Zdravím,
Jsem sice jelito - auto ani moto s baterií nevlastním - pouze elektrokolo a elektrokoloběžku.
nedávno jsem ale narazil na zajímavý článek. V grafu tam je zobrazena rychlost budování nabíjecích stanic a jejich počet v jednotlivých zemích Evropy:
https://insideevs.com/ccs-6000-dc-fast-chargers-europe/
Jsem sice jelito. Auto ani moto s baterií nevlastním - pouze elektrokolo a elektrokoloběžku. Je to jedním slovem - hrůza. Alespoň ale v ČR je ze všech zemí střední/východní Evropy CCS stanic nejvíc.
Pořád ale se to brzdí jak se dá. Za chvíli se před ČR dostane z těch méně rozvinutých zemí snad jen Polsko.
Ze zemí na jihu je dostatečná infrastruktura bez problému jen v Itálii a ve Španělsku.
V ČR situace pořád stejná. Dva už dlouho nezměnění ministři dopravy a životního prostředí za ANO to jistí.
Peníze se vždycky někde ztratí s tou výmluvou, že někdo nedodržel kritéria.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/elektrina-auta-dobijeci-stanice-vystavba-elektromobil-doprava.A181026_181846_eko-doprava_mato
Přitom diesely znečištěná Praha, je místo, kde by se problém s kvalitou vzduchu měl řešit jinak než výstavbou stanic.
Vždyť lidé ani neví, že něco takového existuje. Nejsou prostě vidět. Reklamy na elektrické vozy jsou asi zakázené. Ve zprávách je o elektromobilech něco 2x do roka, aby se neřeklo.
Víc než reklamu na Lexus si zřejmě dovolit nejde.
Každopádně ale dobrá zpráva je že v roce 2023 (snad) 800 dalšími chargery bude Republika zasíťováná pro EV a PHEV lépe než bude v té době pokrytí digitálním signálem pro rádio a sítí veřejně přístupných WiFi.
Takže za 5 let to chce vzít autobazary, hlavně v zahraničí, útokem. Protože až budou v jejich nabídce stávající generace 40 kW+ EVček, konečně to přestane být omezující na cestách a ekonomickým nesmyslem.
1)
Možná hloupá otázka, ale nevíte, co se stane se stávající sítí nabíjecích stojanů CCS 43 a 50 kW - zlepší se na alespoň 150 kW a jak to vypadá s konektory CHAdeMO - upgradem z 43 a 50 na až 400 kW?
2)
Bude pokračovat stávající výstavba max 50 kW chargerů mebo se konečně začnou budovat 150 kW a vyšší jako např. v Německu?
3)
Nevíte někdo, jestli se chystá výstavba podzemních garáží nebo parkovacích domů? Problém s parkováním kvůli přeplněným ulicím hlavně bazarových křápů je už dost velký i v 10 000 a menších městech.
Jestli ne tak jestli někde vznikají nebo se plánují v těch stávajících alespoň běžné zásuvky na 3kW nabíjení?
Nabíjecí stanice CCS v Evropě
Moderátor: Josef
Re: Nabíjecí stanice CCS v Evropě
Add 1 a 2) budovat se 150 kW nabíječky určitě budou, Siemens ČR už jednu představil a Chademo určitě povýší, nic jiného jim nezbývá.
Add 3) parkovací domy je problém, lidé nechtějí platit obvyklou částku, což je v Praze 3-4 tisíce Kč měsíčně a navíc chodit 10 minut k autu. V bytových domech se standardně už staví podzemní garáže a lidé si tam nechávají standardní zásuvku 3,5 kW dělat.
Obecně máme víc CCS nabíječek na počet aut než třeba Norsko, lidé tady kupují BEV aut velmi málo.
Add 3) parkovací domy je problém, lidé nechtějí platit obvyklou částku, což je v Praze 3-4 tisíce Kč měsíčně a navíc chodit 10 minut k autu. V bytových domech se standardně už staví podzemní garáže a lidé si tam nechávají standardní zásuvku 3,5 kW dělat.
Obecně máme víc CCS nabíječek na počet aut než třeba Norsko, lidé tady kupují BEV aut velmi málo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjecí stanice CCS v Evropě
Add 1) upgrade bude asi možný pouze v případě, pokud distributor bude v daném místě na uvedených vodičích schopen rezervovat víc kapacity, že? Takže může být stávajíchch 3x160Amp být maximum, které by znamenalo přebudovat přívod, ne?