Kia EV6 Long Range AWD

Moderátor: Josef

xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod xdenser » pát 12. srp 2022 0:14:47

Tak mohu jen potvrdit že tu blbou UFC od CEZu v Průhonicích nejde spustit přes Appku, jakou koliv. Stojan sice jsem uhod ale i tak - chyba komunikace, ale status obsazenost ukazuje správně. Takže spojení má ale neco chybí.
Naposledy upravil(a) xdenser dne pát 12. srp 2022 9:07:14, celkem upraveno 1 x.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » pát 12. srp 2022 0:55:20

Díky za info, tedy stejná zkušenost.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Lama » pon 12. pro 2022 17:25:48

Nevěděl jsem, že přední motory jsou napájeny 400V a zadní 800V....
Teď už chtějí udělat i přední na 800V a plánují zvládnout i 1200V...
https://elektrickevozy.cz/clanky/hyundai-vylepsuje-svou-elektrickou-platformu-e-gmp-zmeny-jsou-zasadni
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Havrla » stř 27. zář 2023 0:05:47

No nevim jak predni motory.. prijde mi to jako blbost , ale vypada to , ze baterie z long range pujde dat do nizsi verze a prodlouzit dojezd :-)

IMG_20230726_154556.jpg



Nemyslim ze tam je prepinac typu "posli pulku baterky dopredu , rozbalancuj ji tim ......" a celou dozadu. Za me dopredu i dozadu jde 800V :

IMG_20230726_154609.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Lama » stř 27. zář 2023 7:08:57

"Podle zprávy výrobce se dojezd u elektromobilů může navýšit až o 5 %. Současná technika dovoluje použití vyššího napětí pouze u invertorů pohonu zadní nápravy. Verze s pohonem čtyřech kol má na přední nápravě pouze poloviční napětí o hodnotě 400 V. Nový čip řízení tak umožní i navýšení napětí na dvojnásobek. Díky vyššímu napětí se může výrazně snížit doba nabíjení, která u napětí 800 V zabere třetinový čas oproti 400 V.

Z toho lze usoudit, že citelné vylepšení se bude týkat především modelů s pohonem všech kol. Vozy s pohonem zadní nápravy již 800V čip vlastní. Jestliže navýšíme dojezd u čtyřkolky Hyundai Ioniq 5 s extra dlouhým dojezdem, navýšíme současný dojezd ze 428 na 450 kilometrů. Invertor již nebude muset převádět uloženou energii na dvojici rozdílných napětí, a tak se zlepší i efektivita provozu."
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » stř 27. zář 2023 7:13:27

Jak píší, jde na invertor vždy 800V a ten pak z toho dělá 400V. Možná časem udělají platformu 3200 V a bude se nabíjet max 3 minuty :).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Havrla » stř 27. zář 2023 21:50:32

Josef píše:Jak píší, jde na invertor vždy 800V a ten pak z toho dělá 400V. Možná časem udělají platformu 3200 V a bude se nabíjet max 3 minuty :).

neni to uchylne ? z 800 delat 400 a to pak konzumovat ? to je dementni :-) a na 50kW nabijecce zase vyrabet 800V ...
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4051
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » stř 27. zář 2023 23:14:47

Nojo, třeba motor 400V stojí o 1/3 méně a na 200 tis. autech je to rozdíl jednotky miliard :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Lama » čtv 28. zář 2023 8:50:12

EV6_GT má třeba pro jízdu dva měniče. Jeden na "normální" jízdu a druhý na "GT" režim.
EV6 při nabíjení na 400V DC nabíječce přeci nic přes měnič na 800V nemění - jednoduše rozdělí baterku na 2x 400V a nabíjí 400V 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Havrla » sob 30. zář 2023 2:39:22

Lama píše:EV6_GT má třeba pro jízdu dva měniče. Jeden na "normální" jízdu a druhý na "GT" režim.
EV6 při nabíjení na 400V DC nabíječce přeci nic přes měnič na 800V nemění - jednoduše rozdělí baterku na 2x 400V a nabíjí 400V 8-)


Ale mrkni na foto baterie EV6 co jsem prilozil, ta baterie nema prepojovani na 400V .... ma krabici:
do ni vede 800V z baterky
z ni vede 800V predni konektor
z ni vede 800V zadni konektor

Na druhe strane baterie je dalsi krabice tam je pojistka.

To je vsechno, prepojeni na 400V tam neni. Jestli je tak mi to ukaz :-) Podle me se mylite , a moc zerete ty internety :-)

A s tema menicema... bych byl take opatrny :-) Ano jsou 2, jeden vepredu a druhy vzadu :-) az budu ve skladu tak se kouknu jak to ma :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L