Elektromobil se proti běžnému autu sotva vyplatí bez ohledu na nižší náklady
https://automix.denik.cz/magazin/elektr ... 91215.html
DENIK - další "reklama" elektromobilům
Moderátor: Josef
Re: DENIK - další "reklama" elektromobilům
Odflánkuný článek.
Už jen to, že autor nebyl schopný výsledky prezentovat formou nějaké přehledné tabulky. Nemám ochotu listovat galerií a luštit k čemu autor došel.
Stejně tak, prezentace paušálu od ČEZ. Jak dlouho se ví, že se bude přecházet na jiný systém. Min měsíc?
Nebere v potaz výbavu. To by ale měl. Protože porovnávat středně vybavené Citigo IV s holobytem ve spalovací verzi asi taky nebude úplně optimální. Stejně tak neřeší povinné ručení, na STK za emise člověk taky ušetří nějakou kačku.
A nový elektromobil bych si určitě nekupoval jen na 5 let. Min 8. Už jen pro to, že záruka na aku je 8 let / 160 tis km.
A nepíšou co počítají do servisu. Jaké servisní intervaly atd. Jestli výměnu oleje po 15 nebo 30 tis km, atd..
"Náklad na ujetý kilometr je u elektromobilu už se započtením poloviny kilometrů u veřejných nabíječek." Nevím kde to autor vzal. Ale podle mě medián bude někde okolo 10-20% u veřejných nabíječek.
Tyhle články píšou lidé, kteří elektromobil viděli jen na fotce. Ale má určitý bod, že se na to snažil dívat objektivně i když špatně.
Už jen to, že autor nebyl schopný výsledky prezentovat formou nějaké přehledné tabulky. Nemám ochotu listovat galerií a luštit k čemu autor došel.
Stejně tak, prezentace paušálu od ČEZ. Jak dlouho se ví, že se bude přecházet na jiný systém. Min měsíc?
Nebere v potaz výbavu. To by ale měl. Protože porovnávat středně vybavené Citigo IV s holobytem ve spalovací verzi asi taky nebude úplně optimální. Stejně tak neřeší povinné ručení, na STK za emise člověk taky ušetří nějakou kačku.
A nový elektromobil bych si určitě nekupoval jen na 5 let. Min 8. Už jen pro to, že záruka na aku je 8 let / 160 tis km.
A nepíšou co počítají do servisu. Jaké servisní intervaly atd. Jestli výměnu oleje po 15 nebo 30 tis km, atd..
"Náklad na ujetý kilometr je u elektromobilu už se započtením poloviny kilometrů u veřejných nabíječek." Nevím kde to autor vzal. Ale podle mě medián bude někde okolo 10-20% u veřejných nabíječek.
Tyhle články píšou lidé, kteří elektromobil viděli jen na fotce. Ale má určitý bod, že se na to snažil dívat objektivně i když špatně.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: DENIK - další "reklama" elektromobilům
dracekvo píše:ONebere v potaz výbavu. To by ale měl. Protože porovnávat středně vybavené Citigo IV s holobytem ve spalovací verzi asi taky nebude úplně optimální.
Jenomze to je realita, jak (nejen) "cenove citlivy" zakaznik funguje (nesmis se na to divat pohledem cloveka, co za rok ten milion vydela). Kdyz bude vybirat, jestli Dacii nebo Fabii, tak ho proste nezajima, ze existuje Dacia SuperDuper, ktera je cenou pobliz zakladni Fabie Loser, ale to, ze (alespon nejakou) Dacii Holobyt muze mit uz od xy, zatimco tu Fabii Loser od dvakrat xy (cisla a znacky jsou smyslene).
A pokud dotycny kupuje citigo na to, na co je urcene (jezdeni na nakup, do prace...), tak pravdepodobne nepotrebuje "jajsemnejvetsimachr" paket, ktery cenu dorovna na cenu toho elektrickeho (a nejspis ani nechce za nej platit, ovsem u elektricke verze tu moznost zatim proste nema).
Re: DENIK - další "reklama" elektromobilům
To samozřejmě.
Za to taky automobilky peskuju. Protože né všichni potřebují mít v autě odpadkový koš jako povinnou výbavu. A někomu by dokonce možná stačilo i to 3 dvířko v elektrice.
Automobilky to dělají schválně. Nechtějí prodávat levné elektromobily. Pak by se to moc rozšířilo mezi lidi.
Za to taky automobilky peskuju. Protože né všichni potřebují mít v autě odpadkový koš jako povinnou výbavu. A někomu by dokonce možná stačilo i to 3 dvířko v elektrice.
Automobilky to dělají schválně. Nechtějí prodávat levné elektromobily. Pak by se to moc rozšířilo mezi lidi.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: DENIK - další "reklama" elektromobilům
Ja bych spis rekl, ze problem je jinde - ta priplatkova vybava nema zdaleka takovou realnou hodnotu (naklady pro automobilku), kolik se za ni uctuje zakaznikum. Takze je levne ji prihodit do EV a rict "je to drahe protoze vybava". Ale uz nejde ji z EV odebrat (nedat) a auto zlevnit o tolik, kolik by za ni zakaznik zaplatil u spalovaku.