Stránka 1 z 1

Zkušenost s pokutou v Rakousku na IG-L úseku dálnice.

Napsal: úte 10. lis 2020 13:36:55
od ozana
Převzato z FB (autor David Vávra):

V Rakousku mají úseky dálnic (hlavně kolem velkých měst), kde je snížená rychlost na 100 km/h a na ceduli svítí "IG-L". Tak poznáte, že je rychlost snížená kvůli splodinám. Elektrická auta ale mají díky absenci splodin výjimku a mohou jet normálně 130 km/h.
Na dovolené jsem tedy na těch úsecích jel 130 km/h, bavilo mě předjíždět všechny spalováky. Včera mi ale přišla poštou pokuta za překročení rychlosti na 90 €. Zjišťoval jsem víc a dočetl jsem se, že to platí jenom pro "zelené" značky vydávané v Rakousku a ne pro naše EL značky.
Už jsem chtěl pokutu zaplatit, ale zkusil jsem napsat na mail v pokutě: CBE.Post@ooe.gv.at. Odpověděli do druhého dne a v angličtině, že stačí poslat scan velkého techničáku a pokutu mi odpustí. Potěšilo!

Re: Zkušenost s pokutou v Rakousku na IG-L úseku dálnice.

Napsal: úte 10. lis 2020 17:35:06
od Josef
Bezva díky za info!!

Re: Zkušenost s pokutou v Rakousku na IG-L úseku dálnice.

Napsal: úte 10. lis 2020 18:56:20
od Citigo e IV
To bude stejné i u nás jak bude e. zpoplatnění dálnic jak tu pojede Rakušák a nezaplatí taky ho sejmou, protože to bude nastavený na naše EL značky
je v tom bordel, EU by to měla sjednotit.

Re: Zkušenost s pokutou v Rakousku na IG-L úseku dálnice.

Napsal: úte 10. lis 2020 21:04:46
od dracekvo
Tak slavná EU má přímo zákon o rovnosti a diskriminaci.
Takže zahraniční řídič by neměl být diskriminován jen z toho důvodu, že u nás je značka EL.
Pokud by se mi něco takového stalo, tak by se ani nebál to dotáhnout až k soudu. Mohl by z toho být zajímavý precedens.
Stejně tak by mě zajímalo, jak se naše eltodo tváří na zahraniční elektromobily v modrých zónách. Kdybych měl datovku, už bych příslušný úřad prudil přes 106.

Re: Zkušenost s pokutou v Rakousku na IG-L úseku dálnice.

Napsal: úte 10. lis 2020 21:18:07
od Lama
dracekvo píše:Tak slavná EU má přímo zákon o rovnosti a diskriminaci.
Takže zahraniční řídič by neměl být diskriminován jen z toho důvodu, že u nás je značka EL.
Pokud by se mi něco takového stalo, tak by se ani nebál to dotáhnout až k soudu. Mohl by z toho být zajímavý precedens.
Stejně tak by mě zajímalo, jak se naše eltodo tváří na zahraniční elektromobily v modrých zónách. Kdybych měl datovku, už bych příslušný úřad prudil přes 106.

Modré zóny jsou jen pro české EL (to snad nemá s EU nic společného) a někde třeba ještě s omezením (Plzeň). Pouze v Praze se snad ještě nechá požádat za stovku o kartičku, když není značka EL.

Re: Zkušenost s pokutou v Rakousku na IG-L úseku dálnice.

Napsal: stř 11. lis 2020 6:29:27
od Josef
Nedává se karta, pouze se uhradí 100 Kč/rok, může kdokoli, tedy nejen ten co nebydlí v Praze ale i auto z Vídně či Mnichova.

Re: Zkušenost s pokutou v Rakousku na IG-L úseku dálnice.

Napsal: stř 11. lis 2020 7:56:24
od dracekvo
Lama píše:Modré zóny jsou jen pro české EL (to snad nemá s EU nic společného)


A to je právě to, co naráží na ten zákon o rovnosti v EU. Je to jen pro české řidiče.

Re: Zkušenost s pokutou v Rakousku na IG-L úseku dálnice.

Napsal: stř 11. lis 2020 10:49:04
od Josef
Ještě jednou opakuji, modré zony v Praze jsou pro všechny auta v EU které se zaregistrují.