Zpoplatnění ČEZu za kWh
Moderátor: Josef
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Koncem 2Q bude Roaming (ČEZ, EON, PRE) a ceny budou velice podobné, ne-li stejné a ve třech stupních (AC, DC, UDC), viz. nový ceník EON. Postupně pak asi budou zkracovat minutové omezení z 90 a 480 min., až třeba od první minuty...
Za 1-2 roky můžeme očekávat dvojitou sazbu (za 1 kWh + za 1 min) po vzoru Německa, kde každá nabíječka může být jinak zpoplatněna podle vytížení a platba za čas nabíjení vyjde i dráž, než za odebrané kWh (viz. moje nabíjení na A6 u Aurachu).
Za 1-2 roky můžeme očekávat dvojitou sazbu (za 1 kWh + za 1 min) po vzoru Německa, kde každá nabíječka může být jinak zpoplatněna podle vytížení a platba za čas nabíjení vyjde i dráž, než za odebrané kWh (viz. moje nabíjení na A6 u Aurachu).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Osobně si myslím, že to je pouze dočasný stav a dlouhodobě to je neudržitelná záležitost ty nabíječky jsou pro ditributory vyhozené peníze a nezapalatí se ani když by stála kWh 100 Kč, protože tam nikdo za ty peníze nabíjet masově nebude. Využívají jen to, že elektromobil má velice omezený dojezd a bez nabíječek se nadá na dálkové trasy používat a není konkurence připadá mi to takové vydírání.
Před pár lety chtěli ve Franci dražit o 30% benzín a byla z toho málem revoluce a rychle je to přešlo a tady se akceptují takové to nesmyslné ceny.
Doufám , že další generace EV bude mít baterie od 200 kWh výše, tj. kapacita bude taková , že i když mám auto na 80% tak s ním ujedu tolik, že už to fyzicky nebude možné uřídit bez nocování, kde se bude dát pohodlně na AC 3x 64A tj, 44 kW nabít.
Pak se budou poskytovatelé předhánět a prosit, abych u nich mohl nabít a udělat kšeft za cenu i třeba nižší než mám doma.
Dát za kWh 20 Kč vy by jste si kupoval na dálnici benzín za 150 Kč litr když by jste mohl sjed do vesnice , nebo hotelu a zaplatit 27?
Před pár lety chtěli ve Franci dražit o 30% benzín a byla z toho málem revoluce a rychle je to přešlo a tady se akceptují takové to nesmyslné ceny.
Doufám , že další generace EV bude mít baterie od 200 kWh výše, tj. kapacita bude taková , že i když mám auto na 80% tak s ním ujedu tolik, že už to fyzicky nebude možné uřídit bez nocování, kde se bude dát pohodlně na AC 3x 64A tj, 44 kW nabít.
Pak se budou poskytovatelé předhánět a prosit, abych u nich mohl nabít a udělat kšeft za cenu i třeba nižší než mám doma.
Dát za kWh 20 Kč vy by jste si kupoval na dálnici benzín za 150 Kč litr když by jste mohl sjed do vesnice , nebo hotelu a zaplatit 27?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Když vidím ten vývoj v Německu od 2016 do dnes a že je postupně kopírujeme, tak si myslím, že to směřuje k tomu co jsem psal.
Rozhodně nebudou běžná EV s 200 kWh baterií. Dnes je shoda na 400 km dojezdu a 20 min. dobíjení (20-80%), což se stane standardem a bude to pro většinu uživatelů postačující. Pro menšinu pak za více peněz pak bude 800 V systém a větší baterie.
Ohledně ceny za nabíjení zmiňuje Chmelík za ČEZ, že na tom chtějí co nejvíce vydělávat, tedy budou tomu přizpůsobovat ceny. Myslím, že od 3Q_2021 se +/- sjednotí ceny všech poskytovatelů a dále se budou přizpůsobovat trhu.
AC se rozhodně na 3x64A nebude navyšovat..., zatím je trend, že se snižuje i 230V domácí nabíjení (ze 16A postupně na max. 9A).
Také nebudou prodejci prodávat pod cenou, což je pro ně i těch 5 kč/kWh (jak uvedl PRE), tedy za méně, než máme doma.
