Nabíjení u obchodů Lidl

Témata související s konkrétními nabíjecími stanicemi

Moderátor: Josef

xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod xdenser » pon 22. srp 2022 11:00:09

dracekvo píše:Již před časem jsem predikoval, že ježdění elektromobilem bude dražší jak ICE. Všichni se tomu smáli a argumentovali tím, jak se jim to strašne vyplatí. Že nabíjení u lidlu zdarma, u zákazníků zdarma. Ale doba se mění a v dnešní době fakt nikdo nikomu dotovat ježdění nebude.
Elektromobil je dražší jak ICE. Ježdění (pokud nemám jak nabíjet doma) je dražší jak ICE. Navíc to auto ztrácí nehorázně na hodnotě. Náhradní díly v podobě samostatných článků baterek se na auto koupit nedají. Takže elektromobil po záruce s vadným článkem je v podstatě na vyhození, protože oprava je dražší jak celá ojetina.

Už znáte někoho, kdo vyhodil elektromobil kvůli vadnemu článku? Já zatím viděl jen výměny baterek v záruce, a opravy výměnou článku z kanibalizovanych aut na odpis po nehodě. Až bude trh náhradních baterek dost velký, budou i nabídky za rozumné peníze, zatím je ten trh malý, protože většina aut je ještě v záruce, vy vyrobite 100 náhradních baterek a nebudete mít komu to prodat. Také nevím o někom kdo jezdí dráž než se spalovakem. Ano když vezmete cenu HPC u ČEZu tak to zní děsivé, ale já nejak tam fronty nevidím.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod Josef » úte 23. srp 2022 11:30:22

Je fakt, že ceny elektřiny jsou naprosto mimo zdravý rozum a je to důsledek burzy, tam nemá elektřina co dělat, jako strategická surovina. Nabíjení přes Kia Power Card pak vychází u HPC ČEZ na 26 Kč/kWh, to je úplný nesmysl, to už je jako jezdit na valníku odtahové služby.

Na výměnu baterií v BEV vznikne řada firem, které budou měnit a opravovat jednotlivé články či moduly baterií, protože výměna celé baterie je nesmysl, ale autorizovaný servis nikdy samotné moduly měnit nebude.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod xdenser » úte 23. srp 2022 12:58:53

Ale všechny komodity jsou více méně strategické. Burza vám dá férovou cenu. Nepamatujete na časy kdy ta cena byla i záporná? Vysoké ceny přitahují investice, a pak kyvadlo půjde jiným směrem.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod dracekvo » úte 23. srp 2022 14:34:57

Jak lze opravit článek pokud nemám linku na výrobu baterií?
Opotřebený článek je prostě na vyhození. A pokud není možné koupit nový, tak je funkčnost auta odkázána na rabování bouraček.
Vidím to krásně na trojčatech. Většině aut už je 10 let. Baterie tam pomalinku dosluhujou.
Koupit nový článek baterie? Nemožné. Je možné koupit články z bouraček. Ale upřímně. Má smysl kupovat nějakou 10 let starou baterii, která na tom bude možná úplně stejně jako ta současná, nebo jen o pár % lepší?

Odkud se ty náhradní články budou brát, až budou mít všechny svůj důchodový věk? Budeme vyhazovat jinak funkční vozy?
Ano určitě se najde nějaká firma, která vymění komplet celou baterku za jiné články třeba i s vyšší kapacitou. I na i-miev takové konverze v zahraničí jsou. Ale kdo kromě fandy dá za tuto úpravu cenu 2x vyšší než je cena celého vozu?

Náhrada pouze jednoho článku zatím neexistuje a kupovat nějaké 10 leté články na ebay za nemyslnou cenu fakt nebudu. Takže až mi auto dojezdí, tak ho prostě hodím ze skály. Ekologie jak sviňa.

