Vlastnictví elektroauta přináší pohodu a příjemnou jízdu za málo peněz. Já šetří každý rok 35 tisíc za benzín do spalováku, když vezmu kilometry najeté elektromobilem. Bonusem je v rodinném domku noční proud sazba D27d Elektromobilita, díky níž nabíjím prakticky zdarma, protože mne elektřina stojí stejně, jako když jsme elektromobil neměli. Ovšem to jsem řešil elektromobil jako takový, protože to bylo druhé auto v rodině (byť se Peugeot Ion stal prvním). Nyní řeším náhradu osobního pětimístného benzínového Citroenu Berlingo v plné výbavě elektrovozem. Bohužel legrační dojezd elektro Berlinga/Partneru a pouze verze Van neumožňují náhradu kus za kus. Leaf, Zoe, i3,MB B electric i Tesla (s výjimkou X) znamenají nutnost tahat sebou různé rakve na lyže a držáky na kola, že bych dal do kufru jen tak vyfouknutý člun pro 6 lidí (nebo dokonce druhý pro 4) je taky nemožné. To by řešila osobní dodávka eNV200, bohužel dojezd tragický. Od právě testované Kia Soul EV jsem si hodně sliboval, ale ta nemá kufr skoro žádný. Tedy vzadu, vpředu tento původem spalovák má krávu skoro 1,5 x 2 metry. A v ní se krčí elektromotor a měnič.
Moje rada je tedy koupit elektromobil co nejdříve, pokud Vám Leaf vyhovuje pro Vaše potřeby. A pak už jen v klidu diskutovat zde na fóru nebo na hybridu, protože Vy už víte v praxi, o čem to je.