Stagnace trhu s EV

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 06. led 2021 7:13:28

Citigo e IV píše:Jsem stejně zvědav s tou zázračnou kapalinou..
V koně se prej nemění což nechápu když je to dvojče.


Já jsem taky zvědav, on je to třeba pokus, v Koně je běžná chladící kapalina. Zkoušel jsem ten druh kapaliny hledat, vyrábí to pro ně jedna firma se kterou dlouho spolupracují (název jsem zapomněl možná Halfords?) a opravdu litr stojí poměrně hodně (v UK ji někdo objednával 2 litry za 75 GBP), takže ta cena kolem 15 tis. za výměnu celkem odpovídá. Otázka je, jak se bude cena v čase měnit, jako u všeho co se vyrábí jako novinka. Důvodem vysoké ceny je údajně patent Kia/Hyundai. Mě to přijde, jak někdo vymyslel způsob, jak ojebat zákazníka o peníze po rouškou vysoké bezpečnosti.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 06. led 2021 14:30:08

Soul_2018_30KWh píše: A za mne hlavní a jedinečný pocit ticha a lineárního výkonu :-)


Samozřejmě, o tom se nebavíme, to je bez pochyb :-) Ostatně, co jsem tady i četl příspěvky majitelů, tak většinou ani nejde o šetření, protože, přiznejmě si to, bez dotace je u náš provoz EV dražší než spalováku, ale spíš jde o tu jízdu, o ticho, plynulost a o možnost nabít si to doma. To chápu. Jen není potřeba z EV dělat auto s levným provozem, protože když se započítá vše, tak co jsem koukal, tak u mě se to lámalo někde u 200 tisíc km (nějaký SK web se srovnáním) a tam už je problém, že baterka je mimo záruku a bude mít třeba už jenom 70-80 procent kapacity.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 06. led 2021 15:00:27

Doby, kdy EV provoz byl výrazně levnější končí, to je prostě fakt (zdarma nabíjení, skoro zdarma servis atd.) a výrobci budou chtít z EV aut dostat to co měli z ICE aut (a možná více díky obřím investicím). Já vnímám u EV ještě jednu věc, že jsou podstatně spolehlivější, co se týká pohonu. Dnešní ICE motory mají problémy s nájezdem už kolem 100 tis. km a dnešní kvalitní el. motory a baterie dají bez problému 500 tis km. Čím bude větší tlak na cenu, tím více se bude šetřit a tím to bude samozřejmě horší. Kdysi se dělaly i levné výrobky na 20 let, dnes tak, aby přečkaly záruku :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » stř 06. led 2021 15:36:30

Tak já si myslím že provoz EV je jednoznačně levnější než na benzín a co se týká pořízení tak většinou se kupují EV na firmu a dotaci si rozhodně vyřídí každý kdo ekonomiku provozu řeší, ostatně proč si nenechat zaplatit 1/3 auta ?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 06. led 2021 16:06:38

Provoz levnější je, pokud berete náklady čistě na palivo vs. elektřina. Pokud teda nabíjíte doma za levno. Servis je taky o něco levnější, ale pořizovací cena je vyšší, hav. pojistka je taky vyšší... Takže pak celkové náklady na provoz mohou být nižší než u spalováku, ale taky mnohem vyšší. Stačí se podívat na to, za kolik se prodávají třeba Peugeot iOn - nový stál kolik... 700, 800 tisíc? Dnes po 7-8 letech a najetých max. 80 tisíc km je majitel rád, když za to dostane tak 150 a to jsem optimista. Náklad na km bude mnohem vyšší než když by si před těmi 7-8 lety koupil P-108 za 200-250 tisíc, započítal benzín a dnes ho hodil ze skály :-)

Ale u novějších aut už ten rozdíl ceny není tak brutální, hlavně když člověk chce lépe vybavené auto. Takže i ta ekonomika už dnes bude příznivější. Ale i tak, spousta lidí (majitelů EV) to prioritně neřeší a užívá si jiných výhod EV, což je v pořádku.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 06. led 2021 16:15:34

Citigo e IV píše:Tak já si myslím že provoz EV je jednoznačně levnější než na benzín a co se týká pořízení tak většinou se kupují EV na firmu a dotaci si rozhodně vyřídí každý kdo ekonomiku provozu řeší, ostatně proč si nenechat zaplatit 1/3 auta ?