Do ledny 2018 byly všechny DC na dálnicích od Tank&Rast zdarma. Pak vše prodali Ionity, EONu a ta rozhodně chtějí vydělávat a tomu i odpovídají ceny kolem 1 EUR/kWh. I v ČR mají nyní ceny přes 14 (AC) a přes 18 (DC) Kč/kWh.
eWALD měl hodně levné nabíjení (levnější než u nás), za 0,1 EUR/kWh na DC a 0,01 EUR/kWh na AC (divil jsem se, proč Němci nabíjeli převážně na AC, ale je to jasné). Dnes jsou ceny 0,92 na DC bez platby za minutu, nebo zhruba poloviční za kWh, ale včetně platby za minutu nabíjení.
Ještě loni se běžně nabíjelo za 0,39 - 0,49 EUR/kWh. Dnes je to dvojnásob... A co řidiči EV? Jezdí a nabíjí. Na jediné nabíječce v Německu jsem nebyl sám (2x Porsche, Mazda, Volvo, Niro, Kona, ...) a když jsem já dobíjel celkem za 28 Kč/kWh, tak Porsche muselo jet km mnohem dráže než benzínové (pokud neměl volný kredit od prodejce, což je možné).
Ano, sjel jsem v Německu ke Kauflandu, kde nabíjeli 2 EV a třetí čekalo. Bohužel jsem pospíchal, jelikož je po 20 hod. zákaz vycházení (důsledně kontrolován a dodržován), tak jsem musel nabít na dálnici u Ionity (vybral jsem DC 50kW od EONu v domění, že budou levnější než rychlé stojany Ionity za 0,79 EUR/kWh, ale ukázalo se, že cena za kWh sice byla levnější 0,48 ale byl zde účtován i čas nabíjení 0,41 EUR/min. takže to vyšlo dráž... - příště raději Ionity
Rozhodně nebudou běžná EV s 200 kWh baterií. Dnes je shoda na 400 km dojezdu a 20 min. dobíjení (20-80%), což se stane standardem a bude to pro většinu uživatelů postačující. Pro menšinu pak za více peněz pak bude 800 V systém a větší baterie.
Ohledně ceny za nabíjení zmiňuje Chmelík za ČEZ, že na tom chtějí co nejvíce vydělávat, tedy budou tomu přizpůsobovat ceny. Myslím, že od 3Q_2021 se +/- sjednotí ceny všech poskytovatelů a dále se budou přizpůsobovat trhu.
AC se rozhodně na 3x64A nebude navyšovat..., zatím je trend, že se snižuje i 230V domácí nabíjení (ze 16A postupně na max. 9A).
Také nebudou prodejci prodávat pod cenou, což je pro ně i těch 5 kč/kWh (jak uvedl PRE), tedy za méně, než máme doma.
Do ledny 2018 byly všechny DC na dálnicích od Tank&Rast zdarma. Pak vše prodali Ionity, EONu a ta rozhodně chtějí vydělávat a tomu i odpovídají ceny kolem 1 EUR/kWh. I v ČR mají nyní ceny přes 14 (AC) a přes 18 (DC) Kč/kWh.
eWALD měl hodně levné nabíjení (levnější než u nás), za 0,1 EUR/kWh na DC a 0,01 EUR/kWh na AC (divil jsem se, proč Němci nabíjeli převážně na AC, ale je to jasné). Dnes jsou ceny 0,92 na DC bez platby za minutu, nebo zhruba poloviční za kWh, ale včetně platby za minutu nabíjení.
Ještě loni se běžně nabíjelo za 0,39 - 0,49 EUR/kWh. Dnes je to dvojnásob... A co řidiči EV? Jezdí a nabíjí. Na jediné nabíječce v Německu jsem nebyl sám (2x Porsche, Mazda, Volvo, Niro, Kona, ...) a když jsem já dobíjel celkem za 28 Kč/kWh, tak Porsche muselo jet km mnohem dráže než benzínové (pokud neměl volný kredit od prodejce, což je možné).
