Kia Niro po 200tis km
Moderátor: Josef
Kia Niro po 200tis km
Pokud vás zajímá, jak vypadá Niro po nájezdu 200tkm, v jakém stavu má HV baterii a co na něm bylo potřeba řešit, tak mrkněte zde:
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Kia Niro po 200tis km
Toto je video,kde se člověk dozví...Jak jsem se já zmiňoval v některém mém příspěvku - před servisní návštěvou jsem chtěl po AS vyměnit olej v reduktoru/ cca 100 t km/. Decentně se mi "vysmáli",že je tam doživotní náplň a pokud je to v záruce ,nebudou do toho zasahovat. Pak bylo trošku překvapení,když mi po servisu řekli,že z reduktoru teče olej . nikde v garáži to nebylo vidět na podlaze,takže to muselo asi jen pozvolna kapat delší dobu.Taky musím přiznat,že jsem asi hluchý,nějaké změny zvuku občas byly slyšet při jízdě / kolem cca 80-90km/- po ubrání přestaly...a taky jen někdy. Když je člověk jen "uživatel" ví kulový,co to znamená- jednou jsem se v servisu zmínil- nevěděli.....Zajímavé.že když to po posledním servisu mechanik projížděl,okamžitě poznal,že se tam něco děje/ kamera ho nabonzovala při verbálním komentu / Takže následovala výměna celého reduktoru. A teď mi trošku visí v hlavě jestli v blízké budoucnosti neodejdou ložiska i v motoru.
Vidět ve videu,jak to tam vše vypadá je perfektní. Ad "P" - tlačítko používám minimálně,většinou parkuji na rovině- semtam to tedy ve svahu použiji. Když mi půjčili v servisu novou verzi Nira - tam už se to blokuje automaticky.
jeden záběr na stav baterie- jen jsem zkoušel letos před dovo nabít na 100% oproti loňsku a cca 18 t km se snížil předpokládaný dojezd o 10 km / na 555 km- ale to je jen laický pohled.
Ještě ke konfortu - když jezdím z odpolední/ nebo noční - zapínám v tomto období na dálku klimu. Baterie musí být nabitá na víc než 25% - pod tu hranici mi auto oznámilo,že přerušuje klimatizování z důvodu dojezdu
Re: Kia Niro po 200tis km
U tohoto Nira byl reduktor suchý i po těch 200tkm, tam nikde nic neteklo.
"P" by se mělo aktivovat automaticky po otevření dveří, alespoň u mě to tak funguje. Ono to při vyšších rychlostech nezařadí ani při zmáčknutí, ale pokud se jede "krokem" tak to aktivovat lze.
Jinak pokud máte možnost diagnostiky, tak by mě zajímalo kolik Vám ukazuje napětí při 100% nabití, ideálně celkové.
"P" by se mělo aktivovat automaticky po otevření dveří, alespoň u mě to tak funguje. Ono to při vyšších rychlostech nezařadí ani při zmáčknutí, ale pokud se jede "krokem" tak to aktivovat lze.
Jinak pokud máte možnost diagnostiky, tak by mě zajímalo kolik Vám ukazuje napětí při 100% nabití, ideálně celkové.
Re: Kia Niro po 200tis km
Já si nechal olej v reduktoru u Kony vyměnit po 30ti tisících km a byl úplně černý jako bota, že se i technik sám divil. Teď si ho nechám vyměnit při 90ti tisících a uvidím...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Kia Niro po 200tis km
kolik Vás to stálo - ta výměna, bylo to v AS ? Když mi teď měnili reduktor,možná bych to měl příští servis zkusit znovu - jestli tam už bude nějaký borčus...
Re: Kia Niro po 200tis km
Pokud někdo tvrdí, že nějaká náplň je doživotní, tak se ho obratem zeptejte jaká je výrobcem plánovaná životnost vozu.
Bejvá to obyčejně okolo 120 tis km.
Tak ano, tam vydrží jakákoliv nápň "doživotně".
Ale každý slušnější výrobce uvádí intervaly výměn všech náplní v autě. Protože každá náplň věkem degraduje. Nehledě na to, že třeba v převodovce dochází k otěru kovových částí a ty drobné šupinky železa pak fungují v převodovce společně s olejem jako brusný materiál. Osobně bych v žádné převodovce nenechával olej déle jak 60 tis km. A pro klid duše interval zkrátil na 45 tis.
A když bych měl auto od novoty, tak bych oleje vyměnil po prvních 5 tisících. Protože tam právě docházelo k největšímu otěru, než si to všechno na sebe sedlo.
