Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod loping1 » ned 20. lis 2022 18:00:45

To je hezká tabulka s tím omezením nabíjení při určité teplotě baterie, zde je vidět obrovský posun oproti 800V architektuře.
V čr ale beztak nemáme vyvinutou infrastrukturu ultrarychlých dobíjecích stanic, takže ty 75kw od PRE naprosto odpovídají tomu na co je niro dimenzované a ty jsou všude. V létě se to dá využít, v zimě to může být horší. Dnes jsme se vrátili z polských krkonoš, ještě jsem ráno nabíjel na AC a kupodivu se baterie ohřála z -2st na 10st a to jsem nabil jen z 84% na 100% kapacity. Pak ale při jízdě zůstala teplota stejná, takže opravdu je to tak, že se baterie při jízdě příliš nezahřeje. Při rychlosti kolem 130km/h by se trochu zahřála a myslím že by se při dnešní okolní teplotě dostala i na 15st. I kdyby se ale neohřála baterie jízdou, tak při připojení k rychlému nabíjení se aktivuje zahřívání baterie pomocí thermal managementu a ještě se zahřívá i samotným nabíjením, takže pak dlouho netrvá, než se nabíjecí výkon zvýší.
Ty různé zvuky, které niro vydává v různých situacích jsou trochu opruz a jak píše Josef, musí se vždy po zapnutí auta vypnout kontrola pruhů a VESSmírný plašič chodců (zní to jako ufo) :lol:
Jinak ale spotřeba, dojez, ekonomika provozu a kvalita baterie jsou fantastické. Nedávno jsem měřil využitelnou kapacitu pomocí aplikace carscanner a vyšlo mi 64,86Kwh po 40tis (měřeno metodou spotřebované energie ze 100% na 10%). Vynikající je také vybavení, mám tam i větrání sedadel, v létě velmi praktické, v autě mi vůbec nic nechybí. A jak jsem psal posledně, v porovnání s tiguanem je prostor velmi podobně velký a využitelný.
A poslední rada nakonec, pokud plánujete tažné, tak lze pouze od verze MY21 a pouze pro nosič kol, vozík se s tím tahat nesmí. Tu verzi je třeba ověřit v TP, nestačí datum uvedení do provozu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 20. lis 2022 18:12:55

Chápu, s dotacemi jsou jiné počty. Dojezd je hrozně závislý na stylu jízdy, já jezdím celkem úsporně a spotřeba dle auta (nejsou započítány ztráty z nabíjení) je celoročně 15.8 kWh/100 km a nová baterie má cca 66 kWh, tedy z toho vychází průměrný dojezd 417 km, tedy v zimě -30% a v létě + 30%. Dojezdem přes 500 km jsem se ale nikdy nedostal, takový běžný dojezd byl 450 km v teplotě kolem 20°C, protože běžně člověk kombinuje dálnici a okresky. Samozřejmě jet někam 300 km po okreskách 80 km/h se sice dá, spotřeba bude skvělá, ale to nepovažuji za cestování hodné dnešní doby. Frunk jsem koupil na frunk.at a doporučuji.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod loping1 » stř 23. lis 2022 8:55:35

Posílám update naměřené kapacity, vyšlo mi 67,1kwh. Raději přidávám screenshoty, pokud to chcete někdo po mě zkontrolovat. Jo a FVE zatím nemám, ještě bydlíme v bytovce a většinou jsem nabíjel na 50kw u lidlu. Teď když se platí tak nabíjím vždy na AC, taky u lidlu. To dřív nešlo, bylo to omezené na 40min. Teď se tam dá stát 4 hodiny.

Screenshot_20221102-101026.jpg

Screenshot_20221026-173452.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 23. lis 2022 11:57:54

Jakým výpočtem jste došel ke kapacitě 67,1 kWh? Z těchto údajů mi vychází 65.5 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod loping1 » stř 23. lis 2022 13:53:22

Josef píše:Jakým výpočtem jste došel ke kapacitě 67,1 kWh? Z těchto údajů mi vychází 65.5 kWh.


8127,7-8057,8 = 69,9 kwh spotřebovaná energie
8559,9-8547,7 = 12,2 kwh rekuperovaná energie

69,9-12,2 = 57,7 kwh celková spotřebovaná energie
SOC BMS 96,5% - SOC BMS 10,5% = 86% baterie bylo spotřebováno

57,7 / 86 * 100 = 67,093 kwh odpovídá 100% SOC BMS

jak jste došel k 65,5 kwh?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 23. lis 2022 19:33:28

Tohle je jasné:

8127,7-8057,8 = 69,9 kwh spotřebovaná energie
8559,9-8547,7 = 12,2 kwh rekuperovaná energie

Nepoužívám SOC BMS ale SOC Display, z čehož to počítá nejen Bjorn Nyland.

