Zpoplatnění ČEZu za kWh

Provozovatelé sítí nabíjecích stanic, příp. výrobci

Moderátor: ozana

Blazer_cz
Příspěvky: 12
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Blazer_cz » čtv 28. lis 2019 11:17:47

Za mne je tenhle ceník úplně v pohodě. Aspoň nebude docházet k nadužívání nabíječek kterých je stále docela málo. Takhle jsou ceny postavené tímto způsobem aby lidi nabíjeli primárně doma kde to mají levnější a rychlonabíječky využívali jen z nutnosti při dálkových cestách. Mě se dokonce vyplatí tarif "pay as you go" za 7,5Kč/kWh. S mými občasnými 12 až 20kWh za měsíc a někdy i dva je to v klidu.
Samozřejmě pro lidi ze sídlišť se to nevyplatí. Ti by neměli nadávat ČEZu, ale jít si stěžovat na město proč nezačnou něco dělat pro podporu svých obyvatel.
Nissan Leaf 2013 23kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
Uživatelský avatar
Martin i3
Příspěvky: 126
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Martin i3 » čtv 28. lis 2019 16:57:15

Mishaczech píše:Tak 1.5Kč/1KWh je rozdíl + 50% oproti E.ON, což mi tedy dost přijde. Hlavní "nevýhodu" spatřuji v nutnosti paušální platby 550Kč/měs abych se na tu cenu 4.5 vůbec dostal :-(
Celé tohle zdražování mě utvrdilo v tom, že ty solární panely s 10KW asynchronním střídačem a 10KWh baterkama prostě potřebuju. Sice je to investice zhruba 250.000, ale snad budu mít i na důchod vystaráno. Ještě nedávno jsem psal jak se solár nevyplatí a ejhle, je to tady.


Nabijet doma, nabijet doma a pokud jedu dal tak se to proste v tom najezdu rozpusti prece.
A nebo vetsi baterka, timhle smerem pujdu ja a CEZ necham bez pausalu jen jako nouzovku ale i tak si myslim ze jsou ty ceny uplne v pohode.
BMW i3 94Ah, 59.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 717
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Josef » pát 29. lis 2019 9:27:36

Mishaczech píše:Tak 1.5Kč/1KWh je rozdíl + 50% oproti E.ON, což mi tedy dost přijde. Hlavní "nevýhodu" spatřuji v nutnosti paušální platby 550Kč/měs abych se na tu cenu 4.5 vůbec dostal :-(
Celé tohle zdražování mě utvrdilo v tom, že ty solární panely s 10KW asynchronním střídačem a 10KWh baterkama prostě potřebuju. Sice je to investice zhruba 250.000, ale snad budu mít i na důchod vystaráno. Ještě nedávno jsem psal jak se solár nevyplatí a ejhle, je to tady.


Nic proti solárům, pokud je to ostrovní systém. Myslet si, že člověk na něčem takovém ušetří jen jen fantazie. Já projezdím ročně 10 tis. Kč na 25 tis. km, to bych se musel s návratností solárů dožít 100 let :)
Obrázek
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
dracekvo
Příspěvky: 417
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod dracekvo » pát 29. lis 2019 9:40:22

Solár nemá šanci konkurovat nízkému tarifu. Hlavně pokud má v sobě baterie.

Na domě má sloužit hlavně pro vykrytí spotřeby VT + přebytky do tepla. A pokud to postavím z bazarových komponent, tak se to i dá provozovat s návratností. Cena elektřiny stále stoupá.
Pořizovat si solar pro nabíjení auta se nevyplatí. Stejně v 99% případů auto není během dne doma.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 74 tis. km)
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 301
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod stejk » pát 29. lis 2019 10:47:50

dracekvo píše:Stejně tak si myslím, že jednou i EON zvedne cenu.
Ano, okolo 6 Kč /kWh viz
Mishaczech
Příspěvky: 75
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Mishaczech » pát 29. lis 2019 14:57:02

Josef píše:Nic proti solárům, pokud je to ostrovní systém. Myslet si, že člověk na něčem takovém ušetří jen jen fantazie. Já projezdím ročně 10 tis. Kč na 25 tis. km, to bych se musel s návratností solárů dožít 100 let :)


Tak já to nemám na dobíjení auta, v současné době i bez auta mám spotřebu kolem 12MWh/rok takže asi tak...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 717
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Josef » pát 29. lis 2019 19:37:41