Ano, sjel jsem v Německu ke Kauflandu, kde nabíjeli 2 EV a třetí čekalo. Bohužel jsem pospíchal, jelikož je po 20 hod. zákaz vycházení (důsledně kontrolován a dodržován), tak jsem musel nabít na dálnici u Ionity (vybral jsem DC 50kW od EONu v domění, že budou levnější než rychlé stojany Ionity za 0,79 EUR/kWh, ale ukázalo se, že cena za kWh sice byla levnější 0,48 ale byl zde účtován i čas nabíjení 0,41 EUR/min. takže to vyšlo dráž... - příště raději Ionity
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Dnes mi přišla zpráva o navyšování cen v Německu (hlavně díky jejich zvýšenému DPH).
Od 15. ledna 2021 budou ceny pro všechny uživatele nabíjecích stanic v Německu pro uživatele Plugsurfing:
AC: 0,49 € / kWh
DC: 0,69 € / kWh
Ionity: 1,09 € / kWh
(vč. 19% DPH)
Od 15. ledna 2021 budou ceny pro všechny uživatele nabíjecích stanic v Německu pro uživatele Plugsurfing:
AC: 0,49 € / kWh
DC: 0,69 € / kWh
Ionity: 1,09 € / kWh
(vč. 19% DPH)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Tak pokrok se nedá zastavit, nebo myslíš , že někdo řekne 400 Km stačí a hotovo? Před 10 lety jsme na auto co ujede 100 Km na baterky koukali jak na technologickej zázrak a kde jsme dneska? 200 kwh je ekvivalent nějaké menší cca 50 litrové nádrže a ohledem na rychlost plnění bych to bral jako normálku. Jasně na courání po republice , kdy je cena za nabíjení kolem 6 Kč se dají bez problému současný auta používat, nebo jako druhé, třetí v rodině. Ale jako hlavní auto co musí umět zapojit karavan, nebo jachtu a jet s tím přes půl Evropy?
A AC nabíjení 64A proč né jsou na to nabiječky menekes to uní už dneska u baterky 200 kWh a víc bych to bral jako nutnost, hlavně díky levným wall boxům by to mohl mít každý obchodní dům a dvě hodiny nákup, nebo večeře by bylo v baterce 80+ kWh dost na 400-500 Km.
A když má obchodní dům elektřinu na 1- 2 Kč proč by to jako benefit namohl dávat za 3? Investice do nabíječek by byla minimální.
A AC nabíjení 64A proč né jsou na to nabiječky menekes to uní už dneska u baterky 200 kWh a víc bych to bral jako nutnost, hlavně díky levným wall boxům by to mohl mít každý obchodní dům a dvě hodiny nákup, nebo večeře by bylo v baterce 80+ kWh dost na 400-500 Km.
A když má obchodní dům elektřinu na 1- 2 Kč proč by to jako benefit namohl dávat za 3? Investice do nabíječek by byla minimální.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Pro spoustu lidí je 200 kWh baterie cenový nesmysl a 90% lidí to nebude chtít platit. Co se týká cen nabíjení, mě by zajímalo, kdybyste měl zaplatit za stojan 700000 Kč včetně všeho kolem a vydělával na každé kilowatthodině 2 Kč, jestli byste do takového byznysu šel, myslím že ani náhodou, těžko to pak můžete chtít po provozovatelích mnohem většími náklady, aby takový byznys dělali. Jeden soukromý provozovatel to počítal a říkal, že ta investice se vyplatí tak od 10 Kč za kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Dneska stojí EV s baterkou 77 kWh stejně jak pře lety s baterkou 16 kWh takže v ceně bych problém neviděl.
A u těch stojanů se bavím o AC nabíjení ,to je když se používá vestavěná nabíječka vozu a stojan rozhodně nestojí ani desetinu toho co jste napsal.
Já píšu jen jak vidím budocnost, ale možná to nějaká ropná loby zarazí, ale EV v současné podobě kdy s tím jezdíte jen kolem komína jinak za draho + jako bonus čekáte na nabíječkách opravdu není pro 90% lidí přijatelné.
Si vemte, že dneska se už dávají do hybridl baterky 13 kWh bežně až 22 kWh což před pár lety byla kapacita pro EV
A u těch stojanů se bavím o AC nabíjení ,to je když se používá vestavěná nabíječka vozu a stojan rozhodně nestojí ani desetinu toho co jste napsal.
Já píšu jen jak vidím budocnost, ale možná to nějaká ropná loby zarazí, ale EV v současné podobě kdy s tím jezdíte jen kolem komína jinak za draho + jako bonus čekáte na nabíječkách opravdu není pro 90% lidí přijatelné.
