Stagnace trhu s EV

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » úte 19. led 2021 22:28:02

Ten Soul je ojety, nejsem si jist jestli na plati tak akce.

Jen tak mimochodem, ten propad ceny za necelej rok cca 300 tis. to je slušný prostě Korejec. A to ho ještě nikdo nekoupil. Taky mám doma, nové za 1.1 Mil a po 3 letech bych byl za 500 tis. rád.
To koncernové vozy VW budou jistě držet cenu lépe. Roční jeté Citigo s 16 tis. Na hrbu stojí víc, než stálo nové.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 19. led 2021 22:47:43

Jenže Citigo-e je "ruční práce" 2000 nejlevnějich aut od Škody, za pár let po nich nikdo ani neštěkne. Druhá věc je propad prodejů a ceny většiny ojetých EV šly hodně dolů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » stř 20. led 2021 17:05:00

Marek71 píše:Tak to je bez debaty, že se to nevyplatí. Hlavně jsem chtěl dát info o tom Soulu za 760, to se mi zdá docela dobrá nabídka... teda v rámci cen EV.
Lexuse si nechám, na dálku je to skvělé auto. Jistě, s novou Konou bych ušetřil, jenom garančky mě u Lexusu stojí 1 KČ/km. Ale nelituji jediné koruny :-)

K tomu Soulu by měla platit akce nabíjení zdarma..., takže by Lexus stál doma 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 20. led 2021 17:12:35

Soul má nabíjení jeden měsíc zdarma na veřejných nabíječkách PRE, takže doma nabíjení se platit musí a když ne, tak je to otrava nabíjet jen veřejně a jen na PRE, motivace za pár stovek, no nevím, kdo to vymyslel, mělo to být na rok.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » stř 20. led 2021 18:16:24

Info z 22.12.2020 (pak došlo k prodloužení akce, ale to jsem už nedohledal. Možná už tedy není aktuální).
- Kia spouští s PRE novou akci. Nabízí první měsíc dobíjení zdarma.
- Akce platí pro zákazníky, kteří si do konce roku 2020 objednají modely e-Niro nebo e‑Soul.
- V dalších 11 měsících mohou využít 1 000 km jízdy měsíčně zdarma.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » stř 20. led 2021 18:44:54

Josef píše:Jenže Citigo-e je "ruční práce" 2000 nejlevnějich aut od Škody, za pár let po nich nikdo ani neštěkne. Druhá věc je propad prodejů a ceny většiny ojetých EV šly hodně dolů.


Jsem si dělal srandu, ale je fakt, že když vezmu Soul 64 kWh oproti Citigu tak to jsou neporovnatelné vozy. Soul má zpracování úplně jinde, 2x tak velkou klimatizovanou baterku, motor 200 koní a tak je divné , že je co by ojetina je tak levný.
Pro nové citigo bylo plus, jen že jde pořídit na dotaci.
Dotace není možná na ojeté ani jen registrované vozy na RZ a tak pokud registrují předváděčku, tak je to pro zájemce o dotaci bezcené a proto musí s cenou dolů.

Druhá věc, že EV asi lidé používají primárně jako druhé auto do rodiny , nebo firmy na poskakování po městě. Soul, Niro, Kona EV se dají sice používat jako plnohodnotné vozidlo, ale je to s velkým sebezapřením a drahým DC dobíjením po cestách + časová ztráta a tak zájemci o tyto vozy nejsou. Raději si koupí prtavé citigo, ušetší 250 tis a na cesty po městě to asi stačí, jinak mě to není jasné. Ceny těchto aut by měli být max 800 tis. před dotací a pak by se to asi rozjelo. 1,2 Mil ceníkově je masakr za to už bude Mercedes.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 20. led 2021 19:19:55

Ty ceny 1,2 mil za malá auta typu Kona a Niro jsou úlet. By mě zajímalo, jestli se za tu cenu opravdu prodávají, nebo je to vše za dotaci nebo bez DPH nebo předváděcí.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » stř 20. led 2021 19:40:03

Prodavaji se. Nejsem zde sam, kdo kupoval nove, bez dotace a to jsme vsichni sli do te nejlepsi vybavy 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 20. led 2021 20:06:41

Stejně jako já, bez dotace 970 tis. bez DPH. Předváděcí byly jen Kony, ale pak člověk zjistil, že měly nabíjení AC 7.4 kW a starší infotainment, což nemělo smysl. Cena kolem 1 mil. je dnes naprosto běžná cena nových aut této výbavy, výkonu a užitné hodnoty.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 20. led 2021 20:22:50

Citigo e IV píše: Pro nové citigo bylo plus, jen že jde pořídit na dotaci.


