Niro EV vs HEV

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Niro EV vs HEV

Příspěvekod Josef » sob 20. črc 2019 13:05:55

Tak jsem se byl projet HEV Niro, abych alespoň nějakým způsobem ověřil, jak je auto pohodlné, protože bohužel zatím není EV k dispozici. Celkově se mi líbí, je to stejné pohodlné jako Soul. Když už bych do toho šel, tak samozřejmě s větší baterií. Škoda, že EV nemá facelift jako nové Niro PHEV, ten nový design má hlavně lepší displeje a řekl bych, že je i hezčí.
HEV mě nijak neoslovilo, protože to baterii využívá naprosto minimálně, PHEV je opravdu výrazně dražší a jak řekl prodejce, je minimální zájem a je to mrtvá technologie a já souhlasím. Tedy volba je jasná a to jedině EV.

Niro je pro mě zatím jasný favorit, kvalitní zpracování interiéru, v případě kožených sedadel je topení a chlazení sedaček, má všechny běžné asistenty (držení v pruzích, mrtvý úhel, rozpoznávání značek, inteligentní tempomat pro jízdu v kolonách na úroveň zastavení, varování před přední či zadní kolizí, sledování únavy řidiče nebo asistent rozjezdu v kopci), ohřev volantu, automatické odmlžování předního skla, dešťový senzor a řadu dalších vychytávek. Prostoru spousta a přitom délka 437 cm není ještě do města velká. V testu se při běžné jízdě v městě a okolí přiblížil tester ke 480 km dojezdu ve verzi 64 kWh baterie. Výkon naprosto dotatečný 150 kW/395 Nm. Rychlonabíjení až 77 kW (v praxi je průměrná rychlost kolem 60 kW) a samozřejmě už CCS konektor. Škoda pomalého nabíjení 7,2 kW, dnes je běžnější palubní nabíječka 11 kW.
Přílohy
Snímek obrazovky 2019-07-21 v 19.59.jpeg
Snímek obrazovky 2019-07-21 v 19.58.jpeg
Snímek obrazovky 2019-07-21 v 19.58.31.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Niro EV vs HEV

Příspěvekod Josef » pát 09. srp 2019 20:01:03

Tak jsem si dnes více otestoval tentokrát verzi PHEV v nejnovější verzi faceliftu (opravdu povedené), dojezd na baterii po městě 50 km je opravdu reálný, tedy pokud to má někdo jako já cca 50km do práce a zpět, a víc nenajezdí, pak ten motor moc neužije :) Vyzkoušel jsem i asistent držení v pruzích a adaptivní tempomat, vše pracuje velmi pěkně. Bohužel ty ceny Kia Niro jsou fakt masakr, jak PHEV tak EV bude stát vždy přes 1 mil. EV 1.2 mil. Verze s menší bateriíí 39 kWh se u nás nevyplatí, cenový rozdíl je 50 tis. Kč, mimochodem v Německu je 100 tis. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50