Si vemte, že dneska se už dávají do hybridl baterky 13 kWh bežně až 22 kWh což před pár lety byla kapacita pro EV
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Mnoho let se mluví o tom, jak baterie budou levné a zatím to tak nevypadá, i u nejnovějších levnějších aut typu Citigo-e dělá i celkem malá baterie skoro polovinu ceny auta, samozřejmě u drahých aut, už to není tak výrazný rozdíl, nicméně zatím nikdo mimo Tesly nedělá ani 100 kWh u běžného auta, natož 200 kWh. 80% lidí jezdí kolem komína a když jim řeknete, že konečně budou mít dojezd 600 km vždy, ale budou muset připlatit 1/3 ceny auta, tak vám rovnou řeknou, že jim stačí ta levnější verze Mimochodem, dojezd Enyaq 80 je v tomto počasí na dálnici tak 280 km (130 km/h) v porovnání s Teslou TMX, která dá přes 400 km se stejnou kapacitou v baterii, tedy soudruzi udělali někde zase chybu.... tedy platí, že méně je někdy více.
AC nabíječky by měl být povinně součástí stavby, tak jako to mají na Slovensku. Tedy někdo postaví komerční dům s garážemi, tak určité procento parkovacích míst musí mít povinně nabíječky AC. Co se týká běžných bytovek, vůbec není problém ke každému druhému místu udělat zásuvku 16A, což na nabíjení bohatě stačí. Myslím, že v budoucnu budou základ DC nabíječky ve stylu Vestec u Prahy, nebo Vystrkov a AC nabíjení bude na ulicích či parkovištích. Vybudování ale takové infrastruktury bude stát stovky milionů korun (v Praze se mluví o cca miliardě), tedy žádná levná věc to nebude a tedy nabíjení za 3 koruny byl od samého začátku nesmysl.
AC nabíječky by měl být povinně součástí stavby, tak jako to mají na Slovensku. Tedy někdo postaví komerční dům s garážemi, tak určité procento parkovacích míst musí mít povinně nabíječky AC. Co se týká běžných bytovek, vůbec není problém ke každému druhému místu udělat zásuvku 16A, což na nabíjení bohatě stačí. Myslím, že v budoucnu budou základ DC nabíječky ve stylu Vestec u Prahy, nebo Vystrkov a AC nabíjení bude na ulicích či parkovištích. Vybudování ale takové infrastruktury bude stát stovky milionů korun (v Praze se mluví o cca miliardě), tedy žádná levná věc to nebude a tedy nabíjení za 3 koruny byl od samého začátku nesmysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Budoucnost nebude černá nebo bílá. Nicméně důležitá bude koncová cena EV pro zákazníka a ta bude přijatelnější při 400 km dojezdu, než při dojezdu přes 1000 km. Ceny baterií už nebudou moc klesat. Ano, budou EV s 200 kWh baterií, možná i větší baterií a další moderní technologií, ale ne pro masy. Těm musí stačit max. 500 km dojezd a 20 (10) min. nabíjení. Všichni jsme jezdili Š100 a podobnými, kde byl dojezd 400 km na jednu nádrž. Pak se dělaly větší a větší nádrže hlavně u nafťáků s dojezdy přes 1000 km. Jak je tomu dnes? Zase se vrací malé nádrže a menší dojezd.
Ano, někteří si koupí EV s 200 kWh nebo větší baterií, ale většina bude kupovat EV podle ceny, tedy s baterkou pro dojezd 400 až 500 km.
Jasně, trh s energiemi bude. Pavel Kuchař (viz. video El.Dad) koupil malou vodní elektrárnu, kde plánuje DC nabíječku, kde bude přes EV_mapu prodávat elektřinu za více, než je výkupní cena.
Že bude mít koncern VW (včetně ŠKODA) velkou spotřebu sem říkal od samého začátku, co jsem se dozvěděl, že šetřili na motoru (na magnetech). Už e-TRON nám ukázal spotřebu... A Tesla přechází na úsporné systémy motorů které má Hyundai (KIA).
Ano, někteří si koupí EV s 200 kWh nebo větší baterií, ale většina bude kupovat EV podle ceny, tedy s baterkou pro dojezd 400 až 500 km.
