Stagnace trhu s EV
Moderátor: Josef
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71: Udělal jsem si konfiguraci co mám v e-Niro, několik věcí chybí, co by mi hodně vadilo je chybějící nezávislé topení, dodělat asi půjde, ale ne ovládání přes aplikaci, což používám hodně často (nepočítám dálkové ovládání vyhřívání topení, sedaček a volantu), e-Niro má o 50% větší výkon, jezdil bych spalovákem 5x dráže než v EV, v Praze bych všude platil parkovné, měl bych výrazně dražší 7 letý servis. Když už bych měl kupovat spalovák v této třídě, tak bych volil jinou značku, nejspíše lehce jeté a pohyboval bych se stejně kolem 1 mil. Kč
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Já si taky myslím , že na courání po městě a okolí +ČR je elektřina jasná voba. To nám nikdo nevezme. Hlavně při možnosti nabíjet doma nočním proudem. Hybrid je otrava hlavně v zimě, zrovna jsem dodělal předehřev motoru na elektřinu když večer v garáži nabíjím, tak se k ránu sepne a ohřeje se integrovanou spirálou blok motoru (je tam na to speciální otvor pro severské státy).
Ale 5x dráže? Nirem jezdím s celoročním průměrem za 2L možná to do konce zimy půjde na 2,5L at nežeru to je nějakých 2,5*28litr=70 Kč + 10 kWh elektřiny 10*3=30 celkem tedy 1 koruna Česká na Km. (Niro full hybrid jezdí za 5 tj. 1,40 Kč/Km)
S EV jezdíte tak za 20 připočtu ztráty při nabíjení 22*3=66 Kč na 100 Km. Nabíjení na cestách netuším jak jezdíte a jak často se nabíjí , ale ujetý Km
při nabíjení na cestách bude za 20*6=120 Kč na 100 Km ?
Ale 5x dráže? Nirem jezdím s celoročním průměrem za 2L možná to do konce zimy půjde na 2,5L at nežeru to je nějakých 2,5*28litr=70 Kč + 10 kWh elektřiny 10*3=30 celkem tedy 1 koruna Česká na Km. (Niro full hybrid jezdí za 5 tj. 1,40 Kč/Km)
S EV jezdíte tak za 20 připočtu ztráty při nabíjení 22*3=66 Kč na 100 Km. Nabíjení na cestách netuším jak jezdíte a jak často se nabíjí , ale ujetý Km
při nabíjení na cestách bude za 20*6=120 Kč na 100 Km ?
Re: Stagnace trhu s EV
Ale já jsem psal o konfiguraci Niro HEV, které jezdí kolem 5l/100 km. Niro PHEV je s cenou skoro stejně jako BEV. Pokud bych měl kupovat PHEV pak bych volil MB GLA 250e. S e-Nirem bude průměr kolem 16 kWh/100 km x 3,- Kč/kWh, tedy cca 0,50 Kč/km. Pak parkování, servis a jsem na tom mém 5x dráže.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Josef: eNiro ma dalkovy ohrev volantu a sedadel?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Kona pres BlueLink umoznuje:
- Odmrazovani predniho skla
- Vyhrivani zadniho skla, zrcatek a volantu
Vyhrev sedadel dalkove v nabidce Kona nema.
Mel jsem za to, ze Kona aNiro to maji stejne, ale zrenme nemaji.
- Odmrazovani predniho skla
- Vyhrivani zadniho skla, zrcatek a volantu
Vyhrev sedadel dalkove v nabidce Kona nema.
Mel jsem za to, ze Kona aNiro to maji stejne, ale zrenme nemaji.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Ještě jednou jsem se na to podíval do návodu a máte pravdu, sedačka tam uvedená není. Když jsem to zkoušel tak se ohřála při funkci rozmrazování předního skla, ale to bylo zřejmě tím. Mě ta aplikace nechodí úplně regulelně, tak jsem nad tím nějak nehloubal, protože po každém zapnutí klima vzdáleně to hlásí, že nebyla zapnuta, přestože běží. Pak jsem párkrát zkoušel ten volant, taky se mi nezdálo, že to topí, pak bylo vše teplé až při tom rozmrazování, dál jsem to neřešil, protože jsem usoudil, že ty další funkce fungují pouze s připojeným kabelem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:Marek71: Udělal jsem si konfiguraci co mám v e-Niro...
Rozdíl mezi top verzí Niro a eNiro je 440 tis., (760 vs. 1,2) což je dost a to jsem si do Niro dal paket Ultimate, kvůli bezpečnosti a přidalo mi i kožené sedačky, Plus navíc jsou tam 18 kola. Mínusem je nižší výkon spalováku. Takže ten cenový velký rozdíl tam je, ne že ne. A to samé bude u Kony. Nebo taky u Ioniqu, atd...
