Stránka 1 z 23

Stagnace trhu s EV

Napsal: sob 19. pro 2020 9:21:19
od Josef
Tak mám pocit, že se před pár měsíci zasekl trh s prodejem jetých EV a neprodávají se. Chápu, že u nás je všeobecný odpor k elektromobilitě a i v Praze se setkáte s názory 20 let starými, na vesnicích je to úplná tragédie. Když se občas podívám, ceny EV dost slušně padají, aut každým dne tam přibývá (to nepamatuju) a ceny jsou u některých EV klidně o 150 tis. nižší než na jaře. Myslím, že jsem prodal Kia Soul na posledních chvíli v srpnu, přestože je ve skvělém stavu (97,5% baterie) vybavený asistenty, které Kia nedodává, tak se do dneška neprodal. Nechci být posel špatných zpráv, ale něco zásadního se s trhem EV děje a to že se prodalo více EV milionářům nic v globálním měřítku neznamená, jen se více bohatších lidí přidalo na víru elektromobility. Za první pololetí roku 2020 se v Česku prodalo 119 674 ojetých vozů, což představuje meziroční pokles o 46,53 % tedy zasáhlo to celý trh. Samozřejmě nejvíce se na tom pádu podílel březen duben a květen, tak uvidíme co příští rok.

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?o#str=oje

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: sob 19. pro 2020 19:48:19
od MKM
Bydlím na vesnici a nemyslím si že je to jak říkáte, měl jsem půjčeno několik EV a každý komu jsem ho půjčil nebo vezl, byl nadšený. Samozřejmě většinou jsem musel vyvrátit některé dezinformace co různě pochytili, žádné předsudky jsem však nezaznamenal, naopak poměrně velký zájem, ale pak přišla řeč na cenu a nadšení bylo ta tam. Prostě jen málo lidí má peníze na tak drahá auta. Většina lidí co znám, kupuje auta tak do 100tis. Kč a to ještě musí našetřit a nebo si půjčit. Já sám už bych si koupil jiné auto, ale jelikož bych rád EV, musím ještě rok/dva jezdit ve starém.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: sob 19. pro 2020 20:01:01
od garmont
Já sleduji inzerci vcelku pravidelně a ty ceny jsou podle mě mimo a to je důvod proč se ty auta neprodávají.. Kdo dá 400tis za auto s dojezdem sotva 120km? (btw i3), případně Leafy s baterií na 70-80% za 250tis a výše..Chápu že nové stály balík ale to už se nedá nic dělat..Oproti tomu auta které mají dojezd ke 200km pod 450tis moc koupit nejdou..

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: ned 20. pro 2020 8:39:34
od e-LUKY
Já znám pár lidí z vesnice, co uvažují o koupi EV na dojíždění do práce a nákup. Jim prý stačí dojezd 100-80km, protože dál nepotřebují.
Jsou dva co jezdí do práce do města mají jedno velké a jedno malé a rádi by přikoupili ještě jedno malé a elektrické. Na ostatní společné cesty používají větší auto. Kdyby se jim to malé elektrické osvědčilo rádi by to malé spalovací také vyměnili za EV, Takže plánují 2malé EV a jedno větší splovací si nechat.

Takže s menším dojezdem půjdou EV spíš na odbyt než větší s dojezdem přes 200km a za jiné peníze.
8-)

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: ned 20. pro 2020 14:36:27
od mp1
ceny a ponuka - sledujem roky a je to také ... ak nemec ponúka 2-3 ročné bmw i3 s 25-45kkm a pripočítam dovoz, dostanem sa na cenu za ktorú predáva oficiálny dealer s polovičkou km a rokmi záruky ("certifikované"). z toho, čo by "ľuďom z dediny ne dochádzanie" by mohol vyhovoať smart fourfour za menaj ako 12k€.
ps - mirek matyáš mal predpovede, ale už dávnopradávno neprispel na svoj blog :-(
pps - tí nemci majú na BEV 16% dph?

