Ionity
Moderátor: Josef
Re: Ionity
Je zajmavy ze na Slovensku pokud pocitam spravne existuje jen jedna stanice Ionity.
Pro me v tom to rozhovoru bylo prekvapeni ze ani Ionity to nema namdimenzovane na 100%.
Co se tyce spolehlivosti - tak jeste maji nad cim pracovat - stanice na D1 u Modletic uz pul roku hlasi 1/2 funkcni, ale ani to nemusi byt pravda, staci podivat se do komentaru na plugshare.
Pro me v tom to rozhovoru bylo prekvapeni ze ani Ionity to nema namdimenzovane na 100%.
Co se tyce spolehlivosti - tak jeste maji nad cim pracovat - stanice na D1 u Modletic uz pul roku hlasi 1/2 funkcni, ale ani to nemusi byt pravda, staci podivat se do komentaru na plugshare.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Ionity
Tak Ionity docela nepříjemně mění ceny u Hyundaie od 1.6.2023
Pokud někdo uvažujete o zaplacení balíčku na další rok tak si pospěšte.
Pokud někdo uvažujete o zaplacení balíčku na další rok tak si pospěšte.
Hyundai Kona Smart 64kW
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Ionity
Podobna zmena ma byt u Elli - Volkswagen, Skoda od 1.6.2023.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Ionity
Jak jsem psal vyse, zmena nastala u Elli, tedy i Skoda Powerpassu. Nemuzu najit na ceske strance, ale na nemecke to jiz je.
Cena na Ionity byla 0.35 Eur, ted je 0.60 Eur.
Cena na Ionity byla 0.35 Eur, ted je 0.60 Eur.
Re: Ionity
Otázka je, že Němci jsou chudý národ, tak mají nižší ceny jsem zvědav u nás, ale moc vzdálené PRE to není, když uvážíme, že je DPH v Německu 19%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ionity
Tímto tu e-mobilitu rozhodně nepodpoří. Pokud se vezme cena za EV a pak ještě dráhy provoz, kdo by to pak kupoval? Většina EV má spotřebu 20+kWh/100km. A to nejsou započteny dálnice. Takže pak i 5 Kč/km? Mazec.
Hyundai Kona Smart 64kW
Re: Ionity
Prakticky cena Ionity je mi ukradena. Ja z DC nabijeni muzu nabit max 300kWh za rok, a 4MWh doma z toho polovina z FVE.
Uvitam moznost tarifu ktery je mozny aktivovat na jeden trip.
Uvitam moznost tarifu ktery je mozny aktivovat na jeden trip.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Ionity
xdenser : Jakože výhodný tarif na jedno nabití?
MilanDka : Je docela dost lidí, kteří dnes jezdí spalovákem za 12-15 l/100 km a nevadí jim to. Samozřejmě nabíjet stále za 21 Kč nikdo nebude, většinou je to tak, že drtivou většinou lidé nabíjí doma buď ze sítě za 3-8 Kč/kWh (dle tarifu a starých fixů) nebo často z FVE. Tedy pokud například jezdí 100-200 km denně, potřebují nabíjení na cestách minimálně, takže většina nabíjí z 90% doma a tam se to drahé nabíjení projeví poměrně málo. Problém FVE je, že když generují nejvíce energie, člověk není zpravidla doma (pokud není v důchodu apod.) a většina lidí má FVE baterii 10-20 kWh, což mu moc v nabíjení BEV nepomůže.
MilanDka : Je docela dost lidí, kteří dnes jezdí spalovákem za 12-15 l/100 km a nevadí jim to. Samozřejmě nabíjet stále za 21 Kč nikdo nebude, většinou je to tak, že drtivou většinou lidé nabíjí doma buď ze sítě za 3-8 Kč/kWh (dle tarifu a starých fixů) nebo často z FVE. Tedy pokud například jezdí 100-200 km denně, potřebují nabíjení na cestách minimálně, takže většina nabíjí z 90% doma a tam se to drahé nabíjení projeví poměrně málo. Problém FVE je, že když generují nejvíce energie, člověk není zpravidla doma (pokud není v důchodu apod.) a většina lidí má FVE baterii 10-20 kWh, což mu moc v nabíjení BEV nepomůže.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ionity
Ne. Treba vyhodne nakoupit 100kWh s platnosti 1 tyden.
