Stagnace trhu s EV
Moderátor: Josef
Re: Stagnace trhu s EV
Tak teď čtu na hybridu, že je nová Kona a ta už má ohřeb baterie před nabíjením ale asi nechali ten výkon 75 kW, škoda mohlyi ho taky zvýšit na 125 kW. Taky je větší jak stará, dobře asi ještě počkám a porovnám s EQA. To sice asi i tak rychleji nabije ale zase má větší spotřebu a mezi těmi dvěma bych spíš bral to s nižší spotřebou.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Stagnace trhu s EV
Přece jen Mercedes je jiná liga a má zajímavé vychytávky. O něco větší spotřeba mi nevadí, 4x4 je zase rozdíl na silnici. Pro mě to je poslední auto co bych kupoval, takže si to chci užít U nového Nira šli šíleně dolů s kroutícím momentem, z 395 na 255 Nm.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Koukal jsem, že už i EQA 250 (příp. i 250+) lze sehnat do milionu bez daně, lehce jeté. Zajímavé, jak ty cenové rozdíly u EV jsou menší než u spalováku, myšleno mainstream vs prémie.
Ale vy asi přemýšlíte o novém...
Ale vy asi přemýšlíte o novém...
Re: Stagnace trhu s EV
e-LUKY píše:Tak teď čtu na hybridu, že je nová Kona a ta už má ohřeb baterie před nabíjením ale asi nechali ten výkon 75 kW, škoda mohlyi ho taky zvýšit na 125 kW. Taky je větší jak stará, dobře asi ještě počkám a porovnám s EQA. To sice asi i tak rychleji nabije ale zase má větší spotřebu a mezi těmi dvěma bych spíš bral to s nižší spotřebou.
Myslím, že to bude u nové Kony stejné jako u nového NIRA, takže by měla umět špičkově 88 kW, ale jen krátce někde mezi 15-20 %SOC za ideálních podmínek a nabíjecí křivka pak padá dříve dolů a celková doba nabíjení je delší než u staré verze.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:Přece jen Mercedes je jiná liga a má zajímavé vychytávky. O něco větší spotřeba mi nevadí, 4x4 je zase rozdíl na silnici. Pro mě to je poslední auto co bych kupoval, takže si to chci užít U nového Nira šli šíleně dolů s kroutícím momentem, z 395 na 255 Nm.
U nové Kony také šli dolů z 395 na 255 Nm. Sice zvedli výkon ze 150 na 160 kW, ale zrychlení na 100 km/hod se také hodně zhoršilo. Prostě to hodně hrabalo, tak zvolnili. Baterka je místo 64 nově 65,4 kWh (dojez z 482 vzrostl na 490 km), ale co mi překvapilo, že hodně navýšili malou baterku z 39 na 48,4 kWh (pokud nejde o překlep).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71 píše:Koukal jsem, že už i EQA 250 (příp. i 250+) lze sehnat do milionu bez daně, lehce jeté. Zajímavé, jak ty cenové rozdíly u EV jsou menší než u spalováku, myšleno mainstream vs prémie.
Ale vy asi přemýšlíte o novém...
Mě přijde škoda kupovat jen předokolku, když je možnst 4x4. EQA má pak 168 kW výkon a 395 Nm, což k té 4x4 sedí dobře. Lehce jeté bych od prodejce zkousnul, třeba nějaké referentské s nájezdem 7 tis., pokud bude cenový rozdíl zajímavý, což může dělat klidně 200 tis. Kč dolů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Tak já o EQA uvažoval taky proto, že je velikostně skoro stejné jako Kona ale vyšší kvalita i značka.
Navíc je to 4 kolka a má rychlejší nabíjení.
Zatím nespěchám a klidně si rok počkám, pokud nebude potřeba utratit prachy zavčas.
Navíc je to 4 kolka a má rychlejší nabíjení.
