Elektroskútr Govecs 3,4

Další dopravní prostředky na elektrický pohon

Moderátor: ozana

mirocz2002
Příspěvky: 12
Registrován: sob 25. kvě 2019 6:02:33

Elektroskútr Govecs 3,4

Příspěvekod mirocz2002 » stř 04. zář 2019 13:02:59

Přeji hezký den. Já jsem si pro začátek, na ověření možností elektromobility, pořídil elektro skútr polské výroby Govecs 3,4. Nominální výkon motoru je 3,9 kW a špičkový (uvedený v techničáku) je 6kW. Baterie Lion má 72V/40Ah a dojezd je cca 50 až 80km podle stylu jízdy. Je zde vestavěná 1kW nabíječka a tak nabíjím cca 2-3 hod. Po ujetí 35 km (cesta do práce a zpět) mám ještě polovinu kapacity a při nabíjení spotřebuji 1,4 kW energie. Maximální rychlost( je také v techničáku) je 83km/h. Pořídil jsem ho ojetý z Německa a hledal jsem něco rychlejšího na denní dojíždění do práce po okreskách a u nás nic takového neprodávají ale skútrů s omezením do 45km/h je tu spoustu. Je to zatím jediný skútr Govecs 3,4 v ČR, protože při přepisu na evidenční STK musely vyžádat schválení. Nyní se vyrábí Govecs 3.6 s větší kapacitou baterek. Výhodou je, že například řemen na pohon je běžný produkt a již jsem si pořídil náhradní. Také brzdové destičky se dají sehnat na Ebay.
Skútr měl najeto 3700 km a r.v. je 2013. Obával jsem se toho, že budu platit daň (nesplňoval jsem nájezd více jak 5000 km), ale daň platí pro vozidla s obsahem vyšším než 48 cc a výkonem nad 7kW. Baterie byly údajně repasované a zatím tomu vše nasvědčuje. Nyní mám najeto 5000 km. Do práce jezdím po okreskách a vedlejších cestách a po okresce jedu průměrně 70km/h. Co se týče dobíjení, je dobré baterii nabíjet po každé jízdě, prodlouží se tak životnost baterií. Jsou zde použité baterie 18650 cca 400 ks (20S a 20-21P). Pokud by se baterie nabíjely až téměř když jsou vybité, mohla by snížit jejich kapacita o cca 20% již po 200 nabíjecích cyklech. Pokud se baterie nabíjí v polovině kapacity nebo výše, tak se teoreticky o 20% sníží kapacita až po 1000 cyklech nabití. Počítám tedy s životností baterií na cca 30 000 km jízdy. Na zimu ho zaparkuji do garáže, která nepromrzne.
Je znát větší spotřeba při nižších teplotách kolem 10 st C a při rychlejší jízdě. Je zde také rekuperace, ale k tomu je potřeba větší táhlý kopeček, aby to bylo vůbec znát. Vestavěný voltmetr ukazuje při plném nabití 83,1 V a podle prodávajícího by napětí nemělo nikdy poklesnout pod 65V. Já se jízdou dostal nejníže na 70V. Později mohu přidat foto.
Naposledy upravil(a) mirocz2002 dne pát 06. zář 2019 9:11:12, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 247
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Elektroskútr Govecs 3,4

Příspěvekod Karel » stř 04. zář 2019 15:04:00

Zdravím Vás. Díky že jste se podělil o své prvotní zkušenosti s vaším e-skůtrem. Budeme se těšit i na případné fotky.
Také doufám, že jste a budete i nadále se skůtrem Govecs 3,4 spokojený a přeji Vám hodně štastných elektrických kilometrů 8-)
Renault Fluence Z.E. 2012, tachometr 32000km
Brammo Enertia Plus 2013, tachometr 10800km
Peugeot E-Vivacity 2012, tachometr 1200km
Od roku 2016 celkem najeto přes 20400 elektrických km!