14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Upozornění na akce, reporty

Moderátor: Josef

Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Petr » čtv 19. srp 2021 8:39:30

Srovnání 14 elektromobilů, které se vydaly na cestu kolem republiky: https://www.autonabijecka.cz/srovnani-e ... ktrojizda/. Je to stejná trasa, kterou jsem jel v zimě s Ioniqem. Se stejným Ioniqem jsem to jel i ted v létě a přidalo se dalších 13 různých modelů EV. Vím, že to není naprosto exaktní srovnání. O to však ani nešlo. Každopádně, dává to přehled o různých EV.
Pokud byste zúčastnili příští akce, v jakém formátu byste si akci představovali? Díky za podněty!
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Josef » čtv 19. srp 2021 19:33:13

Pěkné, díky za sdílení. Jediné co mi chybí, kolik auta skutečně nabila kWh a z toho by se spočítala skutečná spotřeba, protože auta ve spotřebě dle palubního počítače lžou až o 20%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 19. srp 2021 20:32:23

Josef píše:Pěkné, díky za sdílení. Jediné co mi chybí, kolik auta skutečně nabila kWh a z toho by se spočítala skutečná spotřeba, protože auta ve spotřebě dle palubního počítače lžou až o 20%.


Nelžou ukazují spotřebu z baterie do motoru a příslušentví a od toho odečtou rekuperaci. Žádné elektrické auto nemůže tušit jak ho budete v budoucnu nabíjet jakým proudem a jestli Ac nebo Dc aby předpovědělo ztráty při nabíjení.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Josef » čtv 19. srp 2021 20:48:19

Právě že lžou, protože nejen že nezapočítají externí ztráty při nabíjení (což je logické), tak někdy záměrně zkreslují spotřebu, např. nezapočítají v době parkování topení (Corsa-e) apod. Tesla a Citigo-e mají rozdíl až 20% oproti odebraným kWh (záleží na počasí apod.) Obecně tedy řidič se tedy může utěšovat spotřebou 13 kWh, který je ve skutečnosti klidně 16 kWh. Dá se to ověřit jednoduchým měřením. Dokonce některé přenosné nabíječky mají účiník 0,9 jiné 0,95 atd.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Radovan » čtv 19. srp 2021 22:13:55

Super akce. Testuji teď elektrickou Škodu Enyaq Sport Line 80 kWh baterie (77 využitelná kapacita) na rodinné dovolené v Krkonoších.

Půjčoval jsem si ji v Ústí nad Labem a první přejezd byl do Ostravy, druhý pak z ní do Špindlerova mlýna. Aktuálně se poflakujeme Krkonošemi od Liberce po Jánské Lázně, každý den jinak a jinde. Střed je vždy návrat do Špindlu přes Vrchlabí. Omezení elektrikou žádná. Například doma jsem dojel skoro prázdný a díky nabíjecímu kabelu Škody se stavitelným příkonem a koncovkami 230V 16A i 400V 16A píchnul auto do červeného pětikolíku na noční proud a za 6 hodin měl zase plnou.

Ukázalo se, že nejlépe je nabíjet na hyperrychlých nabíječkách PRE výkonu 75 kW, když auto umí i 100 kW. A využívat přestávky, tato byla neplánovaně v Moravské Třebové na toaletu a nanuk. U 50 kW to trvá z nuly hodinu a půl, ale i tak stihnete prohlídku města a ZOO a oběd (Liberec). No a pokud jste někde déle, pak to šoupnete na pomalý stojan (Vrchlabí), palubní nabíječka umí 11 kW, takže za 3 hodiny přibylo 33 kWh a bylo zase do plna. V kopcích na volbě B auto brutálně rekuperuje a nabíjí zpětně baterii.

