Stagnace trhu s EV
Moderátor: Josef
Re: Stagnace trhu s EV
Stagnace trhu s EV...., a ty počty BEV v bazarech rychle rostou - na sauto již jsme přes 700
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71 píše:A jeden zajímavý kousek od nás z ČR, nové eNiro za 900:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/e-niro/19165902
Počítám, že to už bude model 21 (dálkové topení, klíma), nejvyšší výbava mimo kůže.
Tak prodejce odpověděl, je to model 2021, fotky ilustrační, dovoz na objednávku z DE. Za těch 900 je výbava Vision (to nevím co je) a za plnou výbavu s kůží by byla cena 950. A inzerát už zmizel.
Re: Stagnace trhu s EV
Klasika, za 900 tis. Kč dostanete nějaké auto v německé výbavě Vison a pak zjistí, že už není k dispozici. Tenhle trh s BEV je fakt směšný. Bazar bobtná, mimochodem jsou tam auta v inzerci i přes rok a nikdo to nechce. Ve srovnatelně velkém Rakousku se prodává asi 11x více BEV než u nás.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Tak teď jsem volal i na tuhle Konu, co jsme se bavili, plná výbava Style Premium za 970:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... a/19170985
Je to opravdu nový vůz, jak jsem říkal. Prodejce to má špatně zařazené u sebe na webu mezi předváděčkami. Fotky jsou autentické, takže auto není přihlášené, nemá značky, je to vůz vystavený na prodejně, nejetý. Je k němu i sada zimních pneu a lze dojednat výhodné splátky a pojištění jako na nový vůz.
Zajímavá nabídka... zrovna před týdnem jsem byl projet Tucsona hybrid, moc pěkně to jelo, pohodlné a plně vybavené auto by bylo za stejnou cenu jako tato Kona - taky super vybavená, jen menší.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... a/19170985
Je to opravdu nový vůz, jak jsem říkal. Prodejce to má špatně zařazené u sebe na webu mezi předváděčkami. Fotky jsou autentické, takže auto není přihlášené, nemá značky, je to vůz vystavený na prodejně, nejetý. Je k němu i sada zimních pneu a lze dojednat výhodné splátky a pojištění jako na nový vůz.
Zajímavá nabídka... zrovna před týdnem jsem byl projet Tucsona hybrid, moc pěkně to jelo, pohodlné a plně vybavené auto by bylo za stejnou cenu jako tato Kona - taky super vybavená, jen menší.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne stř 09. čer 2021 9:33:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Stagnace trhu s EV
Kona je zajímavá pro lidi, co chtějí malé auto, ty se vyrábí čím dál méně a segment malých aut hrozně bobtná, tedy za posledních 20 let malá auta narostla o 10%. Pokud chce někdo rodinné auto, bude dnes volit Kia EV6 a Ioniq 5.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Zajímavé je, že Kia dává do EV6 o 5 kWh větší baterku než je v Hyundai Ioniq 5.
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71 píše:Zajímavé je, že Kia dává do EV6 o 5 kWh větší baterku než je v Hyundai Ioniq 5.
Hyundai si to může dovolit se svoji proslulou spotřebou Ale stejně si myslím, že je to jedna "rodina" se společnými díly.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Ano v podstatě to je jedna firma. Jsem zvědav na testy spotřeby Ioniq 5, zatím to vypadá, že Kia EV6 bude mít výrazně větší dojezd i díky nižší spotřebě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Když se podívám na EV6 a na Ioniq 5, tak mi ta nižší spotřeba u EV6 dává smysl, přijde mi, že EV6 má lepší aerodynamiku. Plus, samozřejmě, těch 5 kWh taky udělá cca. 25-30 km dojezdu.
Re: Stagnace trhu s EV
Nesledoval jsem EV6 a myslel jsem, že IONIQ_5 na tom bude nejlépe, ale když bere po dálnici přes 30, tak už se tětím, až si jej cca za měsíc otestuji.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Ioniq 5 má koeficient cx 0.29 tedy standard stejný jako např. Niro, cx u Kia EV6 jsem nedohledal.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71 píše:Tak teď jsem volal i na tuhle Konu, co jsme se bavili, plná výbava Style Premium za 970:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... a/19170985
Je to opravdu nový vůz, jak jsem říkal. Prodejce to má špatně zařazené u sebe na webu mezi předváděčkami. Fotky jsou autentické, takže auto není přihlášené, nemá značky, je to vůz vystavený na prodejně, nejetý. Je k němu i sada zimních pneu a lze dojednat výhodné splátky a pojištění jako na nový vůz.
Zajímavá nabídka... zrovna před týdnem jsem byl projet Tucsona hybrid, moc pěkně to jelo, pohodlné a plně vybavené auto by bylo za stejnou cenu jako tato Kona - taky super vybavená, jen menší.
Jestli je auto vystaveny na prodejne s odstranenymi ochrannymi foliemi, tak ta uz prece neni nove auta,ale nejeta predvadecka, cena musi byt nizsi.
Re: Stagnace trhu s EV
Teda nevím, ale když auto někdo vystaví na prodejně a sundá folie, tak už musí být sleva? I když si objednám auto na zakázku, tak mi ho přece nesloží před barákem s nalepenými foliemi a převozním zabezpečením
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Za skoro 300 tisíc slevy bych klidně překousl fakt, že to nebude mít ochranné fólie
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:Ve srovnatelně velkém Rakousku se prodává asi 11x více BEV než u nás.
Ze by to bylo trojnasobnou prumernou mzdou a tim padem vetsi ochotou kupovat drazsi veci?
Re: Stagnace trhu s EV
Až u nás budou stát BEV méně, než spalováky, což budou, tak lidé budou kupovat BEV více než spalováky.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
E-Ryc píše:Josef píše:Ve srovnatelně velkém Rakousku se prodává asi 11x více BEV než u nás.
Ze by to bylo trojnasobnou prumernou mzdou a tim padem vetsi ochotou kupovat drazsi veci?
Rakušáci hrozně moc slyší na EKO, přestože žádné EKO neexistuje. Ano, o cenách je to také, rakouský důchodce má 2-3 tis. Eur důchod, tedy platit 400 EUR měsíčně leasing není pro něj problém.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Lama píše:Nesledoval jsem EV6 a myslel jsem, že IONIQ_5 na tom bude nejlépe, ale když bere po dálnici přes 30, tak už se tětím, až si jej cca za měsíc otestuji.
Ja chci takyyy Zatim nikde na sednuti neni, ze?
Re: Stagnace trhu s EV
mvh píše:Lama píše:Nesledoval jsem EV6 a myslel jsem, že IONIQ_5 na tom bude nejlépe, ale když bere po dálnici přes 30, tak už se tětím, až si jej cca za měsíc otestuji.
Ja chci takyyy Zatim nikde na sednuti neni, ze?
Jeden je tady na testy. Ale u prodejce si snad už půjde v červenci sednout.
Dám pak vědět
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Tak jsem si na tu novou Konu Premium za 970 nechal udělat kalkulaci splátek a pojistku a docela jsem o ní i přemýšlel. Ale neprošlo to doma. Ne že by manželka vybírala auta, vždy to dělám já a ona pak napjatě čeká, co vyberu a koupím, ale tentokrát měla problém s elektrikou. Ty dálky jezdíme spolu a nechci pak při nabíjení poslouchat "já ti to říkala..."
Ale na Ioniq 5 se určitě půjdu podívat a pokud mě zaujme, tak už se nebudu ptát
Ale na Ioniq 5 se určitě půjdu podívat a pokud mě zaujme, tak už se nebudu ptát