Pravidelný servis elektromobilů
Napsal: čtv 14. kvě 2020 7:21:11
Jak často měníte filtry a brzdovou kapalinu? Jednou za rok nebo až za dva?
Fórum o elektromobilech a podpůrné infrastruktuře
http://elektroforum.cz/
Karel píše:Jak často měníte filtry a brzdovou kapalinu? Jednou za rok nebo až za dva?
Karel píše:Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.
Lama píše:Karel píše:Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.
??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.
Karel píše:Lama píše:Karel píše:Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.
??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.
To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.
Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.
Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.
Lama píše:Karel píše:Lama píše:??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.
To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.
Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.
Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.
To teda zírám, jak to udělali Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci...
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.
Karel píše:Lama píše:Karel píše:
To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.
Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.
Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.
To teda zírám, jak to udělali Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci...
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.
Jo, v zimě se to hodí si přitopit, ale v létě je tam vedro jako v peci a navíc je tam takový divný bateriový odér, takže se to stejně musí vyvětrat
Lama píše:Karel píše:Lama píše:To teda zírám, jak to udělali Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci...
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.
Jo, v zimě se to hodí si přitopit, ale v létě je tam vedro jako v peci a navíc je tam takový divný bateriový odér, takže se to stejně musí vyvětrat
A můžete při nabíjení klimatizovat (topit) ?