile Mobis skutečně začne tato tažná zařízení nabízet, zkusím se znovu poptat na možnost montáže na MY2020.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Niro/ Soul - tažné zařízení

Příspěvekod Lama » pát 05. čer 2020 22:41:57

Vembloud píše:Tažné zařízení bylo původně jendou z priorit při výběru auta, poté jsem tento požadavek přehodnotil jako bonus.
Z rešerší na internetu jsem z doby, kdy jsem auto vybíral našel jen Nissan eNV200 a Teslu model 3, Nissan mi nevyhovoval a o TM3 jsem časem přestal mít zájem.
Překvapuje mne, že Nissan má tažné také jen pololegálně:-(
Niro EV má snad lehce odlišnou stavbu - liší se o 2 cm v délce oproti jiným verzím, těžko říct, z jakého důvodu tam tento rozdíl délky je a jaký by to mohlo mít vliv na opotřebení vozu, případně bezpečnost posádky při nehodě.
Belgické zastupení KIA prozatím na můj dotaz neodpovědělo.
Uživatelé v Kanadě a USA si tažné na eNiro montují, jenže tam legislativa tažné neřeší, montáž je na uvážení každého uživatele.
Jakmile Mobis skutečně začne tato tažná zařízení nabízet, zkusím se znovu poptat na možnost montáže na MY2020.

Obávám se, že můžete přijít o záruku. Většina EV nemá možnost tažného. Je to myslím z důvodu možného přetížení (motoru, vodičů, ...). Pouze silnější EV mají možnost tažného.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Niro/ Soul - tažné zařízení

Příspěvekod Vembloud » sob 06. čer 2020 8:23:46

Nebudu to montovat za každou cenu, pokud budu mít potvrzeno, že na stejném midelu auta je to v Belgii oficiálně en možné, tak budu žádat o potvrzení z Koreje.
Primárně se mi jedná o nosič na kola. Pokud to nepůjde, tak to nehudu hrotit.
Andrey.cz
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 30. črc 2020 10:07:51

Re: Niro/ Soul - tažné zařízení

Příspěvekod Andrey.cz » čtv 30. črc 2020 14:03:02

Vembloud píše:odkaz jsem poslal přes dealera importérovi a odpověď byla, že tento nosič není možné montovat na Niro/ Soul MY2020 kvůli chybějícímu údaji v CoC o dovoleném svislém zatížení na čep, ale od MY2021 by toto již mělo být možné.

Dostal jsem to same a k tomu ze do MY2020 *zpetne* nedovoli montaz
Jo a ne bute to TZ bude spis zavesne tk byde to jenom na nisic kol
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Niro/ Soul - tažné zařízení

Příspěvekod Vembloud » čtv 30. črc 2020 16:00:25

Škoda, nosič kol by se hodil. Zajímlao by mne, zda jen o formalitu - chybějící údaj o povoleném svislém zatížení na čep, nebo spíše o design - nevystavovat battery pack namáhání?
BEV varianta má být snad o 2 cm delší, možná tedy má část podvozku/ šasi rozdílnou
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Niro/ Soul - tažné zařízení

Příspěvekod Lama » čtv 30. črc 2020 16:33:45

Vembloud píše:Škoda, nosič kol by se hodil. Zajímlao by mne, zda jen o formalitu - chybějící údaj o povoleném svislém zatížení na čep, nebo spíše o design - nevystavovat battery pack namáhání?
BEV varianta má být snad o 2 cm delší, možná tedy má část podvozku/ šasi rozdílnou

Překvapilo mi, že KONA_CZ 2020 má v TP tažné 300/300 kg.
KONA_koule.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Niro/ Soul - tažné zařízení

Příspěvekod Vembloud » čtv 30. črc 2020 16:50:03

to je zajímavé, v době kdy jsem vybíral auto měl tažřné k dispozici jen TM3.
Poslal jsme dotaz na evropské zastoupení Kia, uvidíme. Tažřné na 300 kg by mi stačilo rpo většinu aktiivt:)