Niro EV vs HEV
Napsal: sob 20. črc 2019 13:05:55
Tak jsem se byl projet HEV Niro, abych alespoň nějakým způsobem ověřil, jak je auto pohodlné, protože bohužel zatím není EV k dispozici. Celkově se mi líbí, je to stejné pohodlné jako Soul. Když už bych do toho šel, tak samozřejmě s větší baterií. Škoda, že EV nemá facelift jako nové Niro PHEV, ten nový design má hlavně lepší displeje a řekl bych, že je i hezčí.
HEV mě nijak neoslovilo, protože to baterii využívá naprosto minimálně, PHEV je opravdu výrazně dražší a jak řekl prodejce, je minimální zájem a je to mrtvá technologie a já souhlasím. Tedy volba je jasná a to jedině EV.
Niro je pro mě zatím jasný favorit, kvalitní zpracování interiéru, v případě kožených sedadel je topení a chlazení sedaček, má všechny běžné asistenty (držení v pruzích, mrtvý úhel, rozpoznávání značek, inteligentní tempomat pro jízdu v kolonách na úroveň zastavení, varování před přední či zadní kolizí, sledování únavy řidiče nebo asistent rozjezdu v kopci), ohřev volantu, automatické odmlžování předního skla, dešťový senzor a řadu dalších vychytávek. Prostoru spousta a přitom délka 437 cm není ještě do města velká. V testu se při běžné jízdě v městě a okolí přiblížil tester ke 480 km dojezdu ve verzi 64 kWh baterie. Výkon naprosto dotatečný 150 kW/395 Nm. Rychlonabíjení až 77 kW (v praxi je průměrná rychlost kolem 60 kW) a samozřejmě už CCS konektor. Škoda pomalého nabíjení 7,2 kW, dnes je běžnější palubní nabíječka 11 kW.
HEV mě nijak neoslovilo, protože to baterii využívá naprosto minimálně, PHEV je opravdu výrazně dražší a jak řekl prodejce, je minimální zájem a je to mrtvá technologie a já souhlasím. Tedy volba je jasná a to jedině EV.
Niro je pro mě zatím jasný favorit, kvalitní zpracování interiéru, v případě kožených sedadel je topení a chlazení sedaček, má všechny běžné asistenty (držení v pruzích, mrtvý úhel, rozpoznávání značek, inteligentní tempomat pro jízdu v kolonách na úroveň zastavení, varování před přední či zadní kolizí, sledování únavy řidiče nebo asistent rozjezdu v kopci), ohřev volantu, automatické odmlžování předního skla, dešťový senzor a řadu dalších vychytávek. Prostoru spousta a přitom délka 437 cm není ještě do města velká. V testu se při běžné jízdě v městě a okolí přiblížil tester ke 480 km dojezdu ve verzi 64 kWh baterie. Výkon naprosto dotatečný 150 kW/395 Nm. Rychlonabíjení až 77 kW (v praxi je průměrná rychlost kolem 60 kW) a samozřejmě už CCS konektor. Škoda pomalého nabíjení 7,2 kW, dnes je běžnější palubní nabíječka 11 kW.