Maxiskútr Vectrix VX-1
Moderátor: Josef
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Nabíječku jsem pořídil mnohem levněji ojetou. A 5-6kWh není špatná spotřeba, to jsem čekal horší vzhledem ke hmotnosti. Já mám na 8kW číňanovi mezi 4-5kWh/100km při v kombinovaném provozu. Ale ten je, pravda, o 100kg lehčí.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Já myslím, že spotřeba na skutru, nebo motorce bude hlavně o rychlosti a odporu vzduchu. Hmotnost nemá zas až takový vliv, pokud to má dobrou rekuperaci. 5-6 kWh je dost s ohledem , že Citigo mě jezdí kolem 10 kWh (bez topení a to motoce není) a to jedu mnohem vyšší rychlostí a celková váha je 4x tak velká a má to 2x tolik kol.....
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Přínos rekuperace u motorky není nijak závratný. Stačí si porovnat spotřebu a dojezd při jízdě se spolujezdcem a bez. A hodně taky hraje roli schopnost plachtit, která u HUB motorů klesá s jejich výkonem a Kv. Tuhle zkušenost jsem bohužel udělal po upgrade svého skútru ze 4kW na 8kW motor. Tam kde jsem se starým motorem z táhlého kopce bez plynu samospádem zrychloval a musel každou chvíli na brzdy, musím se silnějším motorem naopak občas přidat plyn, abych nezpomaloval. Že je to opravdu motorem jsem si ověřil experimentálně rozpojením fází na vrcholu a sjezdem.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Tak jde do tuhýho, protože mi umřel další článek, tak jsem se definitivně rozhodnul to předělat na li-on. Vyndal jsem baterku na fotce je vidět ve lžíci nakladače, má celkem cca 90 kg. Prodal jsem ji celou solárníkovi a už není cesty zpět.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Nové Baterky zkušebně narovnané do prostoru skútru 36x 50Ah 3,65V cca 6,5 kWh, zaberou třetinu prostoru a váží 30 kg tedy taky třetinu. (původní 90 Kg baterka měla 3,6 kWh) Teoreticky by tam tohle šlo narvat 3x tj. kapacita 19,5 kWh, ale zase proč? Já to chci naopak co nejvíce odlehčit a dojezd 100 Km mě bude asi bohatě stačit.
Pro představu zde je foto s články s LEAFA 1.generace, které mají nové 60 Ah, použité budou mít určitě méně než tyto 50Ah nové, zde je vidět jaký pokrok udělali baterie za pár let.
http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=21&t=1073&start=20#p15362
ps: identické články jako ty moje se používají v PHEV Suberb IV a Octavia IV
Pro představu zde je foto s články s LEAFA 1.generace, které mají nové 60 Ah, použité budou mít určitě méně než tyto 50Ah nové, zde je vidět jaký pokrok udělali baterie za pár let.
http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=21&t=1073&start=20#p15362
ps: identické články jako ty moje se používají v PHEV Suberb IV a Octavia IV
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Protože není jednoduché za rozumné peníze a jednoduše sehnat BMS na 36 článků, tak jsem se rozhodl jít cestou dvou 18S BMS a baterka bude
dělená na 2x a bude i dobíjena dvěma dobíječkama. /nebo jedinou kterou bude relé připojovat třeba po hodině k baterkám/ Asi bych to přirovnal k akku sekačce co má v sobě dvě baterky z vrtačky. Snad to bude fungovat, podle mě i rozdílné napětí na
baterkách nemůže vadit (ta druhá přece neví jak jen na tom ta první) jediné omezení je že vybíjet baterku se může podle nejslabšího článku celé baterie.
A protože bych si musel připojovat aplikaci na dvakrát a podle celkového napětí nepoznám jak je na to slabší baterka, tak jsem se rozhodl připojit BMS přes Arduino a nyní právě přes zimu ladím program rozklíčoval jsem datovou komuninaci
a Arduino Mega bude postupně vyčítat data z obou BMS, porovnávat je a a zobrazovat údaje, na malém Oled displeji, který vložím do originální palubní desky nad původní displej. Arduino bude umět při nízkém stavu napětí vydat varování, nebo vypne pohon /přes relé odpojí klíček,nebo chcípák co je na řídítkách/.
Protože jsou BMS na různých potenciálech tj. - jedné je posunuté o 72V opoti druhé, musí se jednotlivé komunikační UART výstupy oddělit přes optočleny , použil jsem Digitální izolátor ADUM1201 2kanály, což není uplně optočlen, ale funguje přes indukci
používá se podle katalogu v elektrovozech právě na oddělení BMS.
Protože mají moje BMS jen jeden vstup, tak když bude třeba připojit BMS k PC, nebo mobilu, tak si tlačítkem zvolím mód kdy Arduino bude jen přeposílat data z jediného BT modulu do té BMS kterou si přepnu.
