Ceny starších elektromobilů
Moderátor: Josef
Re: Ceny starších elektromobilů
Dá se sehnat nějaký rozumně jetý malý elektromobil do 250 tisíc? Jen něco na ježdění po městě a okolí. Dojezd stačí do 150 km, uvažuju o něčem na hrkání kolem komína a proč elektriku nezkusit. Nebo je to málo?
Re: Ceny starších elektromobilů
Podle mě nemožný. Manželka okusila EV a chtěla by nahradit Fabii III. Up či Citigo se jí nelíbí a taky má strach o bezpečnost při nárazu zezadu. Trojčata iOn - to samé - přeci jen vozí děti a pak ten dojezd. Navíc 150km dojezd (což je i její rádius) je problém, protože to musí auto dát i v zimě. Takže alespoň něco kolem 30kWh baterie. Nissan Leaf 24kWh je od 300tis ale dojezd bude kolem 100km-130km (tipuju). Kdyby ten 24kWh Leaf stál 200tis tak bych to asi risknul. 30kWh verze je někde od 400tis, to samé eGolf či i3. To se jí už zase zdá moc na to její ježdění. Takže také čekám...
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Ceny starších elektromobilů
No za 250tis jedině Leaf nic jiného většího než ion není. Ještě možná Zoe ale ty jsou tak za 300, ale dojezd bude podobný jako Leaf
Re: Ceny starších elektromobilů
Tak bylo by to fakt jen do města a poskoky. Takže ani těch 150 km dojezd bych reálně nevyužil. Na dlouhý trasy mám jiný auta. Pokud možno něco víc vzhledově hezkýho, než je iOn. Nicméně jsem projel sauto a asi fakt těch 250 tisíc nestačí. Co 500 Fiat za cca 300? Což už by byl maximální strop.
Re: Ceny starších elektromobilů
Osobně máme doma dva Iony, do města je to super. Oproti F500 je tam určitě více místa, výhodou je 5 dveří. Má to i slušnou výbavu, 6x airbag, esp, co jsem se kdysi díval na testy tak by měl být i bezpečnější než F500 ale v tom malém autě je to asi jedno
Výhodou je že se dají koupit okolo 180tis - viděl jsem i pár kusů za 150tis - chce to sledovat inzerci.
Výhodou je že se dají koupit okolo 180tis - viděl jsem i pár kusů za 150tis - chce to sledovat inzerci.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ceny starších elektromobilů
Ceny malých eaut se pohnout do půl roku. Protože prakticky každý autosalon už nabízí předváděčku CitiGoe s odběrem 6-8/2020 a nájezdem do 20 tis. km. za ceny kolem 400 tis. Kč s DPH, dokonce i méně. Hodně s tím ještě zamávají dotace, kdy lidi co si požádali budou mít auto jak bez DPH, tak s +-100 tis. dotační slevou. Staré auto za 300 tis. Kč bude neprodejné, respektive bude ležet v bazaru a dále stárnout a bez slevy se neprodá. To je můj tip.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Ceny starších elektromobilů
Ok, takže se vyplatí si ještě počkat?
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ceny starších elektromobilů
Záleží na tom, kolik najezdíte měsíčně a na jakou cenovou relaci cílíte. Může se Vám totiž stát, že počkáte půl roku a koupíte levnější BEV, ale mezitím projezdíte na spalováku přesně tu sumu, o kterou jste BEV koupil levněji. Nehledě na fakt, že o půl roku starší spalovák bude zase o něco hůře prodejný a za méně peněz. Je to hodně individuální zda počkat nebo jít do toho hned. Manželka, když si začala půjčovat mé BEV, rychle zjistila, že má měsíčně v peněžence o 2-3 tisíce více, protože nekupuje benzín. A to má nájezd právě tak nádrž až dvě.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Ceny starších elektromobilů
Jsme se nepochopili. Nechci to zkoušet z ekonomických apod. důvodů, nechci to jako primární auto. Jen se mi jedná o to, že dost tras mám jen přes skákání po městě a napadlo mě, že v tomhle může elektro dávat smysl. Jenže zase mám omezenj rozpočet 250-300 tisíc a víc za to prostě nedám. Tak mě napadlo se zeptat tady, protože jsem předpokládal, že trh s ojetými elektro máte v malíku. A iOn nechci, protože se mi zkrátka designově nelíbí, tak si ho logicky kupovat nebudu, proto jsem nadhodil tu 500 Fiata...
Re: Ceny starších elektromobilů
Počkal bych na podzim, to už bude v prodeji řada nových aut a ceny půjdou dolů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ceny starších elektromobilů
Mě se ION taky nelíbil. Ale jak se na to člověk dívá častěji, tak to není tak hnusné.
Mě Fiat příde silně předražený proti tomu co umí.
Má o něco větší baterii, ale o moc dál nedojede. Navíc nemá možnost rychlodobíjení, což je u malobaterkáče značný hendikep. Pokud trasa přesáhne o 20-30 km dojezd, tak je to pakárna. S jiným autem není problém si na rychlodobiječce během chvilky docůcnout.
