ceny nových originálních baterií do starších BEV

Odkazy, videa..

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 08. pro 2022 20:29:12

dracekvo píše:Samozřejmě, je to asi jeden z aspektů, proč jsou tak přísný. Výrobce se kreje, aby pak nemusel platit, když by opravené bourané auto něco provedlo.

Jo, ale nesouhlasím s tím, že novej článek nejde použít. S baterkama si hraju docela dlouho v různých aplikacích. Pokud do staršího packu dám nový, tak se vůbec nic neděje. Ten nový článek je prostě jen nejsilnější a pack je tak silný jako momentálně nejslabší článek.
Samozřejmě, že se časem opět objeví opotřebovaný článek, který se bude muset vyměnit.

Ale co je lepší? Jednou za rok dát do opravy nejslabších článků pár tisíc u 10 let staré ojetiny, nebo kupovac celou baterii, která přesahuje cenu auta?
Nehledě na to, že v tom 10 let starém autě se může cokoliv rozbít a nová baterka mi pak zůstane úplně k ničemu, protože jí prodám tak za půlku nákupní ceny.

To nikdo nekoupí. A funkční auto se bude vyhazovat jen kvůli tomu, že není možné vyměnit pár článků v ceně pár tis Kč. To mi teda moc ekologické nepříjde a dostáváme se v automobilismu do stejné situace jako je to s mobilama. Životnost pár let a pak celek na vyhození.
Jenže auto má poněkud vyšší energetické náklady a je absolutní blbost ho likvidovat, když ještě může v klidu soužit dál.

Nehledě na to, že připravíme o mobilitu střední a nižší a nejnižší třídu. Fakt si někdo s příjmem 20 tis měsíčně bude kupovat 10 let starej elektromobil za xxx tisíc, u kterého nebude vědět dne ani hodiny, kdy ho bude čekat jeho sešrotování, protože bude neopravitelný?


Jako určitě bude lépe baterka fukgovat v případě výměny za úplně nový článek, než nic, to nebudu rozporovat,ale ideální forma opravy to není. Prostě jak začínají odcházet články je lepší repasovat celou baterii. Něco jiného je když selže článek u 2 roky starého vozu a něco jiného u 15 cti letého.
Proč jste o tom vlastně začal debatu? Máte s tím nějakou osobní zkušenost, že by měl někdo problém s článkem? V podpisu máte IONA najeto 80 tis. ten předpokládám bude do 200 tis. normálně fungovat a taky se dá koupit článek z bouračky za pár korun. Počítám že Japonci ho asi taky dodají ,ale tak za 5000 Kč.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod e-Kája » stř 21. pro 2022 23:07:35

Ceníková cena nové baterie pro Renault Fluence Z.E. je cca 600 tisíc Kč. Asi to prodražuje výlet na repasi do Francie a zpět :lol:
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)