Pojezdil jsem teď pár dní s Nirem, tak se tady stručně pokusím sepsat svoje pocity:
Vzhledem k vnitřním rozměrům se dá Niro považovat za plnohodnotný rodinný vůz, oproti sesterské Koně je uvnitř prostoru citelně více, hlavně na zadních sedadlech. Má také o 50% větší zavazadlový prostor a celkově je o 17cm delší. Celkem obstojně a pohodlně pobere 4 dospělé osoby a nějaká ta zavazadla. V tomto směru úplně OK.
Jedná se o model s inovovaným interiérem a o verzi v nejvyšší výbavě + ještě nějaké drobné doplňky jako ambientní osvětlení a atd. Z pohledu výbavy mě nenapadá asi nic, co bych postrádal, tady nemá smysl se detailně rozepisovat, protože v autě je snad úplně, co se dá v současných autech objednat. To je obecně silná stránka korejských aut. Vyzdvihnu jen ventilované sedačky, vyhřívaný volant a třeba celkem pěkně hrající audio s aktivním SW. Na druhou stranu po přesednutí z Tesly je to doslova tlačítkové království a například asistent jízdy v pruhu, který se aktivuje po každém startu, je otravná záležitost.
Jsou tu velmi dobré vychytávky, které jsou také specifické pro korejská auta - detailní statistiky a konkrétní spotřeba jednotlivých spotřebičů, ventilace pouze pro řidiče, a nebo třeba samostatná tlačítka zapínání klimatizace a hlavně vytápění.
Samotná jízda je pohodlná, z auta je slušný výhled, ale na druhou stranu nečekejte nějaké hluboké řidičské zážitky. Obecně mám pocit, že jsou korejská auta stavěná hlavně pro defenzivní řidiče, jízdní vlastnosti opravdu nejsou silnou stránkou Nira. Často se tu dohadujeme o použitelnosti předního pohonu u BEV a v případě Nira mě to opět utvrzuje, že to není dobré řešení. Niro má s trakcí problém i na suchém asfaltu, třeba když chcete v nízkých rychlostech někoho rychle předjet, hnaná přední náprava také poměrně razantně tahá za volant a to i při rekuperaci. Na vlhkém, nebo mokrém asfaltu není auto schopné přenést plný výkon do zrychlení tak do 80km/h v přímém směru, v zatáčkovitém terénu nemá ani smysl se pokoušet o nějakou svižnější jízdu. Niro má celkem slušnou světlost podvozku, pokud by se nabízelo ve verzi 4x4, zvýšilo by to obrovsky jeho užitnou hodnotu a zlepšilo jeho jízdní vlastnosti.
Vzhledem k rozměrům má Niro velmi slušnou spotřebu a reálný dojezd, který i při teplotách, kdy je třeba topit, dosahuje mimo dálnice 400km, v dané třídě aut pravděpodobně těžko bude hledat konkurenci. Na spotřebu má nepochybně vliv i technologie korejských aut, která umí pracovat úsporně a spolehlivě, ale velkou měrou se na tom podílí právě defensivní způsob používání vozu.
Po celodenních popojížďkách při teplotách kolem 10-12°C jsem Niro připojil na DC v 50% SOC, nabíjení se spustilo výkonem 39kW, po 5min vylezlo na 43kW.
Ještě bych vytknul ten zdlouhavý uvítací ceremoniál po každém startu, to mě po chvíli začalo docela iritovat.
Pokud to mám shrnout, tak relativně prostorné, velmi dobře vybavené a velmi dobře funkční jako BEV (až na rychlost DC nabíjení). Na druhou stranu pro mě osobně nepřekousnutelný FWD pohon a také slabé odhlučnění. Nicméně defensivně zaměřeným řidičům, kteří se moc nepohybují v horských terénech, udělá Niro jistě velmi dobrou službu.
Niro 64kWh minirecenze
Moderátor: Josef
Niro 64kWh minirecenze
Naposledy upravil(a) Turbo dne ned 20. bře 2022 17:21:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Niro 64kWh minirecenze
Turbo píše:Po celodenních popojížďkách při teplotách kolem 10-12°C jsem Niro připojil na DC v 50% SOC, nabíjení se spustilo výkonem 39kW, po 5min vylezlo na 43kW.
Ještě bych vytknul ten zdlouhavý uvítací ceremoniál po každém startu, to mě po chvíli začalo docela iritovat.
Ten coolgate je nepříjemný v zimě pro lidi co potřebují rychle nabíjet, to je pravda, ale má to i jmenovaná Kona EV. Naštěstí pro mě, mě to nevadí.
Ten uvítací ceremoniál včetně znělky je fakt opruz, nechápu, proč to do toho auta dali, EU nic takového nevyžaduje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro 64kWh minirecenze
Turbo: Pro Asistenta jízdy v pruhu má Kona vlevo dole od volantu tlačítko. Divím se, že by u Nira nebylo. Dále pak (pokud je ve výbavě) krom asistenta i skutečné vedení ve středu pruhu, tak to lze měnit v menu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro 64kWh minirecenze
Asistent jízdy v pruzích je na tlačítku vlevo pod volantem, každý den jen vypínám, je to otrava.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro 64kWh minirecenze
Josef píše:Asistent jízdy v pruzích je na tlačítku vlevo pod volantem, každý den jen vypínám, je to otrava.
Já myslel, že drží vypnutý...
Já totiž používám nepřetržitě aktivní vedení ve středu pruhu spolu s adapt. tempomatem a to vedení v pruhu je tam vlastně navíc, ale nevypínám ho.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro 64kWh minirecenze
Bohužel není aretační. Dokonce jsem ho vyzkoušel zaaretovat a auto začne hlásit problém s tlačítkem
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro 64kWh minirecenze
Lama píše:Turbo: Pro Asistenta jízdy v pruhu má Kona vlevo dole od volantu tlačítko. Divím se, že by u Nira nebylo. Dále pak (pokud je ve výbavě) krom asistenta i skutečné vedení ve středu pruhu, tak to lze měnit v menu.
Já vím, že je tam to tlačítko, ale je to zbytečný úkon navíc. Těch drobných otravností je tam víc - škoda, že tam nejde nastavit rekuperace do zastavení (jako třeba u Tesly), nebo nutnost šlapat na brzdu při řazení, že se musí auto vypínat tlačítkem a nestačí to zamknutím... ale je to asi zvyku, každé auto má něco.
Re: Niro 64kWh minirecenze
Turbo píše:Lama píše:Turbo: Pro Asistenta jízdy v pruhu má Kona vlevo dole od volantu tlačítko. Divím se, že by u Nira nebylo. Dále pak (pokud je ve výbavě) krom asistenta i skutečné vedení ve středu pruhu, tak to lze měnit v menu.
Já vím, že je tam to tlačítko, ale je to zbytečný úkon navíc. Těch drobných otravností je tam víc - škoda, že tam nejde nastavit rekuperace do zastavení (jako třeba u Tesly), nebo nutnost šlapat na brzdu při řazení, že se musí auto vypínat tlačítkem a nestačí to zamknutím... ale je to asi zvyku, každé auto má něco.
Rekuperace do zastavení je pouze držením levého pádla. Přednastavit lze pouze polohy 1 - 2 - 3. Já používám 0 a ty přednastavit také nelze.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)