Stejný problém nastane i u současných nových vozů. Jen s tím rozdílem, že možná o něco později z důvodu toho, že to má lepší battery management a díky větší aku se baterka necykluje tak jako u trojčat.
Ale časové stárnutí baterie nikdo zatím obejít nedokázal.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod xdenser » úte 23. srp 2022 14:52:12

Ale co se týče Ion a iMiev, možná jiné řešení než odpis i nebude. Vyrábět náhradní články bude vyplácet u vozů které byli vyrobeny v řádech milionů kusů. Ale třeba pro leafy viděl jsem že lidi repasovali baterky, u Tesly se to také děje. I když uvidíme jak to bude u 4680, zatím vypadá že takové baterie nejsou vůbec repasovatelne. Ona ta elektromobilita je ještě v plenkách, vůbec není jasný jaký druh baterek zvitezi, a také oni nestačí vyrábět články pro nova auta, na ojětiny nikdo zatím nemyslí. Samozřejmě odpovědný výrobce mohl by nabídnout nějaké řešení.

Pochybuji že v ČR někdo nabídne rozumné řešení výměny článku u iMiev, když i v UK jsou s tím problémy. Ale různé iniciativy co se týče neoficiální obsluhy EV vznikají třeba v Norsku. Evhub.no slibují nějaké řešení a podporu pro neofiko servisy po celé Evropě, prý je to podporovány i Bosch. Je to obecně pro BEV a nejvíc zaměřené asi na Tesly, ale když to anoncovali tak neříkali že to budou jen Tesly. Samozřejmě bude to jednoduší a levnější pro nejrozšířenější vozy.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod dracekvo » úte 23. srp 2022 16:03:06

No jo, ale pak ať se nediví že ty auta nikdo nechce, když do dneška nemyslí nikdo na ojetiny.
Proč by si někdo měl koupit auto za milion, když není jasné, jestli do něj za 10 let sežene náhradní díl za rozumný peníz.

Třeba ta tesla. Nedavno tu byl článek, že automobilka chtěla za výměnu aku něco přes 30 tis usd. A nějaký servis to udělal za 5 tis usd. Wow výhra. Oprava která bude u staších elektromobilů běžná jen za 100 tis Kč. To se vyplatí.
S touhle vidinou si běžný člověk ojeté el. auto nekoupí a raději zvolí ICE.

Hlavně že v rámci slavné EU udržitelnosti musí být výrobky opravitelné a výrobce musí dodávat díly po dobu 10 let. To že vám automobilka prodá celou baterii v ceně nového vozu nepovažuju za splění této podmínky.
To je jako kdyby vám do ICE auta v případě problému prodali jen komplet celý motor.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod loping1 » úte 23. srp 2022 16:41:46

Tak jsem dnes dobíjel poprvé u Lidlu za hotové. Chtěl jsem nabít na AC a nechat tam auto tak 3 hodiny. Nabíjení ale po 40min vypíná. Minimální útrata za AC nabíjení je 101 Kč, což je docela problém, za 40min jsem nabil max. 7kwh, což je při jejich ceně 41,3 kč. Strhli mi z účtu 850kč jako zálohu, no nedokážu si moc představit, že mi budou při každým nabíjení strhávat takovou částku a pak vracet zbytek. Obzvlášť kdybych potřeboval nabíjet každý den. Další věc co nechápu je, že pokaždé musím vyplňovat údaje o platební kartě.
Momentálně je ten systém nastaven tak, aby co nejvíc odradil od nabíjení u Lidlu, nebo ten kdo to vymyslel vůbec nemyslel :-D.
Jinak jsem ale vděčný Lidlu za půl roku dobíjení zdarma.
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod xdenser » úte 23. srp 2022 16:58:20