Jasně, trh s energiemi bude. Pavel Kuchař (viz. video El.Dad) koupil malou vodní elektrárnu, kde plánuje DC nabíječku, kde bude přes EV_mapu prodávat elektřinu za více, než je výkupní cena.
Že bude mít koncern VW (včetně ŠKODA) velkou spotřebu sem říkal od samého začátku, co jsem se dozvěděl, že šetřili na motoru (na magnetech). Už e-TRON nám ukázal spotřebu... A Tesla přechází na úsporné systémy motorů které má Hyundai (KIA).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Tlak na ceny vyvolá protitlak. Tedy pořizování vozů s většími bateriemi u lidí, kteří budou častěji jezdit větší vzdálenosti, v kombinaci se silnou palubní nabíječkou 11, resp. 22 kW. Aby byli nezávislí na rychlonabíjení a mohli nabíjet v ceně ubytování nebo zdarma v cíli cesty.
Současně přiláká růst ceny na trh další hráče, kteří se budou pohlížet po dalších místech k nabíjení. Zcela neobsazeny jsou kempy (elektřinu poskytují už roky karavanům a obytným vozům), dále čerpačky menších soukromníků (Tank ono počínaje), COOP markety v menších městech a obcích, kde mají většinou parkoviště, statky a farmy, firmy s vlastním parkováním, desetitisíce penzionů, hotelů a jiných ubytování, kde je to o vystrčení zásuvky na fasádu, řízení výkonu s upřednostněním objektu a čtečce karet nebo vhození mince (zásuvka před řeznictvím v Německu, 1 euromince ji na hodinu spustila).
Na tato místa je ale také možné dávat rychlonabíječky 10-20 kW, které jsou daleko levnější než 50 kW+ a jsou s tím dobré zkušenosti už 5 let, viz třeba Aldi http://www.hybrid.cz/nemecky-retezec-al ... ktromobily. Typické pro ně je, že začali brzy, a když jejich konkurence (Lidl, Kaufland) mezitím nasadila 50 kW zdarma (u nás jen Lidl, Kaufland pouze Mennekes zásuvku), tak prostě budou dělat až 150 kW+, hlavně u prodejen blízko dálnic. Ale plán je 1500 ks u 75% prodejen, letos by z toho měli dokončit hned 200 ks. https://energozrouti.cz/z/nemecky-retez ... ktromobilu I tito hráči tedy promluví do ceny nabíjení, pokud bude podmíněna do budoucna nákupem, mají zdražovači smůlu. Raději si v ceně nabíjení koupím dražší věc dlouhodobé spotřeby (prací prášek, alkohol atp.) než jen vyhodím majlant za pár směšných kWh.
Současně přiláká růst ceny na trh další hráče, kteří se budou pohlížet po dalších místech k nabíjení. Zcela neobsazeny jsou kempy (elektřinu poskytují už roky karavanům a obytným vozům), dále čerpačky menších soukromníků (Tank ono počínaje), COOP markety v menších městech a obcích, kde mají většinou parkoviště, statky a farmy, firmy s vlastním parkováním, desetitisíce penzionů, hotelů a jiných ubytování, kde je to o vystrčení zásuvky na fasádu, řízení výkonu s upřednostněním objektu a čtečce karet nebo vhození mince (zásuvka před řeznictvím v Německu, 1 euromince ji na hodinu spustila).
Na tato místa je ale také možné dávat rychlonabíječky 10-20 kW, které jsou daleko levnější než 50 kW+ a jsou s tím dobré zkušenosti už 5 let, viz třeba Aldi http://www.hybrid.cz/nemecky-retezec-al ... ktromobily. Typické pro ně je, že začali brzy, a když jejich konkurence (Lidl, Kaufland) mezitím nasadila 50 kW zdarma (u nás jen Lidl, Kaufland pouze Mennekes zásuvku), tak prostě budou dělat až 150 kW+, hlavně u prodejen blízko dálnic. Ale plán je 1500 ks u 75% prodejen, letos by z toho měli dokončit hned 200 ks. https://energozrouti.cz/z/nemecky-retez ... ktromobilu I tito hráči tedy promluví do ceny nabíjení, pokud bude podmíněna do budoucna nákupem, mají zdražovači smůlu. Raději si v ceně nabíjení koupím dražší věc dlouhodobé spotřeby (prací prášek, alkohol atp.) než jen vyhodím majlant za pár směšných kWh.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Tak ono na nabíjení u hotelu zdarma lze taky zapomenout. Dnes možná ano, protože zákazník s el. autem je spíš rarita. Ale kdyby jim tam každej den někdo cůcnul 50kWh, tak už se to hotelu líbit nebude. První vyúčtování za elektriku by je rychle vyléčilo.
