Stagnace trhu s EV

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 28. úno 2023 14:16:10

AC by to mělo mít 11 kW, ne? Je možné, že ještě půjdou dolů, přijde modernizace, baterka bude kolem 50 kWh využitelná a lepší, efektivnější pohon, dojezd by měl narůst až ke 400 km. Už byl představený model e308 s touto technikou.

Já spíš uvažoval, že bych si ho vzal na rok na operák, cena necelých 11 tis. bez daně, tak jako na zkoušku :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 28. úno 2023 16:17:03

Standard je 7.4 kW, za příplatek 11 kW. DC nabíjení je OK - 100 kW max. a baterie je 45 kWh využitelná, tedy průměrný dojezd cca 260 km, což řadě lidem bude stačit. Já jsem jel včera s eNirem na otočku bez nabíjení 300 km, z toho dálnice 70% cesty, teplota 0°C, to by e2008 dala tak 200 km maximálně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » úte 28. úno 2023 21:56:12

A co Teslu Y. Koukal jsem že se dá bez DPH pořídit pod milion a její parametry jsou jako z úplně jinýho světa. Ale diskuze o nich zde moc není to jsou jejich majitelé spokojeni a nemají poruchy? V tématu servis Kona je 52 obrazovek furt se něco řeší a o tesle nic přitom je vlastně levnější jak ta kona. Peugeot 2008 nebrat v zimě žere i trávu kolem cesty. Tesla Y s baterkou 60 ujede o 100 Km více
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 28. úno 2023 22:43:46

Za milion bez daně je základní Tesla Y SR v bílé barvě, černý koženkový interiér a v dizajnu "kuchynská linka s tabletem" (copyright Josef). A dle vyjádření majitele modelu 3 SR, to v zimě taky dojede tak 200 km když si topí a zahřívá baterku. V diskusi na fdrive to bylo.

Za tu cenu radši nějakou základní EV6 předváděcí, to bude mnohem lepší kauf.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 28. úno 2023 22:47:40

Citigo e IV píše:Peugeot 2008 nebrat v zimě žere i trávu kolem cesty. Tesla Y s baterkou 60 ujede o 100 Km více


Tady v testu je spotřeba dvou e208 v zimních podmínkách, jeden 16,2 a druhý 19,4. Těch 16, 2 mi přijde OK, když eNiro mělo na stejné trase 14,1.
https://fdrive.cz/clanky/zmerili-jsme-s ... kach-10296
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 01. bře 2023 7:23:17

Já ten test beru hodně s rezervou. Výpočet spotřeby je podivný, vychází se z lineárního vybíjení baterie, což je úplný nesmysl. Baterie, která se během cesty ohřívá a mění teplotu, tedy i využitelnou kapacitu a vybíjecí charakteristika má rovněž své nelinearity. Pokud chtěli dělat test spotřeby, měli porovnat skutečně přijatou a vydanou energii odečtenou pomocí OBDII. Peugeot e208 je malé auto, má výrazně lepší spotřebu než e2008 a přesto to není žádný zázrak. Na tomto je vidět krásně, jak ta spotřeba vychází úplně jinak, protože obě auta mají různě nabité baterie a pravděpodobně s jinou teplotou.

Co se týká Tesly, neberu to jako auto, ale spíš jako dobrou technologii obalenou amatérskou karosérií. Na lidech se testuje firmware auta, který je už tak domršený, že si stěžují i pravověrní teslaři. Martin Lacina, který u nás propaguje Teslu 7 let, tak nedávno napsal, Teslu už nikdy. Cena 1.350 000 tis. není malá (dual motor) a auto bych nekoupil ani za 980 tis. Jejich údajně malá spotřeba je z říše snů, v zimě to díky výhřevu baterie žere poměrně hodně, ovšem uživatel, který sleduje jen počítač v autě se to nedozví. Pokud s tím někdo cestuje stylem dojíždění do práce 20 km a občas nějaká delší cesta, tak bude překvapen rozdílem mezi skutečně odebranou energií a to co ukazuje auto, zvláště při nabíjení na SC, kde se spouští předehřev baterií (ty se ohřívají i průběžně). Celkově mě to auto odpuzuje i designem, pokud se vůbec o designu vnitřku auta dá mluvit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 01. bře 2023 8:32:01

