Nevím čím to je, asi mojí úchylkou na americká nebo francouzská elektrovozidla
, ale už od podzimu loňského roku si pohrávám s myšlenkou, že bych svůj elektroskůtřík Peugeot E-Vivacity (a možná i elektromotorku Brammo Enertia+) poslal do světa, aby zase dělali radost někomu jinému a místo toho si pořídil elektroskůtr Eccity Artelec 125.
Je tomu už cca 2 roky, kdy jsem se poprvé začal snažit přesvědčovat nějakého francouze, aby mi svůj elektrostroj byl ochoten prodat do České Republiky, ale teprve až toto pondělí se ledy konečně prolomily a díky mému kamarádovi z Paříže (vlastník E-Viva), se mnou konečně začal komunikovat přímo zástupce výrobce tohoto francouzského elektroskůtru z městečka Grasse, takže mám nyní reálnou možnost tuto svojí myšlenku a touhu konečně realizovat.
Možná to vypadá, že jsem staromilec, protože dnešní čínské elektroskůtry jsou narozdíl od Eccity Artelec s vyjímatelnými bateriemi a nabité spoustou vychytávek a aplikací do mobilního telefonu, ale mě se prostě tenhle elektroskůtr líbí víc, než například Super SOCO CPX.
I Eccity Artelec má samozřejmě svoje mouchy, například příliš vzdálené brzdové páčky od řídítek, nebo (po upgradu) příliš kluzké sedlo (obojí je řešitelné), či doba nabíjení se zabudovanou nabíječkou až 9h, ale na druhou stranu mi tento elektroskůtr splní to, na co nyní potřebuji dva moje výše zmíněné elektrostroje používané ve městě a blízkém okolí:
maximálka 100km/h, výkon 6-10kw, dojezd 80-115km, úložné prostory pod sedlem a v přídavném kufru, možnost svézt spolujezdce. A ikdyž se v podstatě jedná o malosériovou výrobu a prodej je realizován z 99% ve Francii, vypadá to alespoň podle videa, že zpracování a kvalita použitých komponent je na velmi dobré úrovni.
Inzerovaný elektroskůtr Eccity Artelec 125 je z roku 2019, má najeto 4300km, má navíc vyšší čelní plexi a top case a stojí 3620Eur.
Požádal jsem prodejce o zaslání dalších fotografií a měl jsem ještě několik technických otázek. Skůtr by měl být ve velmi dobrém technickém a vizuálním stavu a zdraví baterie taktéž. Ještě přemýšlým o tom, zda má cenu dokupovat si rychlejší externí nabíječku, která by zkrátila čas nabíjení cca na 1/3, ale rozhodnu se až potom, co zjistím její cenu. Prodejce je též schopen zabalit mi skůtr do přepravní bedny na paletě, ale chce za to 200Eur, což mi nepřijde úplně málo.
Jediné co mi tedy zbývá je přesvědčit manželku, že je to velmi výhodná transakce (koupím skůtr, prodám skůtr a motorku a ještě mi zbydou peníze
), poslat prodejci peníze na účet a pak ještě sehnat dopravu, což se mi snad v dohledné době také povede.