Mě je cena na DC celkem fuk. Jezdím si kolem baráku a když jedu dál, tak než se zdržovat někde s nabíjením a řešit jestli tam bude nebo nebude volno. To raději vemu auto na LPG a při cenách na nabíječkách jezdu za úplně stejné peníze
Mě je cena na DC celkem fuk. Jezdím si kolem baráku a když jedu dál, tak než se zdržovat někde s nabíjením a řešit jestli tam bude nebo nebude volno. To raději vemu auto na LPG a při cenách na nabíječkách jezdu za úplně stejné peníze
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Ceny DC nabíjení na dálnicích bych porovnal s cena PHM na dálnicích, taky je tam spousta aut a tankují o 5 Kč dražší PHM než je běžná cena a nijak jim to nevadí, proč? No protože tam tankují především lidé, kteří nekoukají na peníze a většinou jsou to firemní auta. Tyhle auta nabíjet doma nebudou i kdyby měly tu možnost, takže bude nutné budovat nabíjecí firemní stanice a nabíjet na cestách, tenhle trh je teprve v plenkách a ten bude generovat peníze úplně jiné, než domácnosti.
Bavím se často s obchodníky korporátních firem a absolutně si nedovedou představit, že by měli jezdit v EV do 130 km/h a nabíjet někde hodinu na parkovišti. Dnes jezdí běžně 160 km/h a jejich nájezd denní nájezd je klidně 400-500 km a jakmile dostanou koncernové auto, tak si budou trhat vlasy. Dnes přijedou ráno do práce a jejich první starostí je business a ne kde najít volnou nabíječku, aby mohli po poradě vyrazit za zákazníkem. Doma opravdu za své peníze nabíjet nebudou a dostat z firmy příspěvek na nabíjení, které nelze dokladovat je pro korporace věc z říše snů....
Bavím se často s obchodníky korporátních firem a absolutně si nedovedou představit, že by měli jezdit v EV do 130 km/h a nabíjet někde hodinu na parkovišti. Dnes jezdí běžně 160 km/h a jejich nájezd denní nájezd je klidně 400-500 km a jakmile dostanou koncernové auto, tak si budou trhat vlasy. Dnes přijedou ráno do práce a jejich první starostí je business a ne kde najít volnou nabíječku, aby mohli po poradě vyrazit za zákazníkem. Doma opravdu za své peníze nabíjet nebudou a dostat z firmy příspěvek na nabíjení, které nelze dokladovat je pro korporace věc z říše snů....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Je to jen o nastavení systému. Dělal jsem poradenství pro přechod na elektromobily obchodníkům z česko-slovenské firmy a vzhledem k jejich nájezdům prakticky všem vyšla Tesla Model 3, jek referentům a sekretářce stačily Renaulty ZOE se slabší baterkou.
Co jsem ale zjistil je brutální nedodržování Zákoníku práce a Zákona o silničním provozu. Podle knih jízd byly jejich průměry i klidně 140-160 km/h na cestách po ČR a doby strávené za volantem od ranního usednutí do ukončení jízdy 10-12 hodin. Jelikož řízení vozidla k přesunu k zákazníkovi a zpět je součást práce obchoďáka, těžko to lze okecat služební cestou, kdy čas na ní strávený se do pracovní doby nezapočítává. Protože pak by zas pracovali tak 2-3 hodiny denně.
Jinými slovy ti vrazi lítali těsně pod 200 pod dálnicích ČR a SR, hodně přes 100 po okrskách a nechci ani vědět, kolik v obcích. Současně tak činili prakticky od rána do večera, takže bezpečnostní přestávky nula nula nic.
