Stagnace trhu s EV
Moderátor: Josef
Re: Stagnace trhu s EV
Těžko říci, většina tam byla inzerce profesionálních prodejců a jejich auta zmizela z prodeje. Včera jsem z 14 bazarových KIA BEV z předchozího týdne našel jen 4 bazarová, vše ostatní je KIA EV6, která není skladem
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Dnes jsem jsem objevil na sauto Konu 64 z 2020 v plné výbavě za slušných 839 tis. A dost zdůrazňuje že baterka je vyměněna v rámci svolavaci akce
Re: Stagnace trhu s EV
jojo, psal jsem o ní v tomto tématu, zřejmě ztráta důvěry nebo přechod na Ioniq5.
viewtopic.php?f=13&p=18696&sid=7d23b43dc8a0dbd08fcc021446c9a89a#p18696
Nira už prakticky na sauto nejsou, Kony EV vylezly slušně nahoru, pamatuju doby, kdy tam byly nějaké 39 kWh kolem 700 tis., to je dávno pryč. Nakonec i spalováky budou stát kolem 1 mil. Kč, stejně jako solidní dům stojí 15 mil. Kč a nikdo by si to před 3 lety nepomyslel. Kamarád koupil minulý týden prý skoro poslední Octávku v ČR (v inzerátech nejsou skladem), která byla jako předváděčka za 620 tis. Kč a prý na objednávku budou za rok. Když si vezmu Octávku s automatem, pořádnou výbavou, jsme na 0.9-1 mil Kč, fakt si dělají z lidí srandu.
Celé dva roky rostl na sauto počet BEV, nyní od února trvale klesá, důvod je asi jasný a bude výrazně hůře, koruna nakonec půjde do háje, bude hrozit omezení dodávek ropy a stát zjistil, že řidiči i za 50 Kč budu vesele jezdit dál, tak nebudou benzín nad 40 Kč vůbec řešit. Ceny elektřiny doma se bude regulovat o tom už se jedná.
viewtopic.php?f=13&p=18696&sid=7d23b43dc8a0dbd08fcc021446c9a89a#p18696
Nira už prakticky na sauto nejsou, Kony EV vylezly slušně nahoru, pamatuju doby, kdy tam byly nějaké 39 kWh kolem 700 tis., to je dávno pryč. Nakonec i spalováky budou stát kolem 1 mil. Kč, stejně jako solidní dům stojí 15 mil. Kč a nikdo by si to před 3 lety nepomyslel. Kamarád koupil minulý týden prý skoro poslední Octávku v ČR (v inzerátech nejsou skladem), která byla jako předváděčka za 620 tis. Kč a prý na objednávku budou za rok. Když si vezmu Octávku s automatem, pořádnou výbavou, jsme na 0.9-1 mil Kč, fakt si dělají z lidí srandu.
Celé dva roky rostl na sauto počet BEV, nyní od února trvale klesá, důvod je asi jasný a bude výrazně hůře, koruna nakonec půjde do háje, bude hrozit omezení dodávek ropy a stát zjistil, že řidiči i za 50 Kč budu vesele jezdit dál, tak nebudou benzín nad 40 Kč vůbec řešit. Ceny elektřiny doma se bude regulovat o tom už se jedná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Tesly v DE za 1 měsíc šly o 100tis nahoru - TM3, co se dala v březnu koupit za 42k eur, je dneska za 46+.
Včera jsem ve Škodovce prohlížel nový Karoq - s benzínovým motorem + DSG za 1,2 mio, to mě taky docela překvapilo.
Včera jsem ve Škodovce prohlížel nový Karoq - s benzínovým motorem + DSG za 1,2 mio, to mě taky docela překvapilo.
Re: Stagnace trhu s EV
Turbo píše:Tesly v DE za 1 měsíc šly o 100tis nahoru - TM3, co se dala v březnu koupit za 42k eur, je dneska za 46+.
Včera jsem ve Škodovce prohlížel nový Karoq - s benzínovým motorem + DSG za 1,2 mio, to mě taky docela překvapilo.
Karoq za 1,2 mega??? To snad za to nikdo nedá, ale lidi jsou masochisti, oni chtějí platit za výmeny olejů v motoru, v DSG, ve 4x4 systému. A v neposlední řadě za naftu 50kč. A stejně to DSG cuká při rozjezdu na křižovatce a trvá to než to přeřadí.