EnelX nabizel neco podbneho 300kWh na mesic (pri je mozne to zrusit po mesici) za 90 EUR - a to je i lepsi protoze plati nejen u IONITY, ale 300kWh pro me je moc.
A oni (Ionity) vlastne mohli by zavest nejaky progresivni tarif s mesicnim vyuctovanim. Treba do 30kWh/mesic za 0.8EUR, 30-100kWh za 0.5, a nad 200 za 0.39. Nechapu co jim v tom brani. Ale kdyz ti pausaly bude mozne zmenit kazdy mesic je to v podstate to samy.
Ja mam najezd 40km denne - to je 8kWh v zime a 6kWh v lete, 10kWh baterka staci.
Vlastne ne ja, ja vetsinou chodim pesky, manzelka vozi deti do skoly a tak po okoli. A auto vetsinu dne stoji u baraku, takze ani ta baterka moc neni treba.
Myslim si ze rychlonabijeni bude nakonec levny a mozna dokonce levnejsi nez domaci nabijeni kvuli konkurenci a prodeji souvisejcich sluzeb (kava, bageta, zabava pro deti) ale k tomu potrebujeme mnooohem vic EV-cek na silnicich. Jeden stojan musi vydelat alespon 1000 kc/den a to neni az tak fantasticke.
EnelX nabizel neco podbneho 300kWh na mesic (pri je mozne to zrusit po mesici) za 90 EUR - a to je i lepsi protoze plati nejen u IONITY, ale 300kWh pro me je moc.
A oni (Ionity) vlastne mohli by zavest nejaky progresivni tarif s mesicnim vyuctovanim. Treba do 30kWh/mesic za 0.8EUR, 30-100kWh za 0.5, a nad 200 za 0.39. Nechapu co jim v tom brani. Ale kdyz ti pausaly bude mozne zmenit kazdy mesic je to v podstate to samy.
Ja mam najezd 40km denne - to je 8kWh v zime a 6kWh v lete, 10kWh baterka staci.
Vlastne ne ja, ja vetsinou chodim pesky, manzelka vozi deti do skoly a tak po okoli. A auto vetsinu dne stoji u baraku, takze ani ta baterka moc neni treba.
Myslim si ze rychlonabijeni bude nakonec levny a mozna dokonce levnejsi nez domaci nabijeni kvuli konkurenci a prodeji souvisejcich sluzeb (kava, bageta, zabava pro deti) ale k tomu potrebujeme mnooohem vic EV-cek na silnicich. Jeden stojan musi vydelat alespon 1000 kc/den a to neni az tak fantasticke.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Ionity
Pokud jsem tomu správně rozuměl, Ionity zavedlo novinku, tedy paušál jen na měsíční bázi, takže každý měsíc to člověk může měnit (například dovolená apod.). No máte hodně specifické ježdění, na to by stačila Mazda
Absolutně nevěřím, že by se veřejné nabíjení nějak zásadně zlevnilo, je po celou dobu násobně dražší než průměrná spotová cena na burze. Naopak poslední roky postupně nabíjení zdražovalo, hlavně v okolních státech, u nás to bylo levnější. Před rokem to samozřejmě vyskočilo, ale letošní průměrná spotová cena je 2650 Kč a průměr za poslední měsíc je 1900 Kč. Tedy ČEZ a PRE z nás docela dře kůži, zatím s tarifama vůbec nehnuli a nestydatě prodávají za 5-6 Kč jen silovou elektřinu.
