Topení v elektrickém voze

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Topení v elektrickém voze

Příspěvekod Josef » pon 21. pro 2020 10:57:24

Technologie stejná není, už novější Soul 30 kWh měl lepší spotřebu na ten Soul 27 kWh a Niro má lepší spotřebu na dálnici a lepší HVAC systém, ten pokles spotřeby v zimě je znatelný oproti Soulu.

takto to nějak vycházelo u Soulu

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Topení v elektrickém voze

Příspěvekod Turbo » pon 21. pro 2020 11:57:11

Citigo e IV píše:
Včera jsem jet trasu Jablonec Turnov a zpět už večer studené auto bez přehřátí, cestou tam se topilo na 18 na eko což asi odpovídá 18 v Niru protože se šlo na procházku a tak aby člověk nebyl přehřátej pak auto 2 hodiny chladlo a cestou zpět se už topilo na 18 v konfortu což odpovídá v Niru cca 21 st. opravdu z toho jde horký vzduch cca 60 st.

Trasa bylo po okreskách členitý terém celkem 35 Km jelo se průměrem 40 km/hod bylo trochu namrzlo teplota -1 až +2 v Turnově
celková spotřeba 14,5 kWh/100 Km spotřeba topení 4,9 kWh/100 Km a musím říct že v létě tu trasu jezdím opravdu kolem deseti, takže nárůst
spotřeby je jen kvůli topení. Průměrný výkon topení byl 1,96kW . Pokud bych měl jet za 20 kWh/100 Km tak to by asi fakt něšlo, to by musel být průměrný příkon topení kolem 4 kW a to je v teplotě kolem nuly opravdu moc. To bych viděl na nějakou dodávku ENV200 ,nebo tak.
jestli bere tesla 3 na topení 3x tolik jak Cutigo a přitom má intweriér max 1,5x větší to bych se hodně divil...


Tak a teď k tomu připočtěte spotřebu 2kWh za vytopení na kabelu pro první výjezd z Jablonce a jste na průměrné spotřebě 20kWh/100km ;) A to do toho nebudeme motat optimismus BC u Citiga.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Topení v elektrickém voze

Příspěvekod Citigo e IV » pon 21. pro 2020 12:42:00

To jsem zapoměl dodat, že jsem nepředtápěl na kabelu ani přes aplikaci na zpáteční cestě. Od počátku prosince co je na Vrkoslavicích zadara nabíječka PRE jsem doma do Citiga kabel nezasouval :D
Průměrný příkon topení 2 kW to je docela dost to je jako by byl v kabině po dobu jízdy 52 minut puštěný přímotop. Kolik by Vám vzala I3 když by jste jel přes Kopaninu do Turnova a zpět mi neříkejte, že dvacet.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Topení v elektrickém voze

Příspěvekod Turbo » pon 21. pro 2020 13:06:45

Ted se v tom ztrácím... Bylo auto vytopené z kabelu při startu z JBC nebo ne? Že nebylo cestou zpět z TU jsem pochopil.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Topení v elektrickém voze

Příspěvekod Lama » pon 21. pro 2020 13:40:15

Turbo: Myslím, že Citigo e IV to napsal jasně. Doma kabel nezasouval 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Petr Andráš
Příspěvky: 24
Registrován: ned 19. lis 2023 18:39:17
Bydliště: Děčín

Re: Topení v elektrickém voze

Příspěvekod Petr Andráš » ned 28. led 2024 17:08:13

Ahoj, také řeším topení v Toyotě BZ4X, ale trochu z jiného úhlu. Když auto topí, byly hadice, některé trubky i vyrovnávací nádrž v motorovém prostoru teplé, až horké. V našich autech se řeší každý watt a tady utíkají stovky wattů zbůhdarma do luftu, tak jsem to zateplil a posílám jako návod k úsporám pro ostatní, kdo mají teplovodní způsob topení a chtějí uspořit trošku cenné energie. V příloze fotky před a po zateplení.

IMG_20230122_084326.jpg

IMG_20240128_122648368.jpg

IMG_20240128_122611496.jpg