Mezitím u nás v Pardubicích se rozrůstá veřejná nabíjecí síť u Lídlů. Letos už otevřeli 2 dobíjecí stanice, takže máme dohromady 4. Akorát teda to nakupování se prodlouží no
Re: Stagnace trhu s EV
Přesně tenhle jsem tam prohlížel:
https://www.astra-auto.cz/nove-vozy/det ... 00-kc-nove
Jinak taky nechápu, že když má někdo možnost doma nabíjet, tak si jde ještě dneska koupit nové spalovací auto.
https://www.astra-auto.cz/nove-vozy/det ... 00-kc-nove
Jinak taky nechápu, že když má někdo možnost doma nabíjet, tak si jde ještě dneska koupit nové spalovací auto.
Re: Stagnace trhu s EV
No to bych teda radši koupil Tucsona hybrid v plné výbavě a ještě mi min. 200 tis. zbyde
Re: Stagnace trhu s EV
Turbo píše:Jinak taky nechápu, že když má někdo možnost doma nabíjet, tak si jde ještě dneska koupit nové spalovací auto.
Já ani nemám možnost si dobíjet doma, bydlím v bytovce, máme 2 EV a dobíjíme pouze na veřejných stanicích. Zatím to není neřešitelný problém, ani nějak nemám pocit, že bych mrhal spoustu času při nabíjení. K čemu vlastně lidi vlastně potřebujou tolik času, že ho musí pořád šetřit? .
Největší problém pro EV ale samozřejmě je jejich cena, která prostě pro spoustu lidí je nedostupná a ten starej ojetej spalovák se i po ekonomické stránce stále vyplatí víc. To ale samozřejmě už ale neplatí u Karoqu za 1,2 mega
Re: Stagnace trhu s EV
Dnes jsem jel Praha-Nové Město na M., dálnice 133 km/h ostatní kolem 100 km/h, výsledná spotřeba 18.7 kWh/100 km s e-Niro. Cena celkem 136 Kč za jízdu 200 km (byly ještě nějaké pojíždky kolem Prahy), no kam bych se štrachal bývalým spalovákem za 900 Kč Nechápu, proč tyhle krámy ještě pořád někdo kupuje....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Možná pro to, že né každý má na to za auto vysolit 800 tis?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Stagnace trhu s EV
Přesně, cena. Dnes jsem koukal na Hyundai konfigurátor. Tucson hybrid v plné výbavě 2WD za cca 950 tis. A pak Kona v plné výbavě o 300 tis dražší a to je proti Tucsonu prcek A to ještě může být Tucson i levnější, pokud nechci hybrid a bude to i AWD.
Takže já bych nebyl tak radikální.
Takže já bych nebyl tak radikální.
Re: Stagnace trhu s EV
Stále stejné argumenty dokola proč něco nekoupit. Octavka s automatem ve slušně výbavě a vykonu stojí skoro milion a na objednávku bude dodací lhůta rok, proč bych měl něco takového objednávat netuším. Chápu že někomu stačí na těch jeho X tis km ročně auto za 200 tis., proč ne. Jiný si koupí 5l X7 a neřeší cenu ani spotřebu, někdo jiný si koupí EQS, takže každý co se mu líbí a co mu dává smysl. Když si někdo koupí Tucson pro jednoho na cesty do práce, je to jeho věc, zrovna tak jako když si koupí někdo jiný Konu.
Dracekvo: to byl jen takový povzdech na technologií, po 5 letech vidím, jak nesmyslný je ten spalovací proces a složitost motorů. Měl jsem za život snad všechny myslitelné závady na autech a když jsem se tomu chtěl vyhnout, musel jsem co čtyři roky měnit auto a jezdit do 100 tis km. Znám lidi co říkají, že nikdy neměli závadu na autě, spíš si to nepamatují.
Dracekvo: to byl jen takový povzdech na technologií, po 5 letech vidím, jak nesmyslný je ten spalovací proces a složitost motorů. Měl jsem za život snad všechny myslitelné závady na autech a když jsem se tomu chtěl vyhnout, musel jsem co čtyři roky měnit auto a jezdit do 100 tis km. Znám lidi co říkají, že nikdy neměli závadu na autě, spíš si to nepamatují.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Jo, slušně vybavena Octavka s AT skoro za milion. A k tomu jako EV konkurenta dáte co? Konu nebo základní e2008? Jo, jako rodinné auto super Nebo Zoe a podobné nákupní tašky skoro za milion.