Úplný souhlas, s Teslou a i s názorem na ten "test spotřeby" na fdrive...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » stř 01. bře 2023 10:13:08

Tak to jsem takovu reakci na teslu nečekal, berte v uvahu že jezdím citigem a nirem rozhodně tedy s uplně obyčejným autem nepotřebuji luxus německý prémie . Srovnávat teslu y a kia ev6 ROZMĚROVĚ asi moc nejde. A dojezd podle serveru ev databaze org. Má tesla dojezd celoroční průměr 349 Km Kia EV6 305 Km a technické parametry tesly jsou jinde jako zrychlení a maximálka. Jediné čím může EV6 konkurovat je nabíjení ,ale u té základní to taky není terno.
a kde seženete předváděčku EV6 za milion? A zase srovnávat nové auto a předváděčku se nedá. Slušné EV s dojezdem 400-500 dle vltp. za kolik se dá dneska pořidit?
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod xdenser » stř 01. bře 2023 10:24:19

Jen pro informaci: na carvagu(v zadnem pripade neni reklama) EV6 zacinaji na 1150 tkc ale vetsina je za ~1.3mln, je ale jen 86 nabidek. Ja myslim si ze predvadecky v CR budou vzdy vyrazne drazsi. Ku prikladu u vozu od VW to tak je.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 01. bře 2023 11:38:53

Citigo e IV píše:..... a kde seženete předváděčku EV6 za milion? A zase srovnávat nové auto a předváděčku se nedá. Slušné EV s dojezdem 400-500 dle vltp. za kolik se dá dneska pořidit?


Je otázka, kolik lidí u nás potřebuje takový dojezd a výkon, 10%? Lidi by chtěli auto s dojezdem 250 km, ale cenou 350 tisíc, to je zajímá, TMY či TM3 je jim fuk, stejně jako prémiová auta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 01. bře 2023 13:43:21

Když už EV6, tak long range, kde je dojezd 400 (AWD) nebo 410 (RWD). Tesla Y má dojezd 435 km ve verzi long range AWD. To mi nepřijde až takový velký rozdíl.
Jo, na Carvago jsem koukal, předváděčky začínají na 1,1 mil. bez daně, long range ve slušné výbavě. To je v podstatě ta samá cena co Tesla Y LR. Eště chvíli a bude i EV6 LR pod milion, nebo možná kdyby se člověk spokojil s nižší výbavou plus TČ, tak by to i teď šlo.

Každopádně považuji EV6 za mnohem lepší EV než Tesla, i když je Tesla větší a výkonnější. Já se v autě musím i dobře cítit, mít kolem sebe příjemné prostředí a ne hnusné levné materiály a koženku pod zadkem :-) A to rychlé nabíjení je jen bonus.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » stř 01. bře 2023 18:40:42

Přece nejde srovnávat ojetý vůz rok až dva strarý s úplně novým. Já KIU miluji ,ale když vidím tu úroveň a cenu servisu, povinné výměny kapalin servis co stojí 0,5-0,7 Kč Km tak už pomalu strácím zájem. Navíc Tesly Y LR je vždy 4 kolka. Jeté EV6 jsou za 1,1 mil bez DPH zadokolky s výkonem 170 Kw takže parametrově se nedostanou ani na Tesly Y SR. Ano mají větší dojezd o 50-60 kM ,ale tesla y má LIFepo baterky které se mohou a je dobré je denně nabíjet na 100%. EV 6 má NMC ty se doporučují nabíjet na 80% takže paradoxně na denní provoz bude mít tesla SR delší dojezd. atd.
Začal jsem s tím že mi je divné že taky skoro nikdo Teslu neřeší, ale možná ti lidé nemají potřebu to řešit nebo nemají žádný problém?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » stř 01. bře 2023 18:46:12

Josef píše:
Citigo e IV píše:..... a kde seženete předváděčku EV6 za milion? A zase srovnávat nové auto a předváděčku se nedá. Slušné EV s dojezdem 400-500 dle vltp. za kolik se dá dneska pořidit?


Je otázka, kolik lidí u nás potřebuje takový dojezd a výkon, 10%? Lidi by chtěli auto s dojezdem 250 km, ale cenou 350 tisíc, to je zajímá, TMY či TM3 je jim fuk, stejně jako prémiová auta.


Kolik lidí to potřebuje něřeším. Začal jsem debatu s mojím požadavkem a žádnou kloudnou odověď jsem nedostal.
Pokud si chci koupit EV v cenové relaci kolem mil Kč bez DPH nové podotýkám nové. Co by jste mi doporučil něco od PSA s dojezdem v zimě na úrovni cititiga, zastaralé niro, nebo konu s hodinovým dobíjem? Nebo nejslabšího Enyaqa aby mě v kopcích na dálnici očoudila načipovaná 15 let stará oktávka? Ionig5 co jezdí po dálnici za 25? a za mil se stejně nesežene.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » stř 01. bře 2023 19:08:51

Citigo e IV píše:Přece nejde srovnávat ojetý vůz rok až dva strarý s úplně novým. Já KIU miluji ,ale když vidím tu úroveň a cenu servisu, povinné výměny kapalin servis co stojí 0,5-0,7 Kč Km tak už pomalu strácím zájem. Navíc Tesly Y LR je vždy 4 kolka. Jeté EV6 jsou za 1,1 mil bez DPH zadokolky s výkonem 170 Kw takže parametrově se nedostanou ani na Tesly Y SR. Ano mají větší dojezd o 50-60 kM ,ale tesla y má LIFepo baterky které se mohou a je dobré je denně nabíjet na 100%. EV 6 má NMC ty se doporučují nabíjet na 80% takže paradoxně na denní provoz bude mít tesla SR delší dojezd. atd.
Začal jsem s tím že mi je divné že taky skoro nikdo Teslu neřeší, ale možná ti lidé nemají potřebu to řešit nebo nemají žádný problém?

Tesláci mají svoje fórum a problémy kolem Tesel, kterých je dost a dost, veřejně neřeší. Je to jejich pravidlo. Nemůžeme tedy čekat, že budou řešit Tesly zde na fóru. Je zde hodně majitelů KONY, proto se zde řeší KONA a ve větvi servisu se bohužel řeší i jiné věci, přesto, že to občas moderátor Josef přendá do samostatné větve - proto je to téma hodně obsáhlé. Podle toho se to nedá posuzovat.
Připadá mi, že začínající elektromobilisté sní o Tesle, ale kdo jezdí v EV delší dobu, tak málokdo přesedlá do Tesly, spíše je tomu naopak. Také jsem o Tesle uvažoval a asi bych i ušetřil koupit T3 místo KONY za 1,3M. Když jsem ale nahlédl pod pokličku, tak zatím jsem rád za KONU, přestože jsem chtěl spíše NIRO. Dnes by pro mě bylo ideálem nové NIRO, ale s 800V.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 01. bře 2023 20:39:57

Citigo e IV píše:Kolik lidí to potřebuje něřeším. Začal jsem debatu s mojím požadavkem a žádnou kloudnou odověď jsem nedostal.
Pokud si chci koupit EV v cenové relaci kolem mil Kč bez DPH nové podotýkám nové. Co by jste mi doporučil něco od PSA s dojezdem v zimě na úrovni cititiga, zastaralé niro, nebo konu s hodinovým dobíjem? Nebo nejslabšího Enyaqa aby mě v kopcích na dálnici očoudila načipovaná 15 let stará oktávka? Ionig5 co jezdí po dálnici za 25? a za mil se stejně nesežene.


Požadavek máte ušitý na Teslu Y, tak proč hledat něco jiného, jestli vám tohle auto vyhovuje, máte jedinečnou možnost si ho objednat, levnější už nikdy nebude. Já jsem si vybral EQA 300, mě malé auto naprosto vyhovuje. Pro někoho bude zajímavé auto XPENG P7 nebo Ford Mustang Mach-E, nebo řada NIO třeba SUV EC7 s dojezdem WLTP cca 900 km atd. Aut je už dost i když se člověk musí držet při zemi. Samozřejmě když jsou peníze, jsou na trhu parádní auta, vedle kterých vypadá Tesla jako popelnice, ale tak to prostě chodí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » čtv 02. bře 2023 8:02:35

Já o EQA také přemýšlím, už jsem ho skoro vzal, ale Kona se mi zdá s dojezdem stále lepší. Počkám až budu nové vylepšení, pak snad.
V benzínu už Ačko vylepšili, tak snad to teď čeká i EQA.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » čtv 02. bře 2023 8:29:44

Koně EV se těžko něco přiblíží spotřebou, ale zase lze koupit EQA 250+, který má 70.5 kWh využitelných a tedy dojezd je na úrovni eNiro. EQA má ale podstatnou výhodu pro cestování, rychlé nabíjení s předehřevem, takže ve skutečnosti dojede rychleji k dalekému cíli než to Niro. Já jezdit dálky, tak jsem celkem zoufalej z nabíjení Nira, běžně v tomto období nabíjím výkonem max 23-36 kW, baterie se prostě jízdou neohřejou. Díky bohu nabíjím na DC cca jednou za měsíc, když už není vyhnutí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » ned 05. bře 2023 16:51:41

To už jsem dávno říkal, že by to chtělo předehřev u Kony, i kdybych si ho měl ručně zapnout. U Ioniqa 5 , to funguje tak, že když si nastavíš do navigace nabíječku na které chceš nabíjet, tak před ní ti baterii nahřeje a pak můžeš nabíjet i v zimě plným výkonem, to jsem viděl jak při 60% nabíjel 175 kW.
Já to u Kony taky zkoušel ale nejde to. Problém je, že TČ bere teplo z okruhu chlazení motoru a tedy i z baterie a proto je baterie stále studená i když jedeš rychle, už jsem zkoušel vypnout topení před nabíjením cca 10 minut a je to o trochu lepší.

Jinak těch 23 kW jsem na začátku nabíjení neměl snad nikdy a 35 jen do 15st.C a pak už 55 kW což už je lepší. Ale než se baterie nabíjením ohřeje, tak těch 75 kW se málo kdy spustí.

Mají tady jednu EQA jako předváděčku, kdykoliv po domluvě si ji můžu půjčit na víkend ale nějak jsem se k tomu ještě nedonutil.
Asi budu muset, dokud neskončí zima, abych to vyzkoušel jak píšeš.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » ned 05. bře 2023 21:52:52

Dnes jsem jel v těch 3°C 200 km trasu, baterie 5°C, tedy nabíjení by bylo úplně na prd. Naštěstí na dlouhých cestách nabíjím v cílovém místě, klidně přenosnou nabíječkou přes noc, takže nemusím nabíjet po cestě. Soul EV 28 kWh na tom byl podstatně lépe, v zimě klidně nabíjel těmi 45 kW a nic se nedělo, myslím, že výrobce baterií to zbytečně omezuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » úte 07. bře 2023 9:48:24

Já včera jel taky něco přes 200 km a to jsem vyjel s cca 80% a nebylo tedy potřeba nabíjet.
Pochybuji, že většina lidí najede za jeden den těch námi uváděných 200 km.

Ano problém, je že nejde si předehřát baterii. Škoda.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz