Tesla Model Y

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » čtv 20. dub 2023 9:40:40

Pěkná spotřeba. Já už se nemám čím chlubit, u Audi nemá smysl se bavit o spotřebě jak jsem avizoval, zvláště s 4x4, při 5°C, 2 lidi + dítě, auto naložený po střechu, část cesty v dešti, 75 % cesty po D1, spotřeba 23.5 kWh/100km. :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Turbo » čtv 20. dub 2023 13:08:38

Tak to jste ještě nejel s EQV :lol:
Vyměnil jsem to na týden za Teslu. Samozřejmě jsem čekal, že to bude jezdit za víc, ale ta realita je fakt krutá.
Ještě to mám na pár dní, tak to trochu vstřebám a pak písnu krátkou recenzi.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » čtv 20. dub 2023 18:43:23

Jsem zvědav na recenzi, viděl jsem že MB nemá ty pohony ještě moc dobré, ale EQV je fakt žrout, určitě větší než VW Buzz.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » pon 24. dub 2023 22:06:47

Jsem měl možnost testovat ID buzze a musím říct, že se to řídí pěkně, tak jednoduše a skvělý rejd, hrozne mě to připomělo S-1203 včetně toho skákání předku, na tro hrozně měký pérování a na zvněný silnici se to dá plynem krásně podélně rozhoupat. Po městě a okolí se s tím jezdí lépe jak Y ,ale musí se pomalu a moc netáhne asi jak Citigo spotřebu to za posledních 4000 Km mělo 27 kWh/100 Km. Ale to se dá pochopit Mulitivan taky nejezdí za 5 litrů nafty jako Oktávka ...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » pát 05. kvě 2023 9:25:42

Včera jsem jel první delší cestu v kuse Jablonec-Hracec Králové a zpět traca 1/2 okresky 1/4 město 1/4 dálnice.
Bylo docela dobrý počasí, jen přes den byla třeba klimatizace.

Spotřeba 12,5 kWh/100 KM na trase 230 Km spotřebováno 29 kWh zbytek v baterii 47% - připomínám že se jedná s standart rangeš se zadním náhonem a Lifepo baterií s celkovou kapacitou kolem 60 kWh. V noci následně doplněno 32 kWh do 100%
Přílohy
hradc01.JPG
Naposledy upravil(a) Citigo e IV dne pát 05. kvě 2023 14:31:18, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » pát 05. kvě 2023 14:26:29

Ještě bych doplnil že stejnou trasu jsem jel jel za podobných podmínek taky prakticky bez klimatizace Citigem za 11 kWh /100km
rychlosti +- stejné normálně s okolním provozem. Bez topení a mimo dálnice je citigo IV o cca 10% úspornější jak Y

viewtopic.php?f=50&t=756&start=80#p20526
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » pát 05. kvě 2023 16:14:52

Jste dábel, jednou bych se s Vámi svezl a ukázal Vám jak se jezdí o 30% větší spotřebou :) Průměrná spotřeba majitelů Citigo je 15 kWh/100 km a drtivá většina má spotřebu větší než 14 kWh/100 km. Průměr na Tesla 3 je 18.65 kWh/100 km a Tesla Y 21.63 kWh/100 km. Je nutné dodat, že to jsou reálné spotřeby po odečtu z elektroměru. Data jsou čerpána ze spritmonitor.com.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » pát 05. kvě 2023 16:50:32

O 30% by jste možná dal za volantem Vašeho e-tronu , ale s teslou by Vám sebrali papíry za 50 Km. Myslím že ty spotřeby na sprintmotoru jsou dané tím, že se jedná s starší verze Tesel bez Octopusu a jedná se uživatele co měli jako spalováky nadprůměrně výnonné vozy a jezdí podle toho znám příběhy těch lidí co na okresce atakují 150 Km/hod a předjíždí celé kolony. Já sice jezdím svižně, ale pokutu za rychlost jsem 25 let nedostal. Na to, že je to Tesla tak s tím jezdím normálně jako s běžným vozem i když občas razatní zrychlení dám a auto mě za to nadává, na spotřebu to moc vliv nemá.

A spotřeba podle nabíjení sedí cca +10% ke spotřebě vozu, když data odhadnu z elektrárny. Znamý si bude kupovat stejnou teslu a má ode mě wall box a IOT metrem a cívky máme nastaveny na spotřebu vozu, budu tedy moci dát přesná data jako najeté km vs. kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » pát 05. kvě 2023 20:27:18

Přemýšlel jsem, že si to budu muset zase půjčit, kam se to posunulo. Posledně jsem jel s TM3 Performance Praha-Humpolec a zpět za nějaký průměr 17.8 kWh/100 km a to jsem se mnohokrát tam i zpět jel pomalu kolonami. Bohužel jsem neměřil reálnou spotřebu. S TMY v teplém počasí by to byla odhadem tak 20 kWh/100 km.