Na příkladu toho Tucsona a Kony jasně vidíte proč jsou prodeje EV v prostředí bez dotací tak mizerné. Koupí si to ten, kdo to chce a ví proč, kdo se může smířit s menším autem a nevadí mu, že je drahé.
U dražších aut je to lepší, tam už ten cenový rozdíl není tak znát. Takže Kodiaq vs Enyaq si umím představit, že vezmu Enyaq. I když, spíš asi Ioniq 5 nebo EV6. Ale to už jsme cenově na milion a půl.
Na příkladu toho Tucsona a Kony jasně vidíte proč jsou prodeje EV v prostředí bez dotací tak mizerné. Koupí si to ten, kdo to chce a ví proč, kdo se může smířit s menším autem a nevadí mu, že je drahé.
U dražších aut je to lepší, tam už ten cenový rozdíl není tak znát. Takže Kodiaq vs Enyaq si umím představit, že vezmu Enyaq. I když, spíš asi Ioniq 5 nebo EV6. Ale to už jsme cenově na milion a půl.
Re: Stagnace trhu s EV
Proč by mělo být vše něčím nahraditelné či srovnatelné? BEV je prostě jiné ježdění a možná na něj 90% lidí nedosáhne, jako nedosáhne dnes na dům u Prahy a přesto budou muset někde bydlet.
Protože jsme v tématu Stagnace prodeje trhu s EV, tak se podíváme na statistiky a porovnáme rok 2020 a 2022 a vidíme, propad v prodejích všech aut o cca 15% oproti roku 2020, nicméně BEV začaly v poslední době rychle mizet nejen od autorizovaných prodejců, ale i z bazarů a dubnové prodeje budou rekordní za poslední roky. Samozřejmě to ovlivňují i ceny paliva.
Protože jsme v tématu Stagnace prodeje trhu s EV, tak se podíváme na statistiky a porovnáme rok 2020 a 2022 a vidíme, propad v prodejích všech aut o cca 15% oproti roku 2020, nicméně BEV začaly v poslední době rychle mizet nejen od autorizovaných prodejců, ale i z bazarů a dubnové prodeje budou rekordní za poslední roky. Samozřejmě to ovlivňují i ceny paliva.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Já to chápu tak, že právě všechny segmenty spalováků by měly být postupně nahrazeny BEV, pokud teda správně chápu ideologii, že budoucnost osobní dopravy je už jenom čistě elektrická. Takže i ta Octávka musí mít svůj ekvivalent v EV světě, ne? No a pokud to bude ekvivalent s cenou o polovinu nebo o třetinu vyšší, tak je potřeba to říct na rovinu s tím, že drtivá většina na takové auto už prostě nedosáhne.
Ano, jak píšete, BEV jsou dnes pro specifickou skupinu lidí, pokud se teda bavíme o trhu nepokřiveném dotacemi.
Ano, jak píšete, BEV jsou dnes pro specifickou skupinu lidí, pokud se teda bavíme o trhu nepokřiveném dotacemi.
Re: Stagnace trhu s EV
To co vidíme dnes, vyrábí se sedany čím dál méně, je možné že elektrická Octávka bude a třeba taky ne. Ano, je potřeba říci na rovinu, že doba, kdy dobře vybavené rodinné auto střední třídy stálo 15 průměrných mezd je nenávratně pryč Nová auta a bydlení bude luxus jen pro určitou skupinu lidí, tak to prostě bohužel je, stačí se podívat do ceníků. Auta zůstanou pouze hybridní a elektrická, vše ostatní se přestane vyrábět. Stále se zvyšuje průměrný věk aut, v Q1 2022 opět o 0,3 roku, tedy jsme hned po Rumunsku, Estonsku a Litvě nejhorší v EU.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
@ Marek71 - ideológia je o konci individuálnej dopravy, minimálne koniec vlastníczva automobilu ako takého jedincom.
z toho mi d absurdum vychádza že budú dopravné prostriedky ktoré nemusia/nebudú vyhovovať nikomu
z toho mi d absurdum vychádza že budú dopravné prostriedky ktoré nemusia/nebudú vyhovovať nikomu
Re: Stagnace trhu s EV
Já upřímně bych si velké elektro taky nikdy nekoupil Alespoň ne v dešní době. Kolem komína nemám problém s elektrem jezdit. Ale jako hlavní auto bych ho nechtěl.
