Stagnace trhu s EV

Moderátor: Josef

e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » úte 07. bře 2023 13:51:24

Tak teď čtu na hybridu, že je nová Kona a ta už má ohřeb baterie před nabíjením ale asi nechali ten výkon 75 kW, škoda mohlyi ho taky zvýšit na 125 kW. Taky je větší jak stará, dobře asi ještě počkám a porovnám s EQA. To sice asi i tak rychleji nabije ale zase má větší spotřebu a mezi těmi dvěma bych spíš bral to s nižší spotřebou.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 07. bře 2023 15:42:53

Přece jen Mercedes je jiná liga a má zajímavé vychytávky. O něco větší spotřeba mi nevadí, 4x4 je zase rozdíl na silnici. Pro mě to je poslední auto co bych kupoval, takže si to chci užít :) U nového Nira šli šíleně dolů s kroutícím momentem, z 395 na 255 Nm.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 07. bře 2023 16:17:58

Koukal jsem, že už i EQA 250 (příp. i 250+) lze sehnat do milionu bez daně, lehce jeté. Zajímavé, jak ty cenové rozdíly u EV jsou menší než u spalováku, myšleno mainstream vs prémie.

Ale vy asi přemýšlíte o novém...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 07. bře 2023 18:03:48

e-LUKY píše:Tak teď čtu na hybridu, že je nová Kona a ta už má ohřeb baterie před nabíjením ale asi nechali ten výkon 75 kW, škoda mohlyi ho taky zvýšit na 125 kW. Taky je větší jak stará, dobře asi ještě počkám a porovnám s EQA. To sice asi i tak rychleji nabije ale zase má větší spotřebu a mezi těmi dvěma bych spíš bral to s nižší spotřebou.

Myslím, že to bude u nové Kony stejné jako u nového NIRA, takže by měla umět špičkově 88 kW, ale jen krátce někde mezi 15-20 %SOC za ideálních podmínek a nabíjecí křivka pak padá dříve dolů a celková doba nabíjení je delší než u staré verze.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 07. bře 2023 18:11:01

Josef píše:Přece jen Mercedes je jiná liga a má zajímavé vychytávky. O něco větší spotřeba mi nevadí, 4x4 je zase rozdíl na silnici. Pro mě to je poslední auto co bych kupoval, takže si to chci užít :) U nového Nira šli šíleně dolů s kroutícím momentem, z 395 na 255 Nm.

U nové Kony také šli dolů z 395 na 255 Nm. Sice zvedli výkon ze 150 na 160 kW, ale zrychlení na 100 km/hod se také hodně zhoršilo. Prostě to hodně hrabalo, tak zvolnili. Baterka je místo 64 nově 65,4 kWh (dojez z 482 vzrostl na 490 km), ale co mi překvapilo, že hodně navýšili malou baterku z 39 na 48,4 kWh (pokud nejde o překlep).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 07. bře 2023 18:24:30

Marek71 píše:Koukal jsem, že už i EQA 250 (příp. i 250+) lze sehnat do milionu bez daně, lehce jeté. Zajímavé, jak ty cenové rozdíly u EV jsou menší než u spalováku, myšleno mainstream vs prémie.

Ale vy asi přemýšlíte o novém...


Mě přijde škoda kupovat jen předokolku, když je možnst 4x4. EQA má pak 168 kW výkon a 395 Nm, což k té 4x4 sedí dobře. Lehce jeté bych od prodejce zkousnul, třeba nějaké referentské s nájezdem 7 tis., pokud bude cenový rozdíl zajímavý, což může dělat klidně 200 tis. Kč dolů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » úte 07. bře 2023 19:26:34

Tak já o EQA uvažoval taky proto, že je velikostně skoro stejné jako Kona ale vyšší kvalita i značka.
Navíc je to 4 kolka a má rychlejší nabíjení.

Zatím nespěchám a klidně si rok počkám, pokud nebude potřeba utratit prachy zavčas.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 07. bře 2023 21:20:56

Malá rada, peníze bych na účtu moc nenechával, něco se šušká.....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » stř 08. bře 2023 7:38:27

Jo mám je v materiálu a tem můžu kdykoliv zpeněžit.
:)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » pát 24. bře 2023 23:18:38

Koukám posledních pár týdnů a pokud se mi to nezdá, tak šly dost s cenou dolů Tesly, ale spíš se objevily model S hluboko pod milion, pod 800 tisíc, což nebylo zvykem. To jsou kousky tak z 2015. Si říkám, že konečně ty Ameriky jdou s cenou tam, kam patří.

Jo a u jedné S mě zaujala info, že je po servisu za 150 tisíc Kč! To se menila půlka auta nebo co? A to prý Tesla ani nemá předepsané servisní prohlídky a že prý servis není třeba. Hm...

Jo a taky jdou pomalu s cenou dolů ty e2008, co jsou na sauto už dlouho, AAA i Top Drive
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » čtv 27. dub 2023 14:15:34

Zase po delší době jsem prolétl inzeráty na EV, tentokrát v DE, resp. přes Carvago. Pozitivní je, že auto se slušným nájezdem, dobrou historií a málo jeté lze už koupit dost pod milion bez daně. Koukal jsem na ID.3, ID.4, Cupra Born, Enyaq, Ioniq 5, EV6, Mach-e, EQx, atd...

