Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Neautorizované servisy, úpravci elektroaut apod.

Moderátor: Josef

Beri
Příspěvky: 6
Registrován: stř 01. bře 2017 12:21:36

Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Beri » pát 03. bře 2017 13:12:01

Ahoj,

jsem (cca na 85% :-) ) rozhoduta pro koupi ojetého Nissanu Leaf.
Co mi ale zatím zcela chybí, je informace o poruchovosti a následném řešení a myšlenkový pochod zhruba- "Až zhyne baterie, nebo bude dojezd např. pod 80 km na nabití, bude hodnota auta 0. Kdy zhyne, nikdo neví..."

Moje dotazy tedy: máte někdo zkušenosti s opravami elektromobilů? Kde, co se pokazilo a jak drahé jsou opravy? (Ideálně zhruba v porovnání s bezínem/naftou).

Druhá otázka - prodávali jste už někdo el.mobil? Jak moc klesla cena a je vůbec k prodatelný?

Třetí otázka - měnil někdo z Vás baterii? Nestojí to jako celé auto?

Děkuji...
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod petr.balas » sob 04. bře 2017 11:25:10

Nissan Leaf

Zatím se nic nepokazilo.
Záruka na baterii je u Leafa 5 let / 100.000 km (24kWh) nebo 8 let / 150.000,- (30kWh), záruka na zbytek auta jsou 2 roky, možno dokoupit záruku na 5 let.
Servisní prohlídky jsou citelně levnější než na benzín (+ se nevyměňuje olej, drahá to položka).

Povinné ručení je velice levné (bere se jako motor o objemu tuším že 0,8 litru, t.j. nejmenší sazba), havarijní k mému překvapení taky bylo levné.

Cca před 2 roky, kdy jsem se o cenu baterie zajímal, tak výměna 24 kWh baterie v Nissan Leaf (t.j. musíte jim vrátit tu původní) stála 150.000,- a Nissan byl tehdy jediný, kdo měl oficiálně stanovenu cenu. O půl roku dřív to bylo 220.000,-. Výrobní ceny baterií jdou strmě dolů, předpokládám, že dnes to bude zase o něco méně.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Beri
Příspěvky: 6
Registrován: stř 01. bře 2017 12:21:36

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Beri » úte 07. bře 2017 10:03:31

petr.balas píše:Nissan Leaf

Zatím se nic nepokazilo.
Záruka na baterii je u Leafa 5 let / 100.000 km (24kWh) nebo 8 let / 150.000,- (30kWh), záruka na zbytek auta jsou 2 roky, možno dokoupit záruku na 5 let.
Servisní prohlídky jsou citelně levnější než na benzín (+ se nevyměňuje olej, drahá to položka).

Povinné ručení je velice levné (bere se jako motor o objemu tuším že 0,8 litru, t.j. nejmenší sazba), havarijní k mému překvapení taky bylo levné.

Cca před 2 roky, kdy jsem se o cenu baterie zajímal, tak výměna 24 kWh baterie v Nissan Leaf (t.j. musíte jim vrátit tu původní) stála 150.000,- a Nissan byl tehdy jediný, kdo měl oficiálně stanovenu cenu. O půl roku dřív to bylo 220.000,-. Výrobní ceny baterií jdou strmě dolů, předpokládám, že dnes to bude zase o něco méně.


Ahoj,díky moc!
Já budu kupovat ojetý, sice skoro nový (co do najetých km), ale už po záruce (firemní, byla jen 3 roky).
Volala jsem do Nissanu, říkali nová baterie (24 kW) 9 000,-Eur.
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod petr.balas » úte 07. bře 2017 11:39:37

Beri píše:
petr.balas píše:Nissan Leaf

Zatím se nic nepokazilo.
Záruka na baterii je u Leafa 5 let / 100.000 km (24kWh) nebo 8 let / 150.000,- (30kWh), záruka na zbytek auta jsou 2 roky, možno dokoupit záruku na 5 let.
Servisní prohlídky jsou citelně levnější než na benzín (+ se nevyměňuje olej, drahá to položka).

