Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 26. zář 2020 22:28:14

Podniknul jsem cestu Praha-Brno-Znojmo, na odjezdu SOC 97%, celkem ujeto 285.5 km, rychlost na dálnici dle značek, na okreskách max 100 km/h, spotřeba přesně 18.0 kWh/100 km, venkovní teplota po většinu cesty 7°C, až před Brnem se oteplilo na 11°C. Až do Jihlavy pršelo, pak už to bylo bez deště. Na konci cesty SOC 22% a dojezd 75 km, čas na cestě 3:13 hod. Cestování bez nabíjení (i když na kávu jsme stejně zastavili) je na pohodu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 27. zář 2020 20:50:02

Tak ještě cesta zpátky Znojmo - Praha, 72 km po okreskách (max 100 km/h) a zbytek dálnice (max. 130 km/h) a spotřeba krásných 15.8 kWh/100 km při 11°C. Na začátku kapacita 97% po dojezdu 55%.
Přílohy
20200927_182945.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 06. říj 2020 11:52:31

Konečně se Kia rozhýbala a u nás v prvním čtvrtletí příštího roku bude mít kartu pro celoevropskou síť nabíječek.

https://fdrive.cz/clanky/kia-take-spous ... artou-5921
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 10. říj 2020 18:15:45

Dnes jsem nabíjel 35 kWh na 11 kW nabíječce ČEZ, ztráta (rozdíl mezi kapacitou předpokládanou a skutečně nabitou) byla cca 4%, to je myslím, pěkný výsledek. Zdá se mi to až moc dobré, ještě to znovu ověřím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1069
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » ned 11. říj 2020 13:12:09

Josef píše:Dnes jsem nabíjel 35 kWh na 11 kW nabíječce ČEZ, ztráta (rozdíl mezi kapacitou předpokládanou a skutečně nabitou) byla cca 4%, to je myslím, pěkný výsledek. Zdá se mi to až moc dobré, ještě to znovu ověřím.


Jak jste zjistil kolik kWh přibylo v baterce? Aplikací odečtem cekové dodané energie?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 11. říj 2020 13:21:34

Mám změřenou kapacitu 66,4 kWh, tedy jsem to udělal prostým přepočtem % nabití. Ale mohu zkusit oboje a porovnat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1069
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » ned 11. říj 2020 23:10:46

Josef píše:Mám změřenou kapacitu 66,4 kWh, tedy jsem to udělal prostým přepočtem % nabití. Ale mohu zkusit oboje a porovnat.


Těm % bych moc nevěřil , asi bych to odečet z počítadel ,ale je stím více práce, sám jsem se u svého phev k tomu nedostal. Zítra to zkusím a pokusím se zjistit jak je na tom baterka po 3 letech a 35000km.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 12. říj 2020 23:47:30

Tak kufr z frunk.at instalován.
Přílohy
Frunk.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Radovan » úte 13. říj 2020 12:02:26

Kolega s Konou to řešil tak, že zadní polystyrenový díl ze spodní části kufru zkusil dát dopředu a ono to tam pasuje :D
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 13. říj 2020 12:07:31

Docela hezká vychytávka ten přední kufr, místa je tam spousta a méně místa pro Kunu :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 13. říj 2020 12:09:31

Nějak jsem nepochopil výrobce, proč je programovatelné zatopení před jízdou povolené jen při připojení nabíjecího kabelu k Niru a člověk to musí předem spustit jen pomocí aplikace.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1069
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » úte 13. říj 2020 12:23:22

Josef píše:Docela hezká vychytávka ten přední kufr, místa je tam spousta a méně místa pro Kunu :)


Ty drátky na baterce to je plašič na kunu?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1069
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » úte 13. říj 2020 12:30:02

Jsem včera zkoušel kapacitu baterky jesli se to dá takhle primitivně nazvat.
vybil jsem na 15% mené mě hybrid napustí (nejméně jsem měl 8% když to drtím do kopce) a nabil na 95% podle BMS tj.80% kapacity
což by mělo být z udávané kapacity 8,9 kWh a 25 Ah 7,12 kWh a 20Ah.
podle aplikace jsem nabil 21,4 Ah a 7,8 kWh což se mě zdá nějak moc, elektroměr ukázal 8 kWh, že by i ta aplikace kecala v celkové energii, ztráty při nabíjení nemůžou být tak malé.
Jinak asi baterka je po 35 tis. Km 3 letech a cca 600 cyklech poměrně v pohodě.
Přílohy
nabíjení.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 13. říj 2020 12:40:07

Citigo e IV píše:Ty drátky na baterce to je plašič na kunu?


Ano, přesně tak a funguje dobře!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 13. říj 2020 12:46:25

Citigo e IV píše:Jsem včera zkoušel kapacitu baterky jesli se to dá takhle primitivně nazvat.