První verze eu-p se nelíbí? Ty ceny s příchodem bazarového citigo musi spadnout někam k 200 tis. Momentálně je v inzerci za 280 tis, což splňuje finanční limit a rozhodně je to 2x lepší auto jak starý fiat.
Zrovna teď je podle mě španá doba na koupi elektromobilu. Všechny starý krámy jsou předražený.
Mě Fiat příde silně předražený proti tomu co umí.
Má o něco větší baterii, ale o moc dál nedojede. Navíc nemá možnost rychlodobíjení, což je u malobaterkáče značný hendikep. Pokud trasa přesáhne o 20-30 km dojezd, tak je to pakárna. S jiným autem není problém si na rychlodobiječce během chvilky docůcnout.
První verze eu-p se nelíbí? Ty ceny s příchodem bazarového citigo musi spadnout někam k 200 tis. Momentálně je v inzerci za 280 tis, což splňuje finanční limit a rozhodně je to 2x lepší auto jak starý fiat.
Zrovna teď je podle mě španá doba na koupi elektromobilu. Všechny starý krámy jsou předražený.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ceny starších elektromobilů
To Ecofanboy - Aha, tak to je teď opravdu čas těsně před spadnutím cen. Jestliže v roce 2013 čítala dealerská síť společnosti Škoda Auto a.s. v České republice celkem 273 autorizovaných prodejců a servisních partnerů a všichni se začínají chovat stejně, tj. nabízet předváděcí vozy za ceny 390-420 tis. Kč k odběru 6-8/2020, tak tu budeme mít v létě 300 aut za tyto ceny. Takže cokoliv staršího podobně velikého musí stát polovic a méně. Protože nemůže soupeřit s vybavením a dvojnásobnou kapacitou baterky.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Ceny starších elektromobilů
Dealerů je v čr 800 dle mého známeho co pracuje v salonu škoda..
Re: Ceny starších elektromobilů
Tak holt si budu muset počkat chvilku, až se trh naplní a ceny ještě klesnou. Dík za info/tipy.
Re: Ceny starších elektromobilů
dracekvo píše:Mě se ION taky nelíbil. Ale jak se na to člověk dívá častěji, tak to není tak hnusné.
Mě Fiat příde silně předražený proti tomu co umí.
Má o něco větší baterii, ale o moc dál nedojede. Navíc nemá možnost rychlodobíjení, což je u malobaterkáče značný hendikep. Pokud trasa přesáhne o 20-30 km dojezd, tak je to pakárna. S jiným autem není problém si na rychlodobiječce během chvilky docůcnout.
První verze eu-p se nelíbí? Ty ceny s příchodem bazarového citigo musi spadnout někam k 200 tis. Momentálně je v inzerci za 280 tis, což splňuje finanční limit a rozhodně je to 2x lepší auto jak starý fiat.
Zrovna teď je podle mě španá doba na koupi elektromobilu. Všechny starý krámy jsou předražený.
e-up proč ne, malý, do města ideální. Kdyby bylo kolem 200, za zkoušku by stál.
Re: Ceny starších elektromobilů
Ještě bych se podíval i na renault zoe s vlastní baterkou (tou větší 40kWh).
Třeba by taky časem mohl spadnout k 300 tis. Sice nemá rychlodobíjení, ale dojede skoro 300 km. Palubní nabíječka je 22kW narozdíl od fiata.
Třeba by taky časem mohl spadnout k 300 tis. Sice nemá rychlodobíjení, ale dojede skoro 300 km. Palubní nabíječka je 22kW narozdíl od fiata.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Ceny starších elektromobilů
že brutálně spadnou ceny starších EV už čtu tak rok a půl a zatím furt nic...
https://suchen.mobile.de/auto/elektro.html
zadejte si hranici €12.000 a zkuste si vybrat
https://suchen.mobile.de/auto/elektro.html
zadejte si hranici €12.000 a zkuste si vybrat
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Ceny starších elektromobilů
Ještě rok zpátky se nedalo nic koupit pod 20 tis. Eur., když vynecháme Fiat 500 apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ceny starších elektromobilů
Stačí kouknout na sauto. Pod 300 tis se dřív dal koupit jen ION nebo F500.
Dneska tam je i e-up, leaf, což ještě před rokem bylo nemyslitélné. Škodovka se začala sotva prodávat, tak se nedá čekat, že na to bazarníci hned zareagují. Potřebují čas, aby pochopili, že mají ležáky a musí zlevnit.
A taky dřív nebylo nic, proč by měli jít ceny dolů. Jakýkoliv nový elektromobil stál skoro milion. Dneska si můžu za 450 tis koupit fungl nové elektro s dojezdem 200-250km.
Dneska tam je i e-up, leaf, což ještě před rokem bylo nemyslitélné. Škodovka se začala sotva prodávat, tak se nedá čekat, že na to bazarníci hned zareagují. Potřebují čas, aby pochopili, že mají ležáky a musí zlevnit.
A taky dřív nebylo nic, proč by měli jít ceny dolů. Jakýkoliv nový elektromobil stál skoro milion. Dneska si můžu za 450 tis koupit fungl nové elektro s dojezdem 200-250km.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)