Myslím, že se bude účinnost u každého řidiče mírně lišit. Záleží na stylu jízdy a nabíjení. Agresivnější zacházení s baterií znamená i větší počet celkových cyklů baterie při stejném nájezdu. Při porovnání hodnot u IONIQů byly i velké rozdíly v celkových cyklech baterie.
Můžeme porovnat i KONY_64 (NIRA_64). Stačí podělit CEC / 67,5 (celková kapacita baterie kWh), nebo pak CCC / 180 (baterie v Ah), výsledek bude stejný. Já mám u KONY necelých 26 plných cyklů za 10 tis.km. U IONIQa jsem měl 200 plných (30,96 kWh) cyklů za 41 tis.km.
Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Moderátor: Josef
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Lama píše:Myslím, že se bude účinnost u každého řidiče mírně lišit. Záleží na stylu jízdy a nabíjení. Agresivnější zacházení s baterií znamená i větší počet celkových cyklů baterie při stejném nájezdu. Při porovnání hodnot u IONIQů byly i velké rozdíly v celkových cyklech baterie.
Můžeme porovnat i KONY_64 (NIRA_64). Stačí podělit CEC / 67,5 (celková kapacita baterie kWh), nebo pak CCC / 180 (baterie v Ah), výsledek bude stejný. Já mám u KONY necelých 26 plných cyklů za 10 tis.km. U IONIQa jsem měl 200 plných (30,96 kWh) cyklů za 41 tis.km.
A je otazkou jeslti plne cykly jsou spatne nebo dobre. Kazdopadne vyssi napeti zvysuje degradaci baterky at cyklovanim tak starnutim. Poslal bych k tomu analyzu ale poradte mi jak sem poslu pdf
Uprava - nasel jsem online ke stazeni: https://www.researchgate.net/publicatio ... ve_Braking
H
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Jde o přepočet na plné cykly, tedy děleno celkovou kapacitou. Pokud jezdíte stále 30-80%, pak musíte udělat dvě takové jízdy aby se započítal celý cyklus.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Josef píše:e-LUKY píše:.... po 100% nabití to ukazuje dojezd vždy mezi 380-410 km, tak ta spotřeba bude asi nižší.
Mě to teď v -12°C ukazuje 62% 196 km, takže 100% bude 316 km, tedy o hodně méně než 380 km....
Tak ještě doplním, odečteno z ukazatele dojezdu v autě. Včera ráno, baterie studená, vzduch -3°C 100% = 368 km, odpoledne + 3°C 100% = 397 km. Je krásně vidět, jak to auto přepočítává podle venkovní teploty.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Takže co 1°C to 5 km
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Už se těším až bude venku +30°C to bude ukazovat 550 km
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Já se těším na 600 km
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Já jezdím tak o 30% s větší spotřebou, pod 10 kWh se dostanu jedině z kopce Myslím, že průměr budu mít stejný jako u Soulu, tedy kolem 15 kWh/100 km, což je v pohodě. Na veřejných stanicích prakticky nenabíjím, takže jezdím za tech 0,50 Kč/km celý rok.
Audi Q4 Sportback e-tron 50