Spalovákem prostě někam vyrazím a vím, že když potřebuju, tak vytáhnu kartu, nebo € a benzín si koupím.
Když ču ty elaboráty jak elektrem do chorvatska. Jako fakt by mě nechlo několik dní před dovolenou strávit tím, že budu sedět u internetu a vyhledávat všude možně, jaký čip, aplikaci, či registraci potřebuju, abych si nabil na té, či oné nabíječce.
Takže, se do elektra nikdo nehrne, za to si může EU trošku sama. Všechny veřejné nabíječky větších poskytovatelů (aby do toho nespadl třeba hotel, který si pořídí wallbox pro zákazníky) by měli mít volně přístupné API pro aplikace třetích stran pro nabíjení nařízené předpisem EU.
Takže bych věděl, že mi stačí jedna dobrá aplikace v které spáruju kartu a pak budu moci nabíjet na všech veřejných nabíječkách velkých poskytovatelů po celé EU.
A to se raději ani nezmiňuju o nemožnosti si nějak rozumně zjistit stav nabíjecí stanice.
Když si koupím spalovací otávku, tak nic z toho nemusím řešit. Třeba kde pracuji, tak to je městečko s 5 tis obyvateli. Ale nabíječka žádná. Ani pomalé AC. Ale jsou tu 3 benzínky. Nevím jaký je poměr obyvatel, co bydlí v paneláku a co bydlí v domě.
Ale pro hodně moc lidí je nabíjení neřešitelný problém. Že tu někoho baví každý 3 den jezdit bezdůvodně k lídlu a bezdůvodně tam trávit víc času než je potřeba. Prosím, když ho to baví, tak to je čistě jeho věc. Ale není nutné tento svůj způsob života nutit ostatním. Mě třeba návštěvy supermarketů silně nebaví. Jedím tam jen jednou týdně, udělám větší nákup a pak už mě tam nikdo nevidí 7 a více dní.
Mezi tím stihnu najezdit od 200 do 800 Km.
Navíc, celá ekonomika evropy se točí okolo toho, že se vyrábějí a prodávají auta. Pokud si nebude střední třída kupovat auta, tak se kola ekonomiky zadrhnou a budou nás čekat zajímavé časy.
A to se rozhodně stane, pokud se tu bude hloupě trvat na vynocování elektromobility. Lidi si nechají své staré spalovací auto (já osobně mám rok 2007, a nové auto plné eko kurvítek a otravných asistentů si rozhodně kupovat nebudu), protože to auto plně vyhovuje jejich potřebám.
Nový elektromobil si rozhodně nekoupí, protože na něj nebudou mít a za 10 let ojetý stejně nedají půl milionu z důvodu strachu, je jim během dalších 5 let odejdou baterky.
Nehledě na to, že ceny na veřejných nabíječkách jsou takové, že za úplně stejné peníze (možná i levněji) jezdím na LPG.
Spalovákem prostě někam vyrazím a vím, že když potřebuju, tak vytáhnu kartu, nebo € a benzín si koupím.
Když ču ty elaboráty jak elektrem do chorvatska. Jako fakt by mě nechlo několik dní před dovolenou strávit tím, že budu sedět u internetu a vyhledávat všude možně, jaký čip, aplikaci, či registraci potřebuju, abych si nabil na té, či oné nabíječce.
Takže, se do elektra nikdo nehrne, za to si může EU trošku sama. Všechny veřejné nabíječky větších poskytovatelů (aby do toho nespadl třeba hotel, který si pořídí wallbox pro zákazníky) by měli mít volně přístupné API pro aplikace třetích stran pro nabíjení nařízené předpisem EU.
Takže bych věděl, že mi stačí jedna dobrá aplikace v které spáruju kartu a pak budu moci nabíjet na všech veřejných nabíječkách velkých poskytovatelů po celé EU.
A to se raději ani nezmiňuju o nemožnosti si nějak rozumně zjistit stav nabíjecí stanice.
Když si koupím spalovací otávku, tak nic z toho nemusím řešit. Třeba kde pracuji, tak to je městečko s 5 tis obyvateli. Ale nabíječka žádná. Ani pomalé AC. Ale jsou tu 3 benzínky. Nevím jaký je poměr obyvatel, co bydlí v paneláku a co bydlí v domě.
