Stagnace trhu s EV
Moderátor: Josef
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Ten Soul je ojety, nejsem si jist jestli na plati tak akce.
Jen tak mimochodem, ten propad ceny za necelej rok cca 300 tis. to je slušný prostě Korejec. A to ho ještě nikdo nekoupil. Taky mám doma, nové za 1.1 Mil a po 3 letech bych byl za 500 tis. rád.
To koncernové vozy VW budou jistě držet cenu lépe. Roční jeté Citigo s 16 tis. Na hrbu stojí víc, než stálo nové.
Jen tak mimochodem, ten propad ceny za necelej rok cca 300 tis. to je slušný prostě Korejec. A to ho ještě nikdo nekoupil. Taky mám doma, nové za 1.1 Mil a po 3 letech bych byl za 500 tis. rád.
To koncernové vozy VW budou jistě držet cenu lépe. Roční jeté Citigo s 16 tis. Na hrbu stojí víc, než stálo nové.
Re: Stagnace trhu s EV
Jenže Citigo-e je "ruční práce" 2000 nejlevnějich aut od Škody, za pár let po nich nikdo ani neštěkne. Druhá věc je propad prodejů a ceny většiny ojetých EV šly hodně dolů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71 píše:Tak to je bez debaty, že se to nevyplatí. Hlavně jsem chtěl dát info o tom Soulu za 760, to se mi zdá docela dobrá nabídka... teda v rámci cen EV.
Lexuse si nechám, na dálku je to skvělé auto. Jistě, s novou Konou bych ušetřil, jenom garančky mě u Lexusu stojí 1 KČ/km. Ale nelituji jediné koruny
K tomu Soulu by měla platit akce nabíjení zdarma..., takže by Lexus stál doma
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Soul má nabíjení jeden měsíc zdarma na veřejných nabíječkách PRE, takže doma nabíjení se platit musí a když ne, tak je to otrava nabíjet jen veřejně a jen na PRE, motivace za pár stovek, no nevím, kdo to vymyslel, mělo to být na rok.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Info z 22.12.2020 (pak došlo k prodloužení akce, ale to jsem už nedohledal. Možná už tedy není aktuální).
- Kia spouští s PRE novou akci. Nabízí první měsíc dobíjení zdarma.
- Akce platí pro zákazníky, kteří si do konce roku 2020 objednají modely e-Niro nebo e‑Soul.
- V dalších 11 měsících mohou využít 1 000 km jízdy měsíčně zdarma.
- Kia spouští s PRE novou akci. Nabízí první měsíc dobíjení zdarma.
- Akce platí pro zákazníky, kteří si do konce roku 2020 objednají modely e-Niro nebo e‑Soul.
- V dalších 11 měsících mohou využít 1 000 km jízdy měsíčně zdarma.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:Jenže Citigo-e je "ruční práce" 2000 nejlevnějich aut od Škody, za pár let po nich nikdo ani neštěkne. Druhá věc je propad prodejů a ceny většiny ojetých EV šly hodně dolů.
Jsem si dělal srandu, ale je fakt, že když vezmu Soul 64 kWh oproti Citigu tak to jsou neporovnatelné vozy. Soul má zpracování úplně jinde, 2x tak velkou klimatizovanou baterku, motor 200 koní a tak je divné , že je co by ojetina je tak levný.
Pro nové citigo bylo plus, jen že jde pořídit na dotaci.
Dotace není možná na ojeté ani jen registrované vozy na RZ a tak pokud registrují předváděčku, tak je to pro zájemce o dotaci bezcené a proto musí s cenou dolů.