No nevim o případě že by baterka tesly stala 30 tis. USD, oni to většinou nabízí tak že odkoupí starou a vychazi to pod 10 tis výměna starou za repasovanou. Také je tam 8 let záruka, a je příklad auta které najezdilo 1,6 milionů km, mělo 4. baterku vyměněnou v záruce. Ted' ale myslím je tam limit na km. Co se týče tesel tak je tam všechno ok z hlediska neofiko servisu, baterky se repasuji, auta se skládají ze dvou bouranych. Mám kámoše který vlastní model X, lehce bourany dovoz z USA, auto je ale po opravě v úplném pořadku, nicméně v databáze Tesly je na odpis, ale nabíje se na SC zdarma, už byl proveden upgrade na nový ECU, upgrade na CCS a nabízí se výměna baterky za větší za rozumné peníze, ta stávající je ale zatím v pořádku. A všechno je to na neoficiálnem servisu, protoze oficiální vám řekne že je to auto na odpis a prostě vás odmítnou. Je zajímavý že s tím nabíjením na SC on ani nepočital protože je to v Ukraine kde žádný SC není, ted' před válkou a kvůli ni odjel do Evropy tak se to hodí. Je zajímavý že třeba ten upgrade na CCS softwarové byl proveden na dálku z kijeva, mechanický to samozřejmě udělali na nějakém servisu v EU, ale nebyli schopni to správné aktivovat.
Takže je to jen o nabídce a poptávce.
Tady je ta Tesla Model S 1.6 mln km
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod Lama » úte 23. srp 2022 19:27:56

loping1 píše:Tak jsem dnes dobíjel poprvé u Lidlu za hotové. Chtěl jsem nabít na AC a nechat tam auto tak 3 hodiny. Nabíjení ale po 40min vypíná. Minimální útrata za AC nabíjení je 101 Kč, což je docela problém, za 40min jsem nabil max. 7kwh, což je při jejich ceně 41,3 kč. Strhli mi z účtu 850kč jako zálohu, no nedokážu si moc představit, že mi budou při každým nabíjení strhávat takovou částku a pak vracet zbytek. Obzvlášť kdybych potřeboval nabíjet každý den. Další věc co nechápu je, že pokaždé musím vyplňovat údaje o platební kartě.
Momentálně je ten systém nastaven tak, aby co nejvíc odradil od nabíjení u Lidlu, nebo ten kdo to vymyslel vůbec nemyslel :-D.
Jinak jsem ale vděčný Lidlu za půl roku dobíjení zdarma.

Těch 850 vám fakt fyzicky strhli? Nešlo pouze o ALOKACI? Já když nabíjel v Německu u ALDI, tak tam bylo taky upozornění na zálohu asi 50 EUR, ale v bance jsem měl pouze skutečnou částku za nabíjení. Výše částky může být různá a je pouze alokovaná (skutečná platba neproběhne). Pokud by jsem nic neutratil za nabíjení, tak vám nic nestrhnou. To je blbost, aby si i v těchto případech strhli 850 a třeba druhá den vám to vraceli na kartu (možná může být rozdíl podle druhu karty - debetní - kreditní).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod xdenser » úte 23. srp 2022 20:58:54

No 50 EUR..., já jsem ted' cestou do Chorvatska zažil alokaci 80 EUR. Není to Lidl, je to Francouzsky Freshmile, ale mají zajímavé ceny v Rakousku(has.to.be gmbh) (asi zapoměly to obnovit nevím), ale za 7Kč na 75kW nabíječce já jim tu alokaci odpustim, navíc je možný tomu předejít prednabitim konta. 20 EUR stačí na aktivaci, jinak allokují 80 EUR, ale v appce vidím že fakt chtějí jen cca 7kč za kW. Navíc oni mě překvapily v Lublaňi - snad jediná funkční 75 kW nabíječka ve městě u autosalonu VW nešla aktivovat přes WeCharge (je to karta nabízena k vozům VW) ale Freshmile to aktivoval a za slušnou cenu.
Ne brát jako reklamu Freshmile, může se to kdykoliv změnit.jedine doporučuji https://www.chargeprice.app pro zjištění co vůbec podporuje nabíječka, také ta nejlepší cena potřebuje dodatečni ověření přes Appku/ web dodavatele.
A když už jsme u toho tak můžu potvrdit že appka EnBW je levnější než roaming Pre na nabíječkách Smatrics v Rakousku.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod loping1 » stř 24. srp 2022 11:02:20

Lama píše:
loping1 píše:Těch 850 vám fakt fyzicky strhli?