Zajímavé je, že srovnatelný ID.4 jde koupit o cca. 150 tis. levněji než Enyaq. Doteď to bylo spíš opačně, nemyslím v EV, ale obecně, VW byl vždy spíš dražší.
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod xdenser » čtv 27. dub 2023 14:24:19

Oni tam na carvago uz pisou baterku? ID.4 myslim mel variantu is 52kWh, Enyaq vlastne take, jak i ID.3 . A oni pak jsou pod mln samzrejme.
Puvodne to slo otdelit podle vykonu, pokud to spravne napsali do inzeratu.
Take bylo divny ze tam nemaji ID.5.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » čtv 27. dub 2023 16:20:10

Pokud si dám filtr výkonu od 147 kW, tak to jsou určitě ID.4 s baterkou 77 kW, ne? A ty jsou dokonce v pohodě pod 800 bez daně, třeba:
https://carvago.com/cs/auto/52873092/vo ... d-4-150-kw

A u tohoto kousku vidím i dojezd 174 a baterka není ani v půlce, odhadem tak 40%, to nemůže být verze 52 (ani 58) kWh ani omylem. Ale údajně to tam chtějí přidat, uvádět u všech EV i kapacitu baterky. U některých to už mají. Ale myslím, že filtrovat se podle toho nedá. Ono jde i o to, tu informaci z toho prodejce dostat.

Jo a ten chybějící ID.5 mě taky zarazil, podobně jako Ioniq 6, i když to je poměrně nový model.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2023 16:59:57

Není lepší jít rovnou na mobile.de/cz, tam je vše?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod xdenser » čtv 27. dub 2023 17:46:43

Na mobile.de Jo vcetne bouranych aut (nevzdy se da poznat podle fotek nebo filtru) a aut ktere nejsou v podstate k dispozici, take divne autobazary.
Carvago ma to odfiltrovane na aspon pojizdna auta a prepocita to do realne ceny. Ale take kdyz cena bude nad/pod prumerna tak neni zadna zaruka ze to neni chyba, nebo se auto proste za tu cenu neda koupit.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod xdenser » čtv 27. dub 2023 18:04:18

Marek71 píše:Pokud si dám filtr výkonu od 147 kW, tak to jsou určitě ID.4 s baterkou 77 kW, ne? A ty jsou dokonce v pohodě pod 800 bez daně, třeba:
https://carvago.com/cs/auto/52873092/vo ... d-4-150-kw

A u tohoto kousku vidím i dojezd 174 a baterka není ani v půlce, odhadem tak 40%, to nemůže být verze 52 (ani 58) kWh ani omylem. Ale údajně to tam chtějí přidat, uvádět u všech EV i kapacitu baterky. U některých to už mají. Ale myslím, že filtrovat se podle toho nedá. Ono jde i o to, tu informaci z toho prodejce dostat.

Jo a ten chybějící ID.5 mě taky zarazil, podobně jako Ioniq 6, i když to je poměrně nový model.

S tim dojezdem to muze byt ruzne. 58kWh muze ukazovat 174 km pri 45%. Je to 386km pri 100%. Stale min nez WLTP hodnota Pure s 52kWh.
Ale ID.4 s 58kWh asi neexistuje, jen s 52kWh - Pure. Enyaq muze byt s 58kWh - iV 60.
Problem je ze to nekdy neuvadi ani vyrobce - Tesla napriklad.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2023 18:07:44

Na mobile.de se dají odfiltrovat bourané. Na carvago úplně chybí modely aut, např. Q4 Sportback ani jedno auto, na mobile.de jich je přes 670, ID.5 jich je skoro 500 atd. Takových serverů jako carvago je dnes vícero.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » čtv 27. dub 2023 20:15:45

Carvago proto, že už mají nějaký výběr, většina od dealerů takže se asi dá věřit že to nejsou totálky. A pak taky filtr na auta s odpočtem DPH.

Jo, divné je, že tam některé modely chybí ve filtru ale jinak tam jsou, třeba Q4 Sportback. Předpokládám, že to dodelaji, vylepší, přidají filtr na baterku a pod.

Je tam velký výběr a lepší ceny než v CZ inzerci. Ono to bude kvůli dotacím, to je jasné...

Teď jsem koukal a je tam spousta ID.5 a třeba i Buzz, ale ve filtru nejsou chce to doladit no. Možná jim napíšu když si vzpomenu někdy.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne čtv 27. dub 2023 20:22:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2023 20:22:37

Já když dám na carvago Q4 e-tron, tak vidím 0 aut. Naopak u tohoto prodejce je jich celkem dost.

https://www.topdriveclub.com/auta/audi/q4-e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » čtv 27. dub 2023 20:23:53

Jo přehlídl jsem jeden řádek...

Top Drive Club je ale dost dražší.