Povinné ručení je velice levné (bere se jako motor o objemu tuším že 0,8 litru, t.j. nejmenší sazba), havarijní k mému překvapení taky bylo levné.

Cca před 2 roky, kdy jsem se o cenu baterie zajímal, tak výměna 24 kWh baterie v Nissan Leaf (t.j. musíte jim vrátit tu původní) stála 150.000,- a Nissan byl tehdy jediný, kdo měl oficiálně stanovenu cenu. O půl roku dřív to bylo 220.000,-. Výrobní ceny baterií jdou strmě dolů, předpokládám, že dnes to bude zase o něco méně.


Ahoj,díky moc!
Já budu kupovat ojetý, sice skoro nový (co do najetých km), ale už po záruce (firemní, byla jen 3 roky).
Volala jsem do Nissanu, říkali nová baterie (24 kW) 9 000,-Eur.


Jak zněl dotaz na Nissan? Cena za novou baterii nebo cena za výměnu baterie? Výměna (t.j. když jim vrátíte původní) by měla být levnější.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Turbo » čtv 13. črc 2017 14:13:20

Připojil bych se k původnímu dotazu:

Velmi silně zvažuji pořízení elektropohonu, ale musím říct, že čím více se o to zajímám, tím více mě opouští nadšení z jednoduchosti a finanční nenáročnosti provozu takového stroje.

Zajímají mě konkrétní data z provozu: Mám to a to auto, najeto x km, měnil jsem toto za tolik a servisní prohlídka stojí tolik.

Například v sekci bazar je na prodej iOn který na necelých 50tkm má nový invertor, což třeba u e-Golfa (na Peugeoty nemám přístupný ceník) je záležitost za 110tis Kč, motor (s převodovkou) stojí 143tis, nabíječka 28tis, jedna baterie z celkem 24ks je za 17800,- No, to jsou docela strašidelná čísla...
Je asi možná brzy hodnotit jakou budou mít tyto exponované díly v EV životnost, ale nesmrtelné evidentně nebudou a žádná láce to také není.
A po jistých zkušenostech bych se na záruky výrobce příliš nespoléhal.

Rozhodně jsem sem nepřišel nadšencům EV vířit prach, pouze bych si rád udělal objektivní názor.
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod ozana » čtv 13. črc 2017 20:28:35

Pokud vím, tak nic neodchází systematicky. Občas má někdo smůlu a odejde mu třeba ten inventor, jinému se rozbil stálý převod(převodovka). Většina majitelů však nic takového nezažila. Ani baterii myslím nikdo neřešil.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Turbo » čtv 13. črc 2017 21:02:30

ozana píše:Pokud vím, tak nic neodchází systematicky. Občas má někdo smůlu a odejde mu třeba ten inventor, jinému se rozbil stálý převod(převodovka). Většina majitelů však nic takového nezažila. Ani baterii myslím nikdo neřešil.


Kolik stála oprava na iOnu? Bylo to v rámci záruky?
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod ozana » pát 14. črc 2017 7:37:25

Turbo píše:Kolik stála oprava na iOnu? Bylo to v rámci záruky?

Zeptejte se majitele, není to moje auto.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4016
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Josef » pát 14. črc 2017 8:57:20

Turbo: Všechny informace ohledně prodeje vozu jsou silně individuální a ceny se v tomto segmentu prudce mění, takže co platí letos nebude vůbec platit příští rok. Rovněž opravy, většina řekne, že nic neměnila, ale najde se auto, kde se vymění kdeco. Záleží taky kde se to opravuje a kdo to opravuje. Teď ojetý Nissan Leaf skoro nemá smysl, nový 24kWh stojí v Německu 420 tis. bez DPH, 30kWh 520 tis. bez DPH. Jakmile bude dostupná nová verze Leaf (cca 2018), začnou se lidi zbavovat starších aut a to houfně, protože nová verze bude podstatně lépe vybavená, řekl bych hezčí a hlavně 40kWh a to už je rozumná hodnota na delší dojezdy v ČR.