Dříve to bylo absolutně normální po záběhu vyměnit oleje. Jenže dnes se jede na servisní náklady, aby to dobře vypadalo v excelovské tabulce firemní flotily, tak si žádný výrobce spotřebního auta nedovolí psát intervaly tak jak by bylo vhodné pro co nejdelší službu vozu.
Jinak díky za video, se kouknu. Tyhle rozebírací vydea po určitém nájezdu mám rád.
Bejvá to obyčejně okolo 120 tis km.
Tak ano, tam vydrží jakákoliv nápň "doživotně".
Ale každý slušnější výrobce uvádí intervaly výměn všech náplní v autě. Protože každá náplň věkem degraduje. Nehledě na to, že třeba v převodovce dochází k otěru kovových částí a ty drobné šupinky železa pak fungují v převodovce společně s olejem jako brusný materiál. Osobně bych v žádné převodovce nenechával olej déle jak 60 tis km. A pro klid duše interval zkrátil na 45 tis.
A když bych měl auto od novoty, tak bych oleje vyměnil po prvních 5 tisících. Protože tam právě docházelo k největšímu otěru, než si to všechno na sebe sedlo.
Dříve to bylo absolutně normální po záběhu vyměnit oleje. Jenže dnes se jede na servisní náklady, aby to dobře vypadalo v excelovské tabulce firemní flotily, tak si žádný výrobce spotřebního auta nedovolí psát intervaly tak jak by bylo vhodné pro co nejdelší službu vozu.
Jinak díky za video, se kouknu. Tyhle rozebírací vydea po určitém nájezdu mám rád.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Kia Niro po 200tis km
Turbo píše:.....
Jinak pokud máte možnost diagnostiky, tak by mě zajímalo kolik Vám ukazuje napětí při 100% nabití, ideálně celkové.
Mám sice Konu, ale asi to bude s Nirem stejné...
Naměřené hodnoty u nového auta. První tři nabíjení napětí postupně rostlo, poté se už pohybuje kolem průměru 406,1 V.
1. nabíjení v 7km = 404,9 V (100% SOC_Displ, 96,5% SOC_BMS) teplota baterie průměr. 22,5°C
2. nabíjení v 583km = 405,9 V (100% SOC_Displ, 97% SOC_BMS) teplota baterie průměr. 17,8°C
3. nabíjení v 1004km = 406,7V (100% SOC_Displ, 97% SOC_BMS) teplota baterie průměr. 18,0°C
Naměřené hodnoty od nového v 7km až po 28.904km (7/2020 - 11/2021)
min. 404,7 V (100% SOC_Displ, 96,5% SOC_BMS) teplota baterie průměr. 12,2°C
průměr 406,1 V (z 24 měření)
max. 407,5 V (100% SOC_Displ, 96,5% SOC_BMS) teplota baterie průměr. 34,5°C
V cca 90tis.km (auto 4 roky) zkušebně vyjeto až na 1% SOC_Displ, 1% SOC_BMS = 268,3 V (min. 2,52 V - max. 2,90 V), dobito do 100% SOC_Displ., 97,0% SOC_BMS = 406,6 V
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kia Niro po 200tis km
Turbo píše:....
Děkuji za naučné video.
Dotazy:
- jak (čím) jsou mazána ložiska rotoru motoru (ta asi trpí mnohem více než ložiska v převodovce) ?
- čím a jak nejlépe provádět výplach převodovky (pochopil jsem správně, že pokud se neudělá výplach, je asi lepší olej neměnit...) ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1111
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Kia Niro po 200tis km
Super Video
Jen je třeba se zamyslet nad tím, co je na tom autě špatně, podle mě není normální měnit ložiska v převodovce tak často a běžně jako rozvody na spalovacím motoru.
Pravděpodobně dali pohon jen mírně upravenej ze starýho Soula co s ním málo, kdo najel přes 100 tis. Km protože neměl dojezd a dřív odešla baterka.
Další důvod asi budou špatně zvolený otáčky elektromotoru protože to odnesla první hřídel.
Jen pro info kolik otáček točí při 100Km/hod Niro a kolik třeba Tesla Y zadokolka?
Jaký je rozdím v litrech obsahu náplně?
Je olej v převodovce nějak chlazený nebo ohřívaný?
Má Niro fitr oleje ?
Dobře rejpnul jsem si , protože tesly mají pohon navržený na 1 000 000 mil, ale je pravda že Tesla Y je o 50 tis. dražší jak Niro EV
Jen je třeba se zamyslet nad tím, co je na tom autě špatně, podle mě není normální měnit ložiska v převodovce tak často a běžně jako rozvody na spalovacím motoru.