Ano, oni mi těch 850kč opravdu strhli a dokonce mi od has.to.be e mobility přišla faktura na 100,3 kč za těch dobitých 6 nebo 7 kwh.
Zatím mi ještě zpět na účet nic neposlali. To asi taky bude chvíli trvat. Je to děs, hůř to opravdu udělat nemohli.
Přílohy
Snímek obrazovky (35).png
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod xdenser » stř 24. srp 2022 13:42:39

Je zajímavý že je to ten samý has.to.be který mi rezervoval 80 eur (nebyl to freshmile, milil jsem se). Já mám ve faktuře od nich kolik kWh to bylo na druhé stránce. Bylo to nabíjení na 150kw nabíječce přes QR kód. Použil jsem ten odkaz s QR kódem, protože kartou Freshmile to nešlo aktivovat, ale stojan vedle 75 kW aktivovat přes Freshmile šlo, tak jsem počkal až to spadne na 75kw a přejel na ten stojan. Vyšlo to 16.4kWh za 9.5Eur a 17.42 kWh za 5.20 EUR.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Rudi
Příspěvky: 34
Registrován: pát 14. led 2022 23:35:28

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod Rudi » stř 24. srp 2022 22:53:47

dracekvo píše:No jo, ale pak ať se nediví že ty auta nikdo nechce, když do dneška nemyslí nikdo na ojetiny.
Proč by si někdo měl koupit auto za milion, když není jasné, jestli do něj za 10 let sežene náhradní díl za rozumný peníz.

Třeba ta tesla. Nedavno tu byl článek, že automobilka chtěla za výměnu aku něco přes 30 tis usd. A nějaký servis to udělal za 5 tis usd. Wow výhra. Oprava která bude u staších elektromobilů běžná jen za 100 tis Kč. To se vyplatí.
S touhle vidinou si běžný člověk ojeté el. auto nekoupí a raději zvolí ICE.

Hlavně že v rámci slavné EU udržitelnosti musí být výrobky opravitelné a výrobce musí dodávat díly po dobu 10 let. To že vám automobilka prodá celou baterii v ceně nového vozu nepovažuju za splění této podmínky.
To je jako kdyby vám do ICE auta v případě problému prodali jen komplet celý motor.

Do dneška si pamatuju 2,0TDI PD 100 a 103kW, které se téměř pravidelně mezi 150-170tis.zadřeli na olejovém čerpadle. Motor teda na kompletní repas nebo nový blok motoru od VW za 4-6tis.Euro + práce, z inzerce kolem 800-1500Euro. Oprava prakticky v ceně auta, 150-200tis. a stejně se prodávali jak housky na krámě, dneska běžné repase kolem 1500-2000Euro, myslím, že k tomuto při větším počtu dojde i u elektrik.
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod xdenser » stř 24. srp 2022 23:15:54

U EV je zajímavý že je možný za 10 let vyměnit baterii a auto bude mít větší dojezd než kdy bylo vyrobeno. Děje se to už ted' u i3, leafu, take jsem narazil na nějaký australský web, který nabízí větší baterku při iMiev. A při tom to jsou auta vyrobené v malých množstvích v porovnání s tím co se vyrábí ted'. A úž jsou i ještě lepší baterky než dodávane do dnes vyráběných aut.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod xdenser » čtv 25. srp 2022 19:24:30

Sice pán Staněk mohl by být občas stručnější, ale i tak informace k tématu
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod e-LUKY » pát 26. srp 2022 17:38:17

Mně na těch jeho příspěvcích vadí jejich povrchní zaměření. Přitom by už alespoň u elektromobility měl mít takové zkušenosti, aby se ptal na konkrétní věci.
Jako třeba proč dali
blokaci na 2000 Kč a ne třeba na 200 Kč,
proč je minimální poplatek u DC menší jak na AC, přitom z logiky věci a nabíjení by to mělo být právě naopak.

Jinak díky Lidlu za jeho 5 let nabíjení zdarma, i když osobně jsem ho využil asi tolikrát jako je prstů na jedné ruce a to jsem vždy nakupoval.

Dříve jsem jezdil okolo a téměř pořád tam někdo nabíjel a to i dvě EV současně.
Dnes tam nikdo není, alespoň jsem tam nikoho neviděl.
Někteří se ale přestěhovali na AC u Kauflandu (ten to dává dosud zdarma).