Tedy pokud jezdíš jako 60% naší populace tedy průměr do 30km denně, pak si vystačíš i se starším Leafem a ty ceny aut padnou klidně na 250 tis. za auto s rozumným nájezdem a stářím. Další zlom bude v r. 2019, kdy se objeví auta s VW a Škody a ceny padnou ještě více. Jestliže dnes někdo kalkuluje, že EV auta moc neklesají na ceně (což platilo mnoho let) za za 3-4 roky to nebude vůbec pravda a rozumné EV auto bude stát kolem 650 tis., které dnes stojí 950 tis. Standard bude do 5 let nakonec baterie 40-60kWh a baterie 24kWh už nebude moc lidí zajímat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Radovan » pát 14. črc 2017 16:23:30

Doporučuji zde na fóru se podívat na jednotlivé vozy, bývají tam zkušenosti s provozem po roce, dvou třech........ Například viewtopic.php?f=9&t=179
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Turbo » pát 14. črc 2017 20:33:47

Josef píše:Turbo: Všechny informace ohledně prodeje vozu jsou silně individuální a ceny se v tomto segmentu prudce mění, takže co platí letos nebude vůbec platit příští rok. Rovněž opravy, většina řekne, že nic neměnila, ale najde se auto, kde se vymění kdeco. Záleží taky kde se to opravuje a kdo to opravuje. Teď ojetý Nissan Leaf skoro nemá smysl, nový 24kWh stojí v Německu 420 tis. bez DPH, 30kWh 520 tis. bez DPH. Jakmile bude dostupná nová verze Leaf (cca 2018), začnou se lidi zbavovat starších aut a to houfně, protože nová verze bude podstatně lépe vybavená, řekl bych hezčí a hlavně 40kWh a to už je rozumná hodnota na delší dojezdy v ČR.

Tedy pokud jezdíš jako 60% naší populace tedy průměr do 30km denně, pak si vystačíš i se starším Leafem a ty ceny aut padnou klidně na 250 tis. za auto s rozumným nájezdem a stářím. Další zlom bude v r. 2019, kdy se objeví auta s VW a Škody a ceny padnou ještě více. Jestliže dnes někdo kalkuluje, že EV auta moc neklesají na ceně (což platilo mnoho let) za za 3-4 roky to nebude vůbec pravda a rozumné EV auto bude stát kolem 650 tis., které dnes stojí 950 tis. Standard bude do 5 let nakonec baterie 40-60kWh a baterie 24kWh už nebude moc lidí zajímat.


Sice bych si to moc přál, ale ten cenový propad nevidím příliš realisticky. Jednak mi to nepřijde jako rozumná obchodní taktika (to by stále všichni čekali až budou lepší a levnější modely aut) a také už VW avizoval, že při uvažovaném rozvoji elektromobility nebude za pár let dostatek akumulátorů, takže abychom se ještě nedivili... A navíc nový e-Golf stojí úplně stejně jako starší model.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Radovan » pát 14. črc 2017 21:03:30

To si ovšem odporujete. Pokud nový eGolf stojí s větší baterií a standardní výbavou stejně jako starší, pak jednoznačně eGolf zlevňuje.

Já viděl velké zlevnění od počátků nové éry elektromobilismu. Můj Ion neváhali nabízet s DPH za milion, později za 700 tisíc, dokonce i v době, kdy přišel na trh Leaf za stejné peníze o třídu větší auto s o 1/3 větší baterií. Pak šli až po dlouhé době na 600, později na 550 (když VW uvedl eUP za 600), já koupil nové před 3,5 lety za 439 i s prodlouženou 5 letou zárukou na vše. Tedy za méně než polovic původní ceny a 2/3 té dlouhodobě držené snížené.