Když si dám do kalkulačky FVE 10 kW, tak mi vyjde cena 400 tis. celkem vyrobíte ročně až 10 MWh, což bude silně ovlivněno počasím. Pro zajímavost, na Kanárských ostrovech to samé dá 19 MWh. Je jasné, že pro auto je to nesmysl, pro dům je to OK, jenže stejně budete kupovat elektřinu v nejhorším období, tedy v zimě a v létě nebudete vědět co s ní. Tedy když už FVE, tak s kogenerační jednotkou a už se bavíme o cca 700 tis. Kč.
Obrázek
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 712
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Radovan » pát 29. lis 2019 22:23:44

3,6 kWp FVE od 9/2009, ročně kolem 4500 kWh, spotřebuji bez baterky +-50%. Tehdy to mělo smysl se zeleným bonusem, dnes to má smysl jako náhrada čoudící a jaderné elektřiny a energetická nezávislost. Cena pořízení je hodně odvislá od komponent, stavby na klíč a poradenství. Elektromobil má smysl zakomponovat jako akumulátor/baterii. Jinak jen ukládá, takže je to dobré pro lidi, co jezdí brzy do práce a brzy se s autem vrací domů. Jinak jsou většinu svitu mimo.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 81 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 36 tis. (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 301
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod stejk » sob 30. lis 2019 6:46:50

Vím, že to do tohoto vlákna nepatří, ale viděli jste případ z Černých ovcí? Kdy přesnější měření fázové v kombinaci se špatně navrženým symetrickým střídačem posunulo návratnost přes sto let? Řešení existuje: Vezměte kamery Černých ovcí a ...tadá.... distribuční podnik bude ekonomické škody navrženým střídačem kompenzovat.
dracekvo
Příspěvky: 417
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod dracekvo » sob 30. lis 2019 10:11:43

Zakomponováním elektromobilu do FVE jako úložiště odsuneme návratnost celé elektrárny někam do doby úmrtí našich vnuků.
Protože v současné době je cena takového řešení astronomická.
Zatím je to jen vlhký sen takovejch těch lidí co kreslí malůvky s domečkem, na domečku panely a u domečku stojí malé autíčko s kabelem.

Než jsem se stěhoval, tak jsem měl VFE 3kWp, 20kWh v baterkách a když jsem přijel ve 3 hodiny, tak už nemělo téměř cenu dávat auto na nabíječku, protože daleko levnější bylo si tu energii koupit v noci a to co dává VFE zužitkovat v době vysokého tarifu v domě. Nejvíc člověk stejně spotřebuje, když příde z práce.

Kde by VFE mělo smysl, je kryté parkoviště a na tom parkovišti dobíjecí sloupky. Třeba před fabrikama.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 74 tis. km)
nokia9500
Příspěvky: 262
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod nokia9500 » sob 30. lis 2019 10:42:26

tady je asi každý věštec... FVE si pořizuju má 15-25 let a abych mohl spočítat nějakou návratnost v čase tak musím znát cenu proudu ze sítě po dobu fungování FVE abych se dopočítal rozdílu mezi vyrobenou a koupenou


když potřebuju nabít přes den tak je mi noční proud na nic a mám vstup za 5.20 + 10% za konverzi má DC

a kdo jenom.odhazne cenu za tři roky tak je borec

spotřeba v EU furt stoupá nic pořádného se nestaví a jenom se píše co se bude vypínat....
BMW i3 60Ah, 30.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 717
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Josef » sob 30. lis 2019 14:33:35

Nezávislost schvaluji. Když se mě jeden zákazník ptal, jakou má návratnost váš projekt energetické nezávislosti, tak jsem se ho zeptal, "jakou na návratnost vaše Audi A8?" :)
Obrázek
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 712
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Zpoplatnění ČEZu za kWh

Příspěvekod Radovan » sob 30. lis 2019 18:30:00

Je to jak u blbejch. Dokud elektřinu vyráběly uhelky a jaderky, sem tam voda, byla návratnost a čistota každému u zadele. Pak přišly první FVE a začalo se řešit hovadiny typu za jak dlouho panel vyrobí elektřinu, která se spotřebovala na jeho výrobu. Což bylo do té doby u uhelek a jaderek každému u zadele. Pak přišly elektromobily a je to totéž v bleděmodrém. Baterky, uhlíková stopa, recyklace a snůška dalších lží a polopravd. Včetně toho, že benzín a nafta prší z nebe, jen elektřina pro ty nečisté elektriky se musí vyrábět špinavě z uhlí. Že mega elektřiny potřebujeme na to, aby benzín či nafta dotekly do nádrže spalováku, že většinu z toho pustíme do vzduchu jako jedy, smrad a kravál, že baterky vydrží spalováku 3-5 let, to jaksi nikdo nepíše. Jsou Češi národ papouškujících nepřemýšlejících debilů nebo to jen tak z médií vypadá?
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 81 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 36 tis. (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.