Nedávno jsem na D1 míjel TM3, na chvíli přidal a jel za mnou, pak to vzdal zase na cca 120 km/h, asi hodně šetřil. Kamarád jel nedávno po okreskách kolem Slaného s tou vyšperkovanou TMY Performance za nějakých 14,5 kWh/100 km. Do Budějovic jel už dle povolené rychlosti, tedy i dálnice 130 km/h a měl nějakých 19.1 kWh/100 km, poslal mi foto. Říkal, že by s tím dal cca 400 km max. s baterií cca 77 kWh, což sedí dle spotřeby.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » sob 06. kvě 2023 11:58:50

Četl jste pořádně můj příspěvek? Bavím se tu o trase Liberec -Hradec Králové, která je z 75% po okreskách a vy tu vytahujete spotřeby po D1 a ještě úplně jiného vozu. Podívejte se za kolik asi musel jet e-luky s Konou když ujel 500 km na 64 kWh baterii musí to být také kolem 12,5-13 kWh-100 Km
a to se bavíme o voze co má v absolutní výši vyšší odpor vzduchu a rozhodně je technicky o generaci jinde jak Y. Váha 150 kg navíc nerozhoduje u trasy kde je cíl a start ve stejné výšce. Tu jeho trasu bych mohl jet s Y za stejnou spotřebu, ale rychlostně bych se nemusel omezovat mohl bych jet normálně podle předpisů.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » sob 06. kvě 2023 13:02:54

Já jsem neporovnaval spotřebu, jen jsem psal o reálné spotřebě na trase, kterou jezdím. Už jsem si objednal na den Teslu Y LR, a pak porovnám s Audi, včetně skutečné spotřeby na nabíječce. Po okreskach taky mohu jet za 14 kWh s Q4 a taky za 22 kWh/100 km, záleží jen na stylu jízdy a pak z toho bude odpovídající průměr rychlosti.
Přílohy
Resizer_16833709335211.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod TomTom » sob 06. kvě 2023 13:28:01

Já měl minulý týden možnost zdokumentovat reálnou spotřebu TM3 SR+
Takže cesta 247km, D4-Praha-D11-D35 - Moravská Třebová PRE, cca 150km čistě dálnice (Autopilot na 130km/h), zbytek se jezdí kolem 100km/h (krom Prahy) UP 1123m DOWN 1225m, teplota kolem 15C, před Prahou a na D11 3x slejvák, že stála voda, pak pršelo až do MT.
TM3 SR+ LFP 55kWh, dle Bjorna využitelná 50kWh, 2+2 děti a plný kufr (hlavně pivo a maso). Nabito na 100%. Teplota nastavena na 21,5C
Výsledek:
Když auto ukazovalo 50% baterie, auto ukazuje spotřebováno 25kWh a ujeto 174km, palubák hlásí 14,1kWh/100km.
Cíl Moravská Třebová PRE po 247km auto hlásí spotřebováno 35kWh, palubák hlásí spotřebu 14kWh/100km a v baterce 29%. Zde bych chtěl říct, že čas do cíle byl o 2 minuty později než psal Google v době vyjetí - to pro ty co pak budou tvrdit, že jsem jel 110 po dálnici - přesně to bylo 2:43h a Google mi psal 2:41h.
Protože jsem byl na PRE dal jsem rovnou nabíjet a jelikož bylo volno šel jsem na 100%. Po 40 minutách jsem zpět na 100%, Tesla hlásí 37kWh přijato, nabíječka PRE 39,1kWh. Zde je také potřeba říci auto se celou dobu vytápělo na 22C (by mě zajímalo kterej z těch dvou špuntů to zvedl :lol: ) a děti hráli hry, zatímco my byli nakupovat v Lidlu.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » sob 06. kvě 2023 20:15:44

Díky za report, jen otázka, z 29 % se nabilo na 100 % celkově 37 kWh dle auta a 39 kWh dle stanice? To asi ne, jinak to nevychází na 50 kWh baterii. :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod TomTom » pon 08. kvě 2023 18:44:22

Rozdíl mezi reportem DC a Teslou (tedy 39 vs 37) bude ztráta při nabíjení. Taky nevím jestli to je 36,5 nebo 37,4 protože Tesla zaokrouhluje na celá čísla. Poté rozdíl mezi reportovaných teslou 35 což je 70% z 50 a dobito 37 (a opět zaoklouhlování) bude způsobeno tím, že auto při nabíjení nebylo vypnuto ale normálně v režimu P, topení a hry.

Za mě tedy pokud palubák hlásí 50% tak na 99% mám vždy že auto si vzalo kolem 25kWh a když to podělím kilometry mi vyjde i spotřeba. To stejné když hlásil 29% a spotřeba 35kWh - když vezmu v potaz zaokrouhlování, pak to sedí. Další věc která je boží je predikce %SOC v cíli. Tady musím říct, že pokud se nenechám unést a jedu dle navigace pak v cíli mám plus mínus procento od predikce. V ostatních autech používám ABRP abych věděl jak na tom budu. V Tesle tedy koukám na % a v Ioniqu na kilometry - protože Ioniq co mi napíše vždy ujedu - na rozdíl od jiných aut, včetně Tesly.

BTW byl jsem teď v Turnově a zkusil jsem to dát bez nabíjení no a ujel jsem 335km, včetně pár minut stání někde na benzinkách. Domů jsem dojel s 5% baterie. Na takhle malou baterku a to že 80% byla dálnice... 8-)
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » pon 08. kvě 2023 22:43:10

Díky za report, jezdíte extrémně úsporně, já to prostě neumím a to ani s Teslou. Navíc Q4 s 4x4 a váhou 2.2 tuny se ani úsporně jezdit nedá, respektive ani nechci a hlavně ani nemusím 8-)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » úte 09. kvě 2023 21:55:49

Josef píše:Já jsem neporovnaval spotřebu, jen jsem psal o reálné spotřebě na trase, kterou jezdím. Už jsem si objednal na den Teslu Y LR, a pak porovnám s Audi, včetně skutečné spotřeby na nabíječce. Po okreskach taky mohu jet za 14 kWh s Q4 a taky za 22 kWh/100 km, záleží jen na stylu jízdy a pak z toho bude odpovídající průměr rychlosti.


Spotřebu je třeba vykazovat při dojezdu do stejného místa protože s nadmořskou výškou spotřeba rapidně roste. Taky je třeba jezdit delší trasu 24 km je o ničem může to ovlivnit třeba klimatitazace ohřátého vozu. A že máte rozptyl ve spotřebě podle stylu jízdy 14-24 ? Tomu nevěřím to snad ani nejde, to by jste musel jet po okresce 150-160 Km/hod mezi vesnicema a , logicky se tu bavím o nějakém elementrárním dodržování předpisů tj. max 105-110 km /hod na přehledných úsecích bez provozu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » úte 09. kvě 2023 22:25:02

Tu spotřebu ovlivňuje mnoho elementů a přestože se dodržuje rychlost, bude spotřeba rapidně jiná. Jednak teplota ráno v 6 hodin je 8°C odpoledne 20°C, pak déšť, protivítr, zrychlování atd. Na stejné trase můžete mít průměrnou rychlost 55 km/h a nebo taky 75 km/h (dle dopravy, předjíždění apod.). Q4 umí celkem hodně papat, záleží na zvoleném režimu. Praha Kladno a zpět jsem jel za 19 kWh/100 km a ve stejném počasí druhý den za 24 kWh/100 km. Jeden známý tester jel v silnějším větru s Teslou Y za 24.6 kWh/100 km, jel stálou rychlostí 130 km/h v 6°C. Pokud by nebylo k dispozici video, nevěřil byste.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod xdenser » stř 10. kvě 2023 10:57:10

Jo hodně to záleží na rychlosti a počasí.
Jel jsem v listopadu Praha Vídeň a první úsek do nabijeni 241km mi stal 100-8% musel jsem 30km i hypermajlovat.
A ted' stejne auto, stejna trasa, jiný řidič, jiné počasí a zbylo 27%
PXL_20230508_115130905.jpg
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » stř 10. kvě 2023 12:55:19

Předpokládám nabíjení v Mikulově, ten průměr 74 km/h odpovídá spotřebě, běžně je průměr kolem 90 km/h, ale musí se jet 130 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod xdenser » stř 10. kvě 2023 19:11:03

Stockerau, jelo se přes Znojmo. Můžeme odečíst od času 15 minut kvůli kyvadlovym svetlam po cestě. Pak to bude průměrné blíž k 80 kmh. Po D1 jelo se 110 na tempomat, v listopadu se jelo 130 a možna i pršelo.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)