Motor v kole
Napsal: úte 10. pro 2019 23:31:19
Protean Electric
Automobilový průmysl Farnham, UK
ProteanDrive poskytuje funkčnost včetně vektorování točivého momentu a poloměru otočení o 90 stupňů, v kombinaci s digitální řídicí platformou, která podporuje celou řadu služeb založených na AI a cloudu, včetně autonomních senzorů EV, digitálních ABS, diagnostiky vozidel a dat o stavu vozovky. Parametry motorů v tabulce:
Models Pd18; Pd16
Peak Torque 1,250 Nm; 800 Nm
Peak Power 80 kW; 40 kW
Max Speed 225 km/h; 150 km/h
Motor Weight 36 kg; 28 kg
Continuous Power
60 kW; 26 kW
Testování proběhlo v různých podmínkách, včetně vody a kaluží, ...
https://www.linkedin.com/feed/hashtag/?highlightedUpdateUrns=urn%3Ali%3Aactivity%3A6605744310849683457&keywords=%23TransmissionRidges&originTrackingId=NQk1dT60Aj9pPgbVD61rpQ%3D%3D&lipi=urn%3Ali%3Apage%3Ad_flagship3_company%3BEjkrfB6jTTKFitQRYtzfmA%3D%3D&licu=urn%3Ali%3Acontrol%3Ad_flagship3_company-hashtag
Spousta prtotypů, testovacích vozidel, ...
https://www.proteanelectric.com/f/2019/07/P_English_MASTER-_compressed.mp4
Jak to dopadne?
Většina hmotnosti vozidla je „odpružená“ hmotnost - to znamená, že spočívá na zavěšení. Hmotnost kol, pneumatik, brzd a náprav je hmotností, která není podporována zavěšením vozidla: „ je neodpružená“. Pokud jsou do kol instalovány motory na kolech, zvyšuje se neodpružená hmota, v například na 36 kg na jeden závěs.
Zvyšující se neodpružená hmota, například přidáním motorů ve vozidle, může ohrozit ovladatelnost automobilu a dát jízdě skákací pocit. Ve skutečnosti, s příslušnými úpravami a vyladěním zavěšení, je tento vnímaný pocit minimální. Zatímco inženýři dynamiky vozidel mohou být schopni rozeznat různé vlastnosti odrazu, odskočení a přilnavosti, většina řidičů na trasách v reálném světě si vůbec nevšimne jakéhokoli rozdílu.
Protean zadal komplexní studii odborníkovi na dynamiku vozidel Lotus Engineering, aby prozkoumal zkušenosti řidičů v reálném světě. Testování zahrnovalo hodnocení vozidel na hladkých i špatných vozovkách a měřilo dopad instalace motorů na kola na konvenční populární rodinný hatchback.
Studie, která je k dispozici níže, dospěla k závěru, že tyto rozdíly způsobené neodpruženou hmotou „nebyly průměrnému řidiči patrné“.
https://www.proteanelectric.com/f/2018/04/protean-Services3.pdf
údaje o motoru (zdroj Protean):
Automobilový průmysl Farnham, UK
ProteanDrive poskytuje funkčnost včetně vektorování točivého momentu a poloměru otočení o 90 stupňů, v kombinaci s digitální řídicí platformou, která podporuje celou řadu služeb založených na AI a cloudu, včetně autonomních senzorů EV, digitálních ABS, diagnostiky vozidel a dat o stavu vozovky. Parametry motorů v tabulce:
Models Pd18; Pd16
Peak Torque 1,250 Nm; 800 Nm
Peak Power 80 kW; 40 kW
Max Speed 225 km/h; 150 km/h
Motor Weight 36 kg; 28 kg
Continuous Power
60 kW; 26 kW
Testování proběhlo v různých podmínkách, včetně vody a kaluží, ...
https://www.linkedin.com/feed/hashtag/?highlightedUpdateUrns=urn%3Ali%3Aactivity%3A6605744310849683457&keywords=%23TransmissionRidges&originTrackingId=NQk1dT60Aj9pPgbVD61rpQ%3D%3D&lipi=urn%3Ali%3Apage%3Ad_flagship3_company%3BEjkrfB6jTTKFitQRYtzfmA%3D%3D&licu=urn%3Ali%3Acontrol%3Ad_flagship3_company-hashtag
Spousta prtotypů, testovacích vozidel, ...
https://www.proteanelectric.com/f/2019/07/P_English_MASTER-_compressed.mp4
Jak to dopadne?
Většina hmotnosti vozidla je „odpružená“ hmotnost - to znamená, že spočívá na zavěšení. Hmotnost kol, pneumatik, brzd a náprav je hmotností, která není podporována zavěšením vozidla: „ je neodpružená“. Pokud jsou do kol instalovány motory na kolech, zvyšuje se neodpružená hmota, v například na 36 kg na jeden závěs.
Zvyšující se neodpružená hmota, například přidáním motorů ve vozidle, může ohrozit ovladatelnost automobilu a dát jízdě skákací pocit. Ve skutečnosti, s příslušnými úpravami a vyladěním zavěšení, je tento vnímaný pocit minimální. Zatímco inženýři dynamiky vozidel mohou být schopni rozeznat různé vlastnosti odrazu, odskočení a přilnavosti, většina řidičů na trasách v reálném světě si vůbec nevšimne jakéhokoli rozdílu.
Protean zadal komplexní studii odborníkovi na dynamiku vozidel Lotus Engineering, aby prozkoumal zkušenosti řidičů v reálném světě. Testování zahrnovalo hodnocení vozidel na hladkých i špatných vozovkách a měřilo dopad instalace motorů na kola na konvenční populární rodinný hatchback.
Studie, která je k dispozici níže, dospěla k závěru, že tyto rozdíly způsobené neodpruženou hmotou „nebyly průměrnému řidiči patrné“.
https://www.proteanelectric.com/f/2018/04/protean-Services3.pdf
údaje o motoru (zdroj Protean):