Ceny starších elektromobilů

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod Josef » pát 27. zář 2019 7:27:41

U nás by nebyl problém něco takového udělat, navíc začnou do státní pokladny plynou velké částky z pokut výrobcům aut, bohužel většina lidí je proti elektromobilitě, takže si to politicky nikdo neobhájí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
vil77
Příspěvky: 48
Registrován: úte 24. zář 2019 19:32:48

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod vil77 » ned 29. zář 2019 18:41:10

Dokud budeme mít premiéra, který je zároveň monopolním výrobcem metylesteru řepky olejky (povinný biopřísady do nafty) , není bohužel šance na změnu dotační politiky, resp. podpory elektromobilů ze strany státu :idea:
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod dracekvo » pon 30. zář 2019 6:59:52

Já nejsem zastáncem dotací.
Dotace vedou k tomu, že se akorát výsledný prdukt zdraží.
Stačí se podívat na situaci s kotlema nebo solárníma elektrárnama. Vše předražené až to bije do očí.

A stejně nechápu, proč bych si měl nechat od ostatních lidí sponzorovat když si chci něco koupit.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod nokia9500 » pon 30. zář 2019 15:01:02

taky jsem proti dotacím, křiví to trh a to není dobře...ty ceny EV v Norsku jsou super, akorát je potřeba přičíst clo 10% a DPH 21% a rázem je po výhodě :roll:
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod Radovan » pon 30. zář 2019 15:36:42

Proto ti Norové nedávají dotace jako debilní Evropani z EU, co na to ještě zaměstnají celou armádu budižkničemů a darmožroutů. ale odpouštějí daně. Konkrétně DPH, které je tam tuším 27%. Plus registrační poplatek, taky nemalá daň. Plus podpora nehmotná typu parkování zdarma u zásuvek (které tam mají odjakživa kvůli nahřívání motorových prostorů spalováků, aby se v jejich zimách spalovací motor vůbec rozjel) nebo využití pruhů pro bus/taxi.

Jinými slovy nejdříve si vydělej, pak ti odpustíme daně, když budeš jezdit tiše a čistě. Připočítáte jejich skoro 99% výrobu elektřiny z OZE a je vymalováno.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
vil77
Příspěvky: 48
Registrován: úte 24. zář 2019 19:32:48

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod vil77 » úte 01. říj 2019 13:22:45

Radovane, nějak Vám nerozumím.
Na jednu stranu jste proti dotacím, na druhou nadáváte na EU , že dává oproti Norsku málo, neboť odpočet DPH je jistě větší ranou pro státní kasu než přímá dotace. Jak jste to myslel ?

Jinak za mě dotace na nákup rozhodně ano, protože se jedná o věc strategického významu, tím spíš, když toto bylo automobilkám nařízeno.

Bez dotací by například nepřežila veřejná hromadná doprava. Všichni se přitom shodneme , že MHD je provozována k všeobecnému prospěchu. Já jsem jejích služeb 20 let nevyužil - přesto že jsem se na jejím dotování taky podílel. Takže dnes nemám problém žádat pro sebe dotaci na pořízení elektromobilu, jehož provoz bude také ku prospěchu všem v okolí - v podobě nulových lokálních emisí.

Naproti tomu dotace v podobě dobíjení zdarma mně přijde jako maximální nesmysl. Na co podporovat spotřebu?

Tak jak to tedy s těmi dotacemi ( bez urážky ) máte doopravdy :?:
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod Radovan » stř 02. říj 2019 10:20:34

Není čemu rozumět. To není o absolutní výšce dotace. To je o obsluze celého systému, který je byrokratický a drahý v podání EU. V Norsku jednoduše dle rozhodnutí vlády prodáte eauto a neodvedete z něj jako prodejce DPH. Jednoduše přihlásíte eauto a neplatíte registrační poplatek. Čili vyškrtli některé věci ze systému, automatizovali ho a zlevnili. Sám si vyberete jaké auto a u jakého prodejce, vláda k tomu vyhlásila podporu výstavby nabíječek.