Zatím nespěchám a klidně si rok počkám, pokud nebude potřeba utratit prachy zavčas.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Stagnace trhu s EV
Malá rada, peníze bych na účtu moc nenechával, něco se šušká.....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Jo mám je v materiálu a tem můžu kdykoliv zpeněžit.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Stagnace trhu s EV
Koukám posledních pár týdnů a pokud se mi to nezdá, tak šly dost s cenou dolů Tesly, ale spíš se objevily model S hluboko pod milion, pod 800 tisíc, což nebylo zvykem. To jsou kousky tak z 2015. Si říkám, že konečně ty Ameriky jdou s cenou tam, kam patří.
Jo a u jedné S mě zaujala info, že je po servisu za 150 tisíc Kč! To se menila půlka auta nebo co? A to prý Tesla ani nemá předepsané servisní prohlídky a že prý servis není třeba. Hm...
Jo a taky jdou pomalu s cenou dolů ty e2008, co jsou na sauto už dlouho, AAA i Top Drive
Jo a u jedné S mě zaujala info, že je po servisu za 150 tisíc Kč! To se menila půlka auta nebo co? A to prý Tesla ani nemá předepsané servisní prohlídky a že prý servis není třeba. Hm...
Jo a taky jdou pomalu s cenou dolů ty e2008, co jsou na sauto už dlouho, AAA i Top Drive
Re: Stagnace trhu s EV
Zase po delší době jsem prolétl inzeráty na EV, tentokrát v DE, resp. přes Carvago. Pozitivní je, že auto se slušným nájezdem, dobrou historií a málo jeté lze už koupit dost pod milion bez daně. Koukal jsem na ID.3, ID.4, Cupra Born, Enyaq, Ioniq 5, EV6, Mach-e, EQx, atd...
Zajímavé je, že srovnatelný ID.4 jde koupit o cca. 150 tis. levněji než Enyaq. Doteď to bylo spíš opačně, nemyslím v EV, ale obecně, VW byl vždy spíš dražší.
Zajímavé je, že srovnatelný ID.4 jde koupit o cca. 150 tis. levněji než Enyaq. Doteď to bylo spíš opačně, nemyslím v EV, ale obecně, VW byl vždy spíš dražší.
Re: Stagnace trhu s EV
Oni tam na carvago uz pisou baterku? ID.4 myslim mel variantu is 52kWh, Enyaq vlastne take, jak i ID.3 . A oni pak jsou pod mln samzrejme.
Puvodne to slo otdelit podle vykonu, pokud to spravne napsali do inzeratu.
Take bylo divny ze tam nemaji ID.5.
Puvodne to slo otdelit podle vykonu, pokud to spravne napsali do inzeratu.
Take bylo divny ze tam nemaji ID.5.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Stagnace trhu s EV
Pokud si dám filtr výkonu od 147 kW, tak to jsou určitě ID.4 s baterkou 77 kW, ne? A ty jsou dokonce v pohodě pod 800 bez daně, třeba:
https://carvago.com/cs/auto/52873092/vo ... d-4-150-kw
A u tohoto kousku vidím i dojezd 174 a baterka není ani v půlce, odhadem tak 40%, to nemůže být verze 52 (ani 58) kWh ani omylem. Ale údajně to tam chtějí přidat, uvádět u všech EV i kapacitu baterky. U některých to už mají. Ale myslím, že filtrovat se podle toho nedá. Ono jde i o to, tu informaci z toho prodejce dostat.
Jo a ten chybějící ID.5 mě taky zarazil, podobně jako Ioniq 6, i když to je poměrně nový model.
https://carvago.com/cs/auto/52873092/vo ... d-4-150-kw
A u tohoto kousku vidím i dojezd 174 a baterka není ani v půlce, odhadem tak 40%, to nemůže být verze 52 (ani 58) kWh ani omylem. Ale údajně to tam chtějí přidat, uvádět u všech EV i kapacitu baterky. U některých to už mají. Ale myslím, že filtrovat se podle toho nedá. Ono jde i o to, tu informaci z toho prodejce dostat.
Jo a ten chybějící ID.5 mě taky zarazil, podobně jako Ioniq 6, i když to je poměrně nový model.
Re: Stagnace trhu s EV
Není lepší jít rovnou na mobile.de/cz, tam je vše?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Na mobile.de Jo vcetne bouranych aut (nevzdy se da poznat podle fotek nebo filtru) a aut ktere nejsou v podstate k dispozici, take divne autobazary.
Carvago ma to odfiltrovane na aspon pojizdna auta a prepocita to do realne ceny. Ale take kdyz cena bude nad/pod prumerna tak neni zadna zaruka ze to neni chyba, nebo se auto proste za tu cenu neda koupit.
Carvago ma to odfiltrovane na aspon pojizdna auta a prepocita to do realne ceny. Ale take kdyz cena bude nad/pod prumerna tak neni zadna zaruka ze to neni chyba, nebo se auto proste za tu cenu neda koupit.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71 píše:Pokud si dám filtr výkonu od 147 kW, tak to jsou určitě ID.4 s baterkou 77 kW, ne? A ty jsou dokonce v pohodě pod 800 bez daně, třeba:
https://carvago.com/cs/auto/52873092/vo ... d-4-150-kw
A u tohoto kousku vidím i dojezd 174 a baterka není ani v půlce, odhadem tak 40%, to nemůže být verze 52 (ani 58) kWh ani omylem. Ale údajně to tam chtějí přidat, uvádět u všech EV i kapacitu baterky. U některých to už mají. Ale myslím, že filtrovat se podle toho nedá. Ono jde i o to, tu informaci z toho prodejce dostat.
Jo a ten chybějící ID.5 mě taky zarazil, podobně jako Ioniq 6, i když to je poměrně nový model.
S tim dojezdem to muze byt ruzne. 58kWh muze ukazovat 174 km pri 45%. Je to 386km pri 100%. Stale min nez WLTP hodnota Pure s 52kWh.
Ale ID.4 s 58kWh asi neexistuje, jen s 52kWh - Pure. Enyaq muze byt s 58kWh - iV 60.
Problem je ze to nekdy neuvadi ani vyrobce - Tesla napriklad.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Stagnace trhu s EV
Na mobile.de se dají odfiltrovat bourané. Na carvago úplně chybí modely aut, např. Q4 Sportback ani jedno auto, na mobile.de jich je přes 670, ID.5 jich je skoro 500 atd. Takových serverů jako carvago je dnes vícero.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Carvago proto, že už mají nějaký výběr, většina od dealerů takže se asi dá věřit že to nejsou totálky. A pak taky filtr na auta s odpočtem DPH.
Jo, divné je, že tam některé modely chybí ve filtru ale jinak tam jsou, třeba Q4 Sportback. Předpokládám, že to dodelaji, vylepší, přidají filtr na baterku a pod.
Je tam velký výběr a lepší ceny než v CZ inzerci. Ono to bude kvůli dotacím, to je jasné...
Teď jsem koukal a je tam spousta ID.5 a třeba i Buzz, ale ve filtru nejsou chce to doladit no. Možná jim napíšu když si vzpomenu někdy.
Jo, divné je, že tam některé modely chybí ve filtru ale jinak tam jsou, třeba Q4 Sportback. Předpokládám, že to dodelaji, vylepší, přidají filtr na baterku a pod.
Je tam velký výběr a lepší ceny než v CZ inzerci. Ono to bude kvůli dotacím, to je jasné...
Teď jsem koukal a je tam spousta ID.5 a třeba i Buzz, ale ve filtru nejsou chce to doladit no. Možná jim napíšu když si vzpomenu někdy.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne čtv 27. dub 2023 20:22:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Stagnace trhu s EV
Já když dám na carvago Q4 e-tron, tak vidím 0 aut. Naopak u tohoto prodejce je jich celkem dost.
https://www.topdriveclub.com/auta/audi/q4-e-tron
https://www.topdriveclub.com/auta/audi/q4-e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Jo přehlídl jsem jeden řádek...
Top Drive Club je ale dost dražší.
Top Drive Club je ale dost dražší.