Loni jsme ženě koupili Ion ojetinu 13 tis. km 3 roky starou za 280 tisíc, tedy necelé 2/3 z mé nové ceny. Na trh se dostávají ukončené leasingy i auta od lidí, co je mění za větší a lepší elektromobily. Do toho přicházejí vylepšené nové auta s většími bateriemi za +- stejnou cenu jako stará. Takže fakt to jde dolů a rozšiřuje se podstatným způsobem nabídka.

Pokud se Vám zdají místní elektromobily drahé, musíte na evropský trh. Tam kde je více prodaných aut a kde je státy podporují, tam se aut lidé rychleji zbavují. A ceny tomu odpovídají.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4016
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Josef » sob 15. črc 2017 0:30:30

Turbo píše:Sice bych si to moc přál, ale ten cenový propad nevidím příliš realisticky. Jednak mi to nepřijde jako rozumná obchodní taktika (to by stále všichni čekali až budou lepší a levnější modely aut) a také už VW avizoval, že při uvažovaném rozvoji elektromobility nebude za pár let dostatek akumulátorů, takže abychom se ještě nedivili... A navíc nový e-Golf stojí úplně stejně jako starší model.


Ceny jsem uváděl, ještě ani nezačala výroba nového Leaf a už jsou o 20% níže, než byly. Jakmile se začnou lidé zbavovat 24kWh verzí, bude těch aut v bazarech tolik, že cena začne padat, navíc baterie není prázdná nádrž, každý měsíc v podstatě padá její cena. Samozřejmě chce to kupovat v Německu, u nás není na tohle trh, auta jsou tu předražený a většinou za to lidé chtějí nesmysl. Podobná situace je i u eGolf, starší modely s pár tisícema km jsou k mání v Německu za 540 tis. bez DPH (u nás tak za 650 tis. s větším nájezdem).
Na světě je odhadem Lithia asi na 500 mil. aut (i u nás nemalá část zásob), to bude trvat 30 let (nepočítám recyklaci), než se takový počet vyrobí a už jsou v laboratořích baterie i na jiné bázi.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Turbo » sob 15. črc 2017 21:15:13

Váš optimismus bych si přál mít pánové...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4016
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Josef » ned 16. črc 2017 11:28:41

Jakmile se budeš na svět dívat negativně, stáhne tě to ke dnu, pozitivní přístup je otázka zdraví, nejen víry :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod petr.balas » ned 16. črc 2017 15:16:53

Turbo píše:Připojil bych se k původnímu dotazu:

Velmi silně zvažuji pořízení elektropohonu, ale musím říct, že čím více se o to zajímám, tím více mě opouští nadšení z jednoduchosti a finanční nenáročnosti provozu takového stroje.

Zajímají mě konkrétní data z provozu: Mám to a to auto, najeto x km, měnil jsem toto za tolik a servisní prohlídka stojí tolik.


Nissan Leaf 24kWh
2 roky, 2 měsíce
najeto 65 000 km

měněno:
stěrače
pneu (zimní Nokiany odešly rychleji než bych očekával, podruhé jsem koupil osvědčené Micheliny, tak uvidíme, jak dlouho vydrží)
žárovky v předních světlometech - důvod - mizerná svítivost originálních, takže vyměněny za slušné LED

první servisní prohlídka (po roce): 2.612,- Kč (cena s DPH)
druhá servisní prohlídka (po dvou letech): 2.219,- Kč (cena s DPH)

povinné ručení je levné (jako na motor o objemu 0,8 litru, t.j. na minimální objem). klasická pojistka kupodivu taky překvapivě levná.