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: ned 20. pro 2020 15:45:51
od dracekvo
Já jsem z dědiny a na to moje popojíždění po okolí ION úplně stačí. Spíše je lepší jak Fiat 500, nebo smart, protože, když je potřeba dá se do toho auta i něco naložit. Já v něm kromě pár skříní odstěhoval celou domácnost :) Včetně například sporáku. Stačí se podívat na ten rozdíl prostoru na youtube banana box test.
Jinak můj názor pro rok 2021 a reláně hodnoty těch aut vzhledem k užitným hodnotám. Pro mě je ION tak do 100 tis. První leafy max 150. Auta s baterkama do 30kWh tak okolo 250 - 300 tis (leaf méně, Kia více kvůli degradaci baterky). Cokoliv víc prostě nemá smysl, aby to vyvážilo finanční úsporu za palivo. To jako druhé auto do rodiny lépe poslouží fábka za 50 tis.
IONa mám už přes 2 roky. V té době za 210 tis. Ale nic jiného za ty peníze nebylo a chtěl jsem vyzkoušet auto na elektriku. Takže 50/50 to bylo kvůli úspoře za palivo/servisa a půlka protože nadčenec.

Jenže tyhle staré auta už přestávají dávat smysl i pro nadčence. Dá se očekávat, že koupí těch prvních aut je akorát cesta k tomu, tak během 2-3 let řešit repas baterky. A na to zase musí být člověk nadčenec s dovednostma a garáží a hlavně musí odpovídat cena auta, které má už baterku na odpis. Jinak to nedává smysl a vypatí se spíše koupit něco dražšího co nemá baterky za polovinou života.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: ned 20. pro 2020 16:07:39
od Josef
mp1: Němci na nsa všechno DPH 16%.

Jsou lidi, kteří ušetří hromadu peněz za parkování a tak pro ně může dávat smysl i dražší auto. Takový řemeslník, který jezdí výhradně po městě, kde může parkovat zdarma, je pro něj na popojíždění takové auto ideální. Denně najezdí 30-40 km na několika místech stojí a pracuje, typicky opravář spotřebičů, voda, plyn apod. Nedávno koupil kolega do své firmy v Praze jetý Peugeot Kangoo BEV za pár set tisíc a nemusí platit parkování v podzemce 50 tis. ročně, stojí u firmy na modré. Cena je otázka poptávky a nabídky, pokud bude někdo chtít prodat pár let staré BEV za 20% původní ceny, proč ne.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: ned 20. pro 2020 16:17:43
od dracekvo
Jo, když to jsou poněkud specifičtí jednotlivci a oni ten trh s bazarovejma EV nespasí.
Momentální situace ukazuje, jaká je reálná cena těhle prvních EV. Ležáků je tam hromada a dokud majitelé nepochopí, že takovou reálnou cenu nemají, tak jich bude jen přibejvat. Mě už to nadčení do EV trošku přešlo. Takže z čistě ekonomického podledu někoho, kdo jezdí 50 km každý den a občas potřebuje trošku dál jsou ty auta prostě předražené.
Korona tomu taky moc nepomáhá, kdo má peníze, tak raději čeká. Nikdo neví jaká bude ekonomická situace za rok.
Nových aut se prý prodalo o 25% méně.

A hlavně chybí garážníci, co by se věnovali opravám elektra. Zas tolik lidí, co by si byli schopni vyměnit jednotlivé články v dosluhující baterce není. A dát to do oficiálního servisu se vůbec nemůže vyplatit.
Ale chápu, že lidem co to koupili za plnou cenu se to nelíbí. Ale s tím museli počítat. Asi jako když si někdo koupil první mobilní telefon. Taky po určitém čase, když se to stalo běžnější záležitosti prodělal kalhoty.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: ned 20. pro 2020 16:52:11
od Josef
No uvidíme, teď trh ojetých aut obecně stagnuje. Z čistě ekonomického hlediska se vyplatí auto za 50 tis. a opravovat ho z dílů z vrakáče :D

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: úte 29. pro 2020 13:22:48
od dracekvo
Toyota to rozlouskne.

