Když jsem si letos v létě vybíral dospělou elektromotorku, sledoval jsem samozřejmě prioritně trh s ojetinami v ČR a v Německu.
Elektromotorky Zero byly hodně drahé, cena okolo 300-400tisíc Kč za ojetinu mi nedávala smysl.
Občas se vyskytlo nějaké ojeté Brammo Empulse R z Německa, tam už byla cena příznivější, většinou okolo 200-240tisíc Kč.
Nicméně jsem narazil na velmi zajímavou nabídku na VIctory Empulse TT a jelikož mě to nakonec včetně dovozu z Kanady vyšlo ještě levněji než Brammo, neváhal jsem ani minutu a šel jsem do toho. Ale proč to tady vlastně píšu.
Asi před měsícem jsem narazil (na bazosi a sbazaru) na inzerát na rok staré Zero S ZF 14,4 s najetými 500km za vcelku rozumných 290tisíc Kč. Né že bych potřeboval další elektromotorku, ale mám už delší dobu v úmyslu naočkovat kolegu s Brammem Enertia+, aby povýšil na srovnatelnou elektromotorku, jakou mám teď já a mohli jsme tak podnikat v další sezóně společné elektrovýlety. Nicméně inzerát před pár dny zmizel, ale jelikož jsem inzerenta již dřív oslovil, zjistil jsem od něj informaci, že elektromotorka se ještě neprodala, ale že je v komisním prodeji. A teď se podržte, komisní prodejce to Zero inzeruje za 385tisíc Kč!!!!
https://bazar.automotoevropa.cz/nabidka ... l-b142-20/
Teď už se nedivím tomu, že se v ČR kvalitní a výkonnější elektromotorky téměř neprodávají, a to ani jako ojetiny.
V každém případě se na tu elektromotorku i tak půjdu na jaře minimálně ze zvědavosti kouknout. Zcela určitě tam bude ležet delší dobu, jestli se vůbec prodá. Zero jsem ještě na živo neviděl a chtěl bych to porovnat se svou Victory, jaký je na tom posez a svezení.
Prodeje ojetých elektromotorek v ČR
Moderátor: Josef
Prodeje ojetých elektromotorek v ČR
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Prodeje ojetých elektromotorek v ČR
podle inzerátu je to 11 kW verze, takže to bude výrazně slabší než to Vaše dělo. Tohle je vlastně jen takovej nahatej skůtr dá se to řídit i bez papírů na motorku stačí na auto. Jinak cena je asi mimo když na Alze mají cenu 349 za zánovní skladem.
290 tis s odpočtem DPH by už asi šlo, ale myslím že ta motorka nevydrží několik ganerací jako moje jawa 550 z roku 1955 a stále jezdí ...
290 tis s odpočtem DPH by už asi šlo, ale myslím že ta motorka nevydrží několik ganerací jako moje jawa 550 z roku 1955 a stále jezdí ...
Re: Prodeje ojetých elektromotorek v ČR
Ono s tím výkonem Zera oproti Victory to nebude zase tak špatné.
Nominální (trvalý) výkon Zera (uvedený v TP) je sice jen 11kW, ale špičkový výkon je 44kW!!
Ale myslím, že důležitý údaj je též maximální kroutící moment, který je u Zera 110Nm.
V porovnání s tím má moje Victory trvalý výkon elektromotoru 22kW, špičkový výkon 42kW a maximální kroutící moment 90Nm.
Srovnávací test obou elektromotocyklů z roku 2015 zde:
https://ridermagazine.com/2015/12/02/20 ... r-comparo/
Za mě:
1) Victory Empulse TT
+sportovněji koncipovaný rám (vhodnější pro mimoměstský/dálniční provoz)
+výkonnější brzdy
+rychlejší nabíjení (v základu)
+špičková trakční baterie
+kapalinou chlazený elektromotor
+exkluzivní elektromotorka (vyrobeno celkově jen 219ks z toho pouze 17ks s EU firmwarem - km/h místo míle/h - jednu z nich mám já )
+super design a vzhled
+nižší cena pořízené ojetiny
-šestistupňová převodovka (stačily by 3-4 stupně)
-řetěz (místo řemenu)
-neexistující servisní podpora v EU
-ukončená výroba
-drahé nebo nesehnatelné náhradní díly (pouze dovoz z USA)
-složitější údržba (výměna oleje v převodovce, chladící kapaliny elektromotoru a mazání/napínání řetězu)
2) Zero S
+o něco větší kapacita baterie a dojezd na jedno nabití
+vzpřímenější posez (vhodnější pro městský provoz)
+ozubený řemen
+bez převodovky a spojky
+servisní podpora v EU
+dostupnost náhradních dílů
+možný upgrade na baterii s vyšší kapacitou nebo na rychlejší nabíjení
+jednodušší údržba
-rychlejší nabíjení za příplatek
-vzduchem chlazený elektromotor (při dlouhodobé vyšší zátěži se snadněji přehřeje)
-vyšší cena ojetin
-design a vzhled není tak zajímavý
Nominální (trvalý) výkon Zera (uvedený v TP) je sice jen 11kW, ale špičkový výkon je 44kW!!