na auto jsou 3 roky záruka ale ještě chci dokoupit prodloužení na celých 5 let, na baterii je záruka 5 let ale omezené km, t.j. zde mi záruka skončí dříve.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod mp1 » ned 23. črc 2017 15:44:44

iné fórum, ctrl c/v:
2 roky, 1 mesiac, 3 dni a 100.000 km s Nissanom Leaf 24 kWh za 900 EUR
....(05.06.2017)
Cena auta Nissan Leaf 24 kWh bateria........................................... ........ 21.000 € bez DPH.
Najazdené:........................................ ................................................. 100.000 km

Náklady na palivo:
Nabíjanie doma: 1.640 kWh x 0,15 €/kWh (výpis z faktúry v garáži).......= 246 € s DPH
Nabíjanie na verejných nabíjačkách: ? kWh bezplatné .........................= 0 €

Náklady na servis a opravy:
Servis: 2 x 99 + 1 x 109 .................................................. ................= 306 € bez DPH
Závady: pri 98.000 km výmena ložiska ľavého predného kolesa............= 0 € (v záruke)
pri 99.000 km výmena žiarovky ľavého svetlometu ..............................= 18 € bez DPH
Pneumatiky: dokúpená zimná sada Matador.......................................= 180 € bez DPH
kúpená letná sada Matador .................................................. ...........= 150 € bez DPH
Brzdy: mechanik ich odhadol na 70% nových bŕzd..............................= 0 €

Celkové náklady po 100.000 km ................................................. .= 900 €

Batéria: 88% t.j. pokles kapacity 12% podľa testeru ELM 327, čo je 2 x viac ako má Tesla.
Dojazd na 100% nabitie:
Leto:..................150 km ( nové auto 165km) pri úspornej jazde do 85 km/hod bez klimatizácie..
Zima:.................100 km( nové auto 120km) pri úspornej jazde s kúrením.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4016
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Josef » pát 28. črc 2017 13:06:36

To je parádní náklad! Ten nájezd je ale taky masakr, tady s EV auto jednoznačně vyplatí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
cayman
Příspěvky: 4
Registrován: úte 04. dub 2017 11:50:37
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod cayman » úte 01. srp 2017 11:54:39

Taky konečně dodám pár informací:
pořídili sme Fiat Fiorino z roku 2009 předělaný firmou Micro-Vett.
Mělo najeto asi 6.500 km a nyní máme přes 24.500 km cca za 6 měsíců.
Tento vůz se dá pořídit okolo 200.000 Kč funkční, my máme původní baterie cca 31 kWh a jsou v pořádku, ujedeme na ně cca 150 km +/-
Žádné finanční investice jsme do auta naštěstí dávat nemuseli, ale určitě pořídíme silnější palubní nabíječku. Původní má pouze necelé 3 kW a nabíjení trvá asi 9 hodin z 0 % na 100 %
Spíš jsme do auta investovali hodně času na různé úpravy a balancování článků po dlouhé odstávce vozu. Hodně nám pomohl náš šikovný soused, bez kterého bysme vůz dali těžko dohromady.
Platby za nabíjení jsou hodně různé, dá se jezdit i uplně zadarmo, ale dá se jezdit i 5x dráž než za cenu pohonnejch hmot se spalovákem. Doma nabíjíme na nízkej tarif asi za 1,3 Kč za 1 kWh.

Hlavně od tý doby co jsme pořídili a rozjezdili EV nám uplně "spadla klec" a jezdíme si všude kam se nám chce a kdy se nám chce a nemusíme se bát, že někam pojedeme "zbytečně" že nás to bude stát benzín atd.
Fiat Fiorino 2009 EV 31 kWh (Micro-Vett)
www.evalbum.com/5247
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4016
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti - opravy/servis+ co s dosloužilou baterií

Příspěvekod Josef » úte 01. srp 2017 13:26:39

Co to je za sazbu 1,30 za kWh? Takhle nízkou cenu jsem nikde neviděl, respektive ano, ale byla to cena bez distribuce a dalších poplatků.
Audi Q4 Sportback e-tron 50