Pravděpodobně dali pohon jen mírně upravenej ze starýho Soula co s ním málo, kdo najel přes 100 tis. Km protože neměl dojezd a dřív odešla baterka.
Další důvod asi budou špatně zvolený otáčky elektromotoru protože to odnesla první hřídel.
Jen pro info kolik otáček točí při 100Km/hod Niro a kolik třeba Tesla Y zadokolka?
Jaký je rozdím v litrech obsahu náplně?
Je olej v převodovce nějak chlazený nebo ohřívaný?
Má Niro fitr oleje ?
Dobře rejpnul jsem si , protože tesly mají pohon navržený na 1 000 000 mil, ale je pravda že Tesla Y je o 50 tis. dražší jak Niro EV
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
Re: Kia Niro po 200tis km
Myslím že 99% lidí nemění ani olej v převodovce ani ložiska prostě jezdí. Pár lidem se objevily problémy s motorem v začátku při nájezdu v řádu tisíců km, kde byla nějaká špatná série motorů. Myslím, že to video je fajn, ale kdyby byla taková údržba nutná, tak ji výrobce určitě bude řešit vzhledem k 7 leté záruce, narozdíl od Tesly
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kia Niro po 200tis km
Josef píše:Myslím že 99% lidí nemění ani olej v převodovce ani ložiska prostě jezdí. Pár lidem se objevily problémy s motorem v začátku při nájezdu v řádu tisíců km, kde byla nějaká špatná série motorů. Myslím, že to video je fajn, ale kdyby byla taková údržba nutná, tak ji výrobce určitě bude řešit vzhledem k 7 leté záruce, narozdíl od Tesly
Máte nějaké špatné zkušenosti se zárukou u Tesly? Je tam mimochodem záruka 8 let nebo 160kkm na pohon, narozdíl od Kia.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Kia Niro po 200tis km
Lama píše:Turbo píše:....
Děkuji za naučné video.
Dotazy:
- jak (čím) jsou mazána ložiska rotoru motoru (ta asi trpí mnohem více než ložiska v převodovce) ?
- čím a jak nejlépe provádět výplach převodovky (pochopil jsem správně, že pokud se neudělá výplach, je asi lepší olej neměnit...) ?
Ložiska motoru jsou zakrytá a mazaná tukem, ale to nehraje žádnou roli, protože je likvidují ložiskové a vířivé proudy, je to celkem dobře viditelné na struktuře poškození kroužků i kuliček.
Vyměnit olej je rozumné tak jako tak, pokud to dlouho nikdo nedělal, tak dát novou náplň, pojezdit 1-2tis km a pak znovu vyměnit.
Lama píše:V cca 90tis.km (auto 4 roky) zkušebně vyjeto až na 1% SOC_Displ, 1% SOC_BMS = 268,3 V (min. 2,52 V - max. 2,90 V), dobito do 100% SOC_Displ., 97,0% SOC_BMS = 406,6 V
To je měření v zátěži nebo v klidu? Teplota baterie? Bylo před vybitím nabito na 100%?
Jinak super statistiky, jen v tom pokračujte
Naposledy upravil(a) Turbo dne pát 29. lis 2024 18:20:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Kia Niro po 200tis km
Citigo e IV píše:Super Video
Jen je třeba se zamyslet nad tím, co je na tom autě špatně, podle mě není normální měnit ložiska v převodovce tak často a běžně jako rozvody na spalovacím motoru.
Pravděpodobně dali pohon jen mírně upravenej ze starýho Soula co s ním málo, kdo najel přes 100 tis. Km protože neměl dojezd a dřív odešla baterka.
Další důvod asi budou špatně zvolený otáčky elektromotoru protože to odnesla první hřídel.
Jen pro info kolik otáček točí při 100Km/hod Niro a kolik třeba Tesla Y zadokolka?
Jaký je rozdím v litrech obsahu náplně?
Je olej v převodovce nějak chlazený nebo ohřívaný?
Má Niro fitr oleje ?
Dobře rejpnul jsem si , protože tesly mají pohon navržený na 1 000 000 mil, ale je pravda že Tesla Y je o 50 tis. dražší jak Niro EV
Není to problém "poddimenzování", ten reduktor je pohledově 2x robustnější než má třeba i3ka, je to problém proudů, které procházejí skrz ta ložiska a v podstatě je vyjiskřují. U starších Tesel s tím byly údajně také problémy, ale začali dřív, tak se dřív poučili.