Jinak Přes BMS půjde jen nabíjecí proud, vybíjecí jde napřímo, proto jsem mohl použít levné 60A BMS i když skútr bere až 200A a stejně bych nemohl natvrdo vypnout přívod elektřiny při podpětí. za jízdy
Pokud má k tomu někdo nějaký nápad, uvítám diskuzi.
dělená na 2x a bude i dobíjena dvěma dobíječkama. /nebo jedinou kterou bude relé připojovat třeba po hodině k baterkám/ Asi bych to přirovnal k akku sekačce co má v sobě dvě baterky z vrtačky. Snad to bude fungovat, podle mě i rozdílné napětí na
baterkách nemůže vadit (ta druhá přece neví jak jen na tom ta první) jediné omezení je že vybíjet baterku se může podle nejslabšího článku celé baterie.
A protože bych si musel připojovat aplikaci na dvakrát a podle celkového napětí nepoznám jak je na to slabší baterka, tak jsem se rozhodl připojit BMS přes Arduino a nyní právě přes zimu ladím program rozklíčoval jsem datovou komuninaci
a Arduino Mega bude postupně vyčítat data z obou BMS, porovnávat je a a zobrazovat údaje, na malém Oled displeji, který vložím do originální palubní desky nad původní displej. Arduino bude umět při nízkém stavu napětí vydat varování, nebo vypne pohon /přes relé odpojí klíček,nebo chcípák co je na řídítkách/.
Protože jsou BMS na různých potenciálech tj. - jedné je posunuté o 72V opoti druhé, musí se jednotlivé komunikační UART výstupy oddělit přes optočleny , použil jsem Digitální izolátor ADUM1201 2kanály, což není uplně optočlen, ale funguje přes indukci
používá se podle katalogu v elektrovozech právě na oddělení BMS.
Protože mají moje BMS jen jeden vstup, tak když bude třeba připojit BMS k PC, nebo mobilu, tak si tlačítkem zvolím mód kdy Arduino bude jen přeposílat data z jediného BT modulu do té BMS kterou si přepnu.
Jinak Přes BMS půjde jen nabíjecí proud, vybíjecí jde napřímo, proto jsem mohl použít levné 60A BMS i když skútr bere až 200A a stejně bych nemohl natvrdo vypnout přívod elektřiny při podpětí. za jízdy
Pokud má k tomu někdo nějaký nápad, uvítám diskuzi.
- Přílohy
-
- arduino03.JPG (69.34 KiB) Zobrazeno 17575 x
-
- arduino02.JPG (29.53 KiB) Zobrazeno 17575 x
-
- arduino01.JPG (28.41 KiB) Zobrazeno 17575 x
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Využil jsem teplejšího počasí a otestoval skútr s novými články, orientační spotřeba při častém zrychlení je 6,5 kWh/100 Km.
Níže ukázka zrychlení, bylo 5 st. mokro a bylo to trochu do kopce, nové články a bez nabíječky,kabeláže a chlazení skůtr odlehčen cca o 70 Kg, na druhou stranu s váhou jezdce 100 Kg.
Níže ukázka zrychlení, bylo 5 st. mokro a bylo to trochu do kopce, nové články a bez nabíječky,kabeláže a chlazení skůtr odlehčen cca o 70 Kg, na druhou stranu s váhou jezdce 100 Kg.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
To je odhadem 0-100 km/h za 5-6 sekund
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Tak to je paráda, doufám, že se ti to podaří vyladit a přijedeš se se svým vytuněným Vectrixem pochlubit na letošní sraz elektromotorkářů
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Přidávám delší video, ten zvuk reduktoru při změně rychlosti je fenomenální
Při cestě po městě lidi nechápou co to má za pohon.
Při cestě po městě lidi nechápou co to má za pohon.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Na polovinu baterky jsem přidělal prní BMS, budu jí říkat levá - už balancuje články, ale trvá jí to docela dlouho, má balanční proud jen 30 mA a podle propočtů bude rozdíl 0,05V vyrovnávat 4 dny.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Bezva, je vidět, že už máš s upgradem baterií do skůtrů zkušenosti. Dá se na něco využít ten volný prostor, co ti tam zbyl? Třeba palubní nabíječka?
BTW: myslíš, že by šly tyhle články dát do Fluence místo původních 48ks článků Nissan Leaf? Máš k těm tvým modulům nějaký datasheet?
BTW: myslíš, že by šly tyhle články dát do Fluence místo původních 48ks článků Nissan Leaf? Máš k těm tvým modulům nějaký datasheet?