Ale myslím, že důležitý údaj je též maximální kroutící moment, který je u Zera 110Nm.
V porovnání s tím má moje Victory trvalý výkon elektromotoru 22kW, špičkový výkon 42kW a maximální kroutící moment 90Nm.
Srovnávací test obou elektromotocyklů z roku 2015 zde:
https://ridermagazine.com/2015/12/02/20 ... r-comparo/
Za mě:
1) Victory Empulse TT
+sportovněji koncipovaný rám (vhodnější pro mimoměstský/dálniční provoz)
+výkonnější brzdy
+rychlejší nabíjení (v základu)
+špičková trakční baterie
+kapalinou chlazený elektromotor
+exkluzivní elektromotorka (vyrobeno celkově jen 219ks z toho pouze 17ks s EU firmwarem - km/h místo míle/h - jednu z nich mám já )
+super design a vzhled
+nižší cena pořízené ojetiny
-šestistupňová převodovka (stačily by 3-4 stupně)
-řetěz (místo řemenu)
-neexistující servisní podpora v EU
-ukončená výroba
-drahé nebo nesehnatelné náhradní díly (pouze dovoz z USA)
-složitější údržba (výměna oleje v převodovce, chladící kapaliny elektromotoru a mazání/napínání řetězu)
2) Zero S
+o něco větší kapacita baterie a dojezd na jedno nabití
+vzpřímenější posez (vhodnější pro městský provoz)
+ozubený řemen
+bez převodovky a spojky
+servisní podpora v EU
+dostupnost náhradních dílů
+možný upgrade na baterii s vyšší kapacitou nebo na rychlejší nabíjení
+jednodušší údržba
-rychlejší nabíjení za příplatek
-vzduchem chlazený elektromotor (při dlouhodobé vyšší zátěži se snadněji přehřeje)
-vyšší cena ojetin
-design a vzhled není tak zajímavý
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Prodeje ojetých elektromotorek v ČR
Dnes jsem náhodou projížděl okolo firmy Automotoevropa, tak jsem konečně naživo skouknout to inzerované Zero S.
A musím uznat, že ta elektromotorka vypadá vážně skvěle. Je jako nová, na tachmetru 500km a samozřejmě bez sebemenších známek opotřebení.
Původní majitel asi nemá kvůli vydělávání peněz moc času na zábavu, protože je to údajně už druhá motorka, na které téměř vůbec nejezdil.
Na motorku jsem měl možnost si asi na 10 minut sednout a vcelku bych si uměl představit, že by si na ní bez problémů zvykl.
Váha je podobná jako u Victory, akorát sedlo je o něco vyšší. Je to víc vzpřímenější posez s ne tolik ohnutými koleny jako u Victory, ale přišlo mi že jsem se o něco víc opíral svou vahou do řídítek. Asi jsou o pár cm dál od sedla než u Victory. Dále mě překvapil poměrně dlouhý nabíjecí kabel. Odhadem 5-7m, ale neměřil jsem ho:) No a jelikož jsem byl dle prodejce úplně první člověk, který se o tu elektromotorku zajímal, dostal jsem od něj jako bonus zdarma motopodložku s reklamním potiskem
Ještě jeden zajímavý poznatek: zadní boční odrazka nebyla oranžová (jak je zvykem v Evropě), ale červená (jak je zvykem v USA).
Ale evidentně může být i v Evropě vzadu použitá červená odrazka, když to je na motorce prodané jako nové v ČR.
V tom případě bych mohl i na své Victory nechat vzadu původní červené odrazky. Uvidíme co na to řeknou na STK.
Četl jsem výňatek z vyhlášky a u vozidla kratším než 6m jsou boční odrazky nepovinné a pokud se jedná o skupinu (2 a více) odrazek nebo je odrazka součástí zadního světla, může mít zadní odrazka červenou barvu. Tak snad je přesvědčím, přinejhorším tam nalepím oranžové odrazky
A musím uznat, že ta elektromotorka vypadá vážně skvěle. Je jako nová, na tachmetru 500km a samozřejmě bez sebemenších známek opotřebení.
Původní majitel asi nemá kvůli vydělávání peněz moc času na zábavu, protože je to údajně už druhá motorka, na které téměř vůbec nejezdil.
Na motorku jsem měl možnost si asi na 10 minut sednout a vcelku bych si uměl představit, že by si na ní bez problémů zvykl.
Váha je podobná jako u Victory, akorát sedlo je o něco vyšší. Je to víc vzpřímenější posez s ne tolik ohnutými koleny jako u Victory, ale přišlo mi že jsem se o něco víc opíral svou vahou do řídítek. Asi jsou o pár cm dál od sedla než u Victory. Dále mě překvapil poměrně dlouhý nabíjecí kabel. Odhadem 5-7m, ale neměřil jsem ho:) No a jelikož jsem byl dle prodejce úplně první člověk, který se o tu elektromotorku zajímal, dostal jsem od něj jako bonus zdarma motopodložku s reklamním potiskem
Ještě jeden zajímavý poznatek: zadní boční odrazka nebyla oranžová (jak je zvykem v Evropě), ale červená (jak je zvykem v USA).
Ale evidentně může být i v Evropě vzadu použitá červená odrazka, když to je na motorce prodané jako nové v ČR.
V tom případě bych mohl i na své Victory nechat vzadu původní červené odrazky. Uvidíme co na to řeknou na STK.
Četl jsem výňatek z vyhlášky a u vozidla kratším než 6m jsou boční odrazky nepovinné a pokud se jedná o skupinu (2 a více) odrazek nebo je odrazka součástí zadního světla, může mít zadní odrazka červenou barvu. Tak snad je přesvědčím, přinejhorším tam nalepím oranžové odrazky
Naposledy upravil(a) e-Kája dne pon 11. led 2021 17:53:14, celkem upraveno 2 x.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Prodeje ojetých elektromotorek v ČR
Další fotky:
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Prodeje ojetých elektromotorek v ČR
Pěkná to je 11 kW na papíry B?
Kolik za to reálně chtějí?
Kolik za to reálně chtějí?
Re: Prodeje ojetých elektromotorek v ČR
V automotoevropa za to chtějí 385tisíc Kč s DPH, což je hodně peněz.
Ale mají to tam od majitele jen v komisi, takže je možné se domluvit přímo s vlastníkem, na kterého mám kontakt. V případě zájmu rád poskytnu.
Ten chtěl za tu svou elektromotorku v inzerátu na bazoši loni v prosinci 290tisíc Kč včetně DPH, s možností odpočtu DPH. Což už je velmi slušná cena v porovnání s cenou nového Zera S.
A vzhledem k tomu co mi o něm v tom motobazaru prozradili, tak zřejmě nemá hluboko do kapsy. Takže si myslím, že by se při troše obchodnického umění dalo tu "zimní" cenu usmlouvat na zhruba 250tisíc Kč s DPH. No nekup to
Jedinou nevýhodu vidím v tom, že pokud by s tím chtěl člověk cestovat po republice, nebo to nabíjet na nabíjecích stanicích, musel by si dokoupit nabíjecí modul, který stojí nový 22500Kč s DPH.
https://www.motocentrumhk.cz/eshop/2493 ... e-tank.htm
Edit: Teď jsem zjistil, že ta samá úplně nová elektromotorka Zero S ZF14,4 stojí v akci o 5000Kč méně než ta bazarová
https://www.motocentrumhk.cz/eshop/1195 ... 421000.htm
Ale mají to tam od majitele jen v komisi, takže je možné se domluvit přímo s vlastníkem, na kterého mám kontakt. V případě zájmu rád poskytnu.
Ten chtěl za tu svou elektromotorku v inzerátu na bazoši loni v prosinci 290tisíc Kč včetně DPH, s možností odpočtu DPH. Což už je velmi slušná cena v porovnání s cenou nového Zera S.
A vzhledem k tomu co mi o něm v tom motobazaru prozradili, tak zřejmě nemá hluboko do kapsy. Takže si myslím, že by se při troše obchodnického umění dalo tu "zimní" cenu usmlouvat na zhruba 250tisíc Kč s DPH. No nekup to
Jedinou nevýhodu vidím v tom, že pokud by s tím chtěl člověk cestovat po republice, nebo to nabíjet na nabíjecích stanicích, musel by si dokoupit nabíjecí modul, který stojí nový 22500Kč s DPH.
https://www.motocentrumhk.cz/eshop/2493 ... e-tank.htm
Edit: Teď jsem zjistil, že ta samá úplně nová elektromotorka Zero S ZF14,4 stojí v akci o 5000Kč méně než ta bazarová
https://www.motocentrumhk.cz/eshop/1195 ... 421000.htm
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)