Ale pro hodně moc lidí je nabíjení neřešitelný problém. Že tu někoho baví každý 3 den jezdit bezdůvodně k lídlu a bezdůvodně tam trávit víc času než je potřeba. Prosím, když ho to baví, tak to je čistě jeho věc. Ale není nutné tento svůj způsob života nutit ostatním. Mě třeba návštěvy supermarketů silně nebaví. Jedím tam jen jednou týdně, udělám větší nákup a pak už mě tam nikdo nevidí 7 a více dní.
Mezi tím stihnu najezdit od 200 do 800 Km.
Navíc, celá ekonomika evropy se točí okolo toho, že se vyrábějí a prodávají auta. Pokud si nebude střední třída kupovat auta, tak se kola ekonomiky zadrhnou a budou nás čekat zajímavé časy.
A to se rozhodně stane, pokud se tu bude hloupě trvat na vynocování elektromobility. Lidi si nechají své staré spalovací auto (já osobně mám rok 2007, a nové auto plné eko kurvítek a otravných asistentů si rozhodně kupovat nebudu), protože to auto plně vyhovuje jejich potřebám.
Nový elektromobil si rozhodně nekoupí, protože na něj nebudou mít a za 10 let ojetý stejně nedají půl milionu z důvodu strachu, je jim během dalších 5 let odejdou baterky.
Nehledě na to, že ceny na veřejných nabíječkách jsou takové, že za úplně stejné peníze (možná i levněji) jezdím na LPG.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Stagnace trhu s EV
Nechápu ty výrazy "ježdění kolem komína". Jel jsem s e-Nirem z Prahy s menší zajížďkou do Nového města na Moravě (200 km), po 170 km jsme se zastavili na nákup pár věcí u Kauflandu na 20 minut, tak jsem dal auto do nabíječky DC 50 kW (dobito 15 kWh) a následně jsme dorazili do cíle. Bez nabíjení pak zpět 170 km a v autě zbylo tak na 90 km cesty po okreskách či 110 km po Praze. Dálnice 135 km/h okresky 100 km/h pokud to šlo, průměrná spotřeba 18.2 kWh/100 km. Cestu tam jsem nabil doma ze zásuvky 230V/12A a druhý den po dojezdu, jsem opět nabil ze zásuvky doma do rána 57%. Mě to tedy jako cestování kolem komína nepřijde, když auto dá bez problému 400 km na našem mixu silnic. Cesta vyšla na 270 Kč, s předchozím 3 litrovým dieslem by vyšla na 1260 Kč. Ceny na veřejných nabíječkách většinu majitelů BEV nezajímá, protože tam nabíjí jen vyjímečně a navíc mají slevy na různé karty výrobců, např. nabíjení na DC 50 kW ČEZ mě stojí 5,50 Kč/kWh.
Co se týká nákupu nových aut, 79% kupují firmy, OSVČ, města a obce, to je základ prodejů, střední třída to opravdu nevytrhne.
Co se týká nákupu nových aut, 79% kupují firmy, OSVČ, města a obce, to je základ prodejů, střední třída to opravdu nevytrhne.
- Přílohy
-
- 20220428_100958.jpg (29.17 KiB) Zobrazeno 6659 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Tak pokud si člověk kupuje EV tak ho věci s ním spojené musí bavit a celkově dávat smysl, takže pokud někoho tak hrozně prudí počkat si pár minut na nabití auta, nebo se naučit vyznat se v nabíjení v zahraničí, tak samozřejmě máme svobodu a nikdo nikoho nenutí si EV kupovat. Pokud bych bydlel na malým městě v paneláku s nabíječkou 25km daleko, tak bych si to taky rozmyslel a asi nic takovýho nekupoval. Rozhodně to není zatím ještě pro každýho, nicméně spoustě lidem už by to smysl dávat mohlo, zvlášť asi v praze a větších městech, ale nepořídí si ho, protože prostě nejsou správně informovaní o možnostech a výhodách EV.
Dnes jme jezdili po Pardubicích asi 12km s e-golfem, spotřeba 9,8 kwh/100km, s takovou se tím autem dá najet 300km, normálně to auto ujede za den 10km, takže každých 7 dní nabíjet není třeba a nebylo to třeba ani v zimě, kdy byla spotřeba i 2x větší.
Dnes jme jezdili po Pardubicích asi 12km s e-golfem, spotřeba 9,8 kwh/100km, s takovou se tím autem dá najet 300km, normálně to auto ujede za den 10km, takže každých 7 dní nabíjet není třeba a nebylo to třeba ani v zimě, kdy byla spotřeba i 2x větší.