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Ahoj
palubní nabíječka, to by nebyl špatnej nápad, jen by se musel vyřešit odvod tepla, protože původní ventilaci jsem zrušit z duvodu úspory hmotnosti
Palubní nabíječku to má v originále v přední masce, tam je taky místa hafo. Já jsem palubní nabíjení zatím zavrhl, mám to kolem konína s nočním dobíjením doma a řeším že to bude lehký. Budu mít ven vyvedený konetory přes tu BMS co vídíš a bude tam jen DC dobíjení. Posílám fotku displeje kde je vidět napětí nejmenšího článku LeVá-Pravá strana a druhá obrazovka se přepna při dobíjení a tam bude nejvyšší článek a nabíjecí proud vše vyčítám z obou BMS současně přes Adrduino.
Jinak jestli by ty články do Fluence asi šli dát, proč né DC dobíjení to nemá, určitě by se to vešlo v Leafu je 48 článků, ale dvojitých tedy 96 Ks
Kapacita techto 96 kS by byla cca 18 kWh, na to by jsi moc neujel, chtělo by to alespoň je dát 2x paraelně aby to mělo smysl. 36kWh
Jen články bez materiálu a práce by stály někde 156 tisíc, což si myslím že investovat do Flunece je mimo, je to jen auto ... Tohle se dělá pro zábavu, tam se na peníze tak nekouká, ale jako auto je mnohem jednodušší si koupit jiné.
palubní nabíječka, to by nebyl špatnej nápad, jen by se musel vyřešit odvod tepla, protože původní ventilaci jsem zrušit z duvodu úspory hmotnosti
Palubní nabíječku to má v originále v přední masce, tam je taky místa hafo. Já jsem palubní nabíjení zatím zavrhl, mám to kolem konína s nočním dobíjením doma a řeším že to bude lehký. Budu mít ven vyvedený konetory přes tu BMS co vídíš a bude tam jen DC dobíjení. Posílám fotku displeje kde je vidět napětí nejmenšího článku LeVá-Pravá strana a druhá obrazovka se přepna při dobíjení a tam bude nejvyšší článek a nabíjecí proud vše vyčítám z obou BMS současně přes Adrduino.
Jinak jestli by ty články do Fluence asi šli dát, proč né DC dobíjení to nemá, určitě by se to vešlo v Leafu je 48 článků, ale dvojitých tedy 96 Ks
Kapacita techto 96 kS by byla cca 18 kWh, na to by jsi moc neujel, chtělo by to alespoň je dát 2x paraelně aby to mělo smysl. 36kWh
Jen články bez materiálu a práce by stály někde 156 tisíc, což si myslím že investovat do Flunece je mimo, je to jen auto ... Tohle se dělá pro zábavu, tam se na peníze tak nekouká, ale jako auto je mnohem jednodušší si koupit jiné.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Obrázky přidanýho oled displeje, hodnoty v pravo jsou škrtlé, protože není připojena BMS a tím pádem je chyba komunikace
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Tak tu máme jaro.
Po zimním spánku a přestavbě jsem vytáhnul skútr na vážení ve sběrném dvoře. Váha šla na 165 Kg původní hmotnost přesně nevím, ale podle zdroje se pohybuje od 230-235 Kg . Tedy úspora v hmnotnosti až 70 Kg a musím říct, že to je dost znát jak na spotřebe v kopcích i zrychlení.
Nejlepší je skvělá manévrovatelnost při rozjedech, při původní váze se s tím nedalo pomalu krokem jezdit. Navíc je baterie vysoká jen 11 cm místo 33 cm takže šlo dolů i težiště.
Po zimním spánku a přestavbě jsem vytáhnul skútr na vážení ve sběrném dvoře. Váha šla na 165 Kg původní hmotnost přesně nevím, ale podle zdroje se pohybuje od 230-235 Kg . Tedy úspora v hmnotnosti až 70 Kg a musím říct, že to je dost znát jak na spotřebe v kopcích i zrychlení.
Nejlepší je skvělá manévrovatelnost při rozjedech, při původní váze se s tím nedalo pomalu krokem jezdit. Navíc je baterie vysoká jen 11 cm místo 33 cm takže šlo dolů i težiště.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Tak to je paráda. A kolik máš teď dojezd na jedno nabití?
Rád bych tě s Vectrixem viděl na srazu elektromotorkářů, nejlépe z Jablonce po vlastní ose až do Prahy
https://www.motorkari.cz/motoakce/akce/?aid=14072
Rád bych tě s Vectrixem viděl na srazu elektromotorkářů, nejlépe z Jablonce po vlastní ose až do Prahy
https://www.motorkari.cz/motoakce/akce/?aid=14072
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Maxiskútr Vectrix VX-1
Velmi zajímavá přestavba Vectrix VX-1 z Kalifornie
Trochu mi to připomíná koně, tedy zdařilá designová konkurence pro Johammer J1
https://bringatrailer.com/listing/2007-vectrix-vx-1/
Trochu mi to připomíná koně, tedy zdařilá designová konkurence pro Johammer J1
https://bringatrailer.com/listing/2007-vectrix-vx-1/
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)