U nás v ČR a EU zasedaly komise na ministerstvech, ministerstva předkládala návrhy vládě, vláda se dotazovala Evropské komise, byrokrati EU posuzovali, pak schvalovali, pak vláda rozhodovala, pak ministerstvo s byrokraty tvořilo podmínky, pak vláda rozhodovala, pak vydali byrokrati závazné regule dotace, pak se toho chopily dotační agentury, pak po školeních od ministerstva uspořádaly školení pro firmy a obce, pak s nimi sedly a napsaly projekty, pak byrokrati projekty posoudili, některé schválili a pak musely firmy a obce vypsat veřejné soutěže na dodávku eaut, případně FVE a úložišť a nabíječek k tomu, pak jim soutěž byrokati schválili, pak si teprve mohli koupit eauta a 3-5 et podle velikosti podniku budou byrokratům dokládat, jak je správně dle projektu využívají, což jim za penízky udělá obvykle ta dotační agentura. Drahé, neefektivní, pomalé, zoufale korupční prostředí.

Už víte, po takové popisu, co to je celé za bolševický kokotismus? A spousta lidí si ještě myslí, jak to ti anonisti a socani dělají roky geniálně. :evil:

Ostatně podobně jednoduše to dělali až do jara hned vedle Slováci. A budou to dělat zase a opět jednoduše slevou z ceny auta s alternativním pohonem přímo u prodejce https://zive.aktuality.sk/clanok/142815 ... ala-zakon/
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
vil77
Příspěvky: 48
Registrován: úte 24. zář 2019 19:32:48

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod vil77 » čtv 03. říj 2019 11:30:59

Přesně na příkladu toho Slovenska je pěkně vidět, že v tomto nejde o žádnou EU. Jejich dotace "pro všechny" na nákup vozidla s alternativním druhem pohonu není z fondů EU. A stejně tak to je i v ostatních státech. Politici často kopou do EU s cílem zakrýt svojí neschopnost - a nejen Češi jim to žerou ...

... ale to už jsme hodně mimo téma, tímto tedy končím.
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
vil77
Příspěvky: 48
Registrován: úte 24. zář 2019 19:32:48

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod vil77 » sob 05. říj 2019 20:14:18

nokia9500 píše:...ty ceny EV v Norsku jsou super, akorát je potřeba přičíst clo 10% a DPH 21% a rázem je po výhodě :roll:


Žádný clo ani DPH se u ojetin neplatí ( od 6 měs. stáří, nebo 6000 km ). Norsko patří mezi státy Dohody o Evropském hospodářském prostoru , takže je to stejný, jako kdyby si člověk kupoval auto v Německu. Jde jen o to ho sem za rozum dostat ;) Nejlepší asi letadlem tam a zpátky po ose :)

edit:
nebo se pletu?
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod nokia9500 » ned 06. říj 2019 0:29:13

ano pletete, Norsko není v EU takže se při dovozu plati clo a DPH
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod autodiag » úte 08. říj 2019 20:46:39

muzu potvrdit cenu Citigoe ktera je v zakladu 429 v pripade top vybavy 449...zaloha klasickych 10% ,dodani 10-17 tydnu
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod dracekvo » pon 20. led 2020 8:19:50

Navazuji na toto vlákono, které se mi nechce špinit
viewtopic.php?f=44&t=581

Jak je vidět, tak možnost objednat citogo za 450 tis zatím s cenama nějak zásadně nehnula.
Lidi a bazarníci to stále zkouší za původní ceny.
Když se kouknu na sauto, tak malobaterkáče s cenou nad 300 tis jsou více než úsměvné. Stejně tak je úsměvné, že se prodávají i3 60Ah, golfy atd za vyšší cenu jako ojetiny, než nové Citigo.

Taky jsem našel izeráty na odběr předváděcího Citigo za 415 tis s předpokládaným nájezdem 5 tis km. Ale odběr možný až 7/2020.

Dokud se neobjeví bazarové citiga, tak se toho na trhu asi moc nezmění. Nebo možná začnou pomalu zlevňovat, když zjistí že ojetiny jsou za tyhle ceny neprodejné.
Kdo si v dnešní době koupí za tyhle peníze malobaterkáče, tak je blázen.
Možná tomu nahrává taky fakt, že pokud chce člověk auto normální velikosti, tak v této kategorii veškeré nové auta stojí skoro milion.
Nevím jestli oproti Citogo je větší karoserie, TČ a o 10kWh větší baterka ospravedlnitelná dvojnásobná cena. Viz ceny peugeotů, oplů atd..
Kia Soul už je cenou úplně mimo.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
MARTiN4
Příspěvky: 3
Registrován: úte 23. črc 2019 7:26:05

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod MARTiN4 » pon 20. led 2020 9:29:44

A v Německu jsou ceny ojetin na mobile.de a autoscout24 (Nissan Leaf ZE0, Renault Zoe) zatím taky dost vysoký. A dovoz z DE taky něco stojí :(
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod Mishaczech » pon 20. led 2020 9:37:41

Tak ono srovnávat auto velikosti golfového míčku s nulovou výbavou s autem velikosti tenisáku s trochou výbavy taky není úplně OK. Osobně bych si koupil radši ojetou i3 než nový CitiGo. Fabie hold bude vždycky levnější než Octavie...
V EL verzi CityGo jsem tedy neseděl, ale předpokládám že to bude velikostně shodný s ropoidní verzí a tam teda fakt místo není nehledě na tu výbavu auta.

