VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Josef » stř 26. pro 2018 5:50:28

Podle mě bude nový "Golf"za 650 tis. Kč základ, pod 500 tis. nebude v rozumné velikosti a v dohledné době nic.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
bert
Příspěvky: 16
Registrován: úte 12. led 2016 21:31:14

VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod bert » stř 26. pro 2018 7:14:11

Od VW do 500 tisíc Kč, nečakám nič. Ak niečo elektrického veľkosti Golfa pustia do tých 650 tisíc (aby mali akože ľudovú cenu), bude to totálne spartanská verzia. Nadštandart typu: volant, kúrenie, stierače..., budú stáť ďalších 150 tisíc.
Oni v koncerne zvyknú takto riešiť cenové ponuky. Potom si prídu na svoje aj finančne a zároveň majú čas na výrobu, lebo ak požaduješ "atyp", musíš čakať až to zadajú do výroby.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod dracekvo » stř 26. pro 2018 9:29:28

Ale i golf za 650 by byl pokrok. Lepší jak současných 950.
A v rámci konkurence i ostatní automobilky budou muset zlevňovat. Potom třeba takováto krabička nebude mít za 500 tis žádný smysl a bude muset zlevnit také.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Jan Čapek » stř 26. pro 2018 13:03:03

I.D. by mělo být první auto na dedikované platformě MEB pro elektrické vozy od koncernu Volkswagen. Vůz by měl být vnitřním prostorem podobný golfu a co je zajímavé, cena by se prý měla pohybovat na úrovni golfu s dieslovým pohonem. Prý bude také VW opravdu připraven na masivní výrobu tohoto modelu - narozdíl od mnoha jiných podobných vozů, kde je problém s uspokojením poptávky. Dojezd podle verze ~350km, až 500+km.

Pokud je to vše pravda, tak se to myslím bude dát vnímat jako další milník v elektromobilitě.

Již se s ním projeli ve fullycharged:


Přestože přístrojovku nesmějí ukázat, z videa se dá dále vysledovat, že na středové konzoli bude veliký displej po vzoru Tesla Model 3 a dostupný bude i HUD displej, pravděpodobně větší velikosti, než je dnes běžné. Pochopitelně nebude chybět non-stop konektivita.

Obrázek prototypu:
Volkswagen_Press_Conference,_GIMS_2018,_Le_Grand-Saconnex_(1X7A9938).jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Josef » stř 26. pro 2018 15:50:49

Je jasné, že za 650 tis. Kč bude základ ve verzi 48 kWh s dojezdem max 350km, kde bude chybět celá řada asistentů apod. Maximální verze s větší baterií a plnou výbavou pak bude kolem 1 mil., tedy levnou verzi si drtivá většina nekoupí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Turbo » čtv 27. pro 2018 21:55:22

Pokud to bude auto rozměrově i kvalitativně podobné Golfu a bavíme se o použitelném EV - tzn DC nabíjení, alespoň 2f AC nabíječka, tepelné čerpadlo a rozumný thermomanagement baterie, tak v cenu 650tis s 48kWh baterií nevěřím ani pokud by to mělo být bez DPH. Stačí se podívat co a za kolik se prodává v PRC. Ono taky slušně vybavený naftový Golf s DSG je ceníkově 950tis.
Nicméně snad bude brzy to velké tajemství ohledně ceny odhaleno, ale spousta lidí bude asi zklamána, stejně jako v případě TM3, kterou hromada lidí predikovala za 700tis a realita je zatím 2x tolik.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Josef » čtv 27. pro 2018 22:07:53

Pokud je roční nájezd 25 tis km a více, pak se vyplatí koupit BEV i za dvojnásobek toho co stojí spalovák. Je jasné, že v základu bude 1f nabíječka bez tepelného čerpadla, bez veškerých asistentů. Cenu kolem 650 tis Kč dodrží, už to slíbili tolikrát, že by ze sebe udělali hlupáky. Stejně jako u Kia Kona, kde zaklad s menší baterií nemá prakticky nic a druhá verze s plnou výbavou je o 300 tis dražší.