Tedy spotřeba 57.7 kWh taky sedí což je 89.5% baterie, z toho 100% je 64.5 kWh (koukám, že jsem se při psaní příspěvku upsal), což odpovídá praxi, nikde jsem neviděl přes 67 kWh u nového auta (standard je cca 66,5 kWh) a to po nájezdu 15 tis. km už vůbec ne, to bývá už tak 1% degradace.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 12. led 2023 12:58:47

Dnes jsem dal do servisu eNiro na svolávačku, výměna chladící kapaliny. Řekli, že je to práce na celý den, kapalina se prý bude napouštět a vypouštět 4x, musí se to dokonale odvzdušnit a na autě najet 100 km, je tohle normální???
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » čtv 12. led 2023 14:56:01

Vyměnit servis 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 12. led 2023 15:56:35

Super, po výměně kapaliny, které nic nebylo svítí, vyměnit chladící kapalinu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » čtv 12. led 2023 17:41:33

Asi se něco děje ohledně kapaliny a tají nám to....
... já se dnes objednal na servisku a když se technik podíval do PC, tak prej se bude měnit i chladicí kapalina...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod jarsou » pát 13. led 2023 8:09:45

Dneska jsem volal do servisu, na Konu žádná svolávačka na chladící kapalinu není. Jen všeobecná informace, že zelená se bude měnit na červenou, modrá zůstává.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pát 13. led 2023 8:22:23

jarsou píše:Dneska jsem volal do servisu, na Konu žádná svolávačka na chladící kapalinu není. Jen všeobecná informace, že zelená se bude měnit na červenou, modrá zůstává.

Mě včera řekl přijímací technik, že budou měnit modrou..., tak uvidíme a také, zda se výměna bude platit nebo ne.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 13. led 2023 12:11:11

Kia svolávačku má, pro Konu to platit nemusí. Problém s kapalinou je prý kvůli hustotě, u řady aut to začalo hlásit problém s kapalinou, u mého to nehlásilo, jak říkám, když to funguje neser se do toho :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Valek Vlastimil
Příspěvky: 64
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » úte 06. čer 2023 19:15:36

Pánové,díky za přijetí do skupiny. Sice už se tu delší dobu nediskutuje - ale přesto bych potřeboval pár rad,jestli se tu někdo ukáže...Zatím jsem toyoťácký plugiňák - a možná bych to rád změnil...Niro by se mi docela líbilo - jen jsou dvě v nabídce s nájezdy 43 a 73 t km...a obě jsou v AAA... Měl bych se toho bát? - zvlášť kdybych chtěl auto protiúčtem...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 06. čer 2023 19:47:20

Já osobně bych auto z AAA nechtěl, nemají problém vykoupit cokoli, navíc Niro s nájezdem 73 tis. je ten nejstarší model (podle staré palubky) a má hůře řešený kufr (jedna úroveň). Protiúčet je většinou prodělek, obecně bazar dá výkupní cenu nízko, ale vím že jsem do AAA kdysi prodal auto za dobrou cenu, na druhou stranu je to bez starostí, ale to si jistě umíte vyhodnotit sám. Niro je celkem technologie s nízkou spotřebou, pokud se člověk krotí na dálnici (jízda do 120 km/h). Jednou jsem viděl vadný článek baterie u Nira, ale KIA ho bez problému vyměnila. Navíc se dá přes OBD II řadu parametrů vyčíst. Podle obrázků je dojezd u aut v normě. AAA má v nabídce celkem 4 auta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Valek Vlastimil
Příspěvky: 64
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » úte 06. čer 2023 21:50:57

Díky za odpověď. Já jsem s nimi už zkušenost měl- můj současný plugin jsem od nich bral - a nechal tam předchozí verzi.
Ano,zbyly tam už 4 vozy - dnes zmizel r.22. Já s techologii /parametry OBD/ nemám žádnou zkušenost - jen o tom tak trošku koketuji,že bych přešel na plné EV. Loni jsem měl týden vypůjčený Ioniq 38 - docela mi seděl...počítám,že Niro je dost lepší - jde mi o tu cenu. Jde taky o to,že bych byl dost závislý na veř. nabíječkách - propůjčená garáž neumožňuje lepší tarif. Roční nájezd mám cca 16.17 tisíc. A říkám si,že v mém věku už není na co čekat :D :D Navíc jsem sám - takže velikost kufru mě nijak neomezuje. Ještě tak zjistit cenu POV+Hav...u mé Toyoty platím 13t - toto asi bude o trošku více
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 06. čer 2023 23:36:39

