Stránka 1 z 1

Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: čtv 14. kvě 2020 7:21:11
od e-Kája
Jak často měníte filtry a brzdovou kapalinu? Jednou za rok nebo až za dva?

Re: Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: pát 15. kvě 2020 7:10:28
od Bobo
Brzdová kapalina 2 roky
Pylový filtr cca 20000-40000 km podle provozu město/meziměsto
Chladicí kapalina většinou 6-8let/cca150000km
Olej v rozvodovce s diferenciálem 60000-100000 km, max tak 10let.
Liší se to výrobce od výrobce, tohle je takový rozumný průměr.
Nejdůležitější je brzdová kapalina, elektromobily a hybridy mají většinou dost složité brzdy, snímače tlaku, lineární elektrohydraulické ventily, hydraulické čerpadlo, akumulátor tlaku, simulátor zdvihu pedálu. Vše většinou dlouho spolehlivě funguje, ale pouze s brzdovou kapalinou ve slušném stavu. Komponenty jsou dost složité a drahé(v řádu desetitisíců) , je škoda přidělávat si starosti zanedbáním výměny kapaliny za pâr stovek.
Karel píše:Jak často měníte filtry a brzdovou kapalinu? Jednou za rok nebo až za dva?

Re: Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: pát 15. kvě 2020 10:46:58
od Radovan
Nechávám to i po 6 letech na servisu (auto koupeno jako nové s 5 letou zárukou a tím povinnými ročními garančkami), takže jedou podle servisní knížky a doporučených intervalů výměn. Většinou se s takovou roční návštěvou svezly i některé svolávací akce, po 4. a 6.roce i prohlídka před STK a STK samotná.

Re: Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: pon 18. kvě 2020 7:30:31
od e-Kája
Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.

Re: Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: pon 18. kvě 2020 8:31:10
od Lama
Karel píše:Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.

??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.

Re: Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: pon 18. kvě 2020 11:19:04
od e-Kája
Lama píše:
Karel píše:Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.

??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.


To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.

Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.

Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.

Re: Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: pon 18. kvě 2020 12:21:24
od Lama
Karel píše:
Lama píše:
Karel píše:Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.

??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.


To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.

Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.

Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.

To teda zírám, jak to udělali :o Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci... :roll:
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.

Re: Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: pon 18. kvě 2020 12:25:57
od e-Kája
Lama píše:
Karel píše:
Lama píše:??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.


To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.

Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.

Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.

To teda zírám, jak to udělali :o Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci... :roll:
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.


Jo, v zimě se to hodí si přitopit, ale v létě je tam vedro jako v peci a navíc je tam takový divný bateriový odér, takže se to stejně musí vyvětrat :lol:

Re: Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: pon 18. kvě 2020 12:27:10
od Lama
Karel píše:
Lama píše:
Karel píše:
To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.

Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.

Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.

To teda zírám, jak to udělali :o Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci... :roll:
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.


Jo, v zimě se to hodí si přitopit, ale v létě je tam vedro jako v peci a navíc je tam takový divný bateriový odér, takže se to stejně musí vyvětrat :lol:

A můžete při nabíjení klimatizovat (topit) ?

Re: Pravidelný servis elektromobilů

Napsal: pon 18. kvě 2020 12:36:19
od e-Kája
Lama píše:
Karel píše:
Lama píše:To teda zírám, jak to udělali :o Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci... :roll:
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.


Jo, v zimě se to hodí si přitopit, ale v létě je tam vedro jako v peci a navíc je tam takový divný bateriový odér, takže se to stejně musí vyvětrat :lol:

A můžete při nabíjení klimatizovat (topit) ?


To jste mi připomněl, že v zimě je v autě při venkovním nabíjení slušná kosa, když tam člověk sedí v autě. Větrák a klimatizace pustit jde, ale netopí to :roll:
Asi by se většina energie spotřebovala na vytápění, takže by to nabíjelo ještě pomaleji než normálně :o
Ale jde tam nastavit předehřev interiéru na určitou hodinu během nabíjení. Musí být ale v tu chvíli baterie nabitá alespoň na 80%, což jsem jednou otestoval a funguje to bezvadně. Manuálně jsem to nezkoušel spustit, ale jestli si na podzim vzpomenu, tak to vyzkouším.
V každém případě ohřev nebo chlazení baterie funguje jen při zapojeném autě v zásuvce, jinak ne.