Absolutně nevěřím, že by se veřejné nabíjení nějak zásadně zlevnilo, je po celou dobu násobně dražší než průměrná spotová cena na burze. Naopak poslední roky postupně nabíjení zdražovalo, hlavně v okolních státech, u nás to bylo levnější. Před rokem to samozřejmě vyskočilo, ale letošní průměrná spotová cena je 2650 Kč a průměr za poslední měsíc je 1900 Kč. Tedy ČEZ a PRE z nás docela dře kůži, zatím s tarifama vůbec nehnuli a nestydatě prodávají za 5-6 Kč jen silovou elektřinu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ionity
Obcas jezdim i dalky, mazda by nestacila.
Jak rikam na to aby zacala funguvat konkurence s cenami je jeste prilis malo E-aut a samotne stanice jsou prilis drahe. Jakmyle BEV-ek bude na silnicich pulka a DC stojan bude stat 100 tisic - az tehdy to bude fungovat.
Oni kdyz na spotu byli ceny silene take s tarifami hned nehnuli. Samozrejme kdyz to jde nahoru ale reaguji rychleji.
Jak rikam na to aby zacala funguvat konkurence s cenami je jeste prilis malo E-aut a samotne stanice jsou prilis drahe. Jakmyle BEV-ek bude na silnicich pulka a DC stojan bude stat 100 tisic - az tehdy to bude fungovat.
Oni kdyz na spotu byli ceny silene take s tarifami hned nehnuli. Samozrejme kdyz to jde nahoru ale reaguji rychleji.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Ionity
Hlavně u nás si tu elektřinu vyrábí za zlomek burzovní ceny, tedy 15 TWh ročně prodávají ven, něco nakoupí, ale výsledná cenová kalkulace určitě hraje v jejich prospěch. Nevidím důvod prodávat domácnostem elektřinu za možná pětinásobek výrobní ceny.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ionity
Trh tak nefunguje. Je jedno za kolik vyrabis - dulezity je za kolik prodas.
Kdyz to je drahy - nekupuj, kup jinde.
Ale samozrejme musi se zabranit monopolum a kortelum.
Jen ze nikdo od CEZu neodchazi protoze teprve nedavno videli co se delo s BE. Takze oni toho vyuzivaji, maji cas nezlevnovat, mozna stihnou (nezlevnovat) i do dalsiho zdrazeni.
Asi ten trh elektriny pro domcnosti je i moc pomaly, kdyby bylo mozne zmenit dodavatele behem par kliku na srtankach (cemuz v podstate nic nebrani) poak by se to zahybalo. Ale tam je vsechno strasne protazeny. Ale myslim si kdyby ten trh byl zivejsi pak by fixy na 3 roky neexistovali. Odhadnu cas reakce na dlouhodobu zmenu cen na pulku maximalniho fixu. Tak mozna na konci pristi zimy CEZ nakonec zareguje, pokud ta tendece bude pokracovat.
Kdyz to je drahy - nekupuj, kup jinde.
Ale samozrejme musi se zabranit monopolum a kortelum.
Jen ze nikdo od CEZu neodchazi protoze teprve nedavno videli co se delo s BE. Takze oni toho vyuzivaji, maji cas nezlevnovat, mozna stihnou (nezlevnovat) i do dalsiho zdrazeni.
Asi ten trh elektriny pro domcnosti je i moc pomaly, kdyby bylo mozne zmenit dodavatele behem par kliku na srtankach (cemuz v podstate nic nebrani) poak by se to zahybalo. Ale tam je vsechno strasne protazeny. Ale myslim si kdyby ten trh byl zivejsi pak by fixy na 3 roky neexistovali. Odhadnu cas reakce na dlouhodobu zmenu cen na pulku maximalniho fixu. Tak mozna na konci pristi zimy CEZ nakonec zareguje, pokud ta tendece bude pokracovat.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Ionity
Josef píše:xdenser : Jakože výhodný tarif na jedno nabití?
MilanDka : Je docela dost lidí, kteří dnes jezdí spalovákem za 12-15 l/100 km a nevadí jim to.
Neviem, to je podľa mňa už šialená spotreba, a tú majú iba nejake veľké SUV.... a tam to asi nevadí. Bežní motoristi jazdia za omnoho menej.