Jednoznačně? Když někdo nemá možnost nabíjet jinde než na veřejných stanicích? Když výrobci připravují finty, jak dostat z kupujících více peněz (viz kauza e-Niro a výměna chladící kapaliny za 500 Eur po 45 tis. km)

Jen bych dodal - dotace může (dostat ji nemusí) mít každý mimo Prahu, kde je EV jednoznačně nejvíce.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Turbo » stř 06. led 2021 21:41:26

Náklady na servis spalováku můžou být neskutečný úlet, řešíme teda až pozáruční opravy spíš auta 100tkm +, někdy ale občas i auta 2-3 roky stáří a pár desítek tkm. A ten trend poslední doby (cca 5let) je fakt děsivý. Doba, kdy byl motor schopen namotat 500-700tkm s relativně rozumnou údržbou je už nenávratně pryč. Motory jsou složitější, hlavně emisní systémy, k tomu zároveň tlak na cenu, v podstatě žádný ohled na údržbu, často úplně nesmyslná řešení, jako kvůli demontáži vany sundat převodovku, nebo výměníku EGR sundat hlavu motoru atd. Ani dodávky dnes už nedají 200tkm bez větších investic. 2-3 roky záruky a 100tkm to nějak přežije a dál to už nikoho nezajímá, je to smutný...

A právě proto jezdím v elektrice :) Na autě si opravím skoro všechno (turbo, vstřiky...) díly za nákup, ale pro mě je spalovák už mrtvá technologie.

Hlavně ale nechápu v čem budou za pár let jezdit ti největší EV hejteři, až se jim ty jedničkový a dvojkový oktávky rozpadnou úplně, 10let stará ojetina, která dalších 10let bude relativně rozumně sloužit prostě na trhu nebude.

Dneska tvrdit, že EV dá v pohodě 500tkm bych si úplně netroufnul, i když teoreticky to možné je. Nicméně malinko sdílím obavu, abychom za 10let nevzpomínali, jak dnešní EVčka byly spolehlivé stroje. Tak si to užívejme 8-)
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 19. led 2021 12:36:48

Když tak něco k tématu. Občas koukám na ceny EV na tipcars i sauto a teď mě zaujalo toto:
https://www.tipcars.com/kia-e-soul/mpv/ ... 40312.html

Je to předváděčka od Emil Frey a pokud si dobře vzpomínám, ještě před pár dny byla cena kolem milionu, nebo min. 900-950 tis, dnes je za 760. Nevím, co je to za výbavu, ale Executive by měla být nejvyšší, to znamená srovnatelná s Niro? Koukám na obr. a vypadá to slušně, až na manuální látkové sedačky.

Kona už se dá taky za cca. 850. I když ne v plné výbavě, ale aspoň Style s navigací. Tam by mi chyběl adapt. tempomat, jinak slušné.
https://www.tipcars.com/hyundai-kona/mp ... 95104.html

Jo a dotaz? Dá se nějak poznat jestli Kona byla vyrobena už v Nošovicích, nebo je to dovoz z Koreje? Podle nějakých znaků nebo VIN? Protože co jsem četl, tak je určitě lepší mít Konu z Nošovic.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 19. led 2021 13:08:58

Kona - VIN: KMHK... Korea, TMAK... ČR_Nošovice.
Nevím proč tam mají na korejské polep 484km, když by to mělo platit pouze pro nošovickou... (sami neví co prodávají - "JarSou" by mohl vyprávět - kupoval nošovickou a má korejánce a už byl na svolávačce ohledně zahoření baterie...).