Druhá věc, že EV asi lidé používají primárně jako druhé auto do rodiny , nebo firmy na poskakování po městě. Soul, Niro, Kona EV se dají sice používat jako plnohodnotné vozidlo, ale je to s velkým sebezapřením a drahým DC dobíjením po cestách + časová ztráta a tak zájemci o tyto vozy nejsou. Raději si koupí prtavé citigo, ušetší 250 tis a na cesty po městě to asi stačí, jinak mě to není jasné. Ceny těchto aut by měli být max 800 tis. před dotací a pak by se to asi rozjelo. 1,2 Mil ceníkově je masakr za to už bude Mercedes.
Re: Stagnace trhu s EV
Ty ceny 1,2 mil za malá auta typu Kona a Niro jsou úlet. By mě zajímalo, jestli se za tu cenu opravdu prodávají, nebo je to vše za dotaci nebo bez DPH nebo předváděcí.
Re: Stagnace trhu s EV
Prodavaji se. Nejsem zde sam, kdo kupoval nove, bez dotace a to jsme vsichni sli do te nejlepsi vybavy
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Stejně jako já, bez dotace 970 tis. bez DPH. Předváděcí byly jen Kony, ale pak člověk zjistil, že měly nabíjení AC 7.4 kW a starší infotainment, což nemělo smysl. Cena kolem 1 mil. je dnes naprosto běžná cena nových aut této výbavy, výkonu a užitné hodnoty.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Citigo e IV píše: Pro nové citigo bylo plus, jen že jde pořídit na dotaci.
Malá poznámka, Citigo-e nešlo pořídit v té poslední vlně na dotaci, nesplňovalo to dotační podmínky, musely se koupit dvě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Ano v poslední vlně už nestačilo jedno. Pointa byla že dotace na úplně nové, nešla na předváděčku
Re: Stagnace trhu s EV
Co je na teto cenovce dabelske?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Six, six, six, the number of the beast
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:Cena kolem 1 mil. je dnes naprosto běžná cena nových aut této výbavy, výkonu a užitné hodnoty.
Jo, u EV běžná cenovka.
Re: Stagnace trhu s EV
Nejen u EV, stačí si vzít ICE auto s 150 kW výkon, všechny asistenty s auto řízením, automat, LED světla, nezávislé topení atd. a levné to nebude. Mimochodem jsem si tento filtr naklikal u nových aut od roku výroby 2020 na tipcars.com, kde jsou auta už se slevami a nejlevnější auta stojí 1 mil. a výše.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Jde o to, jestli o takové auta někdo stojí.
Mě by třeba stačilo použitelné auto na elektriku, bez všech těch asistentů, a zbytečné výbavy co nepotřebuji, ale s normální cenou do 500 tis.
To že má někdo na auto za +1 milion neznamená, že na to mají i ostatní. Taky je to vidět na těch mizerných prodejích nových aut a stagnaci prodeje předražených malobaterkáčů.
A srovnávat nezávislé topení je toršku podpásovka pro ICE auta. Protože bufíka mají fakt až auta s top výbavou. Navíc pokud po něm někdo touží, jeho instalace je záležitostí pár tisíc a není nutné sponzorovat automobilku, která si za tu blbost řekně 50 tisíc.
Kdežto principielně pro elektromobil je to jen záležitost úpravy SW, aby topení běželo bez zapnutého klíčku.
Nehledě na to, že ICE má tepla na rozdávání. Takže tam nejsou pomalu ani potřeba věci jako vyhřívané okna a volnant. Sice je to příjemný kus výbavy. Ale dá se bez něj normálně existovat. Prostě si zatopím na 25°C. Což je u elektra drahý luxus.
Mě by třeba stačilo použitelné auto na elektriku, bez všech těch asistentů, a zbytečné výbavy co nepotřebuji, ale s normální cenou do 500 tis.
To že má někdo na auto za +1 milion neznamená, že na to mají i ostatní. Taky je to vidět na těch mizerných prodejích nových aut a stagnaci prodeje předražených malobaterkáčů.
A srovnávat nezávislé topení je toršku podpásovka pro ICE auta. Protože bufíka mají fakt až auta s top výbavou. Navíc pokud po něm někdo touží, jeho instalace je záležitostí pár tisíc a není nutné sponzorovat automobilku, která si za tu blbost řekně 50 tisíc.
