nové Niro 5/2023 - zkušenosti

Moderátor: Josef

Slavek77
Příspěvky: 10
Registrován: pát 14. čer 2024 10:40:04

Re: nové Niro 5/2023 - zkušenosti

Příspěvekod Slavek77 » úte 17. čer 2025 12:24:04

Díky za odpověď, je to k zamyšlení. H Konu jsem taky zvažoval, jsou levnější než Niro, ale ta velikost hraje u mě celkem roli, mám 193m, manželka 190cm a děti jsou po nás a k tomu ještě pes 40Kg :-)

Každopádně je nějaký návod jak poznat, že má Niro keramické ložiska?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2131
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: nové Niro 5/2023 - zkušenosti

Příspěvekod Lama » úte 17. čer 2025 13:59:14

Slavek77 píše:Díky za odpověď, je to k zamyšlení. H Konu jsem taky zvažoval, jsou levnější než Niro, ale ta velikost hraje u mě celkem roli, mám 193m, manželka 190cm a děti jsou po nás a k tomu ještě pes 40Kg :-)

Každopádně je nějaký návod jak poznat, že má Niro keramické ložiska?

Keramická ložiska mají až nové modely Hyundai (asi 2024/25) a myslím, že stejně tomu bude u KIA.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (105+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP) - servisuji v Hyundai Louda Auto Strakonice 8-)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
venda vch
Příspěvky: 13
Registrován: stř 08. led 2025 11:25:30
Bydliště: Písek

Re: nové Niro 5/2023 - zkušenosti

Příspěvekod venda vch » stř 18. čer 2025 9:19:01

jeste ke koupi Nira 20-21.......pri koupi meho Nira jsem uvazoval zezacatku podobne - 20-21 za 500 tis byl limit....a nakonec jsem skoncil u 2023, protoze jsem si spocital naklady na servis (1x za rok proti 1x 2 roky novejsi Niro ), naklady na vymenu chladici kapaliny (1x za 60 tis. km - 20-30tis Kc - novejsi Niro nema) dal jsem to do peti let a zjistil jsem, ze se mi vyplati 200 tis. pridat, kopil jsem 2023, ma tepelne cerpadlo, servis 1x za dva roky a to je vse.....a jsem moc spokojeny....
Kia Niro 5/2023, 10tis. km
Turbo
Příspěvky: 620
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: nové Niro 5/2023 - zkušenosti

Příspěvekod Turbo » čtv 19. čer 2025 21:12:56

Rozdíl ve spotřebě Niro/Kona bude minimální, dle WLTP je to 15km v dojezdu. Niro je prostornější, hlavně vzadu je to OK i pro dospělého, trochu větší i zavazadelník, celkově je to komfortnější a lépe odhlučněné auto. Kona má zase třeba možnost HuD, po FL je to takové svěžejší a moderněji působící auto, agilnější na jízdu a kompaktnější pro parkování.
Niro malá vs velká navi je rozdíl hlavně v AC nabíjení 1f vs 3f, u nás je 3f rozhodně výhoda.
Výměna chladící kapaliny za 30tis je nesmysl i v autorizáku, mimo autorizák je to otázka pár tisíc, dá se použít novější modrá s delším intervalem, u Kony je to složitější s odvzdušněním.
120tis km pro Niro/Konu není opravdu žádný problém, sám mám aktuálně 216tis km a třeba na podvozku je úplně vše původní, trochu strašák ložiska pohonu, ale dá se to rozumně řešit.
Prošlo nám tu celkem dost aut s vyššími nájezdy a opravdu nějaké chronické problémy nejsou, pokud auto nebylo zbastlené po nějaké větší nehodě, tak po prověření stavu bych se nebál ani auta s 200 - 250tis km (opravdu to není vtip ;) )
Tepelko u korejců funguje efektivně a spolehlivě, já bych korejce bez tepelka nebral, něco málo zde:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4327
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: nové Niro 5/2023 - zkušenosti

Příspěvekod Josef » stř 25. čer 2025 23:21:09

Je otázka, zda výměnu chladící kapaliny jinde, než v autorizovaném servisu KIA uzná vzhledem k záruce. Právě proto to zavedli, aby rejžovali.
Audi Q4 Sportback e-tron 50