Malá poznámka, Citigo-e nešlo pořídit v té poslední vlně na dotaci, nesplňovalo to dotační podmínky, musely se koupit dvě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » stř 20. led 2021 21:52:21

Ano v poslední vlně už nestačilo jedno. Pointa byla že dotace na úplně nové, nešla na předváděčku
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod MKM » stř 20. led 2021 22:16:19

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » stř 20. led 2021 22:59:12

Co je na teto cenovce dabelske?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 20. led 2021 23:25:34

Six, six, six, the number of the beast :-)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 20. led 2021 23:26:57

Josef píše:Cena kolem 1 mil. je dnes naprosto běžná cena nových aut této výbavy, výkonu a užitné hodnoty.


Jo, u EV běžná cenovka.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 20. led 2021 23:41:50

Nejen u EV, stačí si vzít ICE auto s 150 kW výkon, všechny asistenty s auto řízením, automat, LED světla, nezávislé topení atd. a levné to nebude. Mimochodem jsem si tento filtr naklikal u nových aut od roku výroby 2020 na tipcars.com, kde jsou auta už se slevami a nejlevnější auta stojí 1 mil. a výše.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod dracekvo » čtv 21. led 2021 11:22:17

Jde o to, jestli o takové auta někdo stojí.
Mě by třeba stačilo použitelné auto na elektriku, bez všech těch asistentů, a zbytečné výbavy co nepotřebuji, ale s normální cenou do 500 tis.
To že má někdo na auto za +1 milion neznamená, že na to mají i ostatní. Taky je to vidět na těch mizerných prodejích nových aut a stagnaci prodeje předražených malobaterkáčů.

A srovnávat nezávislé topení je toršku podpásovka pro ICE auta. Protože bufíka mají fakt až auta s top výbavou. Navíc pokud po něm někdo touží, jeho instalace je záležitostí pár tisíc a není nutné sponzorovat automobilku, která si za tu blbost řekně 50 tisíc.
Kdežto principielně pro elektromobil je to jen záležitost úpravy SW, aby topení běželo bez zapnutého klíčku.
Nehledě na to, že ICE má tepla na rozdávání. Takže tam nejsou pomalu ani potřeba věci jako vyhřívané okna a volnant. Sice je to příjemný kus výbavy. Ale dá se bez něj normálně existovat. Prostě si zatopím na 25°C. Což je u elektra drahý luxus.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne čtv 21. led 2021 20:30:32, celkem upraveno 3 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » čtv 21. led 2021 11:52:15

To je pravda, že Webasto lze domontovat, ale ohřev předního skla, volantu a sedaček ne. Pravda, výrobci BEV ty technologie tam naperou, aby zdůvodnili cenu, přitom to nemůže stát žádné velké peníze. Na druhou stranu, lidi co nepotřebují výkon, asistenty apod. stejně nedají 250 tis. za baterii, za kterou to prodává výrobce. Ten obří rozdíl je vidět na ceně Citigo a Citigo-e, nebo i Niro HEV a Niro BEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » čtv 21. led 2021 18:48:41

Si udělejte konfiguraci Niro a eNiro a ten rozdíl tam bude podstatný, spalovací Niro se k milionu ani nepřiblíží.

Dělal jsem si konfiguraci na Konu, pro srovnání a ten rozdíl byl velký, i když jsem si dak spalovací Konu v top výbavě a to měla oproti elektro pohon 4x4.

A to ani nezmiňuji, že někdo třeba ani nepotrebuje top výbavu.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 21. led 2021 21:20:50

Já si myslím, že ten rozdíl v ceně je dám pouze obchodní politikou výrobce, prostě prodává elektra v množství co musí a reguluje to cenou. Příplatek za bateriové auto v ceně 500 tis. a výše nemá rozhodně v ceně baterky žádné opodstatnění. Něco jako byl kdysi příplatek na žádané nafty 100-150 tis. výrobní ceny té nafty rozhodně neodpovídala tomu rozdílu, ale jezdilo to levněji a lidi to chtěli...

Jako příklad je e-niro mají dvě verze 39 a 64 kWh a rozdíl v ceně je opři stejné výbavě jen 100 tis. Kč, ale pozor ta silnější má větší výkon 100 vs 150 kW! To u spalováka dáte jen 50 tis. navíc za silnější motor. zde je rozdíl v kapacitě 25kWh to je donedávna baterka z Leafa komplet.

Dokud to lidí budou kupovat a budou dotace, tak budou EV drahá. Jedině koncern VW dal na trh pár trojčat za rozumnou cenu a po roce od počátku prodejů se ojetiny prodávájí o 10-20% dráže než byli nové. Zatímco ojetá EV jiných značek snad kromě tesly se po roce prodávají o 20-30% levněji.