Lama píše:Josef:
- Výrobce deklaruje kapacitu při určitých ideálních podmínkách (25°C), nikoliv při -20°C, kdy naopak na možné problémy upozorňuje.
- Baterka má napětí stále stejné při +25 i při -20°C (nuance neřešíme). Změřte si to. Navíc máte dashboard, tak vidíte napětí baterie, které když dobijete do 100% má stejné hodnoty v létě i zimě. Mohu doložit nespočet měření z IONIQa a něco i z KONY.
- když si auto předtápíte, zkuste jet jet těch 15km s topením na OFF a spotřeba bude podobná letní. Já těch 15 km jel včera mezi 9-10kwh/100km a celá trasa 140km, jde byla polovina dálnice jsem jel bez topení (pro TUTBA v zájmu vědy - mohl by to po městě také zkusit a napsat, zda bude jezdit stále za 20kwh/100km) a trasa byla tam a zpět za celkových 13,7 kwh/100km. Stejnou trasu při stejných +4°C jsem jel s lehkým topením (17-20°C) za 16,7 kwh/100km.
Ještě pro zajímavost. Včera jsme s kolegou (každý soji KONOU) jeli 40km po dálnici tempomatových 100km/hod (bez topení) a spotřeba se ustálila na 14,8 - 14,9 kWh/100km (zimní kola, občas stěrače), tedy velmi podobná letní 14,5 kWh/100km (viz. YT zahraniční testy spotřeby KONY na dálnici při 100 a 130 km*hod).
Baterie v autě není Li-Ion článek, ale celý soubor zařízení kolem baterie, který ukazuje to, co vám předkládá infotainment, jiné hodnoty stejně nevidíte. Pořád měříte věci v závislosti co vám ukazuje auto, nikoliv reálné hodnoty.
Věřte, že fyzikální hodnoty baterií Li-Ion jsou dostatečně prokázány a že auta fyzikální vlastněsti nebourají, jen si upravují výstupní hodnoty jak potřebují. Co se týká topení, nemůže mít tak zásadní vliv na spotřebu, u mě to dělá podle typu jízdy při 4°C 11-20% (dálnice-popojíždění po městě) z celkové spotřeby. Tedy když jedu stejný úsek stejně rychle ve 20°C za 10 kWh/100 km a dnes za 16 kWh/100 km tak to prostě nevychází.
Na grafu je jasně vidět jak se hýbe výstupní napětí baterie při 25°C a při -20°C a dané kapacitě, stejné rozhodně není ani být z fyzikálních důvodů nemůže.