Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Moderátor: Josef
Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
https://www.evmagazin.cz/celosvetovy-trend-smerem-k-100-elektrickym-vozidlum
V příštích letech budou postupně nabírat na platnosti zákazy spalovacích motorů. Ať si o tom člověk myslí co chce, musí se s tím počítat a s tím i automobilky. V článku je výčet některých zemí, které v příštích letech hodlají zakázat prodej aut se spalovacími motory.
V příštích letech budou postupně nabírat na platnosti zákazy spalovacích motorů. Ať si o tom člověk myslí co chce, musí se s tím počítat a s tím i automobilky. V článku je výčet některých zemí, které v příštích letech hodlají zakázat prodej aut se spalovacími motory.
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Jak známe EU, skulinka se vždy najde a je otázka, jak takový zákaz bude vypadat. Například mohou zakázat prodej nových spalovacích aut. Dobře, prodejci budou prodávat auta s nájezdem 6000 km a stáří 6 měsíců. Ve velkém se budou nová auta dovážet a zajíždět v podobném stylu, jak to dělají dnes pro snadnější vývoz do EU. Z autorizovaných prodejců se stanou bazary se servisem, podobně jako to dělá celá léta Auto Bychl BMW.
Jediná účinná věc by byla zákaz prodeje a dovozu spalovacích aut, ale to rozhodně nebude, takže se staneme postupně zemí, s nejstarším vozovým parkem v EU, což bude ještě horší, než prodej nových aut.
Jediná účinná věc by byla zákaz prodeje a dovozu spalovacích aut, ale to rozhodně nebude, takže se staneme postupně zemí, s nejstarším vozovým parkem v EU, což bude ještě horší, než prodej nových aut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Možná jsem naivní, ale domnívám se, že zákaz nezákaz, časem valná většina elektrifikuje. A ne protože musí, ale protože chce Ne každý, ale většina
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Josef píše: Dobře, prodejci budou prodávat auta s nájezdem 6000 km a stáří 6 měsíců. Ve velkém se budou nová auta dovážet a zajíždět v podobném stylu, jak to dělají dnes pro snadnější vývoz do EU. Z autorizovaných prodejců se stanou bazary se servisem, podobně jako to dělá celá léta Auto Bychl BMW.
To nebude fungovat. Plati datum prvni registrace. Pokud dovoz byl prvne registrovany i jinde ale uz po zakazu pak ho proste nebude mozny zapsat do registru.
Nebo mysliste budou dovazet "srot" (tedy starsi auta) od jinud - to je mozny, bude i poptavka ale za par let skonci.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Registrace mohou dělat jinde, ne každá země specifikuje zákaz prodeje nových aut, co jsem četl, tak se více než polovina zemí EU k tomu vůbec nepřipojila.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Takové vlhké sny pár zaslepených zelených ideologů
https://oenergetice.cz/prenos-elektriny ... pretizenim
Nikdo ještě neví jak a čím se bude takové množství elektřiny vyrábět. Jakým způsobem se bude dopravovat k zákazníkům. Jak se bude nabíjet ve městech, kde je problém vůbec nějak zaparkovat. Ale už víme, že v roce xxxx 100% lidí bude jezdit doma na baterky a bude topit tepelným čerpadlem
Navíc 100% elektro je kardinální blbost.
Víte oni jsou lidi co jezdí málo. A je vědecky (nikoliv ideologicky) dokázané, že výroba elektromobilu vyprodukuje daleko větší emise, než výroba spalovacího auta.
A aby se el. auto vyrovnalo spalovacímu, tak musí najezdit určitý počet km (je to různé podle skladby výroby elektřiny) a ten není zrovna malý. Pro někoho s nájezdem 5 tis za rok se to ani nikdy nevyrovná, protože ten slavný zachránce lidské civilizace (baterky) zdegraduje stářím daleko dříve, než se vůbec vyrovná elkologická zátěž.
A to už vůbec nemluvím o tom, že ty auta mají daleko kratší životní cyklus jak spalovací auta a ojetiny téměř nikdo nechce, protože výměna baterky několikanásobně převyšuje cenu ojetiny.
Už aby tohle šílenství zkrachovalo. Už se to děje, automobilky ani nerozjeli plánované výstavby linek na elektromobily, protože je kupuje jen zanedbatelné množství lidí. Nehledě na počet lidí, co elektro vyzkoušelo, ale už další takové auto nechce.
https://oenergetice.cz/prenos-elektriny ... pretizenim
Nikdo ještě neví jak a čím se bude takové množství elektřiny vyrábět. Jakým způsobem se bude dopravovat k zákazníkům. Jak se bude nabíjet ve městech, kde je problém vůbec nějak zaparkovat. Ale už víme, že v roce xxxx 100% lidí bude jezdit doma na baterky a bude topit tepelným čerpadlem
Navíc 100% elektro je kardinální blbost.
Víte oni jsou lidi co jezdí málo. A je vědecky (nikoliv ideologicky) dokázané, že výroba elektromobilu vyprodukuje daleko větší emise, než výroba spalovacího auta.
A aby se el. auto vyrovnalo spalovacímu, tak musí najezdit určitý počet km (je to různé podle skladby výroby elektřiny) a ten není zrovna malý. Pro někoho s nájezdem 5 tis za rok se to ani nikdy nevyrovná, protože ten slavný zachránce lidské civilizace (baterky) zdegraduje stářím daleko dříve, než se vůbec vyrovná elkologická zátěž.
A to už vůbec nemluvím o tom, že ty auta mají daleko kratší životní cyklus jak spalovací auta a ojetiny téměř nikdo nechce, protože výměna baterky několikanásobně převyšuje cenu ojetiny.
Už aby tohle šílenství zkrachovalo. Už se to děje, automobilky ani nerozjeli plánované výstavby linek na elektromobily, protože je kupuje jen zanedbatelné množství lidí. Nehledě na počet lidí, co elektro vyzkoušelo, ale už další takové auto nechce.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Ta situace v Nizozemsku jen znamená že je potřeba investovat do přenosné soustavy. Ono ještě na to přijde že má smysl dělat VN DC síť'. Ona totéž umožňuje jednodušší vyrovnání spotřeby a výroby. Je to drahy ale nakonec vyplatí se. V EU o tom zatím ani se nemluví. Číňané už to staví.
Sedět na zadku a stěžovat se ze sít' je chabá, nejsou nabíječky na sídlištích a t.d. je to samý jako v době kamenné stěžovat se že sekera příliš rychle se opotřebovává a med' a cin na bronz jsou moc vzácné, ano jsou. Ale kdo není líný ten najde a nakonec bude bydlet v suchém srubu místo vlhké jeskine.
Pak s tím autem co najezdí 5 tisíc - to je pravda jen pro masově vyráběná auta, ono i spalovak vyrábět jen pro lidi co najezdí 5tkm/rok moc se nevyplatí. To bude moc drahý a oni si ho nekoupí. Koupí ojetý EV a je po problému.
A doporučuji spočítat kolik teda je "takové množství" elektřiny. Ono totéž není až tak velký. Ani ne 2x a ne 1.5x od současné spotřeby.
Sedět na zadku a stěžovat se ze sít' je chabá, nejsou nabíječky na sídlištích a t.d. je to samý jako v době kamenné stěžovat se že sekera příliš rychle se opotřebovává a med' a cin na bronz jsou moc vzácné, ano jsou. Ale kdo není líný ten najde a nakonec bude bydlet v suchém srubu místo vlhké jeskine.
Pak s tím autem co najezdí 5 tisíc - to je pravda jen pro masově vyráběná auta, ono i spalovak vyrábět jen pro lidi co najezdí 5tkm/rok moc se nevyplatí. To bude moc drahý a oni si ho nekoupí. Koupí ojetý EV a je po problému.
A doporučuji spočítat kolik teda je "takové množství" elektřiny. Ono totéž není až tak velký. Ani ne 2x a ne 1.5x od současné spotřeby.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Ano, na to přesně narážím.
Žádně plány jak tu elektřinu zajistit a jak jí dopravit nejsou, ale už se ví, že za 10 let se spalováky zakážou.
I kdyby na to bylo potřeba "jen" o 50% více elektřiny. Víš co to obnáší za investice do infrastruktury a hlavně jak dlouho se to bude plánovat a pak následně stavět? Pokud to myslí vážně, tak včera začít už bylo pozdě.
Ano, ojety elektromobil za xxx tisíc. Ideální náhrada pro důchodce, co má doma feldu za 50 tis v které jedou za dva roky vymění olej a přetře štětkou trošku orezlé prahy. Nemluvě o ceně servisu, pokud se mu v tom autě náhodou něco pokazí.
Elektro se skoro nekazí, ale když už se něco pokazí tak to finančně stojí za to.
Žádně plány jak tu elektřinu zajistit a jak jí dopravit nejsou, ale už se ví, že za 10 let se spalováky zakážou.
I kdyby na to bylo potřeba "jen" o 50% více elektřiny. Víš co to obnáší za investice do infrastruktury a hlavně jak dlouho se to bude plánovat a pak následně stavět? Pokud to myslí vážně, tak včera začít už bylo pozdě.
Ano, ojety elektromobil za xxx tisíc. Ideální náhrada pro důchodce, co má doma feldu za 50 tis v které jedou za dva roky vymění olej a přetře štětkou trošku orezlé prahy. Nemluvě o ceně servisu, pokud se mu v tom autě náhodou něco pokazí.
Elektro se skoro nekazí, ale když už se něco pokazí tak to finančně stojí za to.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
To platí jen dnes. Za pár let budou EV ojetiny i za 50 tisíc.
A chtějí zakázat NOVE spalovaky ne staré. Fabie za 50 tisíc bude jezdit dál až shnije, pokud teda bude pro ni levné palivo. A spíše pochybuji že ji někdo bude chtít levně opravovat. Zase platí - čeho je moc, co je běžný, to je levný. Když bude běžný EV, důchodci budou vesele s tím jezdit a levně opravovat.
Je potřeba o 30% víc elektřiny aby nahradit veškerou dnešní automobilní dopravu včetně kamionů.
Problém dělá ale ne ta nutnost přenést o 30% víc elektřiny - to ono zvládne. Problém dělá OZE která možná potřebuje místy přenést i o 100% víc elektřiny než je spotřeba - mezi výrobou a akumulaci a zpět a vyrovnání a t.d.
Přechod na EV s OZE přímo nesouvisí, ale tomu přechodu na OZE pomáhá.
A chtějí zakázat NOVE spalovaky ne staré. Fabie za 50 tisíc bude jezdit dál až shnije, pokud teda bude pro ni levné palivo. A spíše pochybuji že ji někdo bude chtít levně opravovat. Zase platí - čeho je moc, co je běžný, to je levný. Když bude běžný EV, důchodci budou vesele s tím jezdit a levně opravovat.
Je potřeba o 30% víc elektřiny aby nahradit veškerou dnešní automobilní dopravu včetně kamionů.
Problém dělá ale ne ta nutnost přenést o 30% víc elektřiny - to ono zvládne. Problém dělá OZE která možná potřebuje místy přenést i o 100% víc elektřiny než je spotřeba - mezi výrobou a akumulaci a zpět a vyrovnání a t.d.
Přechod na EV s OZE přímo nesouvisí, ale tomu přechodu na OZE pomáhá.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Kapacita v síti pro nabíjení IMHO opravdu problém nebude - stačí (finančně) motivovat odběratele, aby primárně nabíjeli v noci, kdy síť zatížená nebude.
Průser bude přechod na vytápění pomocí tepelných čerpadel, kde nezanedbatelně vzroste spotřeba v zimě v kombinaci s FVE, které v zimě vyrobí minimum. Takže brutální přebytky v létě (cena elektřiny na nule či v záporu) a nedostatek v zimě (a to nejen u nás ale i v okolních státech, takže nebude odkud dovézt).
Takže ta snaha označit vytápění dřevem či obecně biomasou za škodlivou a uvalit na ní uhlíkové odpustky o což se snaží Němci je prostě perfektní nápad.
Průser bude přechod na vytápění pomocí tepelných čerpadel, kde nezanedbatelně vzroste spotřeba v zimě v kombinaci s FVE, které v zimě vyrobí minimum. Takže brutální přebytky v létě (cena elektřiny na nule či v záporu) a nedostatek v zimě (a to nejen u nás ale i v okolních státech, takže nebude odkud dovézt).
Takže ta snaha označit vytápění dřevem či obecně biomasou za škodlivou a uvalit na ní uhlíkové odpustky o což se snaží Němci je prostě perfektní nápad.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
xdenser píše:Je potřeba o 30% víc elektřiny aby nahradit veškerou dnešní automobilní dopravu včetně kamionů.
Moc o tom ne mluví, ale výroba a doprava 1l paliva do nádrže sežere tolik energie, které bude stačit na ujeti stejného počtu km jak na ten vyrobeny 1L
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Andrey.cz píše:xdenser píše:Je potřeba o 30% víc elektřiny aby nahradit veškerou dnešní automobilní dopravu včetně kamionů.
Moc o tom ne mluví, ale výroba a doprava 1l paliva do nádrže sežere tolik energie, které bude stačit na ujeti stejného počtu km jak na ten vyrobeny 1L
Jen pro doplnění - energii pro výrobu benzínu si rafinerie v nezanedbatelné výši vyrobí sama přímo v areálu spálením zbytků po rafinaci ropy. A pro dopravu se spaluje benzín / nafta. Takže pozor na to, že ta energie pak bohužel nepřebyde pro elektrovozy ale bude ji potřeba nahradit z jiných zdrojů.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
dracekvo píše:Ano, na to přesně narážím.
Žádně plány jak tu elektřinu zajistit a jak jí dopravit nejsou, ale už se ví, že za 10 let se spalováky zakážou.
Když se zveřejnilo, že se zakáže kouření, spousta lidí přemýšlela, kde budou teda sakra kouřit. Po zákazu to zjistila, prostě nikde a přestanou
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Celosvětový trend směrem k 100% elektrickým vozidlům
Skoro nikdo si nějak stále nedovede představit, že ježdění na ropu je šílenost a za 50 let si bude budoucí civilizace ťukat na čelo, co jsme to za paka, která tak vzácnou surovinu spalovala na silnicích a ještě se tím trávila. Skoro nikomu nedochází, že je potřeba vývoj 30-40 let, aby ta technologie za něco stála.
Audi Q4 Sportback e-tron 50