Re: Ionity
Zapomel jsem na toto vlakno.
Tak kdyby nekdo potreboval v lete/na podzim 2023 dal cestovat po Evrope a nema vyhodny tarif s Ionity, tak doporucuji appku Be.Charge:
tady jsou tarify https://www.bec.energy/en/rates/
Nejzajmavejsi jsou Subscriptions
ja pro cestu do Chorvatska koupil Be regular 100kWh za 38Eur (9.4 Kc/kWh - podle me dobra cena za UFC) - hlavne to plati pro Ionity a radu dalsich siti. Bohuzel neplati pro rakousky Smatrix. Take doporucuji predem v appce na mape zjistit jestli to vidi vase planovane stanice. Me se stalo ze jedna nova lokalita Ionity nebyla videt. Melo by fungovat i na Ionity v Cesku - na rozdil od Bonnet (ktery byl vyhodny v minulem roce).
Je to mesicny pausal ale da se kdykoliv zrusit. Jde aktivovat jenom jednou za mesic (~30 dni od data aktivace) - takze aby to bylo vyhodny, nesmi se prepocitat a snazit se to vyuzit cely do konce mesice. Pak je mozny vyuzit kupon ktery pak prida 10EUR - takze nemusite pak na konci tech vasich kWh presne sledovat nabijeni. Promo kod pro kupon hledejte na netu, to ucrite najdete. Muzu napsat i muj promo kod - pro me ale to bude zbytecny - plati jenom mesic a ja zadne dalkove cesty zatim neplanuji. Kupon da slevu jen na jedno nabijeni ale az na konci tarifu - co se nevyuzije - propada. Takze v mem pripade to bylo 100 + 10.5kWh za 38 EUR. Ve zkutecnosti vyslo 104kWh - proste uz to bylo pomaly tak jsem to odpojil a jel.
Take je nutne vedet ze appka je docela zmatena a podpora odpovida na maily v italstine. Take me neslo s kartou od CS koupit tech 100kWh, s kartou od Raiffaisenu to ale slo.
Tak kdyby nekdo potreboval v lete/na podzim 2023 dal cestovat po Evrope a nema vyhodny tarif s Ionity, tak doporucuji appku Be.Charge:
tady jsou tarify https://www.bec.energy/en/rates/
Nejzajmavejsi jsou Subscriptions
ja pro cestu do Chorvatska koupil Be regular 100kWh za 38Eur (9.4 Kc/kWh - podle me dobra cena za UFC) - hlavne to plati pro Ionity a radu dalsich siti. Bohuzel neplati pro rakousky Smatrix. Take doporucuji predem v appce na mape zjistit jestli to vidi vase planovane stanice. Me se stalo ze jedna nova lokalita Ionity nebyla videt. Melo by fungovat i na Ionity v Cesku - na rozdil od Bonnet (ktery byl vyhodny v minulem roce).
Je to mesicny pausal ale da se kdykoliv zrusit. Jde aktivovat jenom jednou za mesic (~30 dni od data aktivace) - takze aby to bylo vyhodny, nesmi se prepocitat a snazit se to vyuzit cely do konce mesice. Pak je mozny vyuzit kupon ktery pak prida 10EUR - takze nemusite pak na konci tech vasich kWh presne sledovat nabijeni. Promo kod pro kupon hledejte na netu, to ucrite najdete. Muzu napsat i muj promo kod - pro me ale to bude zbytecny - plati jenom mesic a ja zadne dalkove cesty zatim neplanuji. Kupon da slevu jen na jedno nabijeni ale az na konci tarifu - co se nevyuzije - propada. Takze v mem pripade to bylo 100 + 10.5kWh za 38 EUR. Ve zkutecnosti vyslo 104kWh - proste uz to bylo pomaly tak jsem to odpojil a jel.
Take je nutne vedet ze appka je docela zmatena a podpora odpovida na maily v italstine. Take me neslo s kartou od CS koupit tech 100kWh, s kartou od Raiffaisenu to ale slo.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)