Krabička s výkonem 12 koní, kam se vejdou dva lidi a jedna nákupní taška za 370 tisíc :D :D :D Navíc to pojede max 60, takže za váma na obchvatu bude pořád nalepený nějaký kamion. Což v takové pojízdné rakvi z plastu bude jistě moc příjemné. Rychlonabíjení to určitě taky neumí.

https://www.novinky.cz/auto/clanek/toyo ... i-40346378

Imiev s 25-30kwh baterou by udělal 100x lepší službu. Podle mě to mitsubishi zazdilo. Kdyby nasadilo cenu lehce nad 400 tis a dalo o něco větší baterky tak to nemá konkurenci. Tak jako MBW pořád prodává i3 jen dává větší baterky. Vždyť linku na to už postavili, takže by jen vydělávali dál a dál.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: stř 30. pro 2020 17:00:12
od mp1
japonsko/francúzske trojčatá stále majú cenníky, ojazdené predávajú vcelku nové autá.

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 56741.html

https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... e,axh:true

https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... e,axh:true

v iných diskusiách napísať, že staré auto a k tomu diely z vrakovišťa by viedlo k hrubému konaniu :-)

ps - je nádej, že aj keď sa z cudziny neozvú ľudia ktorí "omladzujú" BEV, tuná Ježiško nosí darčeky ...viď fotá :-)))

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: pon 04. led 2021 21:10:28
od Soul_2018_30KWh
Musím říci, že to vnímám stejně - stagnuje. Kdo si umí spočítat úsporu při cestování pomocí EV ( deně 30 tam a 30 zpět do práce) tak při nabíjení doma z levného tarifu dává EV smysl jete do 500tis.... Kdo najezdi ročně nad 40tis km může koukat po novém a stále se to vyplatí..... ty doby kdy servis spalovacího auta stál 2 tis jsou také dávno pryč a servisovat musíme všichni. EV servis je cca z 1/8 ceny spalovacího. Bohužel musím souhlasit že pokud si 80%národa bude pořizovat auta v cenové relaci 100tis tak se EV rychle nerozjedou.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: úte 05. led 2021 16:07:48
od Marek71
Koukal jsem na Toyotu RAV4 a podle předpisu servisu má na 90 tisíc km náklady na servis cca. 36.000 KČ. Takže obdobně velký elektromobil bude mít cca. 4500 KČ v nákladech na servis za těch 90 tis. km?

Nebo z jakého srovnání máte tu 1/8?

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: úte 05. led 2021 18:28:47
od Soul_2018_30KWh
Marek71 píše:Koukal jsem na Toyotu RAV4 a podle předpisu servisu má na 90 tisíc km náklady na servis cca. 36.000 KČ. Takže obdobně velký elektromobil bude mít cca. 4500 KČ v nákladech na servis za těch 90 tis. km?

Nebo z jakého srovnání máte tu 1/8?


Můj servis na KIA soul na 98tkm stal celkem 8216Kč .... a můj servis vozu fiat freemont 2,4i LPG automat od nového do 100tkm stál zhruba
106tisíc korun bez závad (pokud tedy máte vozidlo rád... tzn olej+Filtr každých 12tis poprve po 1500km (5600x8=44800 ) olej v automatu včetně filtrů a proplachu každých 60tis (1x 5800,-), přímaz LPG (cca 2500,-) jednou svíčky a nějaký čidlo u toho (cca 7500,-) a komplet brzdy v cca 80tkm s kotouči cca 16000,-) a to mám jen co si cca pamatuji zbytek bych musel hledat v účetnictví ..vozidlo nemělo vyjma nějakého čidla a nějaké drobotě žádnou závadu.... a teď si vemte kam se dostanu pokud toto číslo vynásobím na počet 200tkm ..a poruchy u vozidla na 200tis KM ..to už jsme na jiných číslech
speciálně u dieselů (vstřiky,turbo,dvouhmota atd... drahé součástky ) ale neberte že vám něco vnucuji...je to jen moje osobní zkušenost mám za cca 2 roky najeto v kiA soul 99tkm a už spalovák nechci ... teď ji dávám pryč protože jsem si objednal nové větší.. ale jinak bych neměnil ...