Ten Soul je zajímavější za tu cenu, ale má jen 1f nabíječku 7.2 kW a dost najeto....
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » úte 19. led 2021 13:15:47

Podle vin se to dá poznat ale teď přesně nevím jak. Rozdíl je v písmenu u vin.
Ale všechny Kony vyrobené v Nošovicích mají 3f nabíječku.
Takže pokud se můžeš podívat pod víčko, tak z Nošovic má konektor osazené všechny zdířky kolíkem u Korejské veze schází dva spodní.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » úte 19. led 2021 13:32:06

Asi takhle, místní Koňáci EV mi prominou :D

https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... oFrom=list
hybrid za 579,- tis. zbude 300 tis. na benzín

spotřeba na dálku 4L tl. budeš jezdit na polovinu jak lexusem a nový auto, záruka na baterku je taky 8 let jak u EV
V menších rychlostech to bude pomalejší jak EV to je pravda, ale na DE dálnici to rozseká jakýkoliv EV v ceně do 1200 tis.
Dojezd 900-1000 Km bez problémů na 39 litr. nádrž.

A na cukačky a pro manželku za ušetřených 300 tis + neco málo přihodit s prodeje druhý "plečky" a koupit zánovní citigo a máte to vyřešený
na 7-8 let klid ježdění bez starostí.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 19. led 2021 14:46:30

Lama píše:Kona - VIN: KMHK... Korea, TMAK... ČR_Nošovice.


Díky. Takže ta Kona za 850 je Korejec. Co jsem četl, tak Korejec nemá Blue link a nemá 3f nabiječku a nevíc co ještě je rozdíl...

Citigo e IV:
Tak to je bez debaty, že se to nevyplatí. Hlavně jsem chtěl dát info o tom Soulu za 760, to se mi zdá docela dobrá nabídka... teda v rámci cen EV.
Lexuse si nechám, na dálku je to skvělé auto. Jistě, s novou Konou bych ušetřil, jenom garančky mě u Lexusu stojí 1 KČ/km. Ale nelituji jediné koruny :-)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 19. led 2021 15:30:08

Marek71 píše:
Lama píše:Kona - VIN: KMHK... Korea, TMAK... ČR_Nošovice.

Díky. Takže ta Kona za 850 je Korejec. Co jsem četl, tak Korejec nemá Blue link a nemá 3f nabiječku a nevíc co ještě je rozdíl...

Ano, dle VIN je Kona Korejec. Na nabíječku a BlueLink by jste se musel informovat prodejce. Kolega "JarSou" má Korejce a má BlueLink i 3f nabíječku (VIN mu také začíná korejsky KMHK...). Má jen menší dojezdy v TP a kouli pouze pro kola. Nošovická má v TP tažné na 300/300kg a menší spotřebu 147.0 Wh/km a dojezdy 484 km a 660 km město. Zkoušeli jsme ale spotřeby obou aut a byly přesně stejné 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 19. led 2021 16:14:58

Aha... takže ta výbava 3f nabiječkou a Blue link nesouvisí s místem výroby, ale s zřejmě modelovým rokem 2020. OK, díky.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stgance trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 19. led 2021 16:50:12

Palubní nabíječku můžete mít buď 1f nebo 3f (Korejec). Nošovické jsou vyráběny pouze se 3f.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 19. led 2021 17:02:45

Citigo e IV píše:Asi takhle, místní Koňáci EV mi prominou :D

https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... oFrom=list
hybrid za 579,- tis. zbude 300 tis. na benzín


Prostě lehce upravený spalovák :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » úte 19. led 2021 17:18:02

Lehce :D
Nemá to startér ani alternátor.
Stejně jak EV to má trakční baterku, trakční motor, DC-DC měnič, měnič pohonu, elektrický kompresor klimatizace

Navíc to má motor, nádrž vejfuk, 6stupnový DSG automat,katalizátor, GPF filtr, vstřiky a přitom to stojí o 600 tis méně to člověk nechápe
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 19. led 2021 17:35:35

Má to malou baterii a takový pidi elektromotůrek do "pračky", tak asi proto :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » úte 19. led 2021 20:04:41

Do pračky ne je to Full hybrid ma 32kW vykonu, vykon baterie je 42 kW
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 19. led 2021 20:55:13

Marek71: K tomu Soulu by měla platit akce nabíjení zdarma...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)