A samozřejmě že bazarovou cenu určuje vyjma stavu i pořizovací cena nového auta, alespoň do nějakého stáří vozu.

Takže k vašemu dotazu: mě konkrétně ta vyšší výbava, větší karoserie a možnost 11KW nabíjení za tu cenu stála. Nehledě na výkon a zadní náhon :-)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod dracekvo » pon 20. led 2020 10:14:34

No jo,
jenže u eletromobilu je situace trošku jiná než u spalovacího auta.
Dojezd je to hlavní oč tu běží.
Takže k čemu mi je super vybavené velké auto s kterým budu moci jezdit maximálně okolo komínu a pokud pojedu někam dál tak přískokama po drahých DC nabíječkách (a modlit se aby všechny mnou naplánované nabíječky fungovali, protože k další bych už nedojel).

Já osobně bych měl volbu jasnou. Jestli si vybírat mezi prvníma vozama s baterii 24kWh, nebo Citigo. Tak beru Citigo, protože s ním mohu prostě jezdit 2x takové cesty bez nutnosti dobíjení. I za cenu jeho zjevných nevýhod.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod E-Ryc » pon 20. led 2020 14:17:03

Mishaczech píše:V EL verzi CityGo jsem tedy neseděl, ale předpokládám že to bude velikostně shodný s ropoidní verzí a tam teda fakt místo není


Ja do nej zkousel sednout na eSalonu a prekvapilo me, ze je v nem docela dost mista na to, jak male to vypada zvenku (v benzinovem jsem nikdy nesedel). A to rikam, jako clovek, ktery jezdi v TMS, cili aute skoro dvakrat tak dlouhem i sirokem ;) Samozrejme pro dvoumetroveho dlouhana nebo dvoumetrakoveho sirokana to asi nebude, ale apriori bych to auto nezavrhoval.
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod nokia9500 » úte 21. led 2020 7:43:45

dracekvo píše:Dojezd je to hlavní oč tu běží.
Takže k čemu mi je super vybavené velké auto s kterým budu moci jezdit maximálně okolo komínu a pokud pojedu někam dál tak přískokama po drahých DC nabíječkách (a modlit se aby všechny mnou naplánované nabíječky fungovali.


já byl v létě s i3 60Ah v Rumunsku a věřím že bych tam dojel rychleji nebo stejně jako vy se CGe...a to díky daleko rychlejšímu nabíjení, které ani po osmém DC "nevadne" a a stačilo za 15-18 min dobít na dalších 100+ km ... CGe bych nabíjel 45min a déle... nehledě na cenu kde se platilo třeba u maďarského Mobiliti cca 3.50 Kč/min
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod dracekvo » úte 21. led 2020 8:45:23

Jasně, nenže cesta do Rumunska je zase druhý extrém. Ale věřím tomu, že by jsi tam s i3 60Ah možná dojel rychleji. Ale byl by zajímavý test zopakovat ten závod elektromobilů co se nedavno jel po čr s účastí onoho Citiga, aby bylo objektivní srovnání. Nejlépe udělat dvě etapy. Jednu teď v zimně a jednu v létě. Na odkaz si nevzpomenu.

Já to beru podle sebe a mých potřeb.
Do 95% jízd mi stačí dojezd 100km. 4% do 200km. Poslední procento jsou okolo 300km. Takže při pár procentech jízd bych musel občas na nabíječku, jinak bych jezdil jen z toho co dobiju doma.
Kdežto s autem s malou baterkou musím na nabíječku více než je mi pohodlné. Pro mě z mých zkušeností z jízd po ČR vyplívá, že je prostě lepší auto, které dojede na nabítí dále jak auto, které dojede méně i když rychleji dobíjí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod nokia9500 » úte 21. led 2020 9:04:48

100 lidí = 100 chutí ... každému vyhovuje něco jiného, každý má jiné potřeby
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Ceny starších elektromobilů

Příspěvekod dracekvo » úte 21. led 2020 11:54:46

Souhlasím
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)