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: úte 05. led 2021 20:15:33
od Marek71
Tak to jsou pálky u toho Fiatu :-) To já mám u Lexusu GS taky tak 1 Kč na km a to jsem myslel, že Lexus je drahý na servis.

Proto jsem koukal na tu RAV4 jako na moderní auto, kde ty náklady jsou v rozumné míře kolem 0,40 KČ na km. EV bude levnější, ale 8x asi ne...

O EV uvažuji jako možná už o mém příštím autě, bude záležet kolik a hlavně kam budu jezdit.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: úte 05. led 2021 21:27:32
od Citigo e IV
Musíte koukat na stejné auto za KIA NIRO PHEV platím jednou 4000 a jednou 5500 Kč se vším i zdrahým olejem po roce/15000 Km . Dražší položky tam jsou až na 10 letech/150 tis. to se mění svíčky a chladící kapaliny v motoru a vysokonapětovém systému to pak stojí servis asi desítku.

Takže servis na 100000 Km to je asi 7 sevisů po 5000 Kč cca 35 tis. max. s vlastním olejem cca 25 tis. Servis u plně elektrické KIE bude asi za polovinu
cca 20 tis. když nebudete měnit každé tři roky tu extra drahou nevodivou kapalinu, jinak jsem u EV dráže jak u spalováku.

Cigigo IV je pohoda za 8900 Kč bez DPH mám servis na pět let /100 000 Km včetně veškerého materiálu a filrů už předlacený a hlavně chodí se po dvou letech/ 30 000 Km za rok jsem na Citigu natočil 19000 Km (je korona a nejezdím tolik) a tak mě tam uvidí až na 30 tis. s Kiou jsem na olej už musel každý rok i když ty KM nenejedu, nebo jedu ze 2/3 na eletriku - to je nezajímá.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: úte 05. led 2021 22:14:41
od Josef
Naštěstí jsem dostal k e-Niru 3 servisní prohlídky zdarma, tedy první placená prohlídka bude na 60 tis km a výměna chladící kapaliny na 90 tis. km.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: úte 05. led 2021 22:51:39
od Citigo e IV
Jsem stejně zvědav s tou zázračnou kapalinou..
V koně se prej nemění což nechápu když je to dvojče.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: úte 05. led 2021 23:10:05
od Marek71
Ono i spalovák se dá koupit s předplaceným servisem a pak je to levnější než EV :-)

Já jsem reagoval na to, že servis EV je 8x levnější, to je podle mě u srovnatelných nových a moderních aut blbost, toť vše.

Re: Stgance trhu s EV

Napsal: úte 05. led 2021 23:21:12
od Soul_2018_30KWh
Je to samozřejmě o typu vozidla... nelze asi úplně porovnávat kategorii jak jsem uvedl... Fiat Freemont (originál servis) a Kia Soul je trošku velikostně jiné auto a třída také , ale lepší přesné porovnání nemám... pak jsem měl Toyota tundra 5,7 8V ... ale to lítalo úplně jinde jak servis tak spotřeba 18L benzin. Jen pro info, pokud podnikáte ... elektro auta neplatí roční silniční daň, neřeší se dálniční známka ..a parkování Praha a a další města... free.
Samozřejmě hlavní úspora se projeví až při těch 200tis nájezdu na spalovacím autě , kde už servis začíná lítat postupně i v drahých částech vozu a začínají poruchy na čím dál složitějším systému aut díky zpřísňujícím se emisním limitům .. do 100tis a 3let stáří povede z hlediska nákladů vždy spalovací auto pokud nenajezdíte 50tis km ročně. Mince se bude obracet od 150tkm najeto s elektromobilem oproti spalovacímu motoru a samozřejmě možnosti nabíjet doma při HDO. A za mne hlavní a jedinečný pocit ticha a lineárního výkonu :-)