To chce udělat jinak, nejdříve nabít na plno, 95% stačí a pak vyjet kapacitu třeba na 10% a z toho se to dá pak spočítat metodou co dělá Bjorn nebo SOH lze spočítat dle rovnice najeto/spotřebovaná kapacita v % x spotřeba v kWh/100 km = celková kapacita baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1069
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » úte 13. říj 2020 13:12:10

Josef píše:
Citigo e IV píše:Jsem včera zkoušel kapacitu baterky jesli se to dá takhle primitivně nazvat.


To chce udělat jinak, nejdříve nabít na plno, 95% stačí a pak vyjet kapacitu třeba na 10% a z toho se to dá pak spočítat metodou co dělá Bjorn nebo SOH lze spočítat dle rovnice najeto/spotřebovaná kapacita v % x spotřeba v kWh/100 km = celková kapacita baterie.


Podle mě se jedná o to samé, kde získáte informaci o spotřebované kapacitě a spotřebě vozu? Přece z palubního PC, nebo z diagnostiky, kde může být úmyslně zkreslená informace výrobce. Já zde taky musím věřit čítačům ve voze , že se skutečně dobilo do baterie 21,4 Ah, to prostě jinak nezjistím, leda, že bych v autě přstřihl drát od baterky a vrazil tam svoji BMS, která mě bude integrovat proud.

ps. navíc do toho motáte najeté Km a potřebu když si to dáte do rovnice, tak se to dá vykrátit a jedná se pouze o spotřebovanou kapacitu tu přece chci vědět, já to tedy dělal přes nabitou což je stejné .

můžu ten test udělat při vybíjení, ale budu muset odečíst nabitou energii při rekuperaci
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 13. říj 2020 14:23:52

Samozřejmě pokud budeme brát jako fakt, že údaje ve voze jsou zkreslené, tak pak nemá smysl vůbec něco měřit. Jde o to změřit přes spotřebu, kolik skutečně můžete vyčerpat za baterie kWh a to pak použít ve výpočtu ztrát při nabíjení. Obráceně to nemůže fungovat, protože nevíte jaké jsou ztráty při nabíjení a chcete je změřit. Jedině to může fungovat přes OBDII, kdy měřítek přímo nabitou kapacitu baterie (pokud výrobce měří ty údaje správně).

Já jsem pořídil pěknou věcičku pro vyčítání údajů z auta. https://github.com/nickn17/enirodashboard. Mělo by to ukazovat přímo spotřebu v jednotlivých intervalech, no musím si s tím pohrát, zatím o tom moc nevím.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1069
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » úte 13. říj 2020 19:22:54

Josef píše:Samozřejmě pokud budeme brát jako fakt, že údaje ve voze jsou zkreslené, tak pak nemá smysl vůbec něco měřit. Jde o to změřit přes spotřebu, kolik skutečně můžete vyčerpat za baterie kWh a to pak použít ve výpočtu ztrát při nabíjení. Obráceně to nemůže fungovat, protože nevíte jaké jsou ztráty při nabíjení a chcete je změřit. Jedině to může fungovat přes OBDII, kdy měřítek přímo nabitou kapacitu baterie (pokud výrobce měří ty údaje správně).

Já jsem pořídil pěknou věcičku pro vyčítání údajů z auta. https://github.com/nickn17/enirodashboard. Mělo by to ukazovat přímo spotřebu v jednotlivých intervalech, no musím si s tím pohrát, zatím o tom moc nevím.



To jsem právě dělal nabil jsem baterii a pomocí OBD jsem porovnal čítač celkových kWh před nabíjením a po nabíjení a vyšlo mě 7,8 kWh, ale odebraná energie wall boxem je 8 , když by tam bylo 9 tak nic neřeším.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 13. říj 2020 21:15:26

Jak říkáte, něco je špatně...
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » stř 14. říj 2020 11:35:39

Citigo e IV píše:
Josef píše:Samozřejmě pokud budeme brát jako fakt, že údaje ve voze jsou zkreslené, tak pak nemá smysl vůbec něco měřit. Jde o to změřit přes spotřebu, kolik skutečně můžete vyčerpat za baterie kWh a to pak použít ve výpočtu ztrát při nabíjení. Obráceně to nemůže fungovat, protože nevíte jaké jsou ztráty při nabíjení a chcete je změřit. Jedině to může fungovat přes OBDII, kdy měřítek přímo nabitou kapacitu baterie (pokud výrobce měří ty údaje správně).

Já jsem pořídil pěknou věcičku pro vyčítání údajů z auta. https://github.com/nickn17/enirodashboard. Mělo by to ukazovat přímo spotřebu v jednotlivých intervalech, no musím si s tím pohrát, zatím o tom moc nevím.



To jsem právě dělal nabil jsem baterii a pomocí OBD jsem porovnal čítač celkových kWh před nabíjením a po nabíjení a vyšlo mě 7,8 kWh, ale odebraná energie wall boxem je 8 , když by tam bylo 9 tak nic neřeším.

Je to tím, že nevidíš více desetinných míst a takto se to sešlo. Podruhé to bude pro změnu velký rozdíl.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)