Stačí dodržovat předpisy, mít chytrý online systém nastavení schůzek u klientů (ano, mimořádnosti jsou a servisák si nevybere, kam pojede) a co se domácí spotřeby týče, je to jen o podružném zaplombovaném elektroměru (klidně s GSM modulem) a písemné dohodě se zaměstnancem. A na firemním parkování jak pomalé, tak rychlonabíjení.
Co jsem ale zjistil je brutální nedodržování Zákoníku práce a Zákona o silničním provozu. Podle knih jízd byly jejich průměry i klidně 140-160 km/h na cestách po ČR a doby strávené za volantem od ranního usednutí do ukončení jízdy 10-12 hodin. Jelikož řízení vozidla k přesunu k zákazníkovi a zpět je součást práce obchoďáka, těžko to lze okecat služební cestou, kdy čas na ní strávený se do pracovní doby nezapočítává. Protože pak by zas pracovali tak 2-3 hodiny denně.
Jinými slovy ti vrazi lítali těsně pod 200 pod dálnicích ČR a SR, hodně přes 100 po okrskách a nechci ani vědět, kolik v obcích. Současně tak činili prakticky od rána do večera, takže bezpečnostní přestávky nula nula nic.
Stačí dodržovat předpisy, mít chytrý online systém nastavení schůzek u klientů (ano, mimořádnosti jsou a servisák si nevybere, kam pojede) a co se domácí spotřeby týče, je to jen o podružném zaplombovaném elektroměru (klidně s GSM modulem) a písemné dohodě se zaměstnancem. A na firemním parkování jak pomalé, tak rychlonabíjení.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
I to dodržování silničních předpisů se nechá zpětně kontrolovat telematikou. Sama Policie už dlouhou dobu používá pro svoje vozidla "sledování" a pokud nejedou k zásahu na majáky, musí a dodržují předpisy. Až budou krabičky u všech osobáků a možnost zpětných kontrol, nikdo nebude jezdit jak uvádíte. Nebo auto prostě nepojede větší než povolenou rychlostí. Však už dnes auta jako ID.3 a další sama snižují rychlost dle čtených značek a GPS. Stačí tedy jen úprava software, aby auto prostě víc nejelo, čehož se možná časem také dočkáme...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Tak toho co Lama píše se doufám nedožiju! Co mi má kdo co nastavovat a brzdit auto?!?? Sakra na to se fakt těšíte a chcete to?
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Taky doufám, že se toho nedožiju. To už hraniční s totalitním státem. A úprava aby auto víc nejelo. Ono stačí když potkáte někoho, kdo vám při předjíždění schválně přidá. Takovej omezovač klidně může někoho zabít.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
Lama píše:I to dodržování silničních předpisů se nechá zpětně kontrolovat telematikou. Sama Policie už dlouhou dobu používá pro svoje vozidla "sledování" a pokud nejedou k zásahu na majáky, musí a dodržují předpisy. Až budou krabičky u všech osobáků a možnost zpětných kontrol, nikdo nebude jezdit jak uvádíte. Nebo auto prostě nepojede větší než povolenou rychlostí. Však už dnes auta jako ID.3 a další sama snižují rychlost dle čtených značek a GPS. Stačí tedy jen úprava software, aby auto prostě víc nejelo, čehož se možná časem také dočkáme...
Logovani určitě a budou to využívat pojišťovny.
Ale poslední slovo nadvlády nad vozem zůstane ještě hodně dlouho řidiči. Při ochraně života /zdravi může člověk porušovat vyhlášku a tyto případy těžko auto pozná...
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
už jsem to psal několikrát i tady ... všechno nad 10 Kč za kWh je už ekonomický nesmysl a nabíjet za €1 je úplný úlet
vychytal jsem ještě TMX za dobrou cenu s free SCH ale dneska bych si už EV jako hlavní auto do rodiny nekoupil bohužel...s takovými cenami to půjde úplně do kopru a EM bude okrajový segment jako je dneska CNG a LPG
vychytal jsem ještě TMX za dobrou cenu s free SCH ale dneska bych si už EV jako hlavní auto do rodiny nekoupil bohužel...s takovými cenami to půjde úplně do kopru a EM bude okrajový segment jako je dneska CNG a LPG
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh
EV do kopru nepůjde, naopak, nic jiného se za 10 let nekoupí a za 20 let nebude smět fosilní auto na silnice.
Audi Q4 Sportback e-tron 50