Prostě dlouhé cesty žádný problém a to se bavíme o SUV o váze 2,3 tuny. Velmi zajímavý je autopilot Škody.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 19. srp 2021 22:58:57

Josef píše:Právě že lžou, protože nejen že nezapočítají externí ztráty při nabíjení (což je logické), tak někdy záměrně zkreslují spotřebu, např. nezapočítají v době parkování topení (Corsa-e) apod. Tesla a Citigo-e mají rozdíl až 20% oproti odebraným kWh (záleží na počasí apod.) Obecně tedy řidič se tedy může utěšovat spotřebou 13 kWh, který je ve skutečnosti klidně 16 kWh. Dá se to ověřit jednoduchým měřením. Dokonce některé přenosné nabíječky mají účiník 0,9 jiné 0,95 atd.


Topení - záleží jestli je auto ready tedy nastartované citigo 100% spotřebu započitává i v Parkingu. Nezapočítavá když se pustí topení přes aplikaci nebo časovačem. Nebo Vám snad Niro započitává předtopení aplikací do spotřeby? Jako že předtopíte a hned po odjezdu je tam nekonečná spotřeba a po kilometru je tam stále 50 kwh/100 km?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Josef » čtv 19. srp 2021 23:07:08

Žádné BEV nezapočítává spotřebu ve vypnutém stavu, tedy kdy pouze topí nebo klimatizuje, proto je nutné měřit spotřebu auta před zásuvkou. Palubní ukazatel je pouze orientační údaj.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Marek71 » pát 20. srp 2021 9:15:18

Pěkné srovnání. I když ne úplně exaktní, ale dá se to srovnávat mezi sebou. Překvapila nízká spotřeba starého eGolfu, vypadá to jako úsporné EV. A taky dobrá spotřeba obou VW (ID.3 a ještě lípe ID.4). Zřejmě zkušené posádky, Enyaq už pak má očekávatelnou spotřebu 17 kWh/100.

Naopak, nepřekvali Ioniq, ani nový ani starý. Spotřeba výborná u obou, u toho nového je vidět pomalejší nabíjení.
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Marek71 » pát 20. srp 2021 9:19:45

Radovan píše:Testuji teď elektrickou Škodu Enyaq Sport Line 80 kWh baterie (77 využitelná kapacita) na rodinné dovolené v Krkonoších.

Prostě dlouhé cesty žádný problém a to se bavíme o SUV o váze 2,3 tuny. Velmi zajímavý je autopilot Škody.


A co říkáte celkově na Enyaq, jaké to je EV? Dizajn se mi líbí, jak exteriér, tak uvnitř, oproti ID.3 je to mnohem hezčí auto uvnitř. Technika je teda stejná, ale co jsem viděl testy, tak skoro všichni to chválí jako dobrý počin. A i ta spotřeba v té cestě kolem ČR se mi zdá moc dobrá., jak Enyaq, tak obě ID.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Citigo e IV » pát 20. srp 2021 13:11:55

Marek71 píše:Pěkné srovnání. I když ne úplně exaktní, ale dá se to srovnávat mezi sebou. Překvapila nízká spotřeba starého eGolfu, vypadá to jako úsporné EV. A taky dobrá spotřeba obou VW (ID.3 a ještě lípe ID.4). Zřejmě zkušené posádky, Enyaq už pak má očekávatelnou spotřebu 17 kWh/100.

Naopak, nepřekvali Ioniq, ani nový ani starý. Spotřeba výborná u obou, u toho nového je vidět pomalejší nabíjení.

To ale nebyl starý e golf ,ale ten nejposlednějši s tou větší baterkou , trochu mate, že v článku míchaji celkovou a využitelnou kapacitu baterie. U ioniqa je 11x nabíjení na hraně neférové jízdy, v reálu po 110 km nikdo nabíjet nechce.
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Marek71 » pát 20. srp 2021 13:26:51

Já vím, že to je ten novější s 32 kWh baterkou. Myslel jsem to tak, že je to už starší koncept elektromobilu, ve srovnání např. s rodinou ID nebo Enyaq. Co mě mate, je velikost baterky u Citigo a eGolf. Nemají náhodou oba vozy tu samou baterku?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Citigo e IV » pát 20. srp 2021 15:45:49

Citigo ma celkovou 37 kWh takže asi o 2 kWh větši. Je to naprosto jiná a jinak zapojená baterka. Má menši napětí ale větši kapacitu v Ah proto nabíjí pomaleji. Ale články citiga jsou modernějši a lehčí jsou totožné s audi e tron.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Josef » pát 20. srp 2021 16:45:35

Marek71 píše:Pěkné srovnání. I když ne úplně exaktní, ale dá se to srovnávat mezi sebou. Překvapila nízká spotřeba starého eGolfu, vypadá to jako úsporné EV. A taky dobrá spotřeba obou VW (ID.3 a ještě lípe ID.4). Zřejmě zkušené posádky, Enyaq už pak má očekávatelnou spotřebu 17 kWh/100.
.