Ano, náklady budou nižší. O kolik a jestli se to zaplatí, je na každém řidiči, záleží jakou má cenu el. a jestli nabíjí často na cestách, nedej bože v zahraničí, to pak tu ekonomiku provozu pošle úplně někam. A samozřejmě, dražší bude taky havarijko, to smázne ten rozdíl v servisu, tipuji
Re: Stagnace trhu s EV
Líbilo by se mi EV jako druhé auto pro manželku. Ale jednak i za ojeté chtějí jejich majitelé nesmyslné částky a pak taky manželce se skoro nic nelíbí
Re: Stagnace trhu s EV
No a teď se podívejme o 150 km na západ a zjistíte že jsme s cenami 100 let za opicema....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Protože dotace, no... jsme se bavili o ceně v ČR a to je bída.
Re: Stagnace trhu s EV
Nejen dotace, oni mají v základu nižší vybavu, takže do 36 tis. bylo e-Niro bez dotací.... e-Niro 64 kWh v plné výbavě stojí 42.133 Eur a dá se odečíst 9.000 Eur dotace.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71 píše:Líbilo by se mi EV jako druhé auto pro manželku. Ale jednak i za ojeté chtějí jejich majitelé nesmyslné částky a pak taky manželce se skoro nic nelíbí
Nelibí Svezla se s nějakou elektrikou?
Re: Stagnace trhu s EV
Moje přítelkyně se v něm ráda vozí, ale sama by BEV nechtěla, prý její poslední auto bude benzínový automat a tím s auty končí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:Nejen dotace, oni mají v základu nižší vybavu, takže do 36 tis. bylo e-Niro bez dotací.... e-Niro 64 kWh v plné výbavě stojí 42.133 Eur a dá se odečíst 9.000 Eur dotace.
Koukáte na německé ceny? Já jsem našel trochu vyšší cenu a s ohledem na to že v DE je nižší DPH jen 19% a u nás 21% a ten rozdíl se při dovozu musí dodanit, tak mě to zas až tak výhodné nepřipadá resp. ta nejvyšší výbava je u nás levnější, ale je otázka jak je vybavena te německá.
Blbé je že u nás není automatická dotace a v současné době jen dobíhají dotační tituly z léta, nové se v listopadu nevypsali, ale udajne zase budou
malý živnostník, nebo menší firma dostal 75% ze 45% ceny auta to je 33,75% z Nira v ceně 1,2 mil je datace 405 tis. s DPH což je více než německých 9000€.
Re: Stagnace trhu s EV
No nemyslel jsem zrovna na dovoz, to je docela ojeb vzhledem k DPH, které mimochodem od 1.7 do 31.12.2020 bylo pouze 16% a hodně soukromých osob toho využilo k nákupu zboží. Jen jsem ukazoval, jak je to nastavené u nich a že si může "chudý Němec" koupit auto o 20% levněji než my.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Ješte jsem v DE ceníku vyčetl, že všechny mají 1F nabíječku a připlatek za 3F je 500€ + 405€ za kabel k nabíjení. Ale pro soukronou osobu v základu s jejich nižším 16% DPH to asi nebyla špatná nabídka.
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71 píše:Líbilo by se mi EV jako druhé auto pro manželku. Ale jednak i za ojeté chtějí jejich majitelé nesmyslné částky a pak taky manželce se skoro nic nelíbí
To mi povídejte - moje manželka mi dala takové limity (cena, značka, barva, dojezd/spotřeba/rychlost nabíjení), že jsem rovnou vyškrtl 75% EV co se dalo za daný peníz pořídit. Např. díky tvaru značky Renault do baráku nesmí Stejně nejvíce záleží na tom, kdo doma drží kasu
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Stagnace trhu s EV
A už jste jí půjčil svůj vlastní elektromobil? Asi ne, protože pak už by Vám ho zpátky nevrátila.
U náročných a vybíravých manželek je vhodné postupovat následovně:
- stejná značka, typ karoserie a barva elektromobilu jako u dosud používaného spalováku (např. Opel Meriva = Opel Ampera-E)
- maximální dojezd zvolit rozumně, aby se manželka náhodou někam nezatoulala
- rychlost nabíjení zvolit s ohledem na minimální dobu nakupování
- spotřeba: snad s tím nechceš ve městě závodit miláčku, stejně budeš za každou křižovatkou první
- cena: přece na tobě nebudu šetřit miláčku, cena odpovídá bezpečnosti a nerad bych o tebe přišel
U náročných a vybíravých manželek je vhodné postupovat následovně:
- stejná značka, typ karoserie a barva elektromobilu jako u dosud používaného spalováku (např. Opel Meriva = Opel Ampera-E)
- maximální dojezd zvolit rozumně, aby se manželka náhodou někam nezatoulala
- rychlost nabíjení zvolit s ohledem na minimální dobu nakupování
- spotřeba: snad s tím nechceš ve městě závodit miláčku, stejně budeš za každou křižovatkou první
- cena: přece na tobě nebudu šetřit miláčku, cena odpovídá bezpečnosti a nerad bych o tebe přišel
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Stagnace trhu s EV
A už jste jí půjčil svůj vlastní elektromobil? Asi ne, protože pak už by Vám ho zpátky nevrátila. ......
Nechce půjčit a vrátila by mi ho s radostí, nechce BEV ani vidět
Nechce půjčit a vrátila by mi ho s radostí, nechce BEV ani vidět
Audi Q4 Sportback e-tron 50