Re: Kia Niro po 200tis km
Josef píše:Myslím že 99% lidí nemění ani olej v převodovce ani ložiska prostě jezdí. Pár lidem se objevily problémy s motorem v začátku při nájezdu v řádu tisíců km, kde byla nějaká špatná série motorů. Myslím, že to video je fajn, ale kdyby byla taková údržba nutná, tak ji výrobce určitě bude řešit vzhledem k 7 leté záruce, narozdíl od Tesly
To bohužel není problém pár lidí, kolem 150-200tkm to bude řešit každé auto na této platformě, dneska mi psal člověk s 97tkm a že už se s tím bojí jezdit. V Hyundai naceněná oprava na 250tis Kč.
Re: Kia Niro po 200tis km
xdenser píše:Josef píše:Myslím že 99% lidí nemění ani olej v převodovce ani ložiska prostě jezdí. Pár lidem se objevily problémy s motorem v začátku při nájezdu v řádu tisíců km, kde byla nějaká špatná série motorů. Myslím, že to video je fajn, ale kdyby byla taková údržba nutná, tak ji výrobce určitě bude řešit vzhledem k 7 leté záruce, narozdíl od Tesly
Máte nějaké špatné zkušenosti se zárukou u Tesly? Je tam mimochodem záruka 8 let nebo 160kkm na pohon, narozdíl od Kia.
Já ne, ale jeden kolega ano. Když jsme u záruky na pohon, její definice na stránkách Tesly je velmi vágní. Na internetu se dozvíme, že pohonná jednotka u elektromobilů Tesla zahrnuje elektromotor, invertor (měnič), a někdy i související komponenty, jako jsou řídící elektronika apod. Tedy pokud odejde rozvodová skříň, není jasné, zda se na ni závada vztahuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kia Niro po 200tis km
Josef píše:xdenser píše:Josef píše:Myslím že 99% lidí nemění ani olej v převodovce ani ložiska prostě jezdí. Pár lidem se objevily problémy s motorem v začátku při nájezdu v řádu tisíců km, kde byla nějaká špatná série motorů. Myslím, že to video je fajn, ale kdyby byla taková údržba nutná, tak ji výrobce určitě bude řešit vzhledem k 7 leté záruce, narozdíl od Tesly
Máte nějaké špatné zkušenosti se zárukou u Tesly? Je tam mimochodem záruka 8 let nebo 160kkm na pohon, narozdíl od Kia.
Já ne, ale jeden kolega ano. Když jsme u záruky na pohon, její definice na stránkách Tesly je velmi vágní. Na internetu se dozvíme, že pohonná jednotka u elektromobilů Tesla zahrnuje elektromotor, invertor (měnič), a někdy i související komponenty, jako jsou řídící elektronika apod. Tedy pokud odejde rozvodová skříň, není jasné, zda se na ni závada vztahuje.
Co odešlo na autě kolegy?
Tady šlo o motor a reduktor a tohle samozřejmě tam patří. Co je rozvodová skříň netuším. Já bych spíše bál o AC nabíječku a kompresor klimatizace.
Tak jak tak i za tito součástky tesla mimo záruku chce výrazně menší částky než Kia.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Kia Niro po 200tis km
Vy to říkáte s naprostou samozřejmostí, že reduktor tam patří, ale nikde se v oficiálním dokumentu nedočtete, proč? Já osobně věřím, že patří, ale záruka by neměla být otázkou víry. To že KIA/Hyundai jsou drazí víme dávno. Taky to někteří lidé vzdali a kašlou na záruční servisy a raději to nechávají opravit za 1/3 ceny jinde. Za těch 8 let to jsou poměrně velké peníze a to co pak stojí, jak se píše výše, 250 tis., se dá udělat za 80 tis.
Kolegovi odešla celá řada věcí v Tesle X, mimo jiné poloosy v záruce 2x i když jednou mu je dali zaplatit.
Kolegovi odešla celá řada věcí v Tesle X, mimo jiné poloosy v záruce 2x i když jednou mu je dali zaplatit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kia Niro po 200tis km
Citigo e IV píše:Jen pro info kolik otáček točí při 100Km/hod Niro a kolik třeba Tesla Y zadokolka?
Kona+Niro cca 3100 ot/min v 50 km/h, cca 6200 ot/min ve 100 km/h
(KIA EV6 GT 21.000 ot/min v 260 km/h)
Tesla nevím ???
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kia Niro po 200tis km
Turbo píše:To je měření v zátěži nebo v klidu? Teplota baterie? Bylo před vybitím nabito na 100%?
Měřeno v klidu po příjezdu. Průměrná teplota baterie 15,8°C (min 15°C - max 16°C). Nabito na 100% před vybitím bylo, ale vybito bylo jízdami ve více dnech.
Zajímavé je také zjištění, jak se články sami mezi sebou balancují a auto je schopno zase jízdy...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)