Golf jel evidentně na spotřebu, časový rozdíl mezi dojezdem Enyaq a Golf je 4 hodiny. Netuším jak autor článku počítal výsledek, že Tesla 3 projela trasu nejrychleji, když měla průměrnou rychlost 60 km/h a Enyaq 66 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Marek71 » pát 20. srp 2021 19:15:39

Jo, to je pravda. Stejně tak to vypadá, že o ten ID.4 jel na spotřebu. Kdežto např ID.3 jel docela svižně a spotřeba taky super. Když to třeba srovnám s Konou která platí za úsporný EV, tak jenom o malinko vyšší spotřeba a rychlejší jízda. A taky rychlé nabíjení.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Radovan » ned 22. srp 2021 21:06:54

A co říkáte celkově na Enyaq, jaké to je EV? Dizajn se mi líbí, jak exteriér, tak uvnitř, oproti ID.3 je to mnohem hezčí auto uvnitř. Technika je teda stejná, ale co jsem viděl testy, tak skoro všichni to chválí jako dobrý počin. A i ta spotřeba v té cestě kolem ČR se mi zdá moc dobrá., jak Enyaq, tak obě ID.[/quote]

Až na pár maličkostí a nějaké nelogičnosti velmi dobré auto.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Josef » úte 24. srp 2021 7:17:33

Celkově to není špatné auto i vnitřní design se mi líbí více než ID.4 a spotřeba se drží na přijatelné úrovni, přece jen je to už velké auto, takže spotřeba nemůže z principu být nízká jako tomu je u Kony či Niro. V článku na fdrive vyšla recenze na tuto cestu a je tam konečně napsáno, kolik má auto reálnou spotřebu a ne to, co ukazuje auto. Spotřeba je ale pěkná.

Po 1 252 kilometrech ukázal palubní počítač spotřebu 16,8 kWh/100 km a skutečná spotřeba podle nabíjení, tedy včetně ztrát při nabíjení, vyšla na 18,1 kWh/100 km.

Rozhodně vysokou spotřebu mělo Niro, to by naprosto bez problému mělo zajet tu trasu se spotřebou do 15 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Marek71 » úte 24. srp 2021 11:23:35

Jo, spotřeba na tak velký vůz je moc pěkná, reálný dojezd v těchto podmínkách pak vychází v pohodě přes 400 km i s nějakou rezervou a to ještě byla ta nejvýkonnější verze 80X. A i ten rozdíl 16,8 vs 18,1 je přijatelný, to vychází na ztráty při nabíjení kolem 7%. Kolik má tak eNiro? Jinak, řidiče asi primárně zajímá ta spotřeba auta, to znamená těch 16,8 protože od toho závisí dojezd auta. Pokud mě ale zajímá cena za km, tak musím počítat těch 18,1 co jde z nabíječky.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Josef » úte 24. srp 2021 16:25:49

Enyaq má 8% Niro 5%, tedy se moc neliší, což např. u Tesly 3 naměřili 26.6%, zřejmě vůbec nepočítá ohřev baterie do spotřeby.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Marek71 » úte 24. srp 2021 17:10:48

Jo tak to už je špatně. Jakmile je auto odpojene z nabíječky mělo by vše počítat jako spotřebu, i topení do baterky, to je logické.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Lama » stř 25. srp 2021 0:59:36

Marek71 píše:Jo tak to už je špatně. Jakmile je auto odpojene z nabíječky mělo by vše počítat jako spotřebu, i topení do baterky, to je logické.

Auto většinou počítá do spotřeby vše, pokud je zapnuté, tedy i topení při nabíjení.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)