TM3 nemohla nikdy stát 700 tis., cena 35 tis USD se přepočítá 1:1 na Euro a přičte 21% DPH.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod dracekvo » pát 28. pro 2018 9:52:51

Jaký je vlastně nejběžnější typ topením u aut bez TČ? Do vody tak jako trojčata, nebo horkovzduch?
Jde mi jen o to, že absence TČ se nechá pořešit bufíkem. A snazší je to u vodního topení.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Turbo » pát 28. pro 2018 10:38:08

No hádat se nebudu, za rok si to tu můžeme napsat, to už snad budou konečně nějaké ceníky a ne jen odhady novinářů a diskutérů. Pokud je mi známo, tak doteď žádná konkrétní částka nebyla z žádných oficiálních míst VW potvrzena. Ve všech případech byla vždy realita výrazně nad očekáváním - a to počínaje BMW i3, která byla odhadovaná na 600tis (což lze na Hybridu dohledat) až po TM3, jež měla být v cenové hladině spalovacích aut dostupná pro masy (to bylo původní myšlenkou) a realita je opět výrazně jiná.

Já nevidím nějaké zásadní výhody u VW, proč by zrovna I.D. měl být cenový trhák. Jednak to neplatilo nikdy u jejich produktů (maximálně u původního brouka) a v případě EV ty nejzásadnější a nejdražší komponenty, kterých rozhodně teď není a ani v blízké budoucnosti nebude na trhu přebytek, nakupují od třetích stran. A navíc se ty auta budou kompletovat za jedny z nejvyšších mezd na světě. A jsou to další a další důvody...

I.D. jsem samozřejmě neviděl, ale jak jsem psal, pokud to bude auto kvalit Golfa, tak můj skromný odhad je, že s 50kWh nebude pod 900tis s daní. Stejně jako ta Kona, která nemá "nic" (jak píšete) a stojí 925tis.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Josef » pát 28. pro 2018 10:47:30

Dracekvo: Záleží na výrobci, často se používá horkovzduch. Stejně to dělal Nissan, tepelné čerpadlo bylo za příplatek.

Všechny články (tedy nejen diskuze) převzaly oficiální vyjádření VW a to, že základní verze I.D. bude stát kolem 600 tis., stejně jako diesel verze, tak uvidíme.

http://www.hybrid.cz/elektromobil-volks ... elovy-golf

https://www.kurzy.cz/zpravy/477062-vw-b ... ovou-cenu/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Turbo » pát 28. pro 2018 12:01:44

Pokud vim, tak jedine co Diess ofiko sdelil, ze cena bude jako za dieselovy Golf, coz je dle konfiguratoru 600tis az 1,2mil Kc. Zadna konkretni castka nebyla doted sdelena. Ze to bude jako za zakladni verzi Golfu uz jsou jen domnenky novinaru.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod e-Kája » stř 16. led 2019 11:48:57

Mám tu čest, že právě v tuhle chvíli v práci společně s kolegy navrhuji robotické pracoviště, na kterém se budou slepovat dva plechy s prolisovanými drážkami, a tento celek bude sloužit jako labyrint pro vodní chlazení MEB platformy.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Jan Čapek » čtv 09. kvě 2019 14:00:45

Čekal jsem, že se s cenou dostanou níž, podle toho jak se o tom mluvilo. 30 000 EUR za nejlevnější variantu spalovákům stále moc nekonkuruje. Ale jinak věřím, že to bude pěkné autíčko.

https://www.auto.cz/volkswagen-spustil- ... lil-129135
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Blazer_cz » sob 11. kvě 2019 7:30:31

Revoluce jak ji slibovali, se nekoná. Jen běžná evoluce, kdy má konečně VW vozidlo na platformě která dovoluje použít větší baterie. Otázkou je kde a kolik baterií VW sežene. Neočekával bych tedy zatím žádnou masovou výrobu těchto aut. Ostatně cena ji ani nepodpoří. Spíše to bude vozidlo vyráběné jen za účelem eko odpustek pro spalováky. Já osobně se raději po zkušenostech s VW raději podívám po konkurenci.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW I.D. - první zástupce vozu od VW na platformě MEB

Příspěvekod Josef » sob 11. kvě 2019 21:05:52

Uvidíme co z VW vypadne, mají poměrně velké zpoždění, holt příští rok bude rok BEV aut, tak jsem zvědav, začnu vybírat auto. Prvními na whish listu bude Mercedes a Volvo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50