Niro má rychlejší nabíjení než Ioniq 38 a díky 64 kWh baterii samozřejmě větší dojezd. Pojištění je závislé na bonusech a pojišťovně, ten rozsah možných částek je velký. Niro se při denním nájezdu do 100 km se dá nabíjet ze zásuvky 230V/16A.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Valek Vlastimil
Příspěvky: 64
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » stř 07. čer 2023 7:20:22

Tak o nabíjení apod vím/aspoň něco :D /. I to nabíjení ze zásuvky by bylo možné - těch cca 8 -9 kč mě nepoloží.I s pluginem to tak dělám - jen "tankuji" cca 5kWh. Semtam AC u obchoďáků. Do Třebíče to mám 20 km - Takže Lidl a ChargeUp,to je tak cenově ucházející. Jsem rád za toto forum - trošku více jsem se o Niru dozvěděl + semtam něco z testů Youtube. Tak se rozhoduji - no,váham. Jestli mi ten Prius nakonec nebude stačit...Ale EV by i dovolenou přes HU A BIH zvládlo - to jsem tak trošku vydedukoval. Ještě bych rád vědel,jestli se vztahuje tovární záruka na auto z dovozu,ale přihlášené v ČR. Zvlášť,když je to rok 2000.
Mimochodem: myslíte,že by to byl takový risk s tímto vozem ? https://www.aaaauto.cz/cz/kia-e-niro/ca ... 4&palivo=7 nebo zkusit toto: https://www.aaaauto.cz/cz/kia-e-niro/ca ... 7&promo=gp .... víc financí by mi asi neprošlo/ zvlášť kdyby vyšel slušně protiučet
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 07. čer 2023 8:05:52

Nabíjení BEV aut je často u různých aut specifické, například v chladnějším počasí je výkon poměrně hodně omezen při nižších teplotách baterie a od již pod 25°C, tzv. Colgate. U dnešních cen elektřiny to již s úsporou oproti spalovací verzi není tak významná, spíše je to o tichém provozu bez vibrací a méně nákladnému servisu. Vzdálenost problém není a na dovolené se člověk nemusí honit (výjimky se najdou), takže když potřebuje jet 900 km, tak ho dvě zastávky nezabijou.

Tovární záruka se vztahuje na celou EU, jen se musí pohlídat, zda bylo auto servisováno v servisu KIA, protože v opačném případě je pak v drtivé většině případů záruční oprava zamítnuta. Záruka se vztahuje i na následné vlastníky.

Co mě osobně vadilo, bylo, že některý asistent prostě vypnout nejde a pokud se přepnou na jinou funkci, auto si to nepamatuje. Standardně jsem vypínal asistent hlídání pruhů (naštěstí tlačítkem), aby mi to nervalo volant z ruky. Rovněž ta asijská úchylka, že po zapnutí auta musí něco hrát, mi vadí, nehledě na to, že když to ročně slyšíte 1000x, tak už to je moc a když si před startem nezapnete pásy, tak vám hlasitý gong zatlouká hřebíky do hlavy. Na druhou stranu tyhle modely Niro mají vypínatelný umělý zvuk do 30 km/h, to mi u současného auta chybí. Co jistě oceníte je vyhřívaný volant, nebo řízení v pruzích, zvláště na dálnici dobře funkční.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Valek Vlastimil
Příspěvky: 64
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » stř 07. čer 2023 8:30:06

jasan - to skoro vše jsem už vyčetl z Vašich předešlých příspěvků z minulých let o Niru - a hodně si z toho vzal. Animace a "pásy" mi dělá Toyota taky - s tím nemám problém. Vím,že ta úspora oproti mému pluginu tam už není - je taky hodně úsporný - v hybrid modu jezdím za cca 3,5L. A ten servis je na úrovni BEV.Jen se musím víc starat o brzdy - ty u tohoto typu zatuhují-takže každý rok rozhodit a čistit. Rychlost nbíjení v zimním období by mi asi taky nedělala problémy - už nejsem ve věku,abych někam spěchal - a při nákupech tam taky ztratím hodinu. Kia asi nemá zapinatelný ohřev baterie,že? Zvláštní,že to mému pluginu Toyota dala. prostě jen mám chuť vyzkoušet něco jiného - zvlášť když jsem přecházel kdysi z nafty k benzínu a posledních 12let střídám všechny verze priusů. Vy jste /podle obrázku/ přešel k Audi nebo máte novou verzi Nira?
Jinak: dálnici až tak moc nevyužívám - cca 2-3 x ročně při cestě do Ostravy - jinak jsem takový " okresní flákač"
K mé poslední otázce: myslíte,že by to nebyl risk s tím stříbrným vozem? přece jen je levnější. díval jsem se na Kia nabídku - ve Zlíne prodávají vůz s 80 t km za 800,-
Díky za Váš čas - při mém váhání/rozhodování... :mrgreen: