Stagnace trhu s EV

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 02. kvě 2023 11:14:46

A ještě tady z webu hyundai.com:

"KONA Electric only takes 43 minutes to charge from 10 to 80% at a 100 kW DC charging station. "

Podle mě, z tohoto prohlášení mohl vzniknout mylný dojem, že nabíjecí výkon je 100 kW. Z toho času ale je jasné, že to bude cca. stejné jako u staré Kony. Takže sice nový model, ale baterka a nabíjení zůstalo stejné.

Zdroj:
https://www.hyundai.com/worldwide/en/ec ... technology
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 02. kvě 2023 11:21:16

Vím o to, mají to tam trochu pomotané. Kona ani Niro nikdy neměly více jak 76 kW nabíjecí výkon. Já osobně jsem nikdy nedosáhl ani 70 kW, pravda, jezdím na veřejné nabíječky opravdu málo a buď jsem měl studené baterii, nebo zase nabito více než je potřebné pro plný výkon.

Věřím, že nová Kona těch 100 kW má, samozřejmě když by se měřilo např. 10-50% pak bude stará Kona nabíjet 23 minut a nová Kona 19 minut, což není závratný rozdíl těch +20 %. Nová Kona má výkon motoru 160 kW, stará "pouze" 150 kW. Nabíjecí čas 10-80 % pro 64 kWh a pro 65,4 kWh je samozřejmě rozdíl při výpočtu i když malý, tak je.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 02. kvě 2023 12:53:45

Já těm 100 kW nevěřím. Všechny informace, co jsem dohledal mluví spíš o mírném zlepšení, a ne o tak razantním navýšená nabíjecího výkonu. V podstatě to bude stejné, jen s kosmetickými úpravami, podle mě na úrovni SW, možná lepší zahřátí baterky a pod.?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 02. kvě 2023 13:03:03

Nechme se překvapit, každopádně tuto diskuzi přesunu do vhodnějšího tématu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50