Tesla Model Y

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Turbo » sob 01. dub 2023 23:02:42

Když byl upgrade panelu energy, tak jsem se těšil, že bude konečně vidět kolik berou jednotlivé spotřebiče, ale to se z toho stejně moc nedozvíš. Takže jsem to vyzkoušel, ale nepoužívám to. Snad to časem ještě předělají, aby to dávalo větší smysl.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » pon 03. dub 2023 11:38:41

Turbo píše:
Citigo e IV píše: protože udajně čelní sklo na Y stojí 50 tis. bez práce.


No a pak tady nemají vznikat ty fámy :lol:

Ty nemáš přístup do EPC?

tt25.png


Dostanu se tam s běžným tesla učtem, ale nevidím tam ceny. Se musí požádat o něco? Defakto asi jen potřebuju zjistit jen cenu TMPS senzorů a jestli se tam nedají koupit levněji kola.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Turbo » pon 03. dub 2023 14:13:10

Dřív se stačilo jen zaregistrovat, pak se to zpřísnilo a musel jsem dokonce posílat fotky a dokumenty že mám workshop.

Čidlo je 1700,- + DPH za kus.

Ty kola originál samostatně nekoupíš levněji, jediný relativně levný disky jsou ty základní 18" na TM3 za 5600,-, 19" na Y jsou po 15000,-
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » pon 03. dub 2023 15:46:44

Jo formulář jsem našel, protože profesionálně auta nedělám tak nemá smysl se registrovat. Ta cena ventilku je stejná jako na běžným obchodě.
Zimní pneu se dali objednat s vozem, ale po dodání tam už tu možnost nevidím. Pokud jsou disky po 15 bez DPH, tak možnost koupit s novým vozem sadu za 61 s DPH včetně gum a |TMS asi byla dobrá nabídka.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Turbo » pon 03. dub 2023 16:03:01

Hlídal bych německou ebay, tam je toho docela dost, jen aby to bylo v rozumný vzdálenosti.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » pon 03. dub 2023 16:15:36

50 - 60 tis. Kč jsou standardní ceny výrobců aut, já kupoval nové zimní pneu vždy s neoriginálními ráfky 17" za polovinu. Bohužel 20" už budou dražší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 06. dub 2023 22:24:23

Dneska jsem jel vyzkouset nabíjecí kartu co mě přišla na nabíječku čez ABB 50 kW . Měl jsem nabito na 94% a nepředehřátá baterka, venku bylo 10 st. ráno a přes noc mrzlo. Výkon dobíjení mě ohromil, čekal jsem tak 20 kW. Zde je vidět výhoda LIFEPo má plochou napěťovou křivku a umí brát plný proud skoro do 100%. Myslím že na jízdu po 50 , lépe 75 kW nabíječkách to bude po čr ideál.
Přílohy
n02.JPG
n01.JPG
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod xdenser » pát 07. dub 2023 0:45:01

Jak pozoruji chovani LIFEPo baterky u solaru, tak ona dost rychle straci kalibraci.
Takze pak ukazuje 99% ale muzu tam klidne nacpat i 10% kapacity v tomto stavu.
Az se to nabije na 100% a to BMS pozna podle napeti, pak nejaky cas SOC se pocita vice mene spravne, pak za par desitek cyklu 30%-70% se to znovu rozkalibruje.
Je ale pravda ze ten muj cinsky BMS neregistruje male proudy, na tu baterku je pripojeny stridac a venus a on pise furt spotrebu 0A i kdyz stridac naprazdno bere 25W a Venus mozna dalsich 5W.
Tak je otazka nakolik presny je BMS u te Tesly a jestli ukazuje 94% je to opravdu 94% nebo jen 86, nebo jake koliv jine mensi cislo. Asi je lepsi nez ten muj ale i tak Tesla u LFP doporucuje nabijet castejc do 100% prave kvuli kalibraci.

Ale jo. To ze to ukazuje mozna nesparvne, muze byt jen mensi realny SOC, takze prakticky i do 99% to bude brat plny proud, pokud samozrejme clanky jsou dobre balancovane.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » pát 07. dub 2023 7:06:22

Dnešní baterie díky technologii i díky kapacitě se hodně posunuly vpřed. Dříve malé nechlazené baterie nabíjené v létě i v zimě výkonem 50 kW dostávaly prostě zabrat. Baterie v Q4 nad 90% ještě dokáže také nabíjet přes 40 kW. Jsem zvědav na zkušenosti s LFP, čínská auta už to mají delší dobu, je to levnější a nehoří (pro někoho dobrý argument) ale jsou myslím o něco těžší a mají menší energetickou hustotu. Na druhou stranu udávají menší degradaci s vyšším počtem cyklů. Pak bude asi zájem o staré baterie do úložišť, protože řekněme 6000 cyklů přežije to auto několikrát.

Jak již bylo testováno, baterie nemají rády podchlazení https://fdrive.cz/clanky/jak-snaseji-no ... oc-ne-8112
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » pát 07. dub 2023 12:32:07

Montuji FVE mám z Lifepo zkušenosti a u jednoho zákazníka nám to listopad a prosinec cyklovalo mezi 20-50% a za dva měsíce se to nepodívalo na 100% a jednou pří výpadku proudu při 50% systém zkolaboval na nízké napětí, resp. zafungovala havarijní ochrana vybité baterky. BMS si myslelo že má 50% a nemělo nic...

Od té doby doporučuji zákazníkům 1x za 14 dní nechat nabít baterky na 100%, nebo se to dá i automaticky nastavit. Sám mám tychle baterky ve venkovním domku na nařadí a běžně jdou i pod nulu a nejsou vytápěné jako v autě,ale problém s tím není, v zimě stejně nesvítí tak aby byl velký nabíjecí proud. Všechno vyžere dům. BMS si jen řekně o menší nabíjecí proud.

Podobně se to chová v tom autě, zde problém s určením kapacity nebyl, auto jsem 3 hodiny přes jízdou nabil na 100%. Myslím že u techto baterek platí dvounásob, že musíte mít doma noční dobíjení a ideálně garáž, aby mohl být kabel ve voze celou noc i když bude špatný počasí. Jako cíleně vybít auto pod 20% kdy se vypíná předehřev baterky, pak ho nechat promrznout se podaří člověku jen snad při cíleném testu. Baterku je třeba nabít hned po jízdě když je teplá, ale to platí částečně i pro LION. Jinak po mě přijel na nabíječku Enyaq asi nějaké lepší verze na 21" kolech a při 55% dobíjel 47 kW
tedy jen o 1 kW ryhleji, než já při 94% ...

Ze mě vlatnosti akceptovatelný, ale otázkou je životnost a to si můžeme říct tak za 10 let.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » pát 07. dub 2023 13:30:13

To omezení nabíjení ukazuje aplikace, nevím teď přesně, jaké omezení Q4 má na teplotu baterií. Aplikace Car Scanner při BMS 96 % ukazovala omezení nabíjení na 28 kW, zatímco u 47 % baterie ukazovala aplikace 127 kW. V jakém stavu byl Enyaq těžko říci.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » úte 11. dub 2023 22:18:16

Speciálně pro Josefa stav baterky po 207 Km. Ale je tu rozdíl, že to jsou 3 dny ježdění a roztápění vozu a každou noc navíc zmizí cca 1% z baterky a dalších 5% to hlásí spotřebu při parkování protože si dost často do auta chodím hrát. :D

Jízda v kuse by byla asi o něčem jiném.
Přílohy
nb021.PNG
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » úte 11. dub 2023 23:17:38

Díky za info! Já to měl dnes po cestě do práce taky za málo, 78% baterie a dojezd 335 km :)
Přílohy
20230411_093622.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » stř 12. dub 2023 7:19:55

Citigo e IV píše:Speciálně pro Josefa stav baterky po 207 Km. Ale je tu rozdíl, že to jsou 3 dny ježdění a roztápění vozu a každou noc navíc zmizí cca 1% z baterky a dalších 5% to hlásí spotřebu při parkování protože si dost často do auta chodím hrát. :D

Jízda v kuse by byla asi o něčem jiném.