Je to stejné jako u nás v Olomouci má ČEZ 10 ks rychlonabíječek a jsou také stále prázdné.
Ten je ale stavěl výhradně z dotací!
ČEZ, kde není dotace tak do toho nejde, prostě klasika ČEZ.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Tonny
Příspěvky: 5
Registrován: ned 13. bře 2022 21:33:32

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod Tonny » pát 26. srp 2022 19:50:13

Potvrzuji masivní úprk ke stojanům Kauflandu alespoň v HK. Mělo by dojít taky ke zpoplatnění. Nyní tam pravidelně stojí tesly a bohužel vždy cca 5-7 hodin. Proč sakra není možné u nás v ČR využívat např. body za nákup v rámci aplikace dané společnosti? Já vím je to v plánu,ale za rok nebo dva? Nebo jako to je např. ve Francii - nabíjení zdarma přes aplikaci u obchodáku,jak DC tak AC ale max. třeba 15kW limit/den aby to sloužilo pro potřeby nákupu. Ohledně videa od pana Staňka vůbec nebyla otázka typu proč blokace 2000kč když tak velká baterka u auta vůbec není a proč je minimální poplatek u AC taky 100kč když už z principu věci AC používají motoristi s menší baterkou.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod Radovan » pon 29. srp 2022 11:58:31

2 dobré zprávy po intenzívní kritice ze všech stran na všech fórech a komunikaci ASEP s argumenty s LIdlem:
1) od 1.9.2022 nebude vyžadována minimální hranice platby 100,- Kč, tedy nabití přes 14 kWh elektřiny, což zejména malobaterkáče nedávají a tak pro ně klidně elektřina může vyjít na 50-100 Kč / 1 kWh. Totéž u náhlého výpadku a technických obtíží stojanu, což už se stalo a máme zdokladováno a předáno LIdlu.
2) už nyní není vyžadována blokace 2000 Kč, což odpovídá nesmyslnému odběru 289 kWh, přičemž největší Tesly mají baterky jen 100 kWh a autobusy u Lidlu jistě nabíjet nebudou, ale jen 800 Kč.
Chybí ještě větší uživatelský komfort, protože nynější spouštění bez provázání na účet Lidl Plus je fakt vopruz a děsně dlouho trvá. Na tom prý pracují, což v ASEP nechápeme, když v Německu jim to jede.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod Lama » pon 29. srp 2022 12:45:20

Radovan píše:2 dobré zprávy po intenzívní kritice ze všech stran na všech fórech a komunikaci ASEP s argumenty s LIdlem:
1) od 1.9.2022 nebude vyžadována minimální hranice platby 100,- Kč, tedy nabití přes 14 kWh elektřiny, což zejména malobaterkáče nedávají a tak pro ně klidně elektřina může vyjít na 50-100 Kč / 1 kWh. Totéž u náhlého výpadku a technických obtíží stojanu, což už se stalo a máme zdokladováno a předáno LIdlu.
2) už nyní není vyžadována blokace 2000 Kč, což odpovídá nesmyslnému odběru 289 kWh, přičemž největší Tesly mají baterky jen 100 kWh a autobusy u Lidlu jistě nabíjet nebudou, ale jen 800 Kč.
Chybí ještě větší uživatelský komfort, protože nynější spouštění bez provázání na účet Lidl Plus je fakt vopruz a děsně dlouho trvá. Na tom prý pracují, což v ASEP nechápeme, když v Německu jim to jede.

V Německu jim to jede přes aplikaci LIDL_PLUS, ale mají tam nabíjení zdarma po dobu 1 hodiny, plus vám přidají slevy na nákup. U nás to zpoplatnili a to přes aplikaci LIDL_PLUS bude ten problém, který se musí dořešit. A v Německu také v aplikaci vidíte graficky na mapě stav stanic a po kliknutí u konkrétní pak obsazenost každého konektoru a to může být u nás další problém...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení u obchodů Lidl

Příspěvekod Radovan » pon 29. srp 2022 12:47:12

Ale oni tu aplikaci u nás mají taky, mám ji v mobilu. Netuším, kde hledají problém, spíše se mi zdá, že české vedení chce nechat vydělat kámoše, namísto překlopení SW do češtiny, taková ta korporátní korupce.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000