Toyota Auris Hybrid

Hybridní vozy, CNG, LPG apod.

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 80
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Toyota Auris Hybrid

Příspěvekod Jan Čapek » ned 22. lis 2015 23:01:57

Obrázek

Nějaký čas jsem uvažoval o nákupu vozu Toyota Auris Hybrid Touring Sport 2015 (po faceliftu), přináším vám tedy své poznatky z tohoto vozu.

Proč takové auto koupit:
- spolehlivost pohonu - hybridní ústrojí v aurisu je to samé, co se používá v priusech. Tato pohonná ústrojí si mnohdy ani nevšimnou nájezdu přes 500 000 km! Ač to může může znít u auta s dvěma typy motorů zvláštně, konstrukce je mnohem jednodušší než u běžného vznětového, ale i spalovacího motoru. Proč? Protože chybí složité pohyblivé komponenty z běžných aut, které často promlouvají do celkové spolehlivosti: spojka, běžná převodovka, alternátor..
- Automatická převodovka "v ceně", byť se vlastně o žádnou převodovku nejedná. Otáčky spalovacího motoru korigují el. motory přes e-CVT - tedy žádné skokové změny převodů
- Cena je srovnatelná s podobně vybaveným vznětovým vozem
- Při poklidné jízdě si lze většinu času vychutnávat pohodu jízdy srovnatelnou s jízdou v elektromobilu.
- spotřeba - hlavně ve městě to auto dokáže jezdit opravdu úsporně oproti jiným vozům na fosilní paliva (rekuperuje).
- celková konfigurace vozidla zajišťuje opravdu snadné řízení (výrazný posilovač apod.)
- je to v našich krajinách celkem neokoukané auto

Proč nekoupit:

- dynamická jízda tomu autu opravdu nesedí, motor se vytáčí do "nepohodových" vysokých otáček už při potřebě 50% výkonu. Navíc jízdní dynamika mezi 70 - 110km/h opravdu není oslňující (typicky předjíždění mimo město; alá auto s tak 75kW).
- nemožnost mít na autě kouli, tzn. i když držák na kola za auto nabízejí, je použitelný pouze pro toto auto, což je hodně drahá sranda. Neutáhne tedy ani nejmenší vozíky, což verze před FL mohla.
- rekuperace je slyšet slabým vysokým pískotem (asi to člověk začne časem ignorovat, navíc s rádiem to prakticky slyšet není, ale zklamalo mě to - na pohodě při pomalé jízdě kdy chce člověk poslouchat okolí to rozhodně nepřidá). Je to další důvod, proč to auto za 600k působí laciným dojmem.
- dotykové ovladače na rádiu (vrchol nepraktičnosti)
- nepodpora mirror-linku/android auto/apple car play
- chybí ventilace/topení pro zadní cestující (i na nohy) - za mě nepochopitelná věc
- vzadu je vůbec méně místa než u většiny konkurentů (na vození dospělých i vzadu to není optimální vůz)
- hodně lidí si stěžuje na pískání brzd.
Přílohy
DSC_0083.JPG
DSC_0081.JPG