Kdežto principielně pro elektromobil je to jen záležitost úpravy SW, aby topení běželo bez zapnutého klíčku.
Nehledě na to, že ICE má tepla na rozdávání. Takže tam nejsou pomalu ani potřeba věci jako vyhřívané okna a volnant. Sice je to příjemný kus výbavy. Ale dá se bez něj normálně existovat. Prostě si zatopím na 25°C. Což je u elektra drahý luxus.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne čtv 21. led 2021 20:30:32, celkem upraveno 3 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Stagnace trhu s EV
To je pravda, že Webasto lze domontovat, ale ohřev předního skla, volantu a sedaček ne. Pravda, výrobci BEV ty technologie tam naperou, aby zdůvodnili cenu, přitom to nemůže stát žádné velké peníze. Na druhou stranu, lidi co nepotřebují výkon, asistenty apod. stejně nedají 250 tis. za baterii, za kterou to prodává výrobce. Ten obří rozdíl je vidět na ceně Citigo a Citigo-e, nebo i Niro HEV a Niro BEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Si udělejte konfiguraci Niro a eNiro a ten rozdíl tam bude podstatný, spalovací Niro se k milionu ani nepřiblíží.
Dělal jsem si konfiguraci na Konu, pro srovnání a ten rozdíl byl velký, i když jsem si dak spalovací Konu v top výbavě a to měla oproti elektro pohon 4x4.
A to ani nezmiňuji, že někdo třeba ani nepotrebuje top výbavu.
Dělal jsem si konfiguraci na Konu, pro srovnání a ten rozdíl byl velký, i když jsem si dak spalovací Konu v top výbavě a to měla oproti elektro pohon 4x4.
A to ani nezmiňuji, že někdo třeba ani nepotrebuje top výbavu.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Já si myslím, že ten rozdíl v ceně je dám pouze obchodní politikou výrobce, prostě prodává elektra v množství co musí a reguluje to cenou. Příplatek za bateriové auto v ceně 500 tis. a výše nemá rozhodně v ceně baterky žádné opodstatnění. Něco jako byl kdysi příplatek na žádané nafty 100-150 tis. výrobní ceny té nafty rozhodně neodpovídala tomu rozdílu, ale jezdilo to levněji a lidi to chtěli...
Jako příklad je e-niro mají dvě verze 39 a 64 kWh a rozdíl v ceně je opři stejné výbavě jen 100 tis. Kč, ale pozor ta silnější má větší výkon 100 vs 150 kW! To u spalováka dáte jen 50 tis. navíc za silnější motor. zde je rozdíl v kapacitě 25kWh to je donedávna baterka z Leafa komplet.
Dokud to lidí budou kupovat a budou dotace, tak budou EV drahá. Jedině koncern VW dal na trh pár trojčat za rozumnou cenu a po roce od počátku prodejů se ojetiny prodávájí o 10-20% dráže než byli nové. Zatímco ojetá EV jiných značek snad kromě tesly se po roce prodávají o 20-30% levněji.
Jako příklad je e-niro mají dvě verze 39 a 64 kWh a rozdíl v ceně je opři stejné výbavě jen 100 tis. Kč, ale pozor ta silnější má větší výkon 100 vs 150 kW! To u spalováka dáte jen 50 tis. navíc za silnější motor. zde je rozdíl v kapacitě 25kWh to je donedávna baterka z Leafa komplet.
Dokud to lidí budou kupovat a budou dotace, tak budou EV drahá. Jedině koncern VW dal na trh pár trojčat za rozumnou cenu a po roce od počátku prodejů se ojetiny prodávájí o 10-20% dráže než byli nové. Zatímco ojetá EV jiných značek snad kromě tesly se po roce prodávají o 20-30% levněji.