Tomu jak to počítá Tesla Y stejně nerozumím. Kolega měl půjčenou TMY LR Performance od kamaráda. Poslal mi displej, kde člověk není schopen se dopočítat ničeho. Prostě majiteli servíruje nějaká data, aby byl spokojený se spotřebou, ale evidentně ukazuje nesmysl. Po druhém nabití to po 320 km ukazovalo 23% baterie. Ročně TMY vezme 200 kWh jen na režii elektroniky, když stojí, to není málo.
Přílohy
TMY.jpeg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » stř 12. dub 2023 8:40:51

Dá se to pochopit v americe nepoužívají jednotky kW/100 ale W na 1 km takže musíte spotřebu dělit 1000x a následně násobit 100x takže když se to zkrátí tak se jen dělí 10x.

Takže od nabití mu tu ukazuje ujeto 265 Km s vzalo 51kWh (tohle evropský auto neukáže) a když uděláme 51/ 2,65 = 19,24 auto vykazuje 19,1 což může být zaokrouhlením teorericky mohlo auto ujet až 265,49 Km a spotřebovat 50,50 Kwh což by vycházelo 19,021.

Při aktuální jízdě to ukazuje spotřebovanou energii na celé kWh takže to může při ujetých pár Km kecat fest, ale podle mě co jsem vypozoroval je spotřeba WhKM dobře, respektivě ji to ukazuje po krátké jízdě i po 200 metrech i když celková energie je 0 kWh

stačí na vysvětlení takhle?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » stř 12. dub 2023 9:04:15

Tomu rozumím, jen nechápu, když od posledního nabití vzalo auto 51 kWh a baterie má 69%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » stř 12. dub 2023 9:50:02

Tak to jsem jeste nezazil. Pravdepododobne to bude od plnyho dobiti na 100%. Nebo od zastaveni nabijeni na limitu. Pravdepodobne dobijel nekde na DC a pak vypnul. To musi vedet ten kdo to fotil. Kdy se mu to vyresetovalo. Ja nabijim vzdy na 100% tak to ukazuje od plny baterky.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Josef » stř 12. dub 2023 10:03:12

Kolega netuší, jak se to tam dostalo, říkal, že se to zresetovalo až po dalším nabíjení. Říkal, že to auto je parádně tichý, ale majitel prý dal 70 tis. za úplné odhlučnění auta, kdybyste chtěl kontakt....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » stř 12. dub 2023 21:47:32

Nikde sem resetovač na po nabití nenašel, myslím že se to resetuje až po uplným dobití (vypne vozidlo a ohlásí do aplikace). Pokud by se to resetovalo při pouhým připojení k wall boxu a nabití na nedefinovanou hodnotu, tak by tak informace postrádala smysl.

Sem vybil po 4 dnech jízd auto na 7% (nic nehlásilo, žádná panika auto jede normálně topí) a následně nabil, ke spotřebě 47kWh za jízdy je třeba připočítat 6% spotřebu při stání a parkování cca 3,5kWh. Následně po nabíjení v aplikaci ukázalo dobito 56 kWh. A následný sken z elektrrárny to +- potrzuje. Hrby nad stálý příkon je myčka. Zajímavé jak auto ve 22.30 snížilo nabíjecí výkon a to hlavně na 2.Fázi a pak ještě jednou.
A taky je zajímavé že na posledních asi 10 minut snižuje výkon na 8-9 kW a pak skokově končí.

Jinak věřím že elektronika a hlavně senry mód si něco za rok vezmou, ale spotřeba tak velkýho a silnýho vozu je podle mě skvělá a rozhodně těch pár kWh za ten komfort stojí.
Přílohy
nab victron.PNG
dob01.PNG
dob01.PNG (53.51 KiB) Zobrazeno 5206 x
na011.PNG
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model Y

Příspěvekod Citigo e IV » stř 19. dub 2023 9:20:09

Spotřeba během jednoho celého dne. Jízdy 50% město a zbytek "naše" malá 110 tková dálnice Liberec Hrádek. Počasí 5st deštivo, ale jinak poměrně úsporná jízda jen řidič max. rychlost dle předpisů na horním limitu. Na 39% akumulátoru ujeto 144 Km start a cíl na stejným místě a cca 4% sežral z toho infotaiment a topení při cca 1 hodinovém parkování.
Přílohy
sp01.JPG
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault