Studie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Měřením hodnot emisí prachových částic (PM), bylo zjištěno, že CNG autobusy oproti naftovým produkují při rozjezdu částice o menší hmotnosti a téměř žádné viditelné prachové částice, které opticky dokazují přítomnost velkých částic, a též neprodukují dým. Studiemi bylo potvrzeno, že CNG autobusy emitují však velké množství lehkých prachových částic. Z faktu, že CNG autobusy produkují velké množství částic a hmotnost těchto částic je nízká, bylo usouzeno, že se jedná o produkci částic velikosti nanometrů. Dále bylo zjištěno, že emise z CNG autobusů jsou oproti emisím z nafty výrazně více nestabilní (82%) a právě tyto nestabilní těkavé látky představují potencionální zdravotní riziko pro člověka.
http://www.ns-krkonose.xf.cz/img/cng_vs_nafta.pdf
Emise z autobusové dopravy CNG vs. nafta
Moderátor: Josef
Emise z autobusové dopravy CNG vs. nafta
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise z autobusové dopravy CNG vs. nafta
Jak už dříve říkal doc. Horák, že to měřili už před lety na báňské, ale politicky se to nehodilo.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Emise z autobusové dopravy CNG vs. nafta
Já bych přidal ještě informaci o emisi nelidského kraválu. U nás v Brně přešli na CNG a protože mám zastávku hned před domem, zatraceně dobře poznám rozdíl. Ty rozjezdy jsou strašné. Jsem zvědav kdy se kromě emisí z výfuku začne někdo zabývat i emisemi hluku. Ty jsou totiž někdy ještě daleko horší...
Hans
Hans
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise z autobusové dopravy CNG vs. nafta
Když jsem jel poprvé těmi ostravskými, byl jsem taky zděšen. Kravál venku i uvnitř.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Emise z autobusové dopravy CNG vs. nafta
3ČSAD provozuje CNG autobusy IVECO a ty nemají výfuk jako parník a nejsou ani tak hlučné jako ty polské CNG žďorby v ostravské MHD.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.