Já jsem četl v německém bulváru Bild o plánu EU, ve kterém dojde k podstatnému snížení počtu aut, které se stanou spíše vysadou bohatších. Ostatním se auto nevyplatí a přejdou na alternativní dopravu. Tedy výpadky elektřiny nenastanou, dokonce bude potřeba podstatně méně energie, než se předpokládalo. Třeba mají pravdu, 6 mil. aut u nás vypadá jako šílenost, ale průměrný nájezd je 6700 km za
rok. Tedy jasně to ukazuje, že řada aut stojí a je spíše pro radost. Když si spočítáme, že na ten nájezd stačí 1140 kWh, pak je potřeba 6.8 TWh el. energie za rok a vzhledem k tomu, že vyvážíme průměrně kolem 15 TWh ročně, nevidím v nabíjení žádný problém, vyjma nějakých lokálních extrémů. Tedy Skopeček by se měl naučit počítat.
Ze strany Bildu je to takové strašení, nicméně změny přijdou a to že dojde k velkému nárůstu daní je logické, opak těžko někdo předpokládal, někdo tuhle velkou covidovou šarádu musí draze zaplatit.
Spalovací motory již nebudou od roku 2035 povoleny.
Ojetá spalovací auta se stanou již nadbytečným zbožím a mohla by se „přinejlepším prodat do Ruska nebo Afriky“, varuje automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer (70). Rovněž plánováno: zvýšení daní z CO2 . Výsledek: „Cena paliva stoupá, stoupá a stoupá,“ říká Dudenhöffer. „Po roce 2035 si palivo můžete v zásadě koupit v lékárně.“https://www.bild.de/politik/ausland/pol ... .bild.html