14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Upozornění na akce, reporty

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Josef » stř 25. srp 2021 7:47:29

Je jasné, že v zimě je spotřeba u mě hodně zkreslená tím, že si půl hodiny před jízdou topím, tzn. každý den ráno 800 Wh a přes den taky nasbírám 800 Wh, tedy cca 30x 1600 Wh je za měsíc slušná porce - 48 kWh, tj. řekněme + 13 % ke spotřebě auta. Stačí si měřit měsíc spotřebu před zástrčkou do auta a hned je to jinde.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Marek71 » stř 25. srp 2021 12:51:57

Lama píše:
Marek71 píše:Jo tak to už je špatně. Jakmile je auto odpojene z nabíječky mělo by vše počítat jako spotřebu, i topení do baterky, to je logické.

Auto většinou počítá do spotřeby vše, pokud je zapnuté, tedy i topení při nabíjení.


Narážel jsem na to, co psal Josef o tesle, že teda... "zřejmě vůbec nepočítá ohřev baterie do spotřeby". A to se mi zdá špatně.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Josef » stř 25. srp 2021 12:59:06

Tak Tesla je vyhlášená i tím, že se trakční baterie vybíjí a původní Tesly na tom byly opravdu mizerně, až 1,5% denně. Dnes to je 0,5% denně, tedy když necháte stát 2 měsíce napůl nabitou Teslu 3, tak budete nemile překvapeni.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Petr » čtv 26. srp 2021 0:05:06

Josef píše:Pěkné, díky za sdílení. Jediné co mi chybí, kolik auta skutečně nabila kWh a z toho by se spočítala skutečná spotřeba, protože auta ve spotřebě dle palubního počítače lžou až o 20%.

Od některých posádek data o nabitých kWh z nabíječky mám. Pokud čas dovolí, udělám ještě článek i s těmito daty.
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Petr » čtv 26. srp 2021 0:08:38

Josef píše:Právě že lžou, protože nejen že nezapočítají externí ztráty při nabíjení (což je logické), tak někdy záměrně zkreslují spotřebu, např. nezapočítají v době parkování topení (Corsa-e) apod. Tesla a Citigo-e mají rozdíl až 20% oproti odebraným kWh (záleží na počasí apod.) Obecně tedy řidič se tedy může utěšovat spotřebou 13 kWh, který je ve skutečnosti klidně 16 kWh. Dá se to ověřit jednoduchým měřením. Dokonce některé přenosné nabíječky mají účiník 0,9 jiné 0,95 atd.

Za pár dní bych měl jet se Citigo cca 1800 km, tak se zkusím zaměřit na skutečně odebrané kWh a spotřebu z displeje. Pokud cestu přežiju. :lol:
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Petr » čtv 26. srp 2021 0:11:40

Josef píše:Žádné BEV nezapočítává spotřebu ve vypnutém stavu, tedy kdy pouze topí nebo klimatizuje, proto je nutné měřit spotřebu auta před zásuvkou. Palubní ukazatel je pouze orientační údaj.

Během cesty při nabíjení jsme měli většinou zapnuté auto kvůli klimatizaci a neviděl jsem žádný vliv na spotřebu na displeji auta. Takže bych řekl, že spotřeba klimatizace šla jen z kabelu a ne z baterie.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Josef » čtv 26. srp 2021 7:08:22

Ano, to tak funguje, jakmile je připojený kabel, tak jde klima nebo topení z externího zdroje a nemá to vliv na spotřebu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Petr » čtv 26. srp 2021 8:29:53

Marek71 píše:Pěkné srovnání. I když ne úplně exaktní, ale dá se to srovnávat mezi sebou. Překvapila nízká spotřeba starého eGolfu, vypadá to jako úsporné EV. A taky dobrá spotřeba obou VW (ID.3 a ještě lípe ID.4). Zřejmě zkušené posádky, Enyaq už pak má očekávatelnou spotřebu 17 kWh/100.

Naopak, nepřekvali Ioniq, ani nový ani starý. Spotřeba výborná u obou, u toho nového je vidět pomalejší nabíjení.

Vím, že srovnání není úplně exaktní - některé posádky si trasu “upravili”, některé přenocovali cestou. Ale na tak dlouhé trase nrní rozdíl pár desítek km podstatný.
Posádka ID.4 byli elektromobilní nováčci. :lol: Autem jeli normálně, jak říkali v článku. ID.4 asi bude dobré auto.
Co se Ioniqu tyce - 28 kWh verze, se kterou jsme jeli my, nabíjí opravdu rychle. Ve Zlíně jsme se potkali s 38 kWh verzí a nabili jsme rychleji. Viz: www.autonabijecka.cz/elektrojizda-kolem ... leto-2021/
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Petr » čtv 26. srp 2021 8:39:47

Citigo e IV píše:
Marek71 píše:Pěkné srovnání. I když ne úplně exaktní, ale dá se to srovnávat mezi sebou. Překvapila nízká spotřeba starého eGolfu, vypadá to jako úsporné EV. A taky dobrá spotřeba obou VW (ID.3 a ještě lípe ID.4). Zřejmě zkušené posádky, Enyaq už pak má očekávatelnou spotřebu 17 kWh/100.

Naopak, nepřekvali Ioniq, ani nový ani starý. Spotřeba výborná u obou, u toho nového je vidět pomalejší nabíjení.

To ale nebyl starý e golf ,ale ten nejposlednějši s tou větší baterkou , trochu mate, že v článku míchaji celkovou a využitelnou kapacitu baterie. U ioniqa je 11x nabíjení na hraně neférové jízdy, v reálu po 110 km nikdo nabíjet nechce.

Díky za upozornění - ten eGolf tam je uvedený s celkovou kapacitou baterie, ostatni auta s využitelnou.
Conse počtu nabíjení Ioniqa 28 kWh týče. Nabíjeli jsme hodněkrát z důvodu srovnání dat se zimní cestou. Podrobněji o tom píšu zde: www.autonabijecka.cz/elektrojizda-kolem ... leto-2021/. Dalo by se to zvládnou na méně nabíjení, ale chtěl jsem mít co nejpřesnější srovnání.
Petr
Příspěvky: 34
Registrován: pát 01. led 2016 18:42:42

Re: 14 elektromobilů na cestě 1300 km kolem republiky

Příspěvekod Petr » čtv 26. srp 2021 8:43:47

Marek71 píše:Jo, to je pravda. Stejně tak to vypadá, že o ten ID.4 jel na spotřebu. Kdežto např ID.3 jel docela svižně a spotřeba taky super. Když to třeba srovnám s Konou která platí za úsporný EV, tak jenom o malinko vyšší spotřeba a rychlejší jízda. A taky rychlé nabíjení.

Posádka ID.3 jela svižně. Michal Žďárský z ID3 posádky jel stejnou trasu v zimě 